Jak wykorzystać media społecznościowe do budowania ruchu na stronie?

Jak wykorzystać media społecznościowe do budowania ruchu na stronie?

Kerde Severin/pexels.com

Treść jest najważniejszym elementem internetu. Za tym terminem nie kryje się tylko zawartość Twojej strony, ale też ogólny zamysł na jej zaprojektowanie. Dobry pomysł może skutkować stworzeniem dobrej interakcji z użytkownikiem i zaangażowanie go w istnienie Twojej witryny. Na początku należy jednak wyjaśnić, czym są nietradycyjne media społecznościowe.

Tradycyjne i nietradycyjne media społecznościowe

Najpopularniejsze z portali społecznościowych to tak zwana Wielka Trójka: Facebook, Twitter i LinkedIn. Powodem uznania ich za tradycyjne jest to, że marketerzy doskonale wiedza jak reklamować na nich określone produkty czy usługi. Nie mają żadnych tajemnic, a działania zmierzające do osiągnięcia sukcesu są dobrze znane. Użytkownicy wiedzą co działa a co nie i znają sposoby na gromadzenie pokaźnej publiczności.

Do nietradycyjnych mediów zaliczyć można witryny, takie jak Reddit, StumbleUpon, Ycombinator czy Imgur. Jeśli przyjmiesz dobrą strategię, portale te mogą pomóc Ci zyskać ruch na swojej stronie, o którym nawet nie śniłeś!

Sprawdź: Jak wykupić i zareklamować swój produkt na Facebooku?

Treść jest najważniejsza!

“Content is a king”. Jeśli zależy Ci na prawidłowym budowaniu ruchu na stronie, zadbaj o udostępnianie wysokiej jakości treści, które mają realny związek z Twoją witryną lub marką. Musisz tworzyć unikalną zawartość dostosowaną do swoich stron. Biorąc pod uwagę to, że są to portale społecznościowe, konieczne jest publikowanie treści, które naprawdę zainteresują publiczność i będą dla niej przydatne. Użytkownicy muszą odnaleźć na Twojej stronie dokładnie to, czego poszukują.

Jedną z najłatwiejszych rzeczy do zrobienia jest połączenie Reddit z Imgur. Imgur to portal społecznościowy udostępniający zdjęcia, natomiast na Reddit możesz publikować dowolne treści.

Najlepszą opcją jest połączenie mediów tradycyjnych z nietradycyjnymi. Dla przykładu, po udostępnieniu treści na Reddit ukaż link do niej na Facebooku Twitterze i Pintereście. Zwiększysz tym popularność postu na Reddit, a na tym właśnie Ci zależy. Współgranie wszystkich prowadzonych przez Ciebie platform jest bardzo ważne w procesie pozyskiwania odbiorców. Udostępnianie linków do publikacji na innym portalu może pomóc Ci osiągnąć ruch, który od początku był Twoim celem.

Twórz dla odbiorców!

Podstawowym założeniem, jakie musisz przyjąć jest tworzenie treści z myślą o odbiorcach. Wyobraź sobie, że prowadzisz stronę dotyczącą uprawy roślin ogrodowych. Użytkownik po wejściu na nią napotyka wiele informacji na temat hodowli kur. Z pewnością nie na tym mu zależało. Nawet jeśli opis Twojego kurnika będzie bardzo wartościowy, odbiorcy opuszczą Twoją witrynę i bardzo prawdopodobne, że już jej nie odwiedzą. Widzisz zatem, jak ważne jest dostosowanie treści do oczekiwań adresata. Warunkuje to dobry ruch na Twojej stronie i pomaga zbudować autorytet Twoje marki.

Analogicznie, jeśli tworzysz treści o aranżacji wnętrz, nie udostępniaj ich na subredditach poświęconych fotografii czy gotowaniu. Zostaniesz wówczas uznany za kogoś, kto nie dba o wrażenie odbiorcy i nie interesuje się jego preferencjami. Musisz pokazać użytkownikom, że jesteś kompetentny i zaangażowany w to, co robisz, aby zyskać ich sympatię i uznanie. Nie bój się też eksperymentować. Udostępniaj rożne treści, na różnych portalach, w różnym czasie i w różnej formie. Dzięki temu doskonale zbadasz reakcje odbiorców i odkryjesz najlepszy sposób na zwrócenie ich uwagi. Jednym słowem – analizuj wszystkie swoje działania i wyciągaj wnioski.

Sprawdź: SSL Shoper – co musisz wiedzieć?

Zbadaj teren!

Musisz pamiętać również o odpowiednim dostosowaniu treści do miejsca, w którym je publikujesz. Na Facebooku najlepiej sprawdzi się zdjęcie z krótkim opisem. Instagram przyniesie Ci wiele korzyści, gdy szczególną uwagę zwrócisz na jakość i oryginalność publikowanych zdjęć. Użytkownicy Twittera docenią Twoje wpisy, jeśli będą zaskakujące i angażujące do dyskusji. Zanim więc opublikujesz daną treść, zastanów się, gdzie zdobędzie ona największe uznanie. Lub też odwrotnie – przed udostępnienie postu na konkretnej platformie, dokładnie określ najodpowiedniejszą dla niego formę.

Zacznij także korzystać z grup na tradycyjnych mediach społecznościowych. Dołącz do tych, które są powiązane z Twoją marką i udostępniaj tam treści, które spopularyzują Twoją działalność.

Zadbaj też o to, aby użytkownicy nie uznali Twoich treści za spam. Jeśli chcesz bezproblemowo publikować wpisy w internecie, zadbaj o ich jakość i nie duplikuj informacji. Raz utracony autorytet trudno będzie ponownie odbudować. Udostępniaj więc tylko sprawdzone treści, których wartościowości i przydatności dla użytkowników jesteś pewien, a zyskasz ich uznanie i rozpoczniesz swoją drogę do miana lidera w branży.

Jak udostępniać treści w tradycyjnych mediach społecznościowych?

Słowa kluczowe!

Optymalizacja nie powinna obejmować wyłącznie witryny, ale również posty publikowane w mediach społecznościowych. Istnieją słowa kluczowe, które zachęcają odbiorców do zaangażowania bardziej niż inne. Każdy portal zawiera bazę swoich, najbardziej “klikalnych” zwrotów. Oto niektóre z nich:

  • Facebook – zainspiruj, kiedy, powiedz nam, gdzie, prześlij, oferty, ostrzeżenie, zabawa, rabat,
  • Twitter – sprawdź, obserwuj, media społecznościowe, retweet, nowy wpis na blogu, pomoc, up,
  • LinkedIn – zwiększony, ulepszony, rozwinięty, zredukowany, zbadany, stworzony,
  • Google+ – udostępnij, zwiększ, twórz, promuj, odkrywaj

Używaj hashtagów!

Niektórzy użytkownicy stale śledzą hashtagi. Dlaczego i kiedy z nich korzystać? Są to, ogólnie rzecz biorąc, tagi dla treści wpisu. Pomagają czytelnikom określić to, jakie informacje udostępniasz. Hashtagi pozwolą Ci również wyświetlić swoje treści na listach trendów na Facebooku czy Twitterze i pokazać adresatom, że jesteś na bieżąco i odnosisz się do popularnych tematów.

Postaw na zdjęcia!

Media społecznościowe to miejsce, które zwraca uwagę odbiorcy głównie poprzez przyciągnie jego wzroku. Zadbaj więc o udostępnianie wysokiej jakości obrazów i filmów, a zapewnisz sobie zainteresowanie użytkowników. Optymalizacja również odgrywa istotną rolę w tym procesie. Odpowiednie dobranie rozmiaru obrazu, tytułu i opisu znacznie wpłyną na Twój sukces. Szacuje się, że posty na Facebooku zawierające zdjęcia, generują o 40% większe zaangażowanie. Pamiętaj o tym, przy najbliższym publikowaniu wpisu.

Generuj zaangażowanie!

Jeśli Twoje publikacje okażą się wartościowe, zyskasz uznanie publiczności, która realnie zaangażuje się w Twoją twórczość. Jeśli po udostępnieniu posta na Facebooku, użytkownicy skomentują go w ciągu kilku minut – możesz być zadowolony. Oznacza to bowiem, że posiadasz odbiorców, którzy stale Cię obserwują i aktywnie uczestniczą w życiu Twojej marki. Pamiętaj o docenianiu osób, które doceniają Ciebie. Odpowiadaj im na pytania, pytaj ich o zdanie, utrzymuj z nimi kontakt i dziękuję za udostępnienia, a z pewnością zaowocuje to w przyszłości.

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Wskazówki, jak dobrze zarządzać strategią marketingu internetowego

    Wskazówki, jak dobrze zarządzać strategią marketingu internetowego

    Zastanawiasz się, co robisz źle w swojej strategii marketingu internetowego? Odbiorcy są dla Ciebie zbyt trudni do zrozumienia i nie wiesz, czego oczekują? Przeczytaj!
    Jak skutecznie wypromować sklep internetowy?

    Jak skutecznie wypromować sklep internetowy?

    Twój sklep internetowy wymaga działań promocyjnych, dzięki którym dotrzesz do klientów. Możesz postawić na różne metody trafienia do nich z komunikatem i ofertą. Sprawdź!
    Na czym polega grywalizacja w marketingu?

    Na czym polega grywalizacja w marketingu?

    Grywalizacja to nowoczesne narzędzie niezwykle przydatne w marketingu. Łączy ze sobą psychologię behawioralną i wiedzę z zakresu IT. Dowiedz się, na czym polega oraz dlaczego jest aż tak skuteczne.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę