DARMOWY AUDYT SEO

Jak wykorzystać LinkedIn do działań z zakresu Employer Brandingu?

6 min czytania
Jak wykorzystać LinkedIn do działań z zakresu Employer Brandingu?
Kategoria Marketing

Employer Branding może obniżyć koszty związane z zatrudnianiem pracowników nawet o połowę! Aż 86% specjalistów HR przyznaje, że rekrutacja coraz bardziej przypomina marketing (Walls.io). Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak zbudować silny wizerunek marki na rynku pracy za pomocą platformy LinkedIn. Przedstawiamy najskuteczniejsze metody!

Spis treści:

Stwórz profesjonalny i atrakcyjny profil

Budowanie profesjonalnego wizerunku pracodawcy zaczyna się od optymalizacji profilu. Aż 60% osób przed złożeniem aplikacji szuka firmy na platformie LinkedIn (Social Media Today). Ich decyzja zależy w dużej mierze od tego, co tam zastaną.

LinkedIn to doskonałe miejsce do prowadzenia działań w zakresie Employer Brandingu. To właśnie tam większość kandydatów zapoznaje się z firmą, odkrywa jej wartości i obserwuje zaangażowanie obecnych pracowników.

Do budowania wizerunku marki pracodawcy możesz wykorzystać zarówno działania darmowe, jak i płatne kampanie. Ważne, byś pokazał potencjalnym pracownikom, że Twoja firma jest przyjaznym i profesjonalnym miejscem pracy, do którego warto aplikować.

 profil na Linkedln pl.linkedin.com

Pierwsze wrażenie ma znaczenie! Warto zadbać o profesjonalny i zachęcający do interakcji wygląd profilu (logo, zdjęcie w tle, slogan), a także uzupełnić wszystkie informacje, które mogą zainteresować potencjalnych pracowników. Im mniej niedopowiedzeń, tym lepiej.

Pamiętaj, że profil firmowy powinien być zawsze aktualny. Nieprawdziwe informacje nie budują wiarygodności, za to skutecznie zniechęcają potencjalnych pracowników do złożenia aplikacji.

Sprawdź: Dlaczego warto śledzić, skąd dzwonią klienci i jak to może pomóc w zwiększeniu sprzedaży?

Nawiązuj interakcje z odbiorcami

Marka, która aktywnie udziela się w grupach oraz na innych profilach, budzi zaufanie, a do tego zwraca większą uwagę użytkowników. Regularnie dbaj więc o interakcje online nie tylko ze swoimi pracownikami, ale też z użytkownikami spoza sieci kontaktów (np. osobami, do których kierujesz swój przekaz).

Dodawaj komentarze, odpowiadaj na pytania, dziel się spostrzeżeniami. Dzięki temu zwiększysz zasięg marki na rynku pracy, a także zbudujesz wizerunek eksperta.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Angażuj obecnych pracowników

Komunikat wychodzący od pracownika jest trzy razy bardziej wiarygodny niż ten wygłaszany przez prezesa firmy (Walls.io). Nie zapominaj o tym przy planowaniu działań z zakresu Employer Brandingu.

 wypowiedzi pracowników na Linkedln pl.linkedin.com

Rekomendacje osób zatrudnionych w firmie to Twoja najcenniejsza wartość w zakresie budowania wizerunku przyjaznego pracodawcy. Jak ją wykorzystać? Przede wszystkim zachęcaj pracowników, aby angażowali się w profil marki, reagowali na publikowane materiały, komentowali i udostępniali.

Pozwól im również opowiedzieć własne historie i podzielić się doświadczeniami za pomocą contentu. Twoi pracownicy mogą tworzyć teksty, dodawać zdjęcia czy nawet nagrywać filmy. Taka strategia ma nawet swoją nazwę – Employee Advocacy. Jej ideą jest mianowanie pracowników ambasadorami marki.

Treści nie muszą dotyczyć wyłącznie kultury organizacyjnej firmy, obowiązków czy branżowych zagadnień. Przedstawienie zespołu w luźniejszej formie może pozytywnie wpłynąć na odczucia odbiorców i sprawić, że będą oni chcieli stać się jego częścią.

 profil firmowy na Linkedln pl.linkedin.com

Osoby zasilające szeregi Twojej firmy mogą publikować treści bezpośrednio na profilu marki, ale również na swoich kontach, a następnie oznaczać firmę np. hashtagami. Dzięki temu popularne treści pojawią się w zakładce Kultura firmowa na profilu marki.

 popularne treści wśród pracowników na Linkedln pl.linkedin.com

Nie zapomnij poprosić pracowników o oznaczenie firmy w swoim doświadczeniu zawodowym.

Sprawdź: Jak przygotować swoją firmę na kryzys wizerunkowy?

Pokaż, jak funkcjonuje firma

Potencjalnych pracowników z pewnością interesuje to, jak funkcjonuje firma. Warto więc publikować materiały, dzięki którym Twoja grupa docelowa dowie się więcej o wartościach, celach, misji marki, a także o jej kulturze i tym, czym zajmują się pracownicy. Pozwól innym spojrzeć na swoją firmę od środka!

Za pomocą filmów, zdjęć i innych, atrakcyjnych form treści pokaż, jak wygląda nie tylko standardowy dzień pracy, ale również spotkania integracyjne, wspólne wyjazdy czy angażowanie się w akcje charytatywne. Taki content możesz umieścić w zakładce Kultura Firmowa lub publikować bezpośrednio na stronie głównej.

Promuj treści za pomocą LinkedIn Ads

Wykorzystaj treści sponsorowane, aby poszerzyć zasięg marki oraz dotrzeć do grupy docelowej. Pamiętaj, że Employer Branding ma nie tylko poprawić Twój wizerunek na rynku pracy i zachęcić kandydatów do rekrutacji, ale też przynieść firmie korzyści biznesowe.

Działania w zakresie kreowania marki pracodawcy pozwolą Ci dotrzeć do specjalistów, których obecność w Twoim zespole pozytywnie wpłynie na rozwój firmy.

Pamiętaj, że treści sponsorowane nie powinny być traktowane jak tradycyjne reklamy. Treść ma być skierowana do potencjalnych pracowników, dlatego musi być wartościowa właśnie dla nich. Mogą to być wskazówki dotyczące aplikacji, opis przebiegu rekrutacji czy też wiarygodny content przedstawiający firmę w dobrym świetle.

Sprawdź: Rodzaje spamowania linkami, które musisz znać!

Wykorzystaj kampanie rekrutacyjne

Kampanie rekrutacyjne na platformie LinkedIn pozwalają promować oferty pracy oraz docierać do kandydatów, których doświadczenie, stanowisko, wykształcenie czy nawet cechy charakteru zgodne są z tym, czego aktualnie poszukuje firma.

 kampania rekrutacyjna na Linkedln pl.linkedin.com

Taką kampanię utworzysz za pomocą systemu reklamowego LinkedIn Ads. Przy wyborze celu należy zaznaczyć opcję Kandydaci, a następnie zoptymalizować kreację reklamy i określić target.

Zadbaj o Employer Branding wewnętrzny

Wspomniana wcześniej strategia Employee Advocacy jest naprawdę potężnym narzędziem w procesie budowania marki pracodawcy. Niestety w niczym nie pomoże, jeśli Twoi pracownicy nie będą szczerze zadowoleni ze swojego miejsca pracy.

W pierwszej kolejności musisz zadbać więc o Employer Branding wewnętrzny, czyli działania wpływające pozytywnie na postrzeganie firmy przez jej pracowników. Jeśli chcesz, aby stanowili oni cenne źródło rekomendacji dla przyszłych kandydatów, musisz zwiększyć poziom ich satysfakcji, przywiązania do marki oraz lojalności.

Jak to zrobić? Chociażby poprzez: zapewnienie odpowiednich warunków, sprawiedliwego systemu nagradzania, szkoleń, atrakcyjnych ścieżek awansu, a także budowanie kultury organizacyjnej.

Sprawdź: Aktywni konsumenci nowym wyzwaniem dla marketingu

Podsumowanie

LinkedIn to doskonałe miejsce do prowadzenia działań w zakresie Employer Brandingu. To właśnie tam większość kandydatów zapoznaje się z firmą, odkrywa jej wartości i obserwuje zaangażowanie obecnych pracowników.

Do budowania wizerunku marki pracodawcy możesz wykorzystać zarówno działania darmowe, jak i płatne kampanie. Ważne, byś pokazał potencjalnym pracownikom, że Twoja firma jest przyjaznym i profesjonalnym miejscem pracy, do którego warto aplikować.

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 2

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Chcesz założyć własną stronę? Poznaj podstawowe pojęcia dotyczących stron internetowych!
Chcesz założyć własną stronę? Poznaj podstawowe pojęcia dotyczących stron internetowych!
Czy adres URL i domena oznaczają to samo? Czy istnieje jakaś różnica między hostingiem a serwerem? Sprawdź nasz słowniczek podstawowych pojęć związanych z internetem.
Jak wybrać agencję reklamową na Facebooka?
Jak wybrać agencję reklamową na Facebooka?
Warto wiedzieć, czym kierować się podczas wyboru agencji reklamowej do promowania usług na Facebooku. Możesz działać sam lub ze wsparciem profesjonalistów.
Reklama na LinkedIn krok po kroku
Reklama na LinkedIn krok po kroku
Na czym polega reklamowanie na LinkedIn? Jak stworzyć reklamę? Jakie formaty są do wyboru? Na te i inne pytania odpowiadamy w artykule. Warto sprawdzić.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę