Jak wykupić i zareklamować swój produkt na Facebooku?

Jak wykupić i zareklamować swój produkt na Facebooku?

Pixabay/pexels.com

Facebook to najczęściej odwiedzany portal społecznościowy na świecie. Obecnie korzystają z niego ponad 3 miliardy ludzi na całym świecie, co więcej – przedział wiekowy użytkowników jest niezwykle szeroki. Wszystko to sprawia, że jest to idealny obszar do prowadzenia działań marketingowych. Jak wykorzystać moc Facebooka do promowania swojego biznesu? Możesz to zrobić na wiele sposobów – od kampanii produktowych, po statyczne posty.

Sprawdź, jak reklamować się na Facebooku i zebrać wokół swojego profilu zaangażowanych odbiorców.

Kampania na Facebooku – co to takiego?

Najpopularniejszym systemem reklamowym na świecie jest Google Ads, czyli produkt udostępniany przez firmę Google. Pozwala na tworzenie reklam w wyszukiwarce oraz w sieci reklamowej, czyli na stronach partnerów. Nie można zaprzeczyć, że daje przedsiębiorcom ogromne możliwości, jednak nie jest to jedyny sposób na promowanie biznesu poprzez kampanie reklamowe. Od jakiegoś czasu taka opcja dostępna jest również na Facebooku. System reklamowy Facebook Ads to jedna z najpopularniejszych i zarazem najskuteczniejszych metod promowania swojej firmy czy produktów w sklepie internetowym w social mediach.

Czym jest kampania reklamowa na FB?

Kampania na Facebooku to reklama lub zestaw reklam, które mają promować firmę, stronę internetową lub konkretne produkty na portalu społecznościowym. Uruchomienie skutecznej kampanii wymaga wdrożenia wielu działań, do których zaliczyć można m.in.:

  • określenie grupy docelowej,
  • konfigurację ustawień,
  • tworzenie kreacji reklamy,
  • określenie stawki i opłacenie budżetu.

Reklamy utworzone za pomocą systemu Facebook Ads mogą wyświetlać się na Facebooku, Instagramie oraz Messengerze. Wprawdzie nie jest to tak szeroki zasięg, jak w przypadku Google Ads (reklamy w wyszukiwarce i na serwisach partnerskich), jednak ze względu na ponad 3 miliardową społeczność Facebooka taki rodzaj promocji również daje przedsiębiorcom ogromne możliwości.

Jakie cele zrealizujesz za pomocą kampanii na Facebooku?

Kampania na FB może przybierać różną postać, dlatego za pomocą tego systemu zrealizujesz wiele celów marketingowych i biznesowych. Reklamy produktowe skierowane są głównie do potencjalnych klientów, będących już na samym końcu lejka sprzedażowego (osoby zdecydowane na zakup), jednak Facebook Ads równie dobrze poradzi sobie z kierowaniem przekazu do osób na każdym innym etapie lejka. Za pomocą kampanii możesz zatem nie tylko reklamować produkty w sklepie internetowym, ale również zwiększać świadomość marki oraz kreować przyjazny, profesjonalny wizerunek.

Jak reklamować się na Facebooku?

Reklama sklepu na Facebooku może przybierać postać reklamy produktowej, ale również darmowej promocji firmy za pomocą angażujących wpisów. W tym artykule skupimy się jednak na dodawaniu produktów do katalogu i tworzeniu kampanii typu Sprzedaż z katalogu.

Reklama produktu na Facebooku krok po kroku

Stworzenie reklamy produktowej na Facebooku może wydawać się trudne, zwłaszcza dla osób początkujących, jednak w rzeczywistości poradzi sobie z tym większość osób. Kroki, jakie musisz wykonać, aby zacząć reklamować produkty na Facebooku, wyglądają następująco:

  1. Otwórz Menedżer Firmy (business.facebook.com), utwórz konto, a następnie w menu po lewej stronie otwórz Menedżer Sprzedaży.
  2. Zanim zaczniesz przesyłać produkty, musisz utworzyć specjalny katalog produktowy. Po otworzeniu Menedżera sprzedaży na ekranie powinna wyświetlić się zakładka Zasoby. Na dole strony znajduje się przycisk Utwórz katalog – kliknij go.
  3. Na ekranie wyświetli się lista typów katalogu. Wybierz opcję Handel elektroniczny i przejdź dalej.
  4. Następny krok to konfigurowanie ustawień. Zostaniesz poproszony o wybór metody przesyłania. Wybierz opcję Prześlij informację o produktach, dodaj nazwę katalogu i kliknij Utwórz.
  5. Twój katalog został utworzony. Teraz kliknij przycisk Wyświetl katalog, a następnie wejdź w zakładkę Źródła danych w menu po lewej stronie.
  6. Teraz wybierz opcję Zestawienie danych i kliknij Dalej.
  7. Na ekranie wyświetli się krótki formularz. Wybierz opcję Zaplanowane zestawienie i przejdź dalej.
  8. System poprosi Cię o adres pliku produktowego. Znajdziesz go w swoim panelu administracyjnym na platformie, na której utworzyłeś sklep internetowy. W zależności od oprogramowania adres pliku może znajdować się w różnych miejscach, dlatego sprawdź, jak wygląda to w Twoim przypadku. Skopiuj adres i wklej go w wyznaczone pole w Menedżerze sprzedaży.
  9. Kolejny krok to ustawienia dotyczące planowania aktualizacji. W większości przypadków najlepiej sprawdzi się opcja Co godzinę, jednak wiele zależy od ilości produktów. Jeśli będzie ich dużo (ponad 5 000), lepiej wybrać opcję Codziennie. Po wybraniu najlepszej dla Ciebie opcji przejdź dalej.
  10. Teraz system poprosi Cię o podanie nazwy źródła danych oraz o określenie waluty katalogu. Gdy to zrobisz, kliknij przycisk Prześlij.
  11. Gdy przesyłanie zostanie ukończone, otrzymasz komunikat. Jeśli konfiguracja będzie poprawna, system poinformuje Cię, że nie znalazł żadnych błędów. Niestety w większości przypadków błędy się pojawiają. Na szczęście system podpowie Ci dokładnie, co musisz zrobić, aby je wyeliminować.

Piksel Facebooka

Skuteczne reklamowanie na Facebooku nie mogłoby obyć się bez tzw. piksela Facebooka. Jest to tag lub inaczej element kodu źródłowego, który łączy serwis internetowy z systemem reklamowym. Dzięki temu system może pozyskiwać informacje o ruchu w sklepie, odwiedzanych produktach i tych dodanych do koszyka. Takie informacje przydają się oczywiście do targetowania reklam.

Aby połączyć piksela ze sklepem, wybierz zakładkę Wydarzenia w menu po lewej stronie, a następnie kliknij przycisk Połącz, aby monitorować. Wybierz z listy odpowiedni piksel i za pomocą suwaka uruchom go. Kliknij Zapisz.

Kampania reklamowa na Facebooku: sprzedaż z katalogu

Utworzenie katalogu i dodanie produktów to jeszcze nie wszystko. Teraz przychodzi czas na utworzenie i wykupienie reklamy na Facebooku.

  1. Otwórz Menedżer reklam i kliknij przycisk Utwórz nową kampanię. Następnie wybierz opcję Sprzedaż z katalogu i kliknij Kontynuuj.
  2. System poprosi Cię o nadanie nazwy kampanii, podanie kilku informacji, a także skonfigurowanie ustawień. Najważniejsze na tym etapie jest podpięcie utworzonego wcześniej katalogu. Wybierz go z listy i przejdź dalej.
  3. Kolejny etap to już typowe ustawienia dla kampanii reklamowej. Tutaj musisz ustawić m.in. grupę odbiorców (np. ze względu na interakcję z serwisem, dane demograficzne), budżet, stawkę za reklamę, zestawy produktów, harmonogram wyświetlania reklam oraz ich kreację. System przeprowadzi się przez każdy kolejny krok i sam poprosi o istotne informacje oraz ustawienia.
  4. Kliknij przycisk Opublikuj. Gotowe!

Remarketing na Facebooku – na czym polega i czy warto?

Remarketing to strategia marketingowa, polegająca na powtórzeniu komunikatu reklamowego do osób, które wyraziły zainteresowanie firmą lub konkretnym produktem, ale nie podjęły dalszych kroków. W praktyce wygląda to tak, że jeśli potencjalny klient oglądał w Twoim sklepie dany produkt, a nawet umieścił go w koszyku, ale nie dokończył zakupu, to za pomocą systemu Facebook Ads możesz przypomnieć mu o produkcie, wyświetlając odpowiednią reklamę tylko dla niego. Jest to tzw. reklama dynamiczna.

Jak stworzyć listę remarketingową?

Do remarketingu potrzebna jest tzw. lista remarketingowa, czyli spis osób, które będą odbiorcami reklamy. System Facebook Ads pozwala na tworzenie różnych grup odbiorców. Mogą być to użytkownicy, którzy tylko odwiedzili stronę, wykonali konkretną akcję, oglądali konkretny produkt, dodali coś do koszyka, ale nie dokończyli transakcji lub osoby o określonych cechach czy danych demograficznych. A jak stworzyć takie listy? Można je generować automatycznie za pomocą piksela Facebooka, o którym już trochę wiesz. To właśnie on, przy pomocy plików cookies, zbiera dane dotyczące ruchu w Twoim sklepie internetowym i przesyła dane do systemu Facebook Ads. Trzeba go umieścić w kodzie serwisu internetowego.

Możesz to zrobić ręcznie, poprzez edycję kodu. W tym celu musisz uruchomić Menedżer firmy i skopiować kod piksela, a następnie umieścić go między znacznikami w skrypcie.

Jak stworzyć kampanię remarketingową na Facebooku?

Jak reklamować produkt na Facebooku poprzez remarketing? Jeśli połączyłeś system Facebook Ads i swój sklep internetowy za pomocą piksela, możesz zacząć tworzenie odpowiedniej kampanii reklamowej. Włącz Menedżera reklam i kliknij przycisk Utwórz nową kampanię. Teraz wybierz Sprzedaż z katalogu.

Tak naprawdę większość kolejnych kroków przy konfiguracji kampanii remarketingowej będzie wyglądała tak samo, jak w przypadku wcześniej opisywanej kampanii. Różnicą będzie dodawanie list remarketingowych i ustawienia związane z grupą odbiorców. Wybierz opcję Utwórz nową grupę odbiorców, a następnie określ, jakie zachowania użytkowników Cię interesują, czyli do kogo chcesz kierować powtórzony przekaz. W tym miejscu możesz też określić dane demograficzne np. wiek czy płeć, jednak sprawdza się to raczej w przypadku sklepów, które generują duży ruch.

Kolejne kroki konfiguracji to ustawienie nazwy i kreacji reklamy oraz sposób jej wyświetlania. Po odpowiedniej konfiguracji wystarczy kliknąć Opublikuj. Twoja kampania remarketingowa powinna być gotowa. Warto wspomnieć, że powtórzenie komunikatu reklamowego to niezwykle skuteczna metoda generowania konwersji. Pamiętaj, że porzucony koszyk nie zawsze oznacza, że klientowi nie spodobała się Twoja strona. Przyczyną mogą być również kwestie osobiste po stronie użytkownika, dlatego warto przypomnieć mu o przeglądanych produktach.

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Marketing wielokanałowy – wszystko co musisz wiedzieć w 2022 rok!

    Marketing wielokanałowy – wszystko co musisz wiedzieć w 2022 rok!

    Komfortowe doświadczenie zakupów dla klientów, niezależnie od preferowanej przez niego formy? Tak, coś takiego jest osiągalne i określamy to mianem marketingu omnichannel!
    10 porad na to, czego nie robić w mediach społecznościowych

    10 porad na to, czego nie robić w mediach społecznościowych

    Prowadzisz profil firmowy w mediach społecznościowych? Sprawdź, czy popełniasz któryś z tych błędów.
    Psychologiczne sztuczki szansą na zwiększenie konwersji?

    Psychologiczne sztuczki szansą na zwiększenie konwersji?

    Czy istnieją magiczne sztuczki, które zmienią każdego użytkownika w Twojego klienta? W pewnym sensie tak: to emocje. Wiemy jak je wzbudzić i podpowiadamy, jak możesz je wykorzystać w swoim biznesie.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.