Facebook to najczęściej odwiedzany portal społecznościowy na świecie. Obecnie korzystają z niego ponad 3 miliardy ludzi na całym świecie, co więcej – przedział wiekowy użytkowników jest niezwykle szeroki. Wszystko to sprawia, że jest to idealny obszar do prowadzenia działań marketingowych. Jak wykorzystać moc Facebooka do promowania swojego biznesu? Możesz to zrobić na wiele sposobów – od kampanii produktowych, po statyczne posty.
Sprawdź, jak reklamować się na Facebooku i zebrać wokół swojego profilu zaangażowanych odbiorców.
Najpopularniejszym systemem reklamowym na świecie jest Google Ads, czyli produkt udostępniany przez firmę Google. Pozwala na tworzenie reklam w wyszukiwarce oraz w sieci reklamowej, czyli na stronach partnerów. Nie można zaprzeczyć, że daje przedsiębiorcom ogromne możliwości, jednak nie jest to jedyny sposób na promowanie biznesu poprzez kampanie reklamowe. Od jakiegoś czasu taka opcja dostępna jest również na Facebooku. System reklamowy Facebook Ads to jedna z najpopularniejszych i zarazem najskuteczniejszych metod promowania swojej firmy czy produktów w sklepie internetowym w social mediach.
Kampania na Facebooku to reklama lub zestaw reklam, które mają promować firmę, stronę internetową lub konkretne produkty na portalu społecznościowym. Uruchomienie skutecznej kampanii wymaga wdrożenia wielu działań, do których zaliczyć można m.in.:
Reklamy utworzone za pomocą systemu Facebook Ads mogą wyświetlać się na Facebooku, Instagramie oraz Messengerze. Wprawdzie nie jest to tak szeroki zasięg, jak w przypadku Google Ads (reklamy w wyszukiwarce i na serwisach partnerskich), jednak ze względu na ponad 3 miliardową społeczność Facebooka taki rodzaj promocji również daje przedsiębiorcom ogromne możliwości.
Kampania na FB może przybierać różną postać, dlatego za pomocą tego systemu zrealizujesz wiele celów marketingowych i biznesowych. Reklamy produktowe skierowane są głównie do potencjalnych klientów, będących już na samym końcu lejka sprzedażowego (osoby zdecydowane na zakup), jednak Facebook Ads równie dobrze poradzi sobie z kierowaniem przekazu do osób na każdym innym etapie lejka. Za pomocą kampanii możesz zatem nie tylko reklamować produkty w sklepie internetowym, ale również zwiększać świadomość marki oraz kreować przyjazny, profesjonalny wizerunek.
Reklama sklepu na Facebooku może przybierać postać reklamy produktowej, ale również darmowej promocji firmy za pomocą angażujących wpisów. W tym artykule skupimy się jednak na dodawaniu produktów do katalogu i tworzeniu kampanii typu Sprzedaż z katalogu.
Stworzenie reklamy produktowej na Facebooku może wydawać się trudne, zwłaszcza dla osób początkujących, jednak w rzeczywistości poradzi sobie z tym większość osób. Kroki, jakie musisz wykonać, aby zacząć reklamować produkty na Facebooku, wyglądają następująco:
Skuteczne reklamowanie na Facebooku nie mogłoby obyć się bez tzw. piksela Facebooka. Jest to tag lub inaczej element kodu źródłowego, który łączy serwis internetowy z systemem reklamowym. Dzięki temu system może pozyskiwać informacje o ruchu w sklepie, odwiedzanych produktach i tych dodanych do koszyka. Takie informacje przydają się oczywiście do targetowania reklam.
Aby połączyć piksela ze sklepem, wybierz zakładkę Wydarzenia w menu po lewej stronie, a następnie kliknij przycisk Połącz, aby monitorować. Wybierz z listy odpowiedni piksel i za pomocą suwaka uruchom go. Kliknij Zapisz.
Utworzenie katalogu i dodanie produktów to jeszcze nie wszystko. Teraz przychodzi czas na utworzenie i wykupienie reklamy na Facebooku.
Remarketing to strategia marketingowa, polegająca na powtórzeniu komunikatu reklamowego do osób, które wyraziły zainteresowanie firmą lub konkretnym produktem, ale nie podjęły dalszych kroków. W praktyce wygląda to tak, że jeśli potencjalny klient oglądał w Twoim sklepie dany produkt, a nawet umieścił go w koszyku, ale nie dokończył zakupu, to za pomocą systemu Facebook Ads możesz przypomnieć mu o produkcie, wyświetlając odpowiednią reklamę tylko dla niego. Jest to tzw. reklama dynamiczna.
Do remarketingu potrzebna jest tzw. lista remarketingowa, czyli spis osób, które będą odbiorcami reklamy. System Facebook Ads pozwala na tworzenie różnych grup odbiorców. Mogą być to użytkownicy, którzy tylko odwiedzili stronę, wykonali konkretną akcję, oglądali konkretny produkt, dodali coś do koszyka, ale nie dokończyli transakcji lub osoby o określonych cechach czy danych demograficznych. A jak stworzyć takie listy? Można je generować automatycznie za pomocą piksela Facebooka, o którym już trochę wiesz. To właśnie on, przy pomocy plików cookies, zbiera dane dotyczące ruchu w Twoim sklepie internetowym i przesyła dane do systemu Facebook Ads. Trzeba go umieścić w kodzie serwisu internetowego.
Możesz to zrobić ręcznie, poprzez edycję kodu. W tym celu musisz uruchomić Menedżer firmy i skopiować kod piksela, a następnie umieścić go między znacznikami w skrypcie.
Jak reklamować produkt na Facebooku poprzez remarketing? Jeśli połączyłeś system Facebook Ads i swój sklep internetowy za pomocą piksela, możesz zacząć tworzenie odpowiedniej kampanii reklamowej. Włącz Menedżera reklam i kliknij przycisk Utwórz nową kampanię. Teraz wybierz Sprzedaż z katalogu.
Tak naprawdę większość kolejnych kroków przy konfiguracji kampanii remarketingowej będzie wyglądała tak samo, jak w przypadku wcześniej opisywanej kampanii. Różnicą będzie dodawanie list remarketingowych i ustawienia związane z grupą odbiorców. Wybierz opcję Utwórz nową grupę odbiorców, a następnie określ, jakie zachowania użytkowników Cię interesują, czyli do kogo chcesz kierować powtórzony przekaz. W tym miejscu możesz też określić dane demograficzne np. wiek czy płeć, jednak sprawdza się to raczej w przypadku sklepów, które generują duży ruch.
Kolejne kroki konfiguracji to ustawienie nazwy i kreacji reklamy oraz sposób jej wyświetlania. Po odpowiedniej konfiguracji wystarczy kliknąć Opublikuj. Twoja kampania remarketingowa powinna być gotowa. Warto wspomnieć, że powtórzenie komunikatu reklamowego to niezwykle skuteczna metoda generowania konwersji. Pamiętaj, że porzucony koszyk nie zawsze oznacza, że klientowi nie spodobała się Twoja strona. Przyczyną mogą być również kwestie osobiste po stronie użytkownika, dlatego warto przypomnieć mu o przeglądanych produktach.
W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.