Dla wielu osób dokładna analiza ofert przedstawianych przez agencje Google Ads może okazać się niezwykle wymagająca i czasochłonna. Choć ten proces jest nieunikniony, wyszliśmy naprzeciw trudnościom, z którymi mogą zmagać się zarządzający własną stroną w Internecie. Zebraliśmy kilka podstawowych cech, które powinny towarzyszyć ekspertom z dziedziny reklam Google.
Jeśli zależy Ci na tym, aby pozyskać uwagę potencjalnego klienta oraz zacząć zarabiać, zapoznaj się z poniższymi wskazówkami.
Poszukując najbardziej adekwatnej i skondensowanej definicji na temat tego, czym zajmują się agencje AdWords, uzasadnione staje się najpierw zrozumienie usług, którymi się specjalizuje. Przede wszystkim obsługuje kampanie reklamowe w systemie Google Ads, rozpoczynając od ich uruchomienia oraz kontynuując dalsze prowadzenie. Do zakresu zadań należą odpowiedni dobór fraz kluczowych, optymalizacja pod kątem SEO oraz analiza statystyk. To nie wszystko, ponieważ w swojej ofercie mają w zanadrzu jeszcze usługi, które obejmują zakres digital marketingu, jak chociażby content marketing czy tworzenie witryn internetowych.
Jeżeli nie posiadasz wiedzy z obszaru kampanii reklamowych Google bądź rozpoczynasz dopiero swoją marketingową przygodę, warto zastanowić się nad nawiązaniem współpracy z zespołem specjalistów. Musisz wziąć pod uwagę fakt, że pozycjonowanie pod kątem wyników wyszukiwań to nie jest działanie ad hoc. Inwestycja nie jest wyłącznie finansowa, lecz czasowa, a to z kolei może zniechęcać przedsiębiorców nastawionych na generowanie zysków i budowanie solidnej bazy klientów. Brak odpowiedniego merytorycznego obeznania w temacie może prowadzić do nieskutecznych rozwiązań, które mogą nieść negatywne finansowe konsekwencje.
Rozważając argumenty przemawiające za zatrudnieniem zespołu profesjonalistów, weź pod uwagę to, co sprawia, że agencja Google Ads jest niezbędna w działaniach promocyjnych Twojej marki. Bez wątpienia, eksperci wciąż kształtują swoje umiejętności, kompetencje oraz rozwijają doświadczenie. Śledząc bieżące trendy, pomagają we wdrażaniu odpowiednich zmian w aktualizacji stron internetowej. Jednocześnie są w stanie znaleźć efektywne rozwiązania dedykowane prowadzonej działalności i monitorują aktywności podejmowane przez konkurencję. Na co więc powinieneś zwrócić szczególną uwagę? Czytaj dalej!
Weryfikacji podlega nie tylko wiedza, lecz kompetencje pracowników agencji AdWords. Niezwykle ważne jest, aby mieć pewność, że członkowie firmy reklamowej doskonale znają się na temacie. Jednym z czynników decydującym o tym, czy agencja Google Ads posiada wykwalifikowany zespół, jest przyznawany status Google Partner. To świadectwo efektywności realizowanych kampanii oraz umiejętności poszczególnych osób zatrudnianych w szeregi przedsiębiorstwa.
Doświadczona agencja istnieje na rynku kilka dobrych lat oraz zna branżę od podszewki. Prowadzone przez nią kampanie reklamowe zyskują uznanie i są przede wszystkim skuteczne. Mimo że modyfikacje w obszarze Google AdWords następują błyskawicznie, dobrzy eksperci są w stanie nadążyć nad procesem pojawiających się przemian. Co więcej, posiadająca szerokie kompetencje agencja jest w stanie dobrać indywidualne rozwiązania dla konkretnie prowadzonej branży i wyjść z każdej opresji oraz sytuacji podbramkowej.
Dowodem nr 1 dotyczącym śledzenia zmian w kampaniach Google Ads są regularnie nabywane certyfikaty. Jeżeli agencje posiadają dokumenty potwierdzające systematycznie aktualizowaną wiedzę przez poszczególnych jej członków, to dobry znak. Z pewnością oznacza to, że są oni zaangażowani w zaspokajanie indywidualnych potrzeb klientów i próby odpowiedzi na ich preferencje.
Tworzenie wpisów blogowych dotyczących marketingowych zagadnień to kolejny dowód na to, że warto wziąć pod uwagę agencje AdWords i zainteresować się proponowaną przez nie ofertą.
Czerwoną flagą jest deklaracja długoterminowej współpracy z agencją Google Ads. Powód jest prosty. W sytuacji, gdy będziesz niezadowolony ze świadczonego wsparcia, umowa będzie obowiązywać Cię do kontynuowania nieudanej relacji. Zastanów się dokładnie, zanim podejmiesz ostateczną decyzję. Co możesz wziąć jeszcze pod uwagę? Sposób, w jaki agencja będzie chciała się rozliczać. Nie gódź się na zbiorcze faktury, które uniemożliwiają ocenę pod kątem faktycznego wykorzystania uiszczanych płatności na wyświetlenie przekazów reklamowych czy kliknięcia.
Pytanie, które warto postawić zespołowi ekspertów na pierwszym spotkaniu, dotyczy zakładania konta Google Ads. Właściwie, warto upewnić się, czy agencja decyduje się na zarządzanie Twoją kampanią z indywidualnego konta, czy jednak posiada jedno dla wielu pracodawców. Powodem jest mniejsza skuteczność wywołana przez algorytmy Google, które, przewidując efektywność wdrażanych kampanii, koncentrują się na wszystkich zapisanych danych konta.
Sposób, w jaki będziesz informowany o postępach wprowadzanych strategii reklamowych, jest niezwykle ważny. Brak komunikatu zwrotnego bądź dłuższego odzewu na zadane pytania może prowadzić do niepotrzebnych frustracji. Zadbaj o to, aby warunki porozumiewania się były czytelne i przejrzyste. Jeżeli nie jesteś pewien, kto będzie odpowiadał za prowadzenie reklam Google Twojej firmy, dopytaj się i zdobądź kontakt do wskazanej osoby.
W Internecie istnieje wiele opinii dotyczących agencji. Zapoznaj się z każdą rekomendacją, ponieważ osoby, które skorzystały z usług zespołu ekspertów, wiedzą najlepiej, czy warto podjąć się współpracy. Wszelkie informacje możesz w dużej mierze znaleźć na Facebooku czy w Google Moja Firma. Prosty dostęp, a tak wiele możliwości. Nie bagatelizuj zdania innych klientów.
W podsumowaniu warto zaznaczyć jeszcze jedną, bardzo ważną rzecz. Jeżeli agencja Google Ads oferuje Ci natychmiastowy ROI oraz błyskawicznie wygenerowane zyski, to prawdopodobnie blefuje. Pamiętaj, że system reklam Google funkcjonuje w taki sposób, że trudno przewidzieć przyszłe jej efekty. Jeśli zatem w toku wstępnej rozmowy przedstawione zostaną Ci takie “korzyści”, zaniechaj dalszej współpracy.
Dogłębna analiza, porównanie z konkurencją oraz czytanie opinii w sieci internetowej – to musisz wziąć pod uwagę, jeżeli chcesz świadomie budować imperium swojej branży. Wybierz rozsądnie, kieruj się naszymi wskazówkami!
Chciałbyś zacząć pozycjonować swoją stronę? Zapraszamy do kontaktu! Nasi specjaliści z agencji SEO Grupa iCEA chętnie odpowiedzą na każde pytanie! Pozycjonowanie Twojej strony pomoże Ci rozwinąć skrzydła.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.