Jak uzyskać wyższą pozycję sklepu internetowego? Oto kilka przydatnych wskazówek!

Jak uzyskać wyższą pozycję sklepu internetowego? Oto kilka przydatnych wskazówek!

Andrea Piacquadio / pexels.com

Nawet jeśli stworzyłeś produkt, który dla wielu osób okazać się może niezwykle przydatny, równie dobrze nikt może się o nim nie dowiedzieć, jeśli nie pojawi się na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Wszystkie Twoje wysiłki mogą pójść na marne, jeżeli użytkownicy nie odwiedzą Twojej witryny.

Na szczęście istnieją sposoby na poprawę rankingu stron internetowych, aby każdy szukający podobnego produktu, który masz w ofercie, mógł go znaleźć. W tym artykule poznasz kilka sposobów na poprawę rankingu sklepu ze swoimi produktami i zwiększenie przychodów z ich sprzedaży.

Wykorzystaj odpowiednie słowa kluczowe

Musisz dokładnie przedstawić swój produkt potencjalnym klientom. W opisie wykorzystaj słowa kluczowe, które umożliwią Ci lepsze pozycjonowanie strony. Skoncentruj się na badaniu popularnych fraz, aby znaleźć najczęściej wyszukiwane hasła i użyj ich tytule produktu. Koniecznie dowiedz się również, czego Twoi odbiorcy szukają w Internecie.

Dobrym sposobem na to jest wyszukanie konkretnego słowa kluczowego i przewinięcie w dół pierwszej strony listy wyników Google, aby znaleźć powiązane wyszukiwania. W ten sposób określisz, jakimi frazami posługują się użytkownicy, aby znaleźć oferty podobne do Twoich.

Pamiętaj, aby nie powtarzać tych samych słów kluczowych w różnych tytułach produktów. Z pewnością nie chcesz bowiem, aby Twoje strony konkretnych ofert konkurowały ze sobą o wyższą pozycję w rankingu SERP. Użyj narzędzi takich jak KeyWord Tool, aby określić dokładną liczbę wyszukiwań docelowych słów kluczowych i uzyskać więcej propozycji haseł związanych z tym tematem. Twoim oczom ukażą się również dane dotyczące poziomu konkurencji i średniego kosztu kliknięcia (CPC), co może okazać się dla Ciebie istotne, jeśli chcesz reklamować się w Google Ads.

Innym świetnym sposobem na znalezienie słów kluczowych, które doskonale wpłyną na Twoją pozycję w wyszukiwarce, jest wykorzystanie popularnych tematów i hashtagów w mediach społecznościowych. Możesz poszukać tego typu informacji na Twitterze lub Instagramie, gdyż w tych miejscach użytkownicy najchętniej używają hashtagów.

Mając już najlepsze słowa kluczowe, stwórz opis produktu, który odpowiada na najczęściej zadawane przez użytkowników pytania i pozwoli Ci zająć wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Zadbaj o linki zwrotne

Linki zwrotne to linki zewnętrzne kierujące z powrotem do Twojej witryny. Wpływają na wartościowość Twojej strony i informują wyszukiwarki, że jest godna ich uwagi. Pamiętaj, że nie wszystkie linki zwrotne jednakowo wpłyną na osiągane przez Ciebie wyniki. Łącza z wysokiej jakości stron internetowych, czyli takich o dużym natężeniu ruchu, pomogą Ci uzyskać wyższą pozycję niż strony o niskim autorytecie.

Bycie wyróżnionym na bardzo popularnej stronie będzie niezwykle pomocne pod względem optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO). Korzystając z Moz Link Explorer, możesz przeglądać linki zwrotne, przeprowadzać ich analizę i robić badania konkurencji, które pomogą Ci stworzyć idealną strategię marketingową.

Innym świetnym sposobem na pozyskanie wartościowych linków zwrotnych jest publikowanie gościnnych artykułów na innej stronie internetowej lub profilu w mediach społecznościowych. Obecność na najczęściej odwiedzanych przez użytkowników portalach pomoże Ci również budować autorytet i świadomość marki. Poszukaj influencerów, którzy pasują do charakteru Twojej firmy. Na przykład, jeśli sprzedajesz produkty do włosów online, poszukaj kogoś, kto słynie z tego, że bardzo dba o swoje włosy i dzieli się tym ze swoimi obserwatorami, którzy z pewnością podzielają zainteresowania tej osoby. Istnieje wówczas spora szansa, że to właśnie oni zainteresują się zakupem Twoim produktów.

Skorzystaj z meta tagów

Metatagi pomagają wyszukiwarkom zrozumieć temat treści znajdujących się na Twojej stronie internetowej. Najczęściej są to meta tytuły i meta opisy, które, aby były skuteczne, powinny składać się z określonej liczby słów. Znaczniki tytułu muszą mieć długość 50-60 znaków i zawierać słowo kluczowe, znajdujące się najlepiej na samym początku nagłówka. Opisy meta pojawiają się pod tytułem i powinny mieć długość 155 znaków. Nie mają bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie Twojej strony, ale oddziaływują na współczynniki klikalności (CTR), które mogą znacznie poprawić jakość Twojego SEO. Im wyższy CTR, tym wyższą pozycję w rankingu otrzymasz. Warto więc skorzystać z tej metody.

Źródło: Karolina Grabowska / pexels.com

Zwróć uwagę na opinie klientów

Przed dokonaniem jakiegokolwiek zakupu, użytkownicy bardzo często szukają recenzji konkretnych produktów, aby nie kupować kota w worku. Ponadto wyszukiwarki dodatkowo doceniają witryny, które zawierają satysfakcjonującą ilość recenzji.

Zachęć więc swoich klientów do pisania recenzji. Możesz wysłać im przypomnienie na maila lub poprosić ich o to na stronie, kiedy już dokonają zakupu. Nie każdy użytkownik zrobi Ci taką przysługę, ale wielu z nich wystawi opinię, zwłaszcza jeśli wyjątkowo dobrze korzystało im się z Twojej oferty.

Co więcej, jeśli Twój produkt lub usługa cechuje się naprawdę wysoką jakością, klienci sami będą szukać sposobu na napisanie recenzji i wsparcie Twojej marki. Oczywiście musisz liczyć się również z tym, że pojawiać się będą także negatywne opinie. Postaraj się wówczas skontaktować z ich właścicielami i dowiedzieć się, co sprawiło, że nie są zadowoleni z Twojej usługi. Dzięki temu będziesz mógł szybko naprawić zaistniałe błędy, aby podobne sytuacje nie pojawiały się w przyszłości. Najważniejszym, co powinieneś więc robić, jest dbałość o klienta.

Wyżej wymienione cztery niezwykle przydatne wskazówki są warte wdrożenia przez każdego właściciela sklepu internetowego, gdyż mogą realnie wpłynąć na pozycję strony w wyszukiwarce. Poświęć więc trochę czasu, aby wykorzystać te metody i obserwuj osiągane dzięki nim rezultaty. Jeśli jednak potrzebujesz pomocy w tym niełatwym procesie, skontaktuj się z nami. Jako doświadczona agencja SEO, chętnie pomożemy Ci osiągnąć sukces!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak pozycjonować sklep internetowy na platformie Shoper?

    Jak pozycjonować sklep internetowy na platformie Shoper?

    Shoper daje Ci możliwość prowadzenia sklepu WWW, który możesz optymalizować pod SEO. Sprawdź, jakie możliwości oferuje Shoper pod tym względem.
    Dlaczego dostosowanie stron internetowych do urządzeń mobilnych jest tak ważne?

    Dlaczego dostosowanie stron internetowych do urządzeń mobilnych jest tak ważne?

    Zastanawiasz się, w jaki sposób możesz polepszyć wyniki swojej strony? Dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych to strzał w 10!
    SEO dla e-commerce – czyli spraw, aby Twój sklep był popularny

    SEO dla e-commerce – czyli spraw, aby Twój sklep był popularny

    Z pewnością, jeśli prowadzisz swoją działalność internetową, to zastanawiasz się, jak dotrzeć do swoich odbiorców i stać się popularnym w wynikach wyszukiwania.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.