Jak wykorzystać kanały internetowe w generowaniu leadów sprzedażowych?

Jak wykorzystać kanały internetowe w generowaniu leadów sprzedażowych?

August de Richelieu/pexels.com

Prowadzenie biznesu online współcześnie stwarza wiele możliwości, ale również wyzwań przed którymi stoją właściciele stron. Stworzenie witryny jest jedynie podstawowym krokiem, który wymaga wsparcia w postaci odpowiedniej kampanii marketingowo-promocyjnej. Jak badać zachowania klientów oraz jakimi metodami je oceniać, aby móc określić zadania przed którymi stoimy? Dziś dowiesz się czym jest lead generation oraz jakie ma ono znaczenie dla optymalizacji Twojej strony? Czas rozwiać wszelkie wątpliwości.

Czym jest lead generation?

Jest to pojęcie występujące w dziedzinie marketingu, które oznacza generowanie zainteresowania bądź zapytań o oferty produktowe bądź usługowe.Celem jest pozyskanie danych kontaktowych od użytkowników, aby móc w następstwie przekształcić ich w rzeczywistych konsumentów w dłuższej perspektywie. Jest to więc moment zrezygnowania z tradycyjnych kanałów dystrybuowania treści, na ich wirtualną wersję, która jednak wymaga dodatkowe wspracia w postaci optymalizacji działań.

Rodzaje leadów

  • SQL (Sales Qualified Leads), czyli lead sprzedażowy – stoją najwyżej na ścieżce transakcyjnej i są to kontakty, które przeszły proces weryfikacji w dziale sprzedażowym.
  • MQL (Marketing Qualified Leads), czyli lead marketingowy – mowa tutaj o kontaktach, które wykazały zainteresowanie naszą ofertą sprzedażową, jednak nadal wymagają dodatkowej analizy, aby doprowadzić do finalizacji

Lead magnet

Jest to nagroda za pozostawienie leada najczęściej w postaci pliku do pobrania bądź udostępnieniu dodatkowych materiałów. Mowa tutaj o e-bookach, materiałach wideo, zaproszeniach, webinarach, infografice, członkostwie w zamkniętej grupie. Jest to próba przekształcenia potencjalnego odbiorcy w klienta za pomocą dodatkowej zachęty.

Lead scoring

Są to tak zwane punkty za aktywność na stronie internetowej. Są one krokami uprzedzającymi leady sprzedażowe, czyli wizyta na stronie czy otwarcie maila. Wysyłają one sygnały do działu sprzedażowego na temat zachowań użytkowników, które mogą skrócić czas finalizacji transakcji.

Jak generować leady?

Content marketing

Źródło: Pixabay/pexels.com

Jednym z najlepszych sposobów na pozyskiwanie leadów jest treść. Chodzi tutaj o klasyczne zadanie SEO, czyli dystrybucję oryginalnych, autorskich materiałów, odpowiadających potrzebom klientów. Jest to strategia komunikacji, która stawia na informowanie klientów za pomocą blogów, poradników, artykułów, webinarów, prezentacji czy kursów online. Budują one zaufanie, wyjaśniają cel istnienia marki bądź firmy, a tym samym wpływają na pozytywne wrażenia.

Media społecznościowe

Jest to metoda, która nie sprawdzi się w każdym przypadku. Jest ona wsparciem dla reklamy oraz marketingu treści. Podtrzymuje zainteresowanie, wzmacnia link building oraz skupia się na najnowszych informacjach – chodzi o bieżące potrzeby, podążanie za trendami. Jest to strategia pozwalająca na budowanie zaufania. Jednak nie warto jej bagatelizować, ponieważ ponad 5 miliardów internautów korzysta z ich zasobów. Zaznacz więc tam swoje miejsce.

E-maile

W tym przypadku zależy nam na pozyskanie subskrybentów newsletterów. Są to osoby zainteresowane Twoją ofertą, jednak wciąż niepewne. Wiele firm w tym celu zachęca klientów do skorzystania z oferty za pomocą wcześniej wspomnianych lead magnet, czyli promocji, obniżek, które zachęcą do transakcji. Wyławiamy dzięki temu z sieci interesujące jednostki. Warto w tym celu wykorzystać moduł marketing automation, który bez naszej pomocy personalizuje wiadomości.

Reklamy PPC

Ten typ reklam jest zasadniczą strategią SEM, czyli Search Engine Marketing. Polegają one na tym, że płatność pobierana jest dopiero po interakcji użytkownika (kliknięciu) – samo wyświetlenie reklamy nie wystarczy. W tej sytuacji musisz ustalić budżet jakim dysponujesz oraz dobór słów kluczowych, które będą wiązać się z wynikami wyszukiwania. Największą zaletą PPC jest natychmiastowy efekt, mieszalność wyników oraz elastyczność. Pamiętaj jednak, że w raz z końcem finansowania kończy się jak skuteczność.

Strona docelowa

Landing page to jeden z elementów SEM. Ich zadaniem jest transformacja anonimowego użytkownika w realnego klienta, który skorzysta z naszej oferty. Wykorzystaj potencjał stron docelowych w celu pozyskiwania danych od klientów oraz twórz przestrzenie nastawione na realizowanie transakcji zakupowej. Zadbaj w tym celu o atrakcyjny interfejs, czytelny UX oraz UI, przystępną strukturę i układ treści, a co najważniejsze call to action.

Wnioski

Przede wszystkim określ swoje cele. Pozwoli Ci to na świadome śledzenie kampanii od początku do końca. Kolejnym etapem jest optymalizacja treści na stronie, to ich szukają Twoi klienci. Nie możesz zapominać o wsparciu generującego leady w postaci content marketingu, social mediów, technik SEM i SEO. Droga jaką musi przebyć użytkownik, aby stać się klientem jest Twoim największym zadaniem do określenia. Zadbaj o każdy z tych elementów i ciesz się rosnącymi zyskami.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Najczęstsze grzeszki użytkowników z narzędziem “Moja firma” od Google

    Najczęstsze grzeszki użytkowników z narzędziem “Moja firma” od Google

    Google Moja firma – wizytówka, której potrzebujesz, aby stać się widocznym dla potencjalnych klientów.
    Jak skutecznie tworzyć marketing lokalny?

    Jak skutecznie tworzyć marketing lokalny?

    Sprawdź, jak wdrożyć działania z zakresu marketingu lokalnego, aby Twoja firma rozwinęła skrzydła, dotarła do nowych klientów i odniosła sukces na rynku.
    Top 10 sposobów na reklamę w internecie – część I

    Top 10 sposobów na reklamę w internecie – część I

    Chcesz zacząć promować swój biznes w sieci? Nie wiesz od czego zacząć? Przygotowaliśmy listę 20 sposobów na reklamę online. Przedstawiamy pierwszą dziesiątkę.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.