Jak weryfikować statystyki strony internetowej?

Jak weryfikować statystyki strony internetowej?

ThisIsEngineering / pexels.com

Statystyki strony internetowej zapewniają dostęp do wielu przydatnych informacji na temat popularności danej witryny. Pomagają określić ruch na stronie oraz przeprowadzić analizę dotycząca zachodzących na witrynie zjawisk. Pozwalają także na określenie skuteczności działań związanych z pozycjonowaniem oraz ogólnej liczby odwiedzin na stronie internetowej. Z tego artykułu dowiesz się, jak sprawdzić statystyki strony oraz poznasz najbardziej przydatne w tym celu narzędzia.

Do czego służą statystyki strony internetowych?

Aby dowiedzieć się, do czego służą statystyki stron internetowych, warto w pierwszej kolejności zastanowić się, czym tak naprawdę one są. Za statystyki strony uważa się pewien zbiór danych wyrażonych w liczbach, który pomaga określić popularność danej strony wśród użytkowników sieci. Dzięki tym danym możliwa jest prawidłowa optymalizacja strony, stworzenie strategii SEO oraz określenie działań w celu zwiększenia sprzedaży pośrednio przez ruch na stronie i jej konwersję.

Istnieje szereg narzędzi analitycznych do zbierania i odczytywania statystyk strony internetowej. Każde z nich zajmuje się odmiennymi danymi. Wśród najpopularniejszych bezpłatnych narzędzi statystycznych dla stron WWW wymienić można Google Analytics oraz Google Search Console. Oba z nich dają dostęp do różnych danych zebranych na podstawie indywidualnych czynników strony, związanych z jej popularnością oraz ruchem użytkowników.

Sprawdź: Jak korzystać z Google Analytics w kontekście działań SEO?

Do jakich statystykach dają dostęp narzędzia do analizy stron internetowych?

Zastanawiasz się, jak sprawdzić statystyki strony internetowej? Wszystko zależy od wybranego narzędzia. Istnieje jednak pula obejmująca najważniejsze statystyki strony WWW. Wśród nich wymienić można średni współczynnik CTR, którego wyraża liczba kliknięć w link podzielona przez liczbę jego wyświetleń. Poza tym, dla właścicieli i twórców stron internetowych niezwykle ważna jest także łączna liczba kliknięć i liczba jej wyświetleń. W celu stworzenia strategii SEO niezbędna może okazać się również wiedza dotycząca tego, jakie zapytania generują największy ruch oraz wyświetlenia, a także średnia pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania. Na uwagę zasługują również najczęściej linkowane strony i anchory, wyświetlane i klikane strony, a także lokalizacja geograficzna, z której pochodzi największy ruch organiczny.

Warto zauważyć, że praktycznie wszystkie dane obejmują te dotyczące ruchu i zachowania użytkowników na danej stronie internetowej. Ten parametr jest w zasadzie kluczową statystyką dotyczącą witryny, ponieważ pozwala określić jej widoczność w sieci. Do pełnej analizy niezbędne są dodatkowe informacje dotyczące takich aspektów, jak najpopularniejsze podstrony danej witryny, współczynnik konwersji obejmujący rzeczywistą sprzedaż, liczbę użytkowników generujących ruch, ich zachowania i informacje o nich, kanały, które pozwoliły trafić na daną stronę oraz inne dane związane z danym okresem. Dodatkowo pomocne bywają dane dotyczące profilu linków przychodzących, konkurencji, pozycję w topowych wynikach, mapy ciepła strony czy długości sesji użytkowników.

Dlaczego statystyki strony WWW są tak istotne?

Dostęp do wewnętrznych i zewnętrznych statystyk sprawia, że możliwe staje się optymalizowanie strony internetowej pod aktualne wymagania algorytmów wyszukiwarek. Statystyki strony WWW dają właścicielowi witryny informacje o tym, jak budowa strony wpływa na jej widoczność oraz jakie rzeczy powinny zostać poprawione. To z kolei może przekładać się bezpośrednio na wyniki sprzedażowe.

Źródło: Lukas / pexels.com

Dostęp do statystyk strony internetowej pozwala na bieżąco reagować na pojawiające się błędy oraz ich niwelowanie. Może to dotyczyć niestosowania się do wytycznych dla webmasterów oraz innych usterek mających wpływ na pozycjonowanie strony WWW. Tak dokładna analiza pozwala na prowadzenie marketingu w bardziej efektywny sposób za sprawą danych mających przełożenie na organizowane akcje marketingowe. Statystyki strony WWW pomagają także lepiej targetować grupę docelową przez wzgląd na jej lokalizację, płeć, zainteresowania, wykształcenie czy zawód.

Sprawdź: INSTRUKCJA PRZYZNANIA DOSTĘPU DO GOOGLE ANALYTICS

Narzędzia do analizy stron internetowych

Wśród narzędzi służących do weryfikacji statystyk strony internetowej wyróżnić można szeroki wybór zarówno darmowych, jak i płatnych rozwiązań. Różnią się one między sobą tym, których statystyk dotykają oraz jakie informacje pozwalają uzyskać. Poznajmy najważniejsze z nich.

Google Search Console

To narzędzie od firmy Google daje użytkownikom szerokie możliwości związane z analizą pozyskiwania ruchu na danej witrynie internetowej. To bezpłatne narzędzie wymaga wyłącznie rejestracji na stronie, a jego pomocą uzyskać można szereg informacji dotyczących źródeł pozyskiwania ruchu na stronie, a także zachowania użytkowników odwiedzających naszą witrynę.

Google Analytics

Jednym z najbardziej popularnych, darmowych narzędzi do analizy danych oraz statystyk jest zdecydowanie prosty w obsłudze Google Analytics. Podpięcie konta na stronie pozwala na dostęp do ogromnej bazy danych dotyczących najchętniej odwiedzanych podstron, statystyk dotyczących sprzedaży, a także ilości użytkowników odwiedzających stronę oraz ich zachowania.

Senuto

Senuto to jedno z płatnych narzędzi do analizy statystyk strony, a jego cena zaczyna się od 99 złotych miesięcznie. Służy ono do przeprowadzania rozbudowanej analizy dotyczącej widoczności domeny w organicznych wynikach wyszukiwarki oraz do monitoringu słów kluczowych. Narzędzie to posiada bardzo rozbudowany wachlarz możliwości, dzięki czemu jest ono jednym z najpopularniejszych w naszym kraju.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: detaille.pl, carsio.pl

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Co to jest RLSA?

    Co to jest RLSA?

    Prowadzisz sklep internetowy i chcesz przypomnieć o nim swoim klientom? Kampania RLSA jest idealną propozycją, którą zdecydowanie warto wdrożyć. Dowiedz się więcej na ten temat.
    Sposoby na weryfikację historii domeny internetowej

    Sposoby na weryfikację historii domeny internetowej

    Wybierając domenę internetową, warto zwrócić uwagę nie tylko na jej chwytliwą nazwę, ale również dowiedzieć się, co działo się z […]
    Czym jest cloaking w SEO?

    Czym jest cloaking w SEO?

    Nie wszystkie techniki związane z SEO są w pełni dozwolone przez Google. Istnieje szereg takich, które naruszają regulamin. Wśród nich wymienić można chociażby cloaking. Dowiedz się, czym on jest oraz jak wpływa na pozycjonowanie.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.