DARMOWY AUDYT SEO

Jak umieścić mapę Google na swojej stronie?

5 min czytania
Jak umieścić mapę Google na swojej stronie?
Kategoria E-Commerce

Mapy Google zyskują popularność wśród przedsiębiorców zarządzających stroną. Przeczytaj, jak umieścić mapę Google na swojej stronie!

Mapy Google to niezwykle ważny element, w który powinien zaopatrzyć się każdy prowadzący witrynę internetową. Ich funkcjonalność koncentruje się na sprawnym dotarciu do miejsca docelowego firmy. Umożliwiają również zachowanie adresu na koncie Google, a ponadto pozwalają na przeczytanie opinii wystawionych przez klientów przedsiębiorstwa.

Zastanawiasz się, jak dodać mapę Google na stronę? Nic prostszego! Przygotowaliśmy poradnik, za sprawą którego wszystko okaże się bardzo intuicyjne. Nawet nieobeznany w temacie marketingu internetowego przedsiębiorca poradzi sobie bez problemu.. Sprawdź, jak wygląda to w teorii, a następnie przekuj nasze wskazówki w praktykę!

Spis treści:

Mapa Google w witrynie - kilka słów o tym, dlaczego warto

Oprócz łatwego sposobu na dotarcie do biura Twojego przedsiębiorstwa znajdzie się jeszcze kilka korzyści wynikających z zamieszczania Map Google na stronie. Jednym z argumentów przemawiających za tym rozwiązaniem jest próba wzmocnienia procesu pozycjonowania pod kątem wyników. Jeżeli chcesz zaistnieć w świadomości lokalnych konsumentów, udostępnienie lokalizacji pomoże w zwiększeniu ekspozycji przedsiębiorstwa wśród innych istniejących w okolicy firm.

Firma dodana do Google My Business dysponuje opcją recenzowania wdrożonych usług. W lewym górnym rogu możesz dostrzec pulę informacji odnośnie do wystawionych rekomendacji wraz z uzyskaną średnią ocen. Połączenie możliwości wglądu do opinii w Google wraz z upowszechnioną lokalizacją to konieczność w pozyskaniu uwagi współczesnego konsumenta. Brak widoczności któregoś z tych elementów może mieć spory wpływ na ostateczną decyzję potencjalnego klienta.

Wstawienie Mapy Google to jeden z “tipów” mający na celu zatrzymanie uwagi użytkownika nieco dłużej. Poza tym to jeden z gwarantów poprawiających wrażenia internauty, który chętniej odwiedzi stronę uzupełnioną o każdy detal, dostarczający skrupulatnych informacji na temat funkcjonowania firmy.

Sprawdź: Jak oznaczyć firmę w Google Maps?

Punkt pierwszy: wybierz lokalizację

Umieszczanie mapy Google na stronie nie należy do najtrudniejszych zadań. Zwłaszcza w obliczu szeregu innych, z którymi będziesz zmagał się w procesie zarządzania własną witryną internetową. Pierwsze, co musisz zrobić, to wejść na stronę Google Maps oraz odszukać miejsce, którym jesteś zainteresowany. Po obraniu punktu docelowego, prawidłowo wyświetlonego z perspektywy Google, pojawi się opcja “Udostępnij”, którą należy kliknąć, aby przejść do kolejnego etapu.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Punkt drugi: znalezienie kodu umieszczanego w witrynie

Kolejnym krokiem będzie wybór zakładki “Umieszczanie Mapy” oraz jej rozmiaru. Dalej, musisz skopiować kod. Pamiętaj, że istnieją motywy mające funkcję samodzielnego osadzania Map Google. W tej sytuacji wystarczy sięgnąć wyłącznie po odnośnik do udostępnienia lokalizacji, na której Ci zależy. Niestety ten wariant nie zawsze jest dostępny, stąd potrzeba przedstawienia innych sposobów na osiągnięcie oczekiwanych rezultatów w poszukiwaniu odpowiedzi, jak wstawić mapę Google na stronę HTML.

Po skopiowaniu kodu Twoim zadaniem jest wklejenie go w bloku “Własny HTML”. Jak widzisz, nie jest to trudne zadanie.

Dwutorowość w zamieszczaniu Map Google na stronie internetowej

Wstawianie Map Google jest możliwe za sprawą dwóch taktyk, z których możesz korzystać w zależności od poziomu zaawansowania.

Iframe, czyli łatwo i przyjemnie

Wiesz, że możesz pominąć cały proces tworzenia konta w Google Maps? W Iframe jest to możliwe. Jednak musisz liczyć się z nieefektywnym pozycjonowaniem oraz konsekwencją w postaci niezbyt sprawnej prędkości wyświetlania witryny w całości. Idąc na skróty, pominięte zostaje, m.in. procedura generowania klucza API. Możesz odetchnąć z ulgą, ponieważ nie spotkasz się z żadnymi skomplikowanymi funkcjami.

Skuteczniejsze SEO z Google Maps API

Choć nie jest to rozwiązanie tak proste, jak w przypadku Iframe, to jednak spotkasz się z towarzyszącym mu wachlarzem możliwości. Dużym atutem jest skuteczność w procesach optymalizacji oraz brak dodatkowych obciążeń witryny pod kątem wydajności. W tej sytuacji założenie konta w serwisie Google jest nieuniknione, podobnie jak podpięcie karty kredytowej do rozliczenia czy generowanie klucza API. To, czym może Cię odstraszać Google Maps API, to fakt, że wymaga poświęcenia większej ilości czasu niż w sytuacji użytkowania z prostszej metody Iframe.

Czy istnieją wtyczki, które umożliwią implementację Google Maps?

Jeżeli wciąż szukasz sposobu na to, jak wstawić mapę Google na stronę, możesz liczyć na duże wsparcie ze strony wtyczek. Jest ich dostępnych naprawdę dużo, choć najbardziej znana jest wtyczka znajdująca się w serwisie WordPress, czyli WP Google Maps. Jej zaimplementowanie do Google jest możliwe za sprawą krótkiego kodu. Cały proces rozpoczyna się od wyboru w ustawieniach, “Maps Engine”, a następnie Google Maps. Jednak dostęp do tej opcji jest możliwy dzięki pozyskaniu klucza API. Po jego wdrożeniu i edycji pierwotnej mapy w górnym rogu odnajdziesz wspomniany wcześniej krótki kod, który należy zaimplementować na podstronę, gdzie powinna zostać zlokalizowana mapa Google.

Wtyczka daje opcję wyboru parametru mapy, w tym jej wielkości czy szerokości. To wygodne narzędzie, które pozwala na dostosowanie ich do własnych preferencji wraz z dowolnością zmian w każdej chwili.

Dalej następują kolejne czynności pozwalające na określenie lokalizacyjnych parametrów wybranego miejsca (za pośrednictwem adresu bądź GPS-a). Ważna uwaga dla Ciebie – zapisuj każdą zmianę, ponieważ nie zostaną one uaktualnione automatycznie.

Uprość sposób na znalezienie Twojej firmy!

Pomimo wielu informacji na temat tego, jak umieścić mapę Google na swojej stronie, zadanie to nie należy do najbardziej wymagających. Wpływ zamieszczonego elementu na funkcjonalną całość witryny jest jednak naprawdę duży. Często na podstawie lokalizacji Twojego przedsiębiorstwa konsument jest w stanie podjąć dalsze aktywności zakupowe. Nie pomijaj zamieszczania lokalizacji, zadbaj o to, aby prowadzone przez Ciebie przedsiębiorstwo było jak najbardziej rozpoznawalne.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 4.9/5 | Liczba ocen: 13

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Najczęstsze błędy podczas tworzenia stron internetowych
Najczęstsze błędy podczas tworzenia stron internetowych
Z pewnością zauważyłeś, że dobry projekt strony internetowej odgrywa najważniejszą rolę w dalszych działaniach marketingowych. To właśnie ona przyciąga zainteresowanie. […]
Jak prawidłowo prowadzić swój biznes e-commerce?
Jak prawidłowo prowadzić swój biznes e-commerce?
Zastanawiasz się, jak szybko i łatwo możesz zachęcić swoich odbiorców do odwiedzenia Twojego sklepu internetowego? Dowiedz się!
Jakie narzędzia przydają się do e-commerce?
Jakie narzędzia przydają się do e-commerce?
Zarządzając e-sklepem, jesteś świadomy tego, że konkurencja bywa nieobliczalna, a klient wymagający. Jak skutecznie wyróżnić się w branży na tle innych?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę