DARMOWY AUDYT SEO

Jak wykorzystać media społecznościowe do budowania ruchu na stronie?

7 min czytania
Jak wykorzystać media społecznościowe do budowania ruchu na stronie?
Kategoria Marketing

Treść jest najważniejszym elementem internetu. Za tym terminem nie kryje się tylko zawartość Twojej strony, ale też ogólny zamysł na jej zaprojektowanie. Dobry pomysł może skutkować stworzeniem dobrej interakcji z użytkownikiem i zaangażowanie go w istnienie Twojej witryny. Na początku należy jednak wyjaśnić, czym są nietradycyjne media społecznościowe.

Spis treści:

Tradycyjne i nietradycyjne media społecznościowe

Najpopularniejsze z portali społecznościowych to tak zwana Wielka Trójka: Facebook, Twitter i LinkedIn. Powodem uznania ich za tradycyjne jest to, że marketerzy doskonale wiedza jak reklamować na nich określone produkty czy usługi. Nie mają żadnych tajemnic, a działania zmierzające do osiągnięcia sukcesu są dobrze znane. Użytkownicy wiedzą co działa a co nie i znają sposoby na gromadzenie pokaźnej publiczności.

Do nietradycyjnych mediów zaliczyć można witryny, takie jak Reddit, StumbleUpon, Ycombinator czy Imgur. Jeśli przyjmiesz dobrą strategię, portale te mogą pomóc Ci zyskać ruch na swojej stronie, o którym nawet nie śniłeś!

Sprawdź: SXO w AIDA

Treść jest najważniejsza!

“Content is a king”. Jeśli zależy Ci na prawidłowym budowaniu ruchu na stronie, zadbaj o udostępnianie wysokiej jakości treści, które mają realny związek z Twoją witryną lub marką. Musisz tworzyć unikalną zawartość dostosowaną do swoich stron. Biorąc pod uwagę to, że są to portale społecznościowe, konieczne jest publikowanie treści, które naprawdę zainteresują publiczność i będą dla niej przydatne. Użytkownicy muszą odnaleźć na Twojej stronie dokładnie to, czego poszukują.

Jedną z najłatwiejszych rzeczy do zrobienia jest połączenie Reddit z Imgur. Imgur to portal społecznościowy udostępniający zdjęcia, natomiast na Reddit możesz publikować dowolne treści.

Najlepszą opcją jest połączenie mediów tradycyjnych z nietradycyjnymi. Dla przykładu, po udostępnieniu treści na Reddit ukaż link do niej na Facebooku Twitterze i Pintereście. Zwiększysz tym popularność postu na Reddit, a na tym właśnie Ci zależy. Współgranie wszystkich prowadzonych przez Ciebie platform jest bardzo ważne w procesie pozyskiwania odbiorców. Udostępnianie linków do publikacji na innym portalu może pomóc Ci osiągnąć ruch, który od początku był Twoim celem.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Twórz dla odbiorców!

Podstawowym założeniem, jakie musisz przyjąć jest tworzenie treści z myślą o odbiorcach. Wyobraź sobie, że prowadzisz stronę dotyczącą uprawy roślin ogrodowych. Użytkownik po wejściu na nią napotyka wiele informacji na temat hodowli kur. Z pewnością nie na tym mu zależało. Nawet jeśli opis Twojego kurnika będzie bardzo wartościowy, odbiorcy opuszczą Twoją witrynę i bardzo prawdopodobne, że już jej nie odwiedzą. Widzisz zatem, jak ważne jest dostosowanie treści do oczekiwań adresata. Warunkuje to dobry ruch na Twojej stronie i pomaga zbudować autorytet Twoje marki.

Analogicznie, jeśli tworzysz treści o aranżacji wnętrz, nie udostępniaj ich na subredditach poświęconych fotografii czy gotowaniu. Zostaniesz wówczas uznany za kogoś, kto nie dba o wrażenie odbiorcy i nie interesuje się jego preferencjami. Musisz pokazać użytkownikom, że jesteś kompetentny i zaangażowany w to, co robisz, aby zyskać ich sympatię i uznanie. Nie bój się też eksperymentować. Udostępniaj rożne treści, na różnych portalach, w różnym czasie i w różnej formie. Dzięki temu doskonale zbadasz reakcje odbiorców i odkryjesz najlepszy sposób na zwrócenie ich uwagi. Jednym słowem – analizuj wszystkie swoje działania i wyciągaj wnioski.

Sprawdź: Jak wykorzystać obrazy i filmy w strategii budowania linków?

Zbadaj teren!

Musisz pamiętać również o odpowiednim dostosowaniu treści do miejsca, w którym je publikujesz. Na Facebooku najlepiej sprawdzi się zdjęcie z krótkim opisem. Instagram przyniesie Ci wiele korzyści, gdy szczególną uwagę zwrócisz na jakość i oryginalność publikowanych zdjęć. Użytkownicy Twittera docenią Twoje wpisy, jeśli będą zaskakujące i angażujące do dyskusji. Zanim więc opublikujesz daną treść, zastanów się, gdzie zdobędzie ona największe uznanie. Lub też odwrotnie – przed udostępnienie postu na konkretnej platformie, dokładnie określ najodpowiedniejszą dla niego formę.

Zacznij także korzystać z grup na tradycyjnych mediach społecznościowych. Dołącz do tych, które są powiązane z Twoją marką i udostępniaj tam treści, które spopularyzują Twoją działalność.

Zadbaj też o to, aby użytkownicy nie uznali Twoich treści za spam. Jeśli chcesz bezproblemowo publikować wpisy w internecie, zadbaj o ich jakość i nie duplikuj informacji. Raz utracony autorytet trudno będzie ponownie odbudować. Udostępniaj więc tylko sprawdzone treści, których wartościowości i przydatności dla użytkowników jesteś pewien, a zyskasz ich uznanie i rozpoczniesz swoją drogę do miana lidera w branży.

Jak udostępniać treści w tradycyjnych mediach społecznościowych?

Słowa kluczowe!

Optymalizacja nie powinna obejmować wyłącznie witryny, ale również posty publikowane w mediach społecznościowych. Istnieją słowa kluczowe, które zachęcają odbiorców do zaangażowania bardziej niż inne. Każdy portal zawiera bazę swoich, najbardziej “klikalnych” zwrotów. Oto niektóre z nich:

  • Facebook – zainspiruj, kiedy, powiedz nam, gdzie, prześlij, oferty, ostrzeżenie, zabawa, rabat,
  • Twitter – sprawdź, obserwuj, media społecznościowe, retweet, nowy wpis na blogu, pomoc, up,
  • LinkedIn – zwiększony, ulepszony, rozwinięty, zredukowany, zbadany, stworzony,
  • Google+ – udostępnij, zwiększ, twórz, promuj, odkrywaj

Używaj hashtagów!

Niektórzy użytkownicy stale śledzą hashtagi. Dlaczego i kiedy z nich korzystać? Są to, ogólnie rzecz biorąc, tagi dla treści wpisu. Pomagają czytelnikom określić to, jakie informacje udostępniasz. Hashtagi pozwolą Ci również wyświetlić swoje treści na listach trendów na Facebooku czy Twitterze i pokazać adresatom, że jesteś na bieżąco i odnosisz się do popularnych tematów.

Postaw na zdjęcia!

Media społecznościowe to miejsce, które zwraca uwagę odbiorcy głównie poprzez przyciągnie jego wzroku. Zadbaj więc o udostępnianie wysokiej jakości obrazów i filmów, a zapewnisz sobie zainteresowanie użytkowników. Optymalizacja również odgrywa istotną rolę w tym procesie. Odpowiednie dobranie rozmiaru obrazu, tytułu i opisu znacznie wpłyną na Twój sukces. Szacuje się, że posty na Facebooku zawierające zdjęcia, generują o 40% większe zaangażowanie. Pamiętaj o tym, przy najbliższym publikowaniu wpisu.

Generuj zaangażowanie!

Jeśli Twoje publikacje okażą się wartościowe, zyskasz uznanie publiczności, która realnie zaangażuje się w Twoją twórczość. Jeśli po udostępnieniu posta na Facebooku, użytkownicy skomentują go w ciągu kilku minut – możesz być zadowolony. Oznacza to bowiem, że posiadasz odbiorców, którzy stale Cię obserwują i aktywnie uczestniczą w życiu Twojej marki. Pamiętaj o docenianiu osób, które doceniają Ciebie. Odpowiadaj im na pytania, pytaj ich o zdanie, utrzymuj z nimi kontakt i dziękuję za udostępnienia, a z pewnością zaowocuje to w przyszłości.

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Remarketing – czym jest i na czym polega?
Remarketing – czym jest i na czym polega?
Na pewno zdarzyła Ci się nie raz, że po odwiedzeniu sklepu internetowego jego reklamy wyświetlały się na Youtubie, Facebooku i innych stronach. To tak zwany remarketing. Dowiedz się o nim więcej z naszego artykułu!
Czym zajmuje się agencja marketingowa?
Czym zajmuje się agencja marketingowa?
Dzięki współpracy z agencją marketingową osiągniesz znacznie więcej, niż działając samodzielnie. Podpowiemy Ci, czym zajmuje się taka organizacja!
Jak małe firmy powinny działać w mediach społecznościowych?
Jak małe firmy powinny działać w mediach społecznościowych?
Prowadzisz małą firmę i nie wiesz, w jaki sposób dotrzeć do swoich odbiorców, aby generować jeszcze większe zyski? Przeczytaj ten artykuł!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie