Jak wybrać agencję reklamową na Facebooka?

Jak wybrać agencję reklamową na Facebooka?

Ono Kosuki/pexels.com

Podjąłeś decyzję o promocji swojego biznesu w mediach społecznościowych, np. na Facebooku? Słusznie, biorąc pod uwagę trendy SMM (Social Media Marketingu). Następnym krokiem jest podjęcie decyzji, czy chcesz prowadzić konto na Facebooku samodzielnie, czy powierzyć to zadanie specjalistom. To ważna decyzja, od której zależy skuteczność Twoich działań w social media.

Oczywiście możesz zająć się tym sam. Jeśli jednak chcesz naprawdę jakościowego marketingu w mediach społecznościowych, który pomoże zwiększyć świadomość marki, wzmocnić jej wizerunek i lojalność odbiorców, a także znaleźć nowych klientów i wygenerować leady, powinieneś zwrócić się do profesjonalnej agencji reklamowej. W tym artykule podpowiadamy, jak ją wybrać oraz jakie zalety ma takie rozwiązanie.

Samodzielne prowadzenie Facebooka czy z agencją?

Praktyka pokazuje, że w wielu przypadkach samodzielna promocja w sieciach społecznościowych jest szczątkowa – jeśli po zrobieniu ważniejszych rzeczy zostaje czas, przedsiębiorca zajmuje się tworzeniem contentu na Facebooku. Takie podejście jest uzasadnione tylko wtedy, gdy chcesz okresowo przypominać o sobie i nie zależy Ci na osiąganiu wyższych celów. Z kolei współpraca z profesjonalną agencją, choć wymaga dodatkowych nakładów finansowych, pociąga za sobą szereg znaczących korzyści.

Jakość i stabilność

Agencja reklamowa prowadzenie Fb ma doskonale opanowane. Ma odpowiednią wiedzę teoretyczną oraz doświadczenie nie tylko w samym SMM, ale także w pokrewnych dziedzinach, takich jak marketing, design, copywriting, płatne kampanie, analiza statystyk. Dzięki temu oferuje klientowi sprawdzone, skuteczne strategie oraz metody. Firmy świadczące usługi z zakresu SMM cenią sobie swoją reputację, dlatego rzetelnie traktują dobór specjalistów i podnoszą ich kwalifikacje, a także uważnie monitorują wdrażanie standardów jakości, minimalizując występowanie błędów.

Wydajność i zintegrowane podejście do rozwiązywania problemów

Praca nad projektem powierzona jest zwykle zespołowi 5-8 specjalistów, z których każdy wykonuje określony zakres zadań:

  • menadżer projektu towarzyszy klientowi na każdym etapie projektu, utrzymuje komunikację, koordynuje postęp pracy, analizuje statystyki i wyjaśnia raporty;
  • specjalista SMM opracowuje strategię obecności firmy w sieciach społecznościowych, prowadzi analitykę, zastanawia się nad projektami graficznymi i treściami, pracuje przy kampaniach reklamowych, organizuje i kontroluje pracę innych specjalistów zespołu;
  • copywriter odpowiada za treść postów i innych elementów Facebooka, np. opisu firmy w grupach;
  • Designer/grafik opracowuje szatę graficzną postów i fanpage’a, szablony zdjęć, dobiera i przetwarza materiał fotograficzny.

W każdej konkretnej agencji skład zespołu i obowiązki mogą się nieznacznie różnić, ale ogólna koncepcja organizacji przepływu pracy jest w przybliżeniu taka sama.

Ponadto firma wykonawcza dysponuje profesjonalnymi zasobami i technologiami, które pozytywnie wpływają na wydajność pracy. Wszystko razem daje agencji reklamowej ogromne możliwości skutecznego rozwiązywania problemów o dowolnej skali i złożoności.

Oszczędność pieniędzy

Oczywiście koszt profesjonalnych usług SMM nie jest niski, ale przy racjonalnym podejściu będzie to inwestycja, która się zwróci. Inwestujesz w narzędzie marketingowe i wysoką jakość pracy, która zaspokaja część potrzeb firmy, a także przyczynia się do rozwoju biznesu, a tym samym wzrostu dochodów. Oszczędzasz też zasoby oraz czas swoich pracowników (lub własne) potrzebny na rozwiązanie innych zadań firmy.

Z agencją reklamową otrzymujesz wykwalifikowaną pomoc w rozwiązywaniu problemów, unikaniu trudności i niedogodności, a przy tym masz pełen wgląd w cały proces tworzenia Twojego konta na Fb. Dobra agencja SMM dokłada wszelkich starań, aby jej usługi i ceny były przejrzyste, dlatego przepływ pracy opiera się na ciągłej interakcji z klientem.

Sprawdź: Jak prowadzić firmowego Facebooka?

Jak wybrać agencję SMM dla firmowego Facebooka?

Opisane poniżej rekomendacje i kryteria pozwolą Ci nie tylko wybrać agencję na zasadzie „taniej i lepiej”, ale naprawdę znaleźć wykwalifikowanych specjalistów, którym możesz bez obaw powierzyć promocję swojej firmy.

Oceń doświadczenie i przeanalizuj portfolio

Przede wszystkim porozmawiaj z menedżerem firmy reklamowej, dowiedz się, jak długo działa ona w zakresie SMM i Facebooka. Zbadaj jej klientów, sprawdź, czy były to marki z Twojej branży i jak owocna była współpraca. Świadczyć o tym mogą study case zamieszczone na stronie internetowej agencji, a także odwiedzenie kont społecznościowych konkretnych firm

Listy z podziękowaniami, rekomendacje od obecnych i byłych klientów również opowiedzą o doświadczeniu firmy reklamowej. Jeśli nadal się wahasz, możesz zasięgnąć informacji u źródła, zwracając się do marek, które skorzystały z usług danej agencji.

Wypełnij brief

Żadna poważna agencja reklamowa nie nawiąże dialogu, a tym bardziej nie złoży propozycji komercyjnych bez zbadania Twojej działalności i potrzeb. W tym celu firma poprosi Cię o wypełnienie briefu. Postaraj się zrobić jak najdokładniej – od tego zależy dalsze wzajemne zrozumienie obu stron w procesie negocjacji.

Określ zainteresowanie agencji Twoim przypadkiem

Podczas wstępnych rozmów zwróć uwagę na to, ile i jakie pytania zadaje przedstawiciel agencji, czy doprecyzowuje szczegóły związane z Twoją grupą docelową, wartościami, konkurencją, produktem itp. Jeśli pytania mają charakter ogólny lub jest ich niewiele, to raczej nie będziesz zadowolony z wyniku pracy takich specjalistów.

Oceń przejrzystość pracy, kształtowanie i uzasadnienie kosztów

Godna zaufania agencja reklamowa Facebook na początkowym etapie otwarcie wyjaśnia swoim klientom schemat i zakres prac: kto i co będzie robił, aby promować Twój biznes w sieciach społecznościowych, które KPI będą monitorowane i przedstawiane w raportach, jak będzie wyglądała Wasza komunikacja.

Ponadto warto obliczyć koszt usług wraz z uzasadnieniem dla każdej pozycji wydatkowej. Na kształtowanie się ostatecznego kosztu prowadzenia Fb składają się dwa główne składniki.

Źródło: Tim Samuel/pexels.com

Po pierwsze, koszty pracy – wynagrodzenie specjalistów z zespołu. Z reguły są obliczane na podstawie kosztu godziny pracy, ale niektóre agencje wolą pobierać opłaty za wykonany zakres prac. Po drugie, uwzględniane są koszty bezpośrednie – budżet na reklamę targetowaną czy współpracę z influencerami/liderami opinii. Bez budżetu reklamowego efektywna praca nie zadziała, ponieważ nie ma innego skutecznego sposobu na znalezienie nowych docelowych użytkowników, zwiększenie świadomości marki i przyciągnięcie potencjalnych klientów.

Uważnie przestudiuj dostarczone informacje i nie wyciągaj pochopnych wniosków. Jeśli Twoim zdaniem koszt zamówienia jest wyższy niż zakładany, nie rozumiesz potrzeby konkretnej usługi, zadawaj pytania i dowiedz się, czy można zoptymalizować koszty. Pamiętaj, że zbyt niska cena również powinna wzbudzić Twoje wątpliwości.

Jak kontrolować skuteczność pracy z agencją?

Po pierwsze, odpowiedzialna agencja reklamowa nigdy nie podejmie zdecydowanych kroków bez Twojej zgody. Każdy etap prac, który może wpłynąć na reputację firmy, będzie realizowany wyłącznie za Twoją zgodą: strategia, plan treści, teksty opisów i postów, projekt graficzny, informacje zwrotne od użytkowników.

Po drugie, algorytm interakcji między agencją a klientem zakłada comiesięczne raportowanie, które odzwierciedla zakres prac zgodnie z zatwierdzonym planem. Podawane są wskaźniki KPI dla monitorowanych metryk, wyjaśnienia i zalecenia.

Po trzecie, ciągła komunikacja z wykonawcą pozwala być na bieżąco, zadawać właściwe pytania i otrzymywać kompletne odpowiedzi. Agencja, która jest nieosiągalna poprzez dowolny kanał komunikacyjny, nie wróży dobrze Twojej kampanii na Fb.

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak dopasować styl komunikacji do Twojej marki?
    Jak dopasować styl komunikacji do Twojej marki?
    Każda branża rządzi się swoimi prawami. To, co w jednej będzie sukcesem, w innej okaże się porażką. Przeczytaj, jak zbudować komunikację, która będzie mówić głosem Twoich klientów.
    Wskaźniki efektywności marketingu – jak mierzyć?
    Wskaźniki efektywności marketingu – jak mierzyć?
    Rezultaty kampanii reklamowej nie są zależne jedynie od strategii czy narzędzia. Trudno mówić o sukcesie bez monitoringu i weryfikacji kolejnych działań.
    Korzystne pozycjonowanie w mediach społecznościowych!
    Korzystne pozycjonowanie w mediach społecznościowych!
    Nigdy nie pomyślałeś żeby skorzystać z mediów społecznościowych, jako broni marketingowej? Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się więcej!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę