Jak ustrzec się przed filtrem od Google?

Jak ustrzec się przed filtrem od Google?

Sora Shimazaki/pexels.com

Głównym zadaniem wyszukiwarek internetowych jest prezentacja użytkownikom najlepszych wyników wyszukiwania, dzięki którym uzyskają oni dokładne odpowiedzi na najbardziej nurtujące ich pytania. Marketing w sieci polega na promowaniu wartościowych treści czy przydatnych usług. Warto jednak pamiętać, że nie wszystkie metody są dozwolone, mimo że czasami przynoszą oczekiwany rezultat. Często okazuje się on bowiem wyjątkowo krótkotrwały. Dlaczego? Wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, nieustannie wprowadzają poprawki do swoich algorytmów i modyfikują zasady procesu indeksowania. Celem tych procesów jest eliminacja stron, które próbują podstępnymi metodami wpływać na swoją pozycję w rankingu.

Jeśli takie działanie zostanie wykryte przez wyszukiwarkę, możemy spodziewać się znacznego obniżenia ruchu lub nawet całkowitego usunięcia strony z indeksu. Co wchodzi w skład niedozwolonych metod optymalizacyjnych, które mogą zostać ukarane filtrem od Google? Omówione zostało to w poniższych punktach.

1. Ukrywanie treści na stronie

Dla wyszukiwarek internetowych treść na stronie jest najważniejszym elementem branym pod uwagę podczas ustalania jej pozycji w rankingu. Trzeba jednak pamiętać, że zawartość witryny ma być tworzona z myślą o użytkownikach. Oznacza to, że optymalizacja wyłącznie pod kątem botów indeksujących i algorytmów wyszukiwarek nie przyniesie doskonałych efektów, zwłaszcza jeśli taki tekst będzie dostępny tylko dla wyszukiwarek internetowych. Do podstępnych metod tworzenia treści zaliczyć można między innymi używanie bardzo małych, niewidocznych czcionek lub tekstu w kolorze tła w celu ukrycia słów kluczowych. Tego typu zagrania, choć niewidoczne dla użytkowników, szybko zostaną zidentyfikowane przez Google, a strona internetowa ukarana filtrem. Stosuj więc uczciwe techniki, dzięki którym zyskasz lojalność odbiorców i korzystnie wpłyniesz na swój wizerunek w oczach wyszukiwarek.

2. Upychanie słów kluczowych

Kolejna technika z zakresu podstępnych metod optymalizacyjnych to nadużywanie słów kluczowych w zawartości strony internetowej. O ile najpopularniejsze frazy są czynnikiem warunkującym pojawienie się na odpowiedniej liście wyników wyszukiwania, o tyle upychanie ich w każdym fragmencie tekstu może skutkować zupełnie odwrotnym efektem. Podczas tworzenia treści należy bowiem pamiętać, że musi być ona dopasowana do oczekiwań i preferencji użytkownika. Upychanie słów kluczowych nie tylko ogranicza czytelność i przejrzystość treści, ale też niekorzystnie wpływa na wizerunek witryny w oczach wyszukiwarek. Boty indeksujące szybko bowiem identyfikują tego typu zagrania i wyciągają adekwatne konsekwencje, najczęściej w postaci obniżonej pozycji strony internetowej w SERP.

Źródło: Daria Shevtsova/pexels.com

3. Kupowane linki

Wartość danej strony jest określana za pomocą liczby i jakości linków, które do niej prowadzą. Warto jednak zauważyć, że masowe umieszczanie łączy w tzw. farmach linków jest niedozwolone i bardzo szybko wychwytywane przez boty wyszukiwarek. Celem Google jest dostarczenie użytkownikom trafnych wyników wyszukiwania, a nie można takimi nazwać stron internetowych, do których prowadzą nieuczciwie zdobyte linki. Należy też wspomnieć, że łącza są elementem, który wyszukiwarki biorą pod uwagę podczas budowania rankingu SERP. Najnowsze algorytmy są w stanie dokładnie przeanalizować dany link, określić jego źródło i wartość, dlatego nie warto korzystać z podstępnych technik optymalizacyjnych, gdyż z pewnością przyniosą one efekt odwrotny do oczekiwanego.

4. Kopiowanie treści z innych stron

Dla wyszukiwarek internetowych ważne są treści. Za wartościowe uznaje się takie, które podejmują ważny temat i rozwijają go na tyle, że użytkownik jest w stanie znaleźć w tekście odpowiedzi na wszelkie nurtujące go pytania. Tym, co wyróżnia wartościową treść, jest również jej oryginalność. Dlatego też wszystkie próby oszustwa w postaci kopiowania treści lub ich fragmentów, zawsze są srogo karane przez Google. Problem duplikatów obecny jest od zawsze. Szczególnie często spotkać się z nim można w sytuacji, gdy sprzedawca detaliczny udostępnia taki sam opis produktu jak ten znajdujący się na stronie producenta. Nowoczesne systemy wyszukiwarek szybko identyfikują takie okoliczności i nie wahają się nałożyć filtrów na strony, które dopuściły się tego typu zagrań.

Podsumowanie

Przedstawione praktyki to tylko część podstępnych technik optymalizacyjnych, jednak najczęściej to właśnie one prowadzą do otrzymania kary od wyszukiwarki internetowej. Ponadto błędy te są najczęściej popełniane przez nieświadomych użytkowników, którzy chcą po prostu osiągnąć wysokie pozycje na liście wyników wyszukiwania. Zadaniem wyszukiwarek jest jednak dbałość o wrażenia użytkownika, dlatego szybko znajdują tego typu podstępne taktyki, które mogą skończyć się karą lub filtrem, czyli obniżeniem wszystkich pozycji strony o kilkadziesiąt miejsc lub nawet zbanowaniem i całkowitym usunięciem strony z indeksu Google. Jeśli okaże się, że jakakolwiek z wyżej wymienionych technik wchodzi w skład Twojego zestawu działań, koniecznie zmień swoją strategię. Pamiętaj, to, co przyniosło szybkie i łatwe rezultaty, może ostatecznie pogrążyć Twoją witrynę i zrujnować wszystkie dotychczasowe osiągnięcia. Bądź więc uczciwy, a zasłużysz na największy sukces.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Struktura adresów URL i ich znaczenie dla SEO

    Struktura adresów URL i ich znaczenie dla SEO

    Wiesz, czym jest struktura adresów URL? Jaki ma wpływ na pozycjonowanie strony internetowej? Odpowiedzi na te pytania udzielamy w naszym artykule.
    Co oznacza filtr Google? Jak go uniknąć?

    Co oznacza filtr Google? Jak go uniknąć?

    Zastanawiasz się, czym jest filtr Google, a czym ban? Nie wiesz, z czego może wynikać taka sytuacja? Z naszego kolejnego artykułu dowiesz się, kiedy Google nakłada takie kary na witryny i z czym one się wiążą.
    Jak poradzić sobie ze zduplikowanymi treściami na stronie internetowej?

    Jak poradzić sobie ze zduplikowanymi treściami na stronie internetowej?

    Twoja strona internetowa ma problem z dużą ilością zduplikowanych treści? Przeczytaj artykuł i poznaj skuteczne sposoby, aby temu zaradzić.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.