Jak usunąć wizytówkę Google?

Jak usunąć wizytówkę Google?

Firmbee.com/pexels.com

Czasami dochodzi do sytuacji, w której chcemy usunąć swoją wizytówkę Google z wyników wyszukiwania czy też sprawić, że nie będzie ona pokazywała się w tych wynikach. Pełne usunięcie wizytówki Google możliwe jest wtedy, gdy posiadamy dostęp do profilu firmy i możemy nim zarządzać. Jeżeli tego nie mamy, wówczas jedyną możliwością jest zastosowanie takich ustawień, dzięki którym wizytówka nie będzie wyświetlała się w wynikach wyszukiwania ani na Mapach Google, mimo że wciąż będzie funkcjonowała. Jak usunąć wizytówkę Google?

Posiadanie danych logowania do panelu Google Moja Firma i usunięcie wizytówki Google

Pierwszy sposób dotyczy sytuacji, gdy posiadamy dane do profilu firmy w Google Moja Firma i z tego poziomu chcielibyśmy usunąć wizytówkę. Powodów podjęcia takiej decyzji może być wiele, a najpopularniejsze z nich to: zmiana działalności lub jej zamknięcie, posiadanie zduplikowanej wizytówki lub też zmiana strategii marketingowej. Musimy jednak mieć na uwadze to, że jeżeli firma posiada długą historię i wiele opinii, to mimo tej metody, wciąż sporadycznie może pojawiać się w Mapach Google lub w wynikach wyszukiwania. Tak czy inaczej, wyświetlenia powinny spaść nawet o 99%.

Logowanie do panelu administratora

Oczywiście pierwszym krokiem jest zalogowanie się do panelu administratora w Google Moja Firma. W tym celu wystarczy przejść do biznesowej zakładki Google lub kliknąć w ten link. Dopiero po zalogowaniu możliwe będzie usunięcie wizytówki. Kolejnym krokiem jest przejście do listy lokalizacji naszych biur lub punktów, jeżeli posiadamy ich więcej. Tam odznacza się te wizytówki, na których usunięciu nam zależy, dzięki czemu w większości przypadków będą niewidoczne dla potencjalnych klientów z poziomu aplikacji Google Maps.

Zakładka informacje

Po wybraniu lokalizacji (punktów), których wizytówki chcemy usunąć, musimy przejść do zakładki „Informacje”. Znajduje się ona z lewej strony menu wyboru. Po kliknięciu w nią pojawią się szczegóły dotyczące wybranych wizytówek oraz możliwość modyfikacji ich ustawień. Na tym etapie wystarczy oznaczyć firmę jako zamkniętą. Ten krok pozwala użytkownikowi wybrać spośród dwóch możliwości. Jedną z nich jest oznaczenie firmy jako zamkniętej na stałe, a drugą wybór usunięcia wizytówki. Każda z nich może spowodować inne działanie, dlatego warto się z nimi zapoznać.

Firma zamknięta na stałe

Wybór tej opcji sprawia, że usunięcie firmy z Google będzie prawie całkowite. Widoczność witryny w sieci spada wówczas średnio o 90–99% i zależy to m.in. od historii danej wizytówki. Wnikliwi poszukiwacze będą mogli odnaleźć firmę, ponieważ likwidacja wizytówki Google nie jest całkowita. Będą jednak musieli się przy tym wysilić. Atutem tego rozwiązania jest to, że użytkownik może w każdej chwili przywrócić wizytówkę firmy, np. po długotrwałym remoncie lub reaktywacji biznesu.

Użytkownicy w internecie znajdą informacje o tym, że dana firma została zamknięta. Po wybraniu tej opcji pracownicy Google weryfikują, czy dane przedsiębiorstwo zostało trwale zamknięte, czy jednak przechodzi jakieś zmiany. Taka weryfikacja może potrwać od kilku dni do nawet powyżej roku. Dopiero po potwierdzeniu przez Google trwałego zamknięcia firmy zostaną usunięte opinie o niej.

Usuń wizytówkę

Usuwanie wizytówki Google w ten sposób może być problematyczne. Po wybraniu tej opcji utracimy możliwość zarządzania wizytówką, która wciąż pozostanie widoczna w Google. Ponadto z dużym prawdopodobieństwem znikną wszystkie nasze wpisy i zdjęcia, więc wizytówka będzie niekompletna. Jednocześnie będzie normalnie wyświetlała się użytkownikom, a my nie będziemy mogli zamknąć jej na stałe. W związku z tym wybór tej opcji jest pewnego rodzaju pułapką. Oczywiście możemy odzyskać kontrolę nad wizytówką i usunąć firmę z Google według wcześniejszego schematu, jednak musimy najpierw ponownie przejść pełen proces weryfikacji firmy. To czasochłonne i dopiero po pozytywnym rozpatrzeniu naszego wniosku pracownicy Google przywrócą nam dostęp do zarządzania wizytówką. Opcję „usuń wizytówkę” powinno się wybierać dopiero po przejściu procesu „oznacz firmę jako zamknięta na stałe”.

O co zadbać przed usunięciem wizytówki?

Przed usunięciem wizytówki firmy z Google warto zadbać o kilka rzeczy. Przede wszystkim rekomenduje się usunięcie z wizytówki wszystkich możliwych informacji, w tym m.in.: danych kontaktowych, opisów, tytułów i zdjęć. Dzięki temu ograniczamy widoczność wizytówki w sieci po jej likwidacji i minimalizujemy ryzyko wprowadzenia klientów w błąd, a także otrzymywania zapytań biznesowych już po zamknięciu działalności.

Źródło: Christina Morillo/pexels.com

Dobrą praktyką może być bezpośredni kontakt z przedstawicielami Google i poinformowanie ich o planowanym zamknięciu firmy. Wówczas możemy poprosić o wsparcie profesjonalistów. Przejście przez proces zgodnie z wytycznymi pracowników Google, a następnie poinformowanie ich o tym to dobry sposób na całkowite usunięcie wizytówki firmy z sieci.

Jak usunąć wizytówkę z Map Google, gdy nie mamy dostępu do panelu?

Nieco więcej trudności możemy mieć z usunięciem wizytówki firmy z wyników Map Google, gdy nie posiadamy dostępu do panelu zarządzania. Cały proces jest bardziej skomplikowany i warto dobrze się do niego przygotować. Dużo łatwiej będzie to zrobić, mając możliwość weryfikacji własności firmy (np. za pośrednictwem kodu weryfikacyjnego).

Usuwanie wizytówki z Map Google z możliwością weryfikacji własności firmy

Przed rozpoczęciem procesu usuwania wizytówki, musimy odzyskać dostęp do profilu firmy. Możliwe jest to poprzez kod weryfikacyjny, który wysyłany jest na adres firmy w formie pocztowej. Zdecydowanie rzadziej Google decyduje się na wysyłkę e-mailem lub SMS-em. Jeżeli ta forma nie zadziała i nie otrzymamy kodu weryfikacyjnego na adres firmowy, alternatywą pozostaje przygotowanie dokumentacji poświadczającej własność firmy i przesłanie jej do Google w formie tradycyjnej. Dopiero po pomyślnej weryfikacji przechodzimy do usuwania wizytówki.

Znajdź swoją firmę

Proces rozpoczynamy od wyszukania wizytówki swojej firmy w Google. Można to zrobić poprzez wpisanie określonego słowa kluczowego, na które pozycjonowana jest wizytówka. Następnie należy wybrać opcję, w której potwierdzamy, że jesteśmy właścicielami firmy widniejącej na wizytówce.

Weryfikacja

Kolejnym krokiem jest przejście procesu weryfikacyjnego. W nim należy podać wszystkie niezbędne informacje, które są kluczowe z punktu widzenia pracowników Google, a następnie wybrać formy weryfikacji. Jeżeli ktoś już zarządza wizytówką naszej firmy, należy wysłać do tej osoby prośbę o przyznanie do niej praw. Taka osoba ma na to 7 dni i jeżeli tego nie zrobi, to automatycznie możemy stać się właścicielami danej wizytówki.

Po otrzymaniu kodu weryfikacyjnego musimy zalogować się w panelu Google Moja Firma i z tego poziomu potwierdzić, że jesteśmy właścicielami danej firmy. Pozytywne potwierdzenie sprawi, że zyskamy możliwość zarządzania wizytówką. Na tym etapie możemy przejść do usuwania wizytówki firmy w Google według wskazówek, które podano w pierwszej części tego tekstu.

Usuwanie wizytówki z Map Google bez możliwości weryfikacji własności firmy

Jeszcze większe trudności czekają osoby, które chciałby usunąć wizytówkę firmy z Google, choć nie są z nią powiązane. Najczęściej do takich sytuacji dochodzi wtedy, gdy dana firma została zamknięta, a jej wizytówka wciąż gromadzi ruch i zainteresowanie potencjalnych klientów. Takie wprowadzanie klientów w błąd sprawia, że tracą oni czas, nerwy i środki, dlatego należy zadbać o usunięcie wizytówki przedsiębiorstwa, które już nie funkcjonuje.

Warto jednak pamiętać o tym, że takie usuwanie wizytówki Google może być pracochłonne i nie cieszy się dużą skutecznością. Wszystko dlatego, że Google chce się zabezpieczyć przed szkodliwym działaniem niezdrowej konkurencji. Gdyby usuwanie firmy z Google w ten sposób było proste, na pewno znalazłyby się osoby, które próbowałyby zaszkodzić tak swojej konkurencji rynkowej. Szanse na powodzenie tego procesu maleją wtedy, gdy dana firma ma bogatą historię, dużo opinii, dodane dane kontaktowe oraz katalogi firmowe.

Znajdź wizytówkę firmy i zaproponuj zmianę

Na tym etapie należy znaleźć wizytówkę nieistniejącej firmy za pomocą wyszukiwarki lub Map Google. Następnie wybiera się dostępną na dole wizytówki opcję „zaproponuj zmianę”. Jedną z dostępnych możliwości jest usunięcie danego miejsca. Po jej wybraniu należy podać powód, dlaczego zależy nam na usunięciu wizytówki firmy z wyników wyszukiwania Google. Tam do wyboru mamy m.in. takie opcje jak:

  • firma zamknięta na stałe;
  • firma nigdy nie istniała;
  • prywatne miejsce lub dom;
  • przeniesione do nowej lokalizacji;
  • duplikat innego miejsca;
  • problem prawny;
  • oznaczenie jako SPAM, fałszywa lokalizacja lub obraźliwe miejsce.

Wybranie konkretnego powodu powinno się zakończyć wysłaniem zgłoszenia. Następnie zostanie ono rozpatrzone przez specjalistów Google, którzy mogą zadecydować o usunięciu takiej wizytówki firmowej.

Nie usuwaj wizytówki z byle powodu

Przede wszystkim powinniśmy pamiętać o tym, że wizytówka Google nie powinna być usuwana z byle powodu. Jeżeli zebraliśmy słabe opinie o firmie, to należy popracować nad poprawą jakości usług, produktów i zadowoleniem klientów. Usuwanie i tworzenie od podstaw wizytówki Google to mało etyczna i mało praktyczna metoda, która wpływa negatywnie na pozycjonowanie witryny w sieci. Podaje także w wątpliwość uczciwość właściciela firmy i jakość świadczonych przez niego usług. Pod żadnym pozorem nie powinniśmy także podejmować prób usunięcia wizytówek konkurencji.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    SEO dla początkujących – co warto wiedzieć?

    SEO dla początkujących – co warto wiedzieć?

    Na czym polega SEO? Jak działają algorytmy wyszukiwarki? Czy warto samodzielnie optymalizować treści? W tym artykule znajdziesz odpowiedzi!
    Czy działania SEO dla stron B2B mają znaczenie?

    Czy działania SEO dla stron B2B mają znaczenie?

    Twoja witryna B2B nie zdobywa dużej liczby odbiorców? W takim razie czas się zastanowić, co robisz nie tak i zmienić swoje dotychczasowe działania.
    Google i pozycjonowanie stron WWW – jak oceniana jest jakość strony internetowej? Część 2

    Google i pozycjonowanie stron WWW – jak oceniana jest jakość strony internetowej? Część 2

    Jak zoptymalizować stronę zgodnie z założeniami Google? Czym są algorytmy oraz z jakimi czynnikami rankingowymi mają związek? Jak działać w duchu E-A-T?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.