Treść jest najważniejszym elementem internetu. Za tym terminem nie kryje się tylko zawartość Twojej strony, ale też ogólny zamysł na jej zaprojektowanie. Dobry pomysł może skutkować stworzeniem dobrej interakcji z użytkownikiem i zaangażowanie go w istnienie Twojej witryny. Na początku należy jednak wyjaśnić, czym są nietradycyjne media społecznościowe.
Najpopularniejsze z portali społecznościowych to tak zwana Wielka Trójka: Facebook, Twitter i LinkedIn. Powodem uznania ich za tradycyjne jest to, że marketerzy doskonale wiedza jak reklamować na nich określone produkty czy usługi. Nie mają żadnych tajemnic, a działania zmierzające do osiągnięcia sukcesu są dobrze znane. Użytkownicy wiedzą co działa a co nie i znają sposoby na gromadzenie pokaźnej publiczności.
Do nietradycyjnych mediów zaliczyć można witryny, takie jak Reddit, StumbleUpon, Ycombinator czy Imgur. Jeśli przyjmiesz dobrą strategię, portale te mogą pomóc Ci zyskać ruch na swojej stronie, o którym nawet nie śniłeś!
“Content is a king”. Jeśli zależy Ci na prawidłowym budowaniu ruchu na stronie, zadbaj o udostępnianie wysokiej jakości treści, które mają realny związek z Twoją witryną lub marką. Musisz tworzyć unikalną zawartość dostosowaną do swoich stron. Biorąc pod uwagę to, że są to portale społecznościowe, konieczne jest publikowanie treści, które naprawdę zainteresują publiczność i będą dla niej przydatne. Użytkownicy muszą odnaleźć na Twojej stronie dokładnie to, czego poszukują.
Jedną z najłatwiejszych rzeczy do zrobienia jest połączenie Reddit z Imgur. Imgur to portal społecznościowy udostępniający zdjęcia, natomiast na Reddit możesz publikować dowolne treści.
Najlepszą opcją jest połączenie mediów tradycyjnych z nietradycyjnymi. Dla przykładu, po udostępnieniu treści na Reddit ukaż link do niej na Facebooku Twitterze i Pintereście. Zwiększysz tym popularność postu na Reddit, a na tym właśnie Ci zależy. Współgranie wszystkich prowadzonych przez Ciebie platform jest bardzo ważne w procesie pozyskiwania odbiorców. Udostępnianie linków do publikacji na innym portalu może pomóc Ci osiągnąć ruch, który od początku był Twoim celem.
Podstawowym założeniem, jakie musisz przyjąć jest tworzenie treści z myślą o odbiorcach. Wyobraź sobie, że prowadzisz stronę dotyczącą uprawy roślin ogrodowych. Użytkownik po wejściu na nią napotyka wiele informacji na temat hodowli kur. Z pewnością nie na tym mu zależało. Nawet jeśli opis Twojego kurnika będzie bardzo wartościowy, odbiorcy opuszczą Twoją witrynę i bardzo prawdopodobne, że już jej nie odwiedzą. Widzisz zatem, jak ważne jest dostosowanie treści do oczekiwań adresata. Warunkuje to dobry ruch na Twojej stronie i pomaga zbudować autorytet Twoje marki.
Analogicznie, jeśli tworzysz treści o aranżacji wnętrz, nie udostępniaj ich na subredditach poświęconych fotografii czy gotowaniu. Zostaniesz wówczas uznany za kogoś, kto nie dba o wrażenie odbiorcy i nie interesuje się jego preferencjami. Musisz pokazać użytkownikom, że jesteś kompetentny i zaangażowany w to, co robisz, aby zyskać ich sympatię i uznanie. Nie bój się też eksperymentować. Udostępniaj rożne treści, na różnych portalach, w różnym czasie i w różnej formie. Dzięki temu doskonale zbadasz reakcje odbiorców i odkryjesz najlepszy sposób na zwrócenie ich uwagi. Jednym słowem – analizuj wszystkie swoje działania i wyciągaj wnioski.
Musisz pamiętać również o odpowiednim dostosowaniu treści do miejsca, w którym je publikujesz. Na Facebooku najlepiej sprawdzi się zdjęcie z krótkim opisem. Instagram przyniesie Ci wiele korzyści, gdy szczególną uwagę zwrócisz na jakość i oryginalność publikowanych zdjęć. Użytkownicy Twittera docenią Twoje wpisy, jeśli będą zaskakujące i angażujące do dyskusji. Zanim więc opublikujesz daną treść, zastanów się, gdzie zdobędzie ona największe uznanie. Lub też odwrotnie – przed udostępnienie postu na konkretnej platformie, dokładnie określ najodpowiedniejszą dla niego formę.
Zacznij także korzystać z grup na tradycyjnych mediach społecznościowych. Dołącz do tych, które są powiązane z Twoją marką i udostępniaj tam treści, które spopularyzują Twoją działalność.
Zadbaj też o to, aby użytkownicy nie uznali Twoich treści za spam. Jeśli chcesz bezproblemowo publikować wpisy w internecie, zadbaj o ich jakość i nie duplikuj informacji. Raz utracony autorytet trudno będzie ponownie odbudować. Udostępniaj więc tylko sprawdzone treści, których wartościowości i przydatności dla użytkowników jesteś pewien, a zyskasz ich uznanie i rozpoczniesz swoją drogę do miana lidera w branży.
Optymalizacja nie powinna obejmować wyłącznie witryny, ale również posty publikowane w mediach społecznościowych. Istnieją słowa kluczowe, które zachęcają odbiorców do zaangażowania bardziej niż inne. Każdy portal zawiera bazę swoich, najbardziej “klikalnych” zwrotów. Oto niektóre z nich:
Niektórzy użytkownicy stale śledzą hashtagi. Dlaczego i kiedy z nich korzystać? Są to, ogólnie rzecz biorąc, tagi dla treści wpisu. Pomagają czytelnikom określić to, jakie informacje udostępniasz. Hashtagi pozwolą Ci również wyświetlić swoje treści na listach trendów na Facebooku czy Twitterze i pokazać adresatom, że jesteś na bieżąco i odnosisz się do popularnych tematów.
Media społecznościowe to miejsce, które zwraca uwagę odbiorcy głównie poprzez przyciągnie jego wzroku. Zadbaj więc o udostępnianie wysokiej jakości obrazów i filmów, a zapewnisz sobie zainteresowanie użytkowników. Optymalizacja również odgrywa istotną rolę w tym procesie. Odpowiednie dobranie rozmiaru obrazu, tytułu i opisu znacznie wpłyną na Twój sukces. Szacuje się, że posty na Facebooku zawierające zdjęcia, generują o 40% większe zaangażowanie. Pamiętaj o tym, przy najbliższym publikowaniu wpisu.
Jeśli Twoje publikacje okażą się wartościowe, zyskasz uznanie publiczności, która realnie zaangażuje się w Twoją twórczość. Jeśli po udostępnieniu posta na Facebooku, użytkownicy skomentują go w ciągu kilku minut – możesz być zadowolony. Oznacza to bowiem, że posiadasz odbiorców, którzy stale Cię obserwują i aktywnie uczestniczą w życiu Twojej marki. Pamiętaj o docenianiu osób, które doceniają Ciebie. Odpowiadaj im na pytania, pytaj ich o zdanie, utrzymuj z nimi kontakt i dziękuję za udostępnienia, a z pewnością zaowocuje to w przyszłości.
Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.