Jak wybrać najlepszą agencję SEO? – kompleksowy przewodnik

Jak wybrać najlepszą agencję SEO? – kompleksowy przewodnik

fauxels / pexels.com

Znalezienie odpowiedniego zespołu zajmującego się optymalizacją treści może być męczące, ale też niebezpieczne, jeśli zlekceważysz powagę tej sytuacji. Jeden zły ruch może kosztować Cię tysiące, jeśli nie setki tysięcy złotych. Dlatego właśnie powstał ten przewodnik. Oto kilka najlepszych wskazówek, które pomogą Ci dokonać właściwego wyboru i uzyskać niesamowite rezultaty marketingu w wyszukiwarkach!

Określ swoje cele

Pierwszą rzeczą, którą musisz wziąć pod uwagę, jest to, że nie każda firma lub kampania marketingowa w wyszukiwarkach jest taka sama. To, co działa w jednym przypadku, może nie działać w drugim. Jeśli nie wiesz, jaki jest cel Twojego marketingu w wyszukiwarkach, nie będziesz w stanie osiągnąć żadnych zysków. Posiadanie dokładnie określonych celów pomaga agencji stworzyć odpowiednią strategię marketingową i uzyskać satysfakcjonujący zwrot z inwestycji.

Realistycznie podejdź do tego, co rzeczywiście chcesz osiągnąć. Nie możesz oczekiwać, że ktoś przyjdzie i naprawi wszystkie Twoje problemy w ciągu jednego dnia. Z pewnością znasz powiedzenie, że “nie od razu Rzym zbudowano”. Pamiętaj, że dotyczy to również Twojej branży. Dokładnie określenie celów jest więc konieczne, zanim rozpocznie się jakąkolwiek pracę nad kampanią marketingową.

Poznaj charakter agencji SEO

Nie każda firma jest taka sama i dotyczy to również agencji. Każdy zespół, z którym się spotkasz, będzie miał inne metody i sposoby prowadzenia swojej działalności. Niektóre z tego typu firm mogą skupić się na małych i średnich przedsiębiorstwach, podczas gdy inne prowadzą bardziej złożone strategie skierowane w stronę dużych marek. Niezależnie od tego, jakie są ich metody, musisz upewnić się, że znasz prawdziwy charakter każdej firmy i rozumiesz ich sposób funkcjonowania.

Idee, którymi kierują się poszczególne agencje, mogą się bardzo różnić. Niekiedy opierają się one na doświadczeniu, inne na najnowszych technikach, a jeszcze inne na samej cenie usługi. Musisz wziąć też pod uwagę, że często Twój budżet może być dla Ciebie głównym czynnikiem wyboru. Przystępność cenowa jest zawsze pożądana, ale zwróć uwagę, że najtańsze opcje są często najniższej jakości.

Dokładnie przeanalizuj działalność agencji

Zadawanie właściwych pytań może naprawdę pomóc w dokonaniu odpowiedniego wyboru. Pamiętaj, że niektóre firmy stosują przestarzałe, a nawet zabronione techniki i mogą wcale nie wiedzieć, co w Twoim przypadku sprawdzi się najlepiej. Tak czy inaczej, zadawanie niżej wymienionych pytań może pomóc zidentyfikować agencję, która będzie w stanie zagwarantować Ci sukces.

Co wyróżnia konkretną agencję?

Zrozumienie, tego, czym konkretna agencja różni się od pozostałych, jest najważniejsze. Specjaliści danego zespołu powinni być w stanie dokładnie określić, dlaczego powinieneś wybrać właśnie ich usługi.

Kto jest jej klientem?

Poznanie bazy klientów konkretnej agencji jest również bardzo ważne, gdyż pomaga określić, jakie ma doświadczenie. Dzięki temu dowiesz się, z jakimi branżami miała już do czynienia i czy będzie odpowiednia również dla Ciebie.

Dzięki czemu odnosi sukcesy?

Każda agencje będzie próbowała zachęcić Cię tym, że odnosi sukcesy. Powinieneś dowiedzieć się jednak, co sprawia, że tak się dzieje, aby ustalić, czy jesteś w stanie ułatwić im te działania. Współpraca z agencją może bowiem okazać się jeszcze bardziej skuteczna, niż pozostawienie całej sprawy w ich rękach.

Jakie są jej największe osiągnięcia?

Agencja SEO powinna być w stanie podać Ci kilka konkretnych przykładów swoich osiągnięć, dzięki którym będziesz mógł określić, czy da radę sprostać Twoim wymaganiom.

Czy mają doświadczenie w Twojej branży?

Być może specjalizujesz się w trudnej dziedzinie, której promowanie jest naprawdę niełatwym zadaniem. Ustal więc, czy agencja miała już styczność z podobną branżą, aby wiedzieć, czy poradzi sobie również z Twoim przypadkiem.

Jakich narzędzi potrzebuje, aby odnieść sukces?

Ważne jest, aby dowiedzieć się, czego potrzebuje konkretna agencja, aby działać skutecznie. Musisz ustalić, czy jesteś w stanie zapewnić jej niezbędne materiały, aby w trakcie współpracy nie okazało się, że dalsze działania nie są możliwe.

Przeprowadź dokładny research

Uważaj na firmy, które już podczas pierwszej rozmowy zagwarantują Ci sukces. Jest to bowiem podstępna taktyka, aby jak najszybciej zawrzeć z Tobą umowę. Może się to skończyć tym, że nawiążesz współpracę z małą, niedoświadczoną firmą, która nie będzie w stanie pomóc Ci w żaden sposób, a Ty stracisz jedynie swój czas i pieniądze, a co gorsze, narazisz swoją markę na starty.

Nie oznacza to jednak, że wszystkie małe agencje nie są warte uwagi, gdyż nierzadko mogą zapewnić Ci doskonałe rezultaty.

Sprawdź: Przepis na udaną relację z klientem SEO

Oto kilka ważnych elementów, które należy zbadać przed podjęciem decyzji dotyczącej wyboru agencji

Źródło: RODNAE Productions / pexels.com

  • Opinie innych klientów

Musisz dowiedzieć się, czy agencja ma jakieś pozytywne lub negatywne recenzje online. Niepochlebna opinia nie zawsze skreśla dany zespół, ale warto dowiedzieć się, dlaczego ktoś nie był zadowolony z współpracy.

  • Odwołania

Większość rekomendacji najprawdopodobniej będzie pozytywna, więc powinieneś iść o krok dalej. Skontaktuj się z przykładowym klientem danej agencji i zapytaj o przeprowadzane procesy i jakość usługi. Jeśli zauważysz, że jest zadowolony, jest to bardzo dobry znak, że warto rozważyć współpracę z tą właśnie firmą.

  • Byli klienci

Znajdź byłych klientów danej agencji i zobacz, jak sobie aktualnie radzą. Czy wciąż współpracują z firmą SEO? Jeśli nie, to dlaczego? Czy są popularni w sieci? Czy ich pozycja w wyszukiwarce jest czymś, co chciałbyś osiągnąć? Odpowiedzi na te pytanie mogą znacznie ułatwić Ci podjęcie decyzji.

Dobrze wykorzystaj tę współpracę!

Gdy podjąłeś już ostateczny wybór i rozpocząłeś współpracę z konkretną agencją, nie spoczywaj na laurach! Utrzymuj stały kontakt ze specjalistami, aby wiedzieć, czy możesz im w jakiś sposób pomóc. Nie bój się zadawać pytań i podsuwać własnych pomysłów. Pamiętaj, Twój sukces to ich sukces, więc wszyscy jesteście zaangażowani w ten proces. Zadbaj więc o swoją pozycję w wyszukiwarce i rozpocznij poszukiwania swojego zespołu już dziś!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    E-zakupy – jak w Internecie kupują kobiety i mężczyźni?

    E-zakupy – jak w Internecie kupują kobiety i mężczyźni?

    Przyjmuje się, że 8 na 10 internautów dokonuje zakupów online. Czym się kierują przy wyborze produktu? Z jakich urządzeń korzystają? Zobacz nasze podsumowanie o tym, jak w Internecie kupują kobiety i mężczyźni.
    Czym jest marketing automation?

    Czym jest marketing automation?

    Dane o klientach mają kluczowe znaczenie w marketingu, jednak ich ręczne wpisywanie może być żmudne i czasochłonne. Rozwiązaniem jest marketing automation – strategia, która oferuje liczne korzyści.
    Budowanie wizerunku firmy w Internecie

    Budowanie wizerunku firmy w Internecie

    Pozytywne opinie o firmie świadczą o jakości usług, produktów oraz profesjonalnym podejściu przedsiębiorcy. Jak zatem zbudować solidną markę w Internecie?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę