DARMOWY AUDYT SEO

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do tworzenia tekstów na stronę WWW?

7 min czytania
Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do tworzenia tekstów na stronę WWW?
Kategoria Partnerzy

EBOOK GA4 KROK PO KROKU

Generowanie treści za pomocą sztucznej inteligencji (AI) to niezwykle ciekawe i przydatne rozwiązanie dla zabieganego content managera czy copywritera. Dzięki niej możesz dużo szybciej tworzyć różnego rodzaju publikacje, dysponując szeroką bazą danych. Pewnie zastanawia Cię, czy teksty od AI są unikalne i wysokiej jakości, jak patrzy na nie Google, czy jest na nie zapotrzebowanie oraz kto ma do nich prawa autorskie? Na te pytania odpowiemy w artykule, a dodatkowo zobaczysz tu przykłady tekstów, które napisała sztuczna inteligencja.

Spis treści:

Jakie teksty możesz wygenerować za pomocą AI? Przykłady treści

Sztuczną inteligencję z powodzeniem wykorzystasz do tworzenia różnego typu treści na strony internetowe, aplikacje oraz do wielu działań marketingowych. Ogranicza Cię wyłącznie wyobraźnia. Podczas jednego branżowego eventu, gdzie można było przetestować sztuczną inteligencję w Asystencie Contentu SEMSTORM, uczestnicy wygenerowali… opis do profilu na Tinderze. Poniżej zobaczysz przykłady tekstów powstałych za pomocą uczenia maszynowego AI.

Można generować rozmaite elementy treści, np.:

  • Tytuły
  • Tytuł wygenerowany przez Asystenta Contentu SEMSTORM

  • Meta descriptions
  • Meta descriptions wygenerowany przez Asystenta Contentu SEMSTORM

  • Nagłówki
  • Nagłówki wygenerowane przez Asystenta Contentu SEMSTORM

  • CTA
  • CTA wygenerowane przez Asystenta Contentu SEMSTORM

  • Listy
  • Listy wygenerowane przez Asystenta Contentu SEMSTORM

Taka funkcja daje możliwość szybkiego wygenerowania informacji potrzebnych w briefie dla copywritera lub po prostu podczas planowania treści np. tytułu artykułu oraz nagłówków.

Za pomocą sztucznej inteligencji (uczenia maszynowego) możesz też tworzyć konkretne treści:

  • Artykuły na bloga
  • Przykładowy artykuł na bloga

  • Opisy produktów, kategorii i usług
  • Opisy produktów, kategorii i usług wygenerowane przez Asystenta Contentu SEMSTORM

  • Newslettery i maile promocyjne
  • Newslettery i maile promocyjne wygenerowane przez Asystenta Contentu SEMSTORM

  • Reklamy i posty do mediów społecznościowych
  • Reklamy i posty do mediów społecznościowych wygenerowane przez Asystenta Contentu SEMSTORM

Możliwości AI już znasz. Teraz dowiesz się nieco więcej o tym, jak przebiega taka praca nad tekstem poprzez opcję wykorzystania sztucznej inteligencji.

Sprawdź: Pozycjonowanie firm z branży IT

Jak pracować z AI nad tekstem? Kilka wskazówek na start

Większość narzędzi tego typu działa zwykle na jednym z czterech dostępnych modeli GPT-3 od OpenAI. Najnowszy z nich „uczył się” do czerwca 2021 roku, a pozostałe do października 2019 r. Jest to istotne z prostej przyczyny: sztuczna inteligencja nie zna wiadomości, które pojawiły się po tych datach. Warto pamiętać o tym, że AI będzie próbować, ale nie napisze raczej poprawnego tekstu o najświeższych wiadomościach.

Każdy generator uczenia maszynowego może nieco różnić się pomiędzy sobą opcjami, np.:

  • Są edytory, w których należy podać tylko słowa kluczowe lub/i tytuł, na podstawie których AI podaje tekst.
  • W innych aplikacjach można dodawać własną treść, którą AI dokończy lub wydawać jej polecenia.
  • Wygenerowane teksty mogą różnić się długością – w zależności od aplikacji i ustawionych w nim limitów.
  • Generator zwykle wykorzystuje informacje w języku angielskim i dostarcza teksty po polsku dopiero po ich przetłumaczeniu.

Pokazany wyżej na przykładach Asystent Contentu działa na modelu GPT-3, który przestał „uczyć się” w 2021 roku, a dodatkowo generuje treści po polsku. Pozwala to pominąć etap tłumaczenia. Niekiedy AI jest zbyt dosłowna. Przykład? W artykule na temat zabawek dla dzieci zamiast słowa „pluszak” sztuczna inteligencja wybrała „wypchane zwierzę”.

Program uczenia maszynowego ma odgórnie podaną maksymalną liczbę znaków do wygenerowania za jednym razem. Posługując się następnym razem sztuczną inteligencją, należy sprawdzić fragment oraz wyeliminować błędy i wzorce, które AI może powtarzać w dalszej części treści. Mogą to być pewne informacje lub np. słowa zapisane z tzw. literówką.

Poza tym narzędzie potrafi zarówno odpowiedzieć na Twoje komendy, jak i dokończyć rozpoczęty przez Ciebie tekst. Możesz więc napisać, np.:

„Zaproponuj nagłówki do artykułu”,

aby uzyskać propozycje od AI, jak również rozpocząć dowolne zdanie:

„Aby wymienić filtr wody, należy”

i wygenerować dalszą część akapitu.

Warto podkreślić w tym miejscu, że AI powinna być wsparciem w pracy nad treścią. Głównym zadaniem człowieka jest sprawdzenie tekstu. Błędy mogą pojawić się ze względu na sam sposób działania sztucznej inteligencji lub mogą powodować je użytkownicy, gdy:

  • piszesz tekst o czymś nowym i AI nie zna danego zagadnienia;
  • opisujesz specjalistyczny, bardzo wąski temat;
  • komendy są niedokładne;
  • AI wpadnie we wzorzec i zaczyna się powtarzać.

W każdym tekście trzeba zweryfikować podane przez sztuczną inteligencję informacje oraz zwrócić uwagę na ortografię i poprawność przy odmianie słów.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Czy praca z AI się opłaca? Pozycjonowanie i prawa autorskie

Sztuczna inteligencja – strona Google

Wykorzystywanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia treści budzi pewne wątpliwości. Najczęściej zadawane pytanie przez osoby zainteresowane używaniem AI dotyczy tego, jak Google podchodzi do wygenerowanego contentu i uczenia maszynowego?

Zgodnie z definicją od Google – firma podejmuje działania wobec treści, które generowane są automatycznie, gdy nie są one pomocne użytkownikom i celem ich publikacji jest manipulacja rankingiem wyszukiwarki. Wygląda na to, że aktualnie Google nie interesuje aż tak bardzo, w jaki sposób piszemy treści. Najważniejsze, by były one wartościowe dla internautów.

Czy Google potrafi wykryć teksty będące efektem uczenia maszynowego? Z pewnością ma takie możliwości. Pytanie jednak – czy chce ich szukać? Monitorowanie treści pod tym kątem (np. przy indeksacji) wymaga dużej mocy obliczeniowej i prawdopodobnie jest na razie nieopłacalne.

Najważniejsze jest trzymanie się złotej zasady: AI to nie copywriter. Narzędzia do generowania treści mają być pomocą w procesie twórczym. Wprowadzaj zmiany, dodawaj własne zdania – pisz teksty przydatne dla użytkowników. Jeśli bierzesz aktywny udział w tworzeniu tekstu, tym samym wpływasz na jego unikatowość. Jest znikoma szansa na to, że Google uzna takie treści za spam, zwłaszcza że w wyszukiwarce wciąż pojawiają się generyczne artykuły o niedzieli handlowej.

Sztuczna inteligencja a prawa autorskie

System ochrony praw autorskich w większości państw bazuje na konwencji berneńskiej z 1886 roku. Ta umowa została ratyfikowana przez Polskę w okresie międzywojnia i obowiązuje do dziś. Zgodnie z zapisami tego dokumentu autorem dzieła bez wątpienia jest człowiek i podobnie stanowi polska ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z 1994 r. Oczywiście nikt 30 lat temu nie brał pod uwagę tego, że maszyny będą (prawie) samodzielnie tworzyć teksty lub posłużą do rozpoznawania obrazów.

Zgodnie z aktualnym stanem prawnym zarówno sztuczna inteligencja, jak i twórca oprogramowania, z którego korzystasz, nie może nabyć praw autorskich do tworzonej przez Ciebie treści.

AI nie może na ten moment nabyć również praw patentowych – wynalazcą może być tylko człowiek. Przykładem takiej niekorzystnej dla AI decyzji jest odmowa w sprawie dwóch patentów dla systemu DABUS.

Generatory treści sztucznej inteligencji – wady i zalety

Jakie są największe zalety uczenia maszynowego?

  • Ten wytwór technologii znacznie przyspiesza pracę nad treścią.
  • Potrafi podać różne wersje tekstu dla identycznego/podobnego tematu (bardzo przydatne przy opisach produktów).
  • Podpowiada wątki do opisania np. obrazów.
  • AI nie jest obciążona klątwą wiedzy, dzięki czemu pisze proste w odbiorze teksty.
  • Tworzy dowolnego rodzaju treść.

Takie rozwiązanie ma też pewne wady:

  • Konieczne jest sprawdzenie pisowni oraz fact-checking.
  • Model OpenAI nie zna informacji, które pojawiły się po 2021 roku (a więc nie bazuje na czasie rzeczywistym).
  • Sztuczna inteligencja może wpaść w niekorzystny wzorzec językowy, który trzeba znaleźć i usunąć.

Nie warto jednak zrażać się przez kilka minusów. Mankamenty są spowodowane głównie brakiem doświadczenia w pracy z AI. Gdy nauczysz się już konstruować komendy, to czas pisania skrócisz nawet kilkakrotnie. Zwłaszcza gdy tworzysz treść na znany Ci temat i nie musisz weryfikować wszystkich informacji podanych przez sztuczną inteligencję. To droga przyszłości!

Chcesz rozpocząć swoją przygodę z pozycjonowaniem? Skontaktuj się z naszą agencją SEO. Eksperci, wykorzystując swoje umiejętności i doświadczenie, z pewnością pomogą.

Katarzyna Żołna
Zajmuje się tworzeniem treści w SEMSTORM. Swoje doświadczenie związane z content marketingiem zdobywała podczas pracy jako specjalista, a następnie koordynator zespołu e-commerce w jednym ze sklepów z branży wyposażenia wnętrz.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 8

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Opinie w Google Ads: jak zwiększyć ich efektywność?
Opinie w Google Ads: jak zwiększyć ich efektywność?
Rekomendacje innych klientów wpływają na decyzje zakupowe kolejnych osób. Wykorzystaj ich potencjał w Google Ads i zwiększ efektywność swoich reklam.
4 sprawdzone sposoby na informację prasową
4 sprawdzone sposoby na informację prasową
W informacji prasowej liczy się przede wszystkim treść. Czytaj dalej i poznaj 4 sposoby na wysokiej jakości informację prasową.
Wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów – sposoby na poprawę obsługi klienta
Wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów – sposoby na poprawę obsługi klienta
W grupie iCEA wyznajemy klientocentryzm i mamy w tym spore doświadczenie. Poznaj nasze rady dotyczące obsługi klienta, które sprawią, że zechce do Ciebie wrócić.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie