Jak ważne jest UX dla e-commerce?

Jak ważne jest UX dla e-commerce?

Brooke Cagle/unsplash.com

We współczesnym segmencie sprzedaży niewystarczająca staje się dobrej jakości oferta produktów bądź świadczonych usług. Coraz większe znaczenie zyskuje doświadczenie użytkownika, korzystającego z konkretnego e-sklepu. Jeżeli katalogi i dostępne opcje w witrynie znajdują się w zasięgu jego ręki, to można oczekiwać dobrego sygnału w dokonywaniu dalszych kroków zakupowych. Co właściwie powinieneś zrobić, aby UX sklepów internetowych było maksymalnie korzystne dla odwiedzających stronę? Poznaj zasady, dzięki którym przyciągniesz uwagę nawet najbardziej wymagającego klienta!

Co oznacza tajemniczy skrót UX?

Definicja UX e-commerce (inaczej User Experience) jest najczęściej spotykana w segmencie podejmowanych aktywności marketingowych. Termin ten wiąże się z projektowaniem pozytywnych wrażeń internauty, mającego styczność z konkretną witryną internetową. Wszystko prowadzi do jednego celu, jakim jest zapewnienie użytkownikowi intuicyjnego, efektywnego wykorzystania potencjału strony, przy jednoczesnym sfinalizowaniu procesu zakupowego. Bez względu na to, jaką uwagę dotychczas przykładałeś do tworzenia przyjaznych pod kątem użytkowników projektów witryn, musisz liczyć się z potencjalnymi konsekwencjami ich użytkowania.

Sprawdź: Inkluzywny UX – co to jest i czy warto go wdrożyć?

Co jest gwarantem lepszego User Experience?

Pierwsze skojarzenie z dbałością o User Experience na stronie to estetyka. To pojęcie znaczy jednak o wiele więcej. Wyszliśmy naprzeciw tym, którzy zastanawiają się, jak zaskarbić przychylność odwiedzających platformę e-sprzedażową. Zapoznaj się z listą cennych porad dotyczących zatroszczenia się o wrażenia użytkowników stron WWW.

Użytkownik nie będzie czekał…

Im dłużej Twoja strona internetowa się ładuje, tym większe prawdopodobieństwo, że internauci zniechęcą się i opuszczą witrynę. Podstawowym zadaniem, z którym musisz się zmierzyć, aby zaangażować potencjalnych klientów w dalszą eksplorację zasobów serwisu, jest dbanie o sprawne wyświetlanie się wszystkich zamieszczonych na niej elementów. Pomocne w tym celu okazuje się narzędzie PageSpeed Insight, dające wgląd w segmenty, które należałoby poprawić, aby usprawnić działanie platformy. Zwróć uwagę również na to, czy strona spełnia wszelkie wymogi, czyli:

  • posiada zoptymalizowane zdjęcia pod względem, np. jakości,
  • dysponuje nowoczesnymi formatami fotografii,
  • użytkuje serwer odpowiedni do rozmiarów witryny.

Prosto i przyjemnie

Internauci nie lubią skomplikowanych rozwiązań na stronie, ponieważ to, co nieznane budzi niepokój i wyzwala niezadowolenie. Dlatego w procesie projektowania witryny postaw na proste rozwiązania, dzięki którym poszukiwania odpowiednich katalogów i kategorii nie będą stwarzały dodatkowych trudności. Mała wskazówka dla Ciebie: nawigację umieść w lewym górnym rogu platformy, wyeksponuj graficzne składniki strony oraz zezwól na przewijanie zawartości strony “suwakiem” w dół.

Filtry, czyli jak usprawnić research?

Posiadając wachlarz produktów bądź oferując rozmaite usługi, powinieneś zadbać nie tylko o ich odpowiednią kategoryzację, ale maksymalną wygodę poszukiwań pożądanego przez klienta produktu. Pomysłem, z którego czerpią różne serwisy sprzedażowe, jest wykorzystanie filtrów, a także opcji porównywania zestawionego ze sobą towaru.

Jak przypomnieć użytkownikowi o podjętych wcześniej działaniach na stronie?

Pozyskanie ruchu na stronie to wartościowy krok, jednak bez finalizacji zakupu nie ma większego sensu. Co więc zrobić, aby przypomnieć użytkownikowi o podjętych wcześniej działaniach na stronie? Wysłać przypomnienie o ofercie! Jest kilka patentów, które przedstawiliśmy poniżej.

  • Zaprezentuj dostępność asortymentu w magazynie.
  • Zawrzyj informacje odnośnie tego, ile w danym momencie internautów przegląda tę samą ofertę.
  • Zastosuj ograniczoną czasowo sprzedaż określonego produktu bądź usługi.
  • Zagwarantuj darmową dostawę od pewnego pułapu cenowego danego asortymentu.
  • Wdróż działanie e-mail marketingu.
  • Postaw na remarketing w serwisach społecznościowych.

Rekomendacje od klientów

W budowaniu solidnej i rozpoznawalnej na rynku marki sprzyjają wystawiane opinie. Udostępnij taką możliwość klientom swojej firmy, zbieraj dowody poświadczające o jakości Twoich usług. Musisz liczyć się też z tym, że pojawią się niezbyt przychylne słowa. Nie należy ich bagatelizować. W ten sposób przedstawiasz się w roli profesjonalisty, który nie boi zmierzyć się ze słuszną bądź bezpodstawną krytyką. Dobrym pomysłem jest także tworzenie rozległych recenzji na temat określonej oferty produktowej bądź usługi.

Źródło: Priscilla Du Preez/unsplash.com

Odnośniki do zadań specjalnych

Mamy tu na myśli zakładki, które przekierowują klienta potrzebującego natychmiastowej pomocy bądź sięgnięcia po najbardziej kluczowe informacje ze strony firmy, np. dotyczące wysyłki bądź reklamacji. Dobre ich wyeksponowanie zniweluje frustrację, która może towarzyszyć internaucie poszukującego błyskawicznego wsparcia. Nie pomijaj roli chatbotów, które coraz częściej pojawiają się na platformach sprzedażowych.

UX e-commerce – nie poprzestawaj na wdrażaniu pojedynczych zmian

Jest wiele kwestii, o które musisz zatroszczyć się w procesie optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek oraz UX sklepów internetowych. Dobry content, unikanie chaosu informacyjnego, responsywność czy przekierowanie ze strony mediów społecznościowych to kilka dostępnych rozwiązań korzystnie wpływających na UX witryny.

W końcu dobre wrażenie użytkownika strony równa się większa liczba odwiedzin na stronie i…wygenerowanie finansowych zysków!

Masz pytania z zakresu SEO do naszych specjalistów? Skontaktuj się z nami już dziś.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: SXO
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym zajmuje się UX Designer?

    Czym zajmuje się UX Designer?

    Dobrze zaprojektowana strona internetowa to podstawa w rozwoju e-biznesu. Aby sukcesywnie zarządzać witryną WWW, niezbędna staje się wiedza ekspercka.
    Czym jest UI Design?

    Czym jest UI Design?

    Ważną kwestią w procesie projektowania zasobu jest jego interfejs. Musi być czytelny, wygodny i użyteczny dla użytkownika. Tutaj wkracza UI design.
    Czym są heurystyki Nielsena?

    Czym są heurystyki Nielsena?

    Heurystyki Nielsena pomogą Ci tak zoptymalizować stronę, aby spełniała oczekiwania internautów. Wykorzystaj te wytyczne do budowy doskonałej witryny.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę