Jak wybrać najlepszą agencję SEO?

Jak wybrać najlepszą agencję SEO?

Mikhail Nilov/pexels.com

Wybranie odpowiedniej agencji SEO może być trudnym zadaniem, jednak niezbędnym do wykonania. Jeśli wybierzesz prawidłowo, będziesz mógł jeszcze lepiej rozwijać swoją firmę. Musisz wiedzieć, że każda firma z dowolnej branży może odnieść sukces, jeśli zdecyduje się na współpracę z profesjonalną agencją SEO!

W tym artykule postanowiliśmy zamieścić kilka wskazówek, które pomogą Ci znaleźć odpowiednią agencję SEO.

Najważniejsze to jasno określić swoje cele

Pierwszym i niezbędnym krokiem podczas wyboru profesjonalnej agencji SEO jest określenie najważniejszych celów firmy. Pamiętaj, że SEO jest procesem optymalizacji strony internetowej, który pomaga jej znaleźć się na wysokiej pozycji w rankingu wyników wyszukiwania. Zanim zgłosisz się do agencji, określ cel, który zamierzasz osiągnąć z ich pomocą. Może to być na przykład wzrost ruchu organicznego na stronie, wzrost konwersji i sprzedaży produktów czy po prostu zwiększenie liczby odbiorców.

Musisz wiedzieć, że działania SEO mają wiele różnych ważnych wskaźników, które będą stanowić miarę Twojego sukcesu. Poniżej przedstawiamy kilka bardziej powszechnych wskaźników SEO, które powinieneś zmierzyć, zanim wybierzesz odpowiednią agencję.

  1. Współczynnik odrzuceń
  2. Jest to wskaźnik stosowany do określania liczby osób, które trafiają bezpośrednio do witryny, ale nie podejmują z nią żadnych interakcji. Oznacza to, że na określonej stronie nic nie klikają, nie wypełniają oraz nie czytają. Warto zwrócić uwagę na ten czynnik, ponieważ Google często wykorzystuje współczynnik odrzuceń jako wskaźnik jakości witryny.

  3. Ruch organiczny
  4. Wskaźnik ten mierzy, ile osób znalazło Twoją stronę w wyszukiwarce Google. Najpewniej ten czynnik agencja SEO będzie chciała sprawdzić, jako pierwszy.

Umów się na konsultację z ekspertem, zanim podpiszesz umowę!

Zanim zdecydujesz się podpisać jakąkolwiek umowę z agencją SEO, powinieneś umówić się na konsultację, na której poznasz wszystkie warunki i dowiesz się więcej na temat współpracy. Jest to najlepszy moment na zadawanie konkretnych pytań, które mogą Ci pomóc w podjęciu właściwej decyzji.

Źródło: Ivan Samkov/pexels.com

Najważniejszym pytaniem, które musisz zadać, jest to, jak firma radzi sobie z raportowaniem wyników strategii SEO. Pokaż, jakie są Twoje oczekiwania dotyczące wzajemnej komunikacji. Ustalenie formy, w jakiej będziesz się komunikował z agencją SEO, jest niezbędne, aby być na bieżąco z wynikami kampanii.

Warto również zapytać o trendy lub nowe metody, jakie agencja wykorzystuje i w jaki sposób spowoduje to wzrost pozycji Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Jeśli przedstawiciel firmy powie, że nie próbują wprowadzać nowych, kreatywnych sposobów na zwiększenie wydajności stron, to nie są oni warci Twojego czasu i powinieneś zastanowić się nad zmianą potencjalnej agencji SEO na inną.

Sprawdź recenzje i inne informacje na temat danej agencji SEO

Z pewnością każda agencja SEO będzie miała zadowolone grono klientów oraz tych mniej usatysfakcjonowanych. Niestety SEO nie zawsze daje 100% efektywności z podjętych działań. Najczęściej jest to przyczyna niezadowolenia klientów, którzy uważali, że agencja SEO w krótkim czasie postawi ich na nogi. Jest to mylne przekonanie i przynajmniej Ty bądź tego świadomy.

SEO nie jest w stanie rozwiązać wszystkich Twoich problemów. Cierpliwość jest tutaj kluczem do sukcesu.

Najłatwiejszym sposobem sprawdzenia jakości pracy agencji jest zapoznanie się z rzetelnymi recenzjami, które przedstawiają merytoryczną ocenę ich działań. Przydatne w tym celu może okazać się również narzędzie Google Moja Firma. Wystarczy, że wpiszesz nazwę firmy w Google i sprawdzisz opinie umieszczone w wirtualnej wizytówce. Możesz również sprawdzić stronę internetową wybranej przez siebie agencji, ponieważ najczęściej znajdują się na niej różnego rodzaju nagrody, czy odznaki, które w danym okresie zostały im przyznane.

Zwróć uwagę na sposób rozliczania się agencji SEO

Najpopularniejszym sposobem rozliczania agencji SEO z klientem jest stała miesięczna opłata i najczęściej umowa zawierana jest na minimum sześć do dwunastu miesięcy. Jeśli zdecydujesz się na ten typ rozliczenia, to zanim podpiszesz umowę, dokładnie poznaj zakres pracy agencji SEO, ustal stawkę miesięczną, okres rozliczeniowy, metodę płatności i zasady anulowania umowy. Ostatni czynnik jest najważniejszy, ponieważ powinieneś mieć możliwość rezygnacji z umowy w każdej chwili. Dlatego zwróć uwagę, czy firma nie wyciąga z tego tytułu jakichś konsekwencji np. w postaci kar pieniężnych.

Kolejną metodą rozliczenia jest płatność za projekt. Chodzi o to, że klient płaci za wykonaną pracę. Pamiętaj, że płatność może nastąpić przed rozpoczęciem projektu lub po jego zakończeniu, wszystko zależy od zapisu w umowie.

Najmniej powszechnym rodzajem rozliczeniowym jest umowa godzinowa. Agencja SEO ustala wówczas stawkę godzinową swojej pracy. Ta metoda jest odpowiednia dla projektów o niższym budżecie lub dla firmy, która potrzebuje tylko kilku godzin pracy lub drobnej konsultacji.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że pomogliśmy Ci w wyborze idealnej agencji SEO. Zwróć uwagę na powyżej opisane przez nas wskazówki, a z pewnością zdecydujesz się na najlepszą firmę, która pomoże Twojej stronie zająć wysoką pozycję w rankingu wyszukiwarki.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Wszystko, co musisz wiedzieć o znacznikach schematów

    Wszystko, co musisz wiedzieć o znacznikach schematów

    Chciałbyś, aby Twoja strona internetowa była lepiej indeksowana przez algorytmy wyszukiwarek? Mamy na to sposób. Pomyśl o znacznikach schematu!
    Do czego służy plik .htaccess? Sprawdź możliwości tego pliku!

    Do czego służy plik .htaccess? Sprawdź możliwości tego pliku!

    Plik konfiguracyjny serwera .htaccess ma bardzo szerokie zastosowanie. Poznaj jego możliwości i sposób wykorzystania w praktyce i popraw swoje pozycjonowanie.
    Znaczniki kanoniczne – czy naprawdę są potrzebne dla zduplikowanych treści?

    Znaczniki kanoniczne – czy naprawdę są potrzebne dla zduplikowanych treści?

    Zastanawiasz się, jak poradzić sobie ze zduplikowaną treścią na stronie internetowej? Znaczniki kanoniczne przychodzą z pomocą! Sprawdź, jak ich używać.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.