Podjąłeś decyzję o promocji swojego biznesu w mediach społecznościowych, np. na Facebooku? Słusznie, biorąc pod uwagę trendy SMM (Social Media Marketingu). Następnym krokiem jest podjęcie decyzji, czy chcesz prowadzić konto na Facebooku samodzielnie, czy powierzyć to zadanie specjalistom. To ważna decyzja, od której zależy skuteczność Twoich działań w social media.
Oczywiście możesz zająć się tym sam. Jeśli jednak chcesz naprawdę jakościowego marketingu w mediach społecznościowych, który pomoże zwiększyć świadomość marki, wzmocnić jej wizerunek i lojalność odbiorców, a także znaleźć nowych klientów i wygenerować leady, powinieneś zwrócić się do profesjonalnej agencji reklamowej. W tym artykule podpowiadamy, jak ją wybrać oraz jakie zalety ma takie rozwiązanie.
Praktyka pokazuje, że w wielu przypadkach samodzielna promocja w sieciach społecznościowych jest szczątkowa – jeśli po zrobieniu ważniejszych rzeczy zostaje czas, przedsiębiorca zajmuje się tworzeniem contentu na Facebooku. Takie podejście jest uzasadnione tylko wtedy, gdy chcesz okresowo przypominać o sobie i nie zależy Ci na osiąganiu wyższych celów. Z kolei współpraca z profesjonalną agencją, choć wymaga dodatkowych nakładów finansowych, pociąga za sobą szereg znaczących korzyści.
Agencja reklamowa prowadzenie Fb ma doskonale opanowane. Ma odpowiednią wiedzę teoretyczną oraz doświadczenie nie tylko w samym SMM, ale także w pokrewnych dziedzinach, takich jak marketing, design, copywriting, płatne kampanie, analiza statystyk. Dzięki temu oferuje klientowi sprawdzone, skuteczne strategie oraz metody. Firmy świadczące usługi z zakresu SMM cenią sobie swoją reputację, dlatego rzetelnie traktują dobór specjalistów i podnoszą ich kwalifikacje, a także uważnie monitorują wdrażanie standardów jakości, minimalizując występowanie błędów.
Praca nad projektem powierzona jest zwykle zespołowi 5-8 specjalistów, z których każdy wykonuje określony zakres zadań:
W każdej konkretnej agencji skład zespołu i obowiązki mogą się nieznacznie różnić, ale ogólna koncepcja organizacji przepływu pracy jest w przybliżeniu taka sama.
Ponadto firma wykonawcza dysponuje profesjonalnymi zasobami i technologiami, które pozytywnie wpływają na wydajność pracy. Wszystko razem daje agencji reklamowej ogromne możliwości skutecznego rozwiązywania problemów o dowolnej skali i złożoności.
Oczywiście koszt profesjonalnych usług SMM nie jest niski, ale przy racjonalnym podejściu będzie to inwestycja, która się zwróci. Inwestujesz w narzędzie marketingowe i wysoką jakość pracy, która zaspokaja część potrzeb firmy, a także przyczynia się do rozwoju biznesu, a tym samym wzrostu dochodów. Oszczędzasz też zasoby oraz czas swoich pracowników (lub własne) potrzebny na rozwiązanie innych zadań firmy.
Z agencją reklamową otrzymujesz wykwalifikowaną pomoc w rozwiązywaniu problemów, unikaniu trudności i niedogodności, a przy tym masz pełen wgląd w cały proces tworzenia Twojego konta na Fb. Dobra agencja SMM dokłada wszelkich starań, aby jej usługi i ceny były przejrzyste, dlatego przepływ pracy opiera się na ciągłej interakcji z klientem.
Opisane poniżej rekomendacje i kryteria pozwolą Ci nie tylko wybrać agencję na zasadzie „taniej i lepiej”, ale naprawdę znaleźć wykwalifikowanych specjalistów, którym możesz bez obaw powierzyć promocję swojej firmy.
Przede wszystkim porozmawiaj z menedżerem firmy reklamowej, dowiedz się, jak długo działa ona w zakresie SMM i Facebooka. Zbadaj jej klientów, sprawdź, czy były to marki z Twojej branży i jak owocna była współpraca. Świadczyć o tym mogą study case zamieszczone na stronie internetowej agencji, a także odwiedzenie kont społecznościowych konkretnych firm
Listy z podziękowaniami, rekomendacje od obecnych i byłych klientów również opowiedzą o doświadczeniu firmy reklamowej. Jeśli nadal się wahasz, możesz zasięgnąć informacji u źródła, zwracając się do marek, które skorzystały z usług danej agencji.
Żadna poważna agencja reklamowa nie nawiąże dialogu, a tym bardziej nie złoży propozycji komercyjnych bez zbadania Twojej działalności i potrzeb. W tym celu firma poprosi Cię o wypełnienie briefu. Postaraj się zrobić jak najdokładniej – od tego zależy dalsze wzajemne zrozumienie obu stron w procesie negocjacji.
Podczas wstępnych rozmów zwróć uwagę na to, ile i jakie pytania zadaje przedstawiciel agencji, czy doprecyzowuje szczegóły związane z Twoją grupą docelową, wartościami, konkurencją, produktem itp. Jeśli pytania mają charakter ogólny lub jest ich niewiele, to raczej nie będziesz zadowolony z wyniku pracy takich specjalistów.
Godna zaufania agencja reklamowa Facebook na początkowym etapie otwarcie wyjaśnia swoim klientom schemat i zakres prac: kto i co będzie robił, aby promować Twój biznes w sieciach społecznościowych, które KPI będą monitorowane i przedstawiane w raportach, jak będzie wyglądała Wasza komunikacja.
Ponadto warto obliczyć koszt usług wraz z uzasadnieniem dla każdej pozycji wydatkowej. Na kształtowanie się ostatecznego kosztu prowadzenia Fb składają się dwa główne składniki.
Po pierwsze, koszty pracy – wynagrodzenie specjalistów z zespołu. Z reguły są obliczane na podstawie kosztu godziny pracy, ale niektóre agencje wolą pobierać opłaty za wykonany zakres prac. Po drugie, uwzględniane są koszty bezpośrednie – budżet na reklamę targetowaną czy współpracę z influencerami/liderami opinii. Bez budżetu reklamowego efektywna praca nie zadziała, ponieważ nie ma innego skutecznego sposobu na znalezienie nowych docelowych użytkowników, zwiększenie świadomości marki i przyciągnięcie potencjalnych klientów.
Uważnie przestudiuj dostarczone informacje i nie wyciągaj pochopnych wniosków. Jeśli Twoim zdaniem koszt zamówienia jest wyższy niż zakładany, nie rozumiesz potrzeby konkretnej usługi, zadawaj pytania i dowiedz się, czy można zoptymalizować koszty. Pamiętaj, że zbyt niska cena również powinna wzbudzić Twoje wątpliwości.
Po pierwsze, odpowiedzialna agencja reklamowa nigdy nie podejmie zdecydowanych kroków bez Twojej zgody. Każdy etap prac, który może wpłynąć na reputację firmy, będzie realizowany wyłącznie za Twoją zgodą: strategia, plan treści, teksty opisów i postów, projekt graficzny, informacje zwrotne od użytkowników.
Po drugie, algorytm interakcji między agencją a klientem zakłada comiesięczne raportowanie, które odzwierciedla zakres prac zgodnie z zatwierdzonym planem. Podawane są wskaźniki KPI dla monitorowanych metryk, wyjaśnienia i zalecenia.
Po trzecie, ciągła komunikacja z wykonawcą pozwala być na bieżąco, zadawać właściwe pytania i otrzymywać kompletne odpowiedzi. Agencja, która jest nieosiągalna poprzez dowolny kanał komunikacyjny, nie wróży dobrze Twojej kampanii na Fb.
W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.