August de Richelieu/pexels.com
Prowadzenie biznesu online współcześnie stwarza wiele możliwości, ale również wyzwań przed którymi stoją właściciele stron. Stworzenie witryny jest jedynie podstawowym krokiem, który wymaga wsparcia w postaci odpowiedniej kampanii marketingowo-promocyjnej. Jak badać zachowania klientów oraz jakimi metodami je oceniać, aby móc określić zadania przed którymi stoimy? Dziś dowiesz się czym jest lead generation oraz jakie ma ono znaczenie dla optymalizacji Twojej strony? Czas rozwiać wszelkie wątpliwości.
Jest to pojęcie występujące w dziedzinie marketingu, które oznacza generowanie zainteresowania bądź zapytań o oferty produktowe bądź usługowe.Celem jest pozyskanie danych kontaktowych od użytkowników, aby móc w następstwie przekształcić ich w rzeczywistych konsumentów w dłuższej perspektywie. Jest to więc moment zrezygnowania z tradycyjnych kanałów dystrybuowania treści, na ich wirtualną wersję, która jednak wymaga dodatkowe wspracia w postaci optymalizacji działań.
Jest to nagroda za pozostawienie leada najczęściej w postaci pliku do pobrania bądź udostępnieniu dodatkowych materiałów. Mowa tutaj o e-bookach, materiałach wideo, zaproszeniach, webinarach, infografice, członkostwie w zamkniętej grupie. Jest to próba przekształcenia potencjalnego odbiorcy w klienta za pomocą dodatkowej zachęty.
Są to tak zwane punkty za aktywność na stronie internetowej. Są one krokami uprzedzającymi leady sprzedażowe, czyli wizyta na stronie czy otwarcie maila. Wysyłają one sygnały do działu sprzedażowego na temat zachowań użytkowników, które mogą skrócić czas finalizacji transakcji.
Jednym z najlepszych sposobów na pozyskiwanie leadów jest treść. Chodzi tutaj o klasyczne zadanie SEO, czyli dystrybucję oryginalnych, autorskich materiałów, odpowiadających potrzebom klientów. Jest to strategia komunikacji, która stawia na informowanie klientów za pomocą blogów, poradników, artykułów, webinarów, prezentacji czy kursów online. Budują one zaufanie, wyjaśniają cel istnienia marki bądź firmy, a tym samym wpływają na pozytywne wrażenia.
Jest to metoda, która nie sprawdzi się w każdym przypadku. Jest ona wsparciem dla reklamy oraz marketingu treści. Podtrzymuje zainteresowanie, wzmacnia link building oraz skupia się na najnowszych informacjach – chodzi o bieżące potrzeby, podążanie za trendami. Jest to strategia pozwalająca na budowanie zaufania. Jednak nie warto jej bagatelizować, ponieważ ponad 5 miliardów internautów korzysta z ich zasobów. Zaznacz więc tam swoje miejsce.
W tym przypadku zależy nam na pozyskanie subskrybentów newsletterów. Są to osoby zainteresowane Twoją ofertą, jednak wciąż niepewne. Wiele firm w tym celu zachęca klientów do skorzystania z oferty za pomocą wcześniej wspomnianych lead magnet, czyli promocji, obniżek, które zachęcą do transakcji. Wyławiamy dzięki temu z sieci interesujące jednostki. Warto w tym celu wykorzystać moduł marketing automation, który bez naszej pomocy personalizuje wiadomości.
Ten typ reklam jest zasadniczą strategią SEM, czyli Search Engine Marketing. Polegają one na tym, że płatność pobierana jest dopiero po interakcji użytkownika (kliknięciu) – samo wyświetlenie reklamy nie wystarczy. W tej sytuacji musisz ustalić budżet jakim dysponujesz oraz dobór słów kluczowych, które będą wiązać się z wynikami wyszukiwania. Największą zaletą PPC jest natychmiastowy efekt, mieszalność wyników oraz elastyczność. Pamiętaj jednak, że w raz z końcem finansowania kończy się jak skuteczność.
Landing page to jeden z elementów SEM. Ich zadaniem jest transformacja anonimowego użytkownika w realnego klienta, który skorzysta z naszej oferty. Wykorzystaj potencjał stron docelowych w celu pozyskiwania danych od klientów oraz twórz przestrzenie nastawione na realizowanie transakcji zakupowej. Zadbaj w tym celu o atrakcyjny interfejs, czytelny UX oraz UI, przystępną strukturę i układ treści, a co najważniejsze call to action.
Przede wszystkim określ swoje cele. Pozwoli Ci to na świadome śledzenie kampanii od początku do końca. Kolejnym etapem jest optymalizacja treści na stronie, to ich szukają Twoi klienci. Nie możesz zapominać o wsparciu generującego leady w postaci content marketingu, social mediów, technik SEM i SEO. Droga jaką musi przebyć użytkownik, aby stać się klientem jest Twoim największym zadaniem do określenia. Zadbaj o każdy z tych elementów i ciesz się rosnącymi zyskami.
W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.