DARMOWY AUDYT SEO

Jak wybrać odpowiedni hosting pod sklep internetowy?

6 min czytania
Jak wybrać odpowiedni hosting pod sklep internetowy?
Kategoria E-Commerce

Chcąc rozpocząć sprzedaż produktów online, warto zastanowić się, jaki hosting dla sklepu internetowego będzie najlepszy. W branży e-commerce panuje niezwykle intensywna konkurencja, co dotyczy również tego typu usług. Jak wybrać najlepszą propozycję i czym kierować się przy podejmowaniu decyzji?

Spis treści:

Jaki hosting pod sklep internetowy? Zwróć uwagę na te elementy, aby nie stracić klientów

Wybór hostingu z pozoru może wydawać się dość prostą częścią procesu zakładania sklepu internetowego – w końcu wystarczy wybrać odpowiedniego dostawcę, wykupić domenę i rozpocząć działanie. Pierwszy element tego planu może jednak sprawić pewne trudności, a wpływ tej decyzji na całokształt funkcjonowania sklepu jest niezwykle istotny.

Wybór hostingu może znacząco zmienić bilans zysków i strat biznesu. Jednym z najważniejszych aspektów jest szybkość łącza – aż 40% użytkowników opuszcza stronę, jeśli ładuje się ona dłużej niż trzy sekundy. Aby ograniczyć tego typu problemy, warto wybrać oferty zapewniające dostęp do szybkich, sprawnych i stabilnych serwerów. Pod tym względem liczy się również dostępność – każda minuta, w której strona sklepu jest nieosiągalna, oznacza spore straty finansowe.

Hosting pod sklep internetowy – jak uniknąć tzw. porzucania koszyków?

Hosting pod sklep musi zapewniać także odpowiednią przepustowość. Dotyczy to nie tylko ładowania najczęściej odwiedzanych elementów witryny, czyli strony głównej i podstron z kategoriami i produktami, lecz także procesu dokonywania transakcji. W aż 70% przypadkach dodanie towarów do koszyka nie prowadzi do faktycznego zakupu. Wśród powodów klienci wskazują między innymi zbyt długi lub skomplikowany proces realizacji transakcji, błędy czy awarie witryny oraz wątpliwości dotyczące jej bezpieczeństwa.

Odpowiedni hosting pod sklep internetowy musi być sprawny, dostępny bez długich przerw i w pełni zabezpieczony. Jego jakość bezpośrednio wiąże się z komfortem korzystania ze strony, co z kolei ma wpływ na zyski ze sprzedaży online.

Sprawdź: Czym jest IdoSell? Czy warto?

Jaki hosting pod sklep internetowy? Dowiedz się, czym charakteryzują się poszczególne rodzaje serwerów

Należy zaznaczyć, że znalezienie hostingu w pełni pokrywającego się z naszymi oczekiwaniami może być bardzo trudne. Często okazuje się, że chcąc zwrócić szczególną uwagę na jeden aspekt hostingu, musimy nieco odpuścić przy innych kwestiach. W podjęciu odpowiedniej decyzji sporą pomocą z pewnością będzie zapoznanie się z dostępnymi rodzajami serwerów. Jaki hosting dla sklepu internetowego wybrać? Na rynku znajdziemy liczne propozycje – od serwerów wirtualnych poprzez VPS aż po dedykowany hosting.

Serwer współdzielony

To najpowszechniejsza i najtańsza opcja hostingu. W praktyce oznacza ona wydzielone miejsce na większym fizycznym serwerze. Zwykle taki sprzęt obsługuje łącznie kilkadziesiąt, a nawet kilkaset innych domen. W kontekście e-commerce taka propozycja sprawdzi się jedynie w początkowych fazach rozwoju firmy – w ten sposób możemy niskim kosztem rozpocząć działalność i stopniowo budować bazę klientów. Ograniczona prędkość i zazwyczaj niewielka ilość dostępnego miejsca szybko jednak okażą się problematyczne w momencie wzrostu popularności witryny i poszerzania oferty sklepu.

Serwer VPS (Virtual Private Server)

W tym przypadku nadal korzystamy z wydzielonej części serwera, jednak zyskujemy znacznie większą autonomię. Możemy skorzystać z oddzielnej instalacji i większej części zasobów, które nie będą dostępne dla innych użytkowników. Warto pamiętać, że obsługa serwera VPS jest zazwyczaj nieco bardziej skomplikowana niż w przypadku serwerów współdzielonych, a hostingodawca najczęściej zapewnia jedynie podstawowe wsparcie.

Serwer dedykowany

Jest to najdroższa opcja, która jednocześnie daje najwięcej możliwości. Hosting pod sklep z dużą liczbą klientów bezwzględnie powinien korzystać z serwera dedykowanego – hostingodawca udostępnia odrębny serwer, który pozostaje w całości do naszej dyspozycji. Możemy dokładnie kontrolować wykorzystanie zasobów i dopasować różne ustawienia pod kątem sprawnego działania sklepu. Skuteczna obsługa jest jeszcze trudniejsza, lecz możemy liczyć na najlepszą wydajność i stabilność.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Odpowiedni hosting pod sklep internetowy – bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

Zabezpieczenia są bardzo istotne na każdej stronie, jednak w szczególności dotyczy to sklepów internetowych. W ramach realizacji transakcji użytkownicy będą zazwyczaj musieli przekazać własne dane osobowe wraz z informacjami dotyczącymi płatności. To niezwykle wrażliwe dane, które nigdy nie powinny znaleźć się w niepowołanych rękach. Obsługa protokołu HTTPS to absolutna podstawa – należy zadbać o to, by wszystkie ważne informacje były zaszyfrowane.

Obok bieżącej ochrony danych należy zadbać także o zabezpieczenia w razie ataku hakerskiego, awarii czy błędów powodujących dłuższe przerwy w dostępie do usług. Bardzo przydatną opcją będą tutaj automatyczne kopie zapasowe, które pozwolą stronie szybko wrócić do pełnej sprawności. Zasady tworzenia backupów to jedna z najważniejszych kwestii, jakie musimy wziąć pod uwagę przy wyborze hostingu pod sklep.

Sprawdź: Jak zadbać o doświadczenie klienta w e-commerce? 5 kluczowych aspektów

Jaki hosting dla sklepu internetowego? Łatwość obsługi to kolejny ważny aspekt

Wraz z rozwojem biznesu częstotliwość wprowadzania zmian na stronie może wzrastać. Warto zadbać o rozwiązania, które pozwolą zachować pełen komfort przy wdrażaniu modyfikacji, a także oddzielić je od części strony dostępnej publicznie. Przydatna może okazać się na przykład funkcja stagingu – tworzenia stron testowych, które będą niewidoczne dla odwiedzających, by sprawdzić nowe rozwiązania bez zaburzania doświadczeń użytkowników. Wielu hostingodawców oferuje również możliwość skorzystania z panelu administracyjnego, który pozwoli znacznie sprawniej obsłużyć stronę. Z pomocą takich narzędzi możemy między innymi zainstalować nową wersję oprogramowania e-commerce czy zarządzać najważniejszymi ustawieniami witryny.

Wybieramy hosting pod sklep internetowy. Na jakie parametry techniczne zwrócić uwagę?

Wybierając hosting pod sklep, musimy zweryfikować między innymi typ serwera, limit pamięci i wsparcie dla standardu HTTPS. Istotną kwestią jest również obsługiwane oprogramowanie – musimy sprawdzić między innymi, jakie typy baz danych mogą być użyte na danym serwerze. To szczególnie ważne przy serwerach współdzielonych i VPS, które zazwyczaj nie oferują zbyt wielu możliwości pod względem dostosowania rozwiązań technologicznych; korzystając z serwera dedykowanego, powinniśmy mieć większy wybór w tej kwestii.

Należy zwrócić uwagę również na platformy e-commerce domyślnie obsługiwane przez serwer. W wielu przypadkach hostingodawcy oferują prosty proces instalacji dla najczęściej wykorzystywanych systemów tego typu. Ta kwestia będzie zależeć między innymi od liczebności produktów, skali sklepu i naszych indywidualnych potrzeb. Możemy skorzystać z wielu platform e-commerce, które różnią się pod względem funkcjonalności i wydajności – do najpopularniejszych rozwiązań należą WooCommerce, PrestaShop, Magento czy Shopify. Jeśli chcemy postawić na takie oprogramowanie, konieczne będzie również zweryfikowanie języków programowania i typów baz danych obsługiwanych przez serwer.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: apartmentice.com, calmilend.com

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu!

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 10

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak zacząć z IdoSell? Pierwsze kroki
Jak zacząć z IdoSell? Pierwsze kroki
Założyłeś sklep IdoSell? Od rozpoczęcia sprzedaży dzieli Cię mniej kroków, niż Ci się wydaje. Podejmij je z nami i zacznij sprzedawać w sieci.
Platforma e-commerce Shoper – wady i zalety
Platforma e-commerce Shoper – wady i zalety
Jesteś właścicielem sklepu internetowego lub właśnie startujesz w branży e-commerce? Sprawdź, czy gotowa platforma sprzedażowa to odpowiednie rozwiązanie dla Twojego biznesu.
PrestaShop vs. WooCommerce – wybierz odpowiednią platformę dla Twojego sklepu!
PrestaShop vs. WooCommerce – wybierz odpowiednią platformę dla Twojego sklepu!
eżeli masz zamiar zacząć sprzedawać przez internet, na samym początku należy wybrać właściwą platformę sprzedażową. WooCommerce czy PrestaShop – które rozwiązanie będzie lepsze? Sprawdź!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę