Employer Branding może obniżyć koszty związane z zatrudnianiem pracowników nawet o połowę! Aż 86% specjalistów HR przyznaje, że rekrutacja coraz bardziej przypomina marketing (Walls.io). Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak zbudować silny wizerunek marki na rynku pracy za pomocą platformy LinkedIn. Przedstawiamy najskuteczniejsze metody!
Budowanie profesjonalnego wizerunku pracodawcy zaczyna się od optymalizacji profilu. Aż 60% osób przed złożeniem aplikacji szuka firmy na platformie LinkedIn (Social Media Today). Ich decyzja zależy w dużej mierze od tego, co tam zastaną.
LinkedIn to doskonałe miejsce do prowadzenia działań w zakresie Employer Brandingu. To właśnie tam większość kandydatów zapoznaje się z firmą, odkrywa jej wartości i obserwuje zaangażowanie obecnych pracowników.
Do budowania wizerunku marki pracodawcy możesz wykorzystać zarówno działania darmowe, jak i płatne kampanie. Ważne, byś pokazał potencjalnym pracownikom, że Twoja firma jest przyjaznym i profesjonalnym miejscem pracy, do którego warto aplikować.
pl.linkedin.com
Pierwsze wrażenie ma znaczenie! Warto zadbać o profesjonalny i zachęcający do interakcji wygląd profilu (logo, zdjęcie w tle, slogan), a także uzupełnić wszystkie informacje, które mogą zainteresować potencjalnych pracowników. Im mniej niedopowiedzeń, tym lepiej.
Pamiętaj, że profil firmowy powinien być zawsze aktualny. Nieprawdziwe informacje nie budują wiarygodności, za to skutecznie zniechęcają potencjalnych pracowników do złożenia aplikacji.
Marka, która aktywnie udziela się w grupach oraz na innych profilach, budzi zaufanie, a do tego zwraca większą uwagę użytkowników. Regularnie dbaj więc o interakcje online nie tylko ze swoimi pracownikami, ale też z użytkownikami spoza sieci kontaktów (np. osobami, do których kierujesz swój przekaz).
Dodawaj komentarze, odpowiadaj na pytania, dziel się spostrzeżeniami. Dzięki temu zwiększysz zasięg marki na rynku pracy, a także zbudujesz wizerunek eksperta.
Komunikat wychodzący od pracownika jest trzy razy bardziej wiarygodny niż ten wygłaszany przez prezesa firmy (Walls.io). Nie zapominaj o tym przy planowaniu działań z zakresu Employer Brandingu.
pl.linkedin.com
Rekomendacje osób zatrudnionych w firmie to Twoja najcenniejsza wartość w zakresie budowania wizerunku przyjaznego pracodawcy. Jak ją wykorzystać? Przede wszystkim zachęcaj pracowników, aby angażowali się w profil marki, reagowali na publikowane materiały, komentowali i udostępniali.
Pozwól im również opowiedzieć własne historie i podzielić się doświadczeniami za pomocą contentu. Twoi pracownicy mogą tworzyć teksty, dodawać zdjęcia czy nawet nagrywać filmy. Taka strategia ma nawet swoją nazwę – Employee Advocacy. Jej ideą jest mianowanie pracowników ambasadorami marki.
Treści nie muszą dotyczyć wyłącznie kultury organizacyjnej firmy, obowiązków czy branżowych zagadnień. Przedstawienie zespołu w luźniejszej formie może pozytywnie wpłynąć na odczucia odbiorców i sprawić, że będą oni chcieli stać się jego częścią.
pl.linkedin.com
Osoby zasilające szeregi Twojej firmy mogą publikować treści bezpośrednio na profilu marki, ale również na swoich kontach, a następnie oznaczać firmę np. hashtagami. Dzięki temu popularne treści pojawią się w zakładce Kultura firmowa na profilu marki.
pl.linkedin.com
Nie zapomnij poprosić pracowników o oznaczenie firmy w swoim doświadczeniu zawodowym.
Potencjalnych pracowników z pewnością interesuje to, jak funkcjonuje firma. Warto więc publikować materiały, dzięki którym Twoja grupa docelowa dowie się więcej o wartościach, celach, misji marki, a także o jej kulturze i tym, czym zajmują się pracownicy. Pozwól innym spojrzeć na swoją firmę od środka!
Za pomocą filmów, zdjęć i innych, atrakcyjnych form treści pokaż, jak wygląda nie tylko standardowy dzień pracy, ale również spotkania integracyjne, wspólne wyjazdy czy angażowanie się w akcje charytatywne. Taki content możesz umieścić w zakładce Kultura Firmowa lub publikować bezpośrednio na stronie głównej.
Wykorzystaj treści sponsorowane, aby poszerzyć zasięg marki oraz dotrzeć do grupy docelowej. Pamiętaj, że Employer Branding ma nie tylko poprawić Twój wizerunek na rynku pracy i zachęcić kandydatów do rekrutacji, ale też przynieść firmie korzyści biznesowe.
Działania w zakresie kreowania marki pracodawcy pozwolą Ci dotrzeć do specjalistów, których obecność w Twoim zespole pozytywnie wpłynie na rozwój firmy.
Pamiętaj, że treści sponsorowane nie powinny być traktowane jak tradycyjne reklamy. Treść ma być skierowana do potencjalnych pracowników, dlatego musi być wartościowa właśnie dla nich. Mogą to być wskazówki dotyczące aplikacji, opis przebiegu rekrutacji czy też wiarygodny content przedstawiający firmę w dobrym świetle.
Kampanie rekrutacyjne na platformie LinkedIn pozwalają promować oferty pracy oraz docierać do kandydatów, których doświadczenie, stanowisko, wykształcenie czy nawet cechy charakteru zgodne są z tym, czego aktualnie poszukuje firma.
pl.linkedin.com
Taką kampanię utworzysz za pomocą systemu reklamowego LinkedIn Ads. Przy wyborze celu należy zaznaczyć opcję Kandydaci, a następnie zoptymalizować kreację reklamy i określić target.
Wspomniana wcześniej strategia Employee Advocacy jest naprawdę potężnym narzędziem w procesie budowania marki pracodawcy. Niestety w niczym nie pomoże, jeśli Twoi pracownicy nie będą szczerze zadowoleni ze swojego miejsca pracy.
W pierwszej kolejności musisz zadbać więc o Employer Branding wewnętrzny, czyli działania wpływające pozytywnie na postrzeganie firmy przez jej pracowników. Jeśli chcesz, aby stanowili oni cenne źródło rekomendacji dla przyszłych kandydatów, musisz zwiększyć poziom ich satysfakcji, przywiązania do marki oraz lojalności.
Jak to zrobić? Chociażby poprzez: zapewnienie odpowiednich warunków, sprawiedliwego systemu nagradzania, szkoleń, atrakcyjnych ścieżek awansu, a także budowanie kultury organizacyjnej.
LinkedIn to doskonałe miejsce do prowadzenia działań w zakresie Employer Brandingu. To właśnie tam większość kandydatów zapoznaje się z firmą, odkrywa jej wartości i obserwuje zaangażowanie obecnych pracowników.
Do budowania wizerunku marki pracodawcy możesz wykorzystać zarówno działania darmowe, jak i płatne kampanie. Ważne, byś pokazał potencjalnym pracownikom, że Twoja firma jest przyjaznym i profesjonalnym miejscem pracy, do którego warto aplikować.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.