Format / pexels.com
Strona internetowa jest skuteczna tylko wówczas, gdy generuje ruch. Niestety przy dużej konkurencji w sieci trudno dotrzeć do użytkownika i zwrócić jego uwagę – zwłaszcza na początku działalności (domeny z długą historią mają łatwiej). Dlatego pierwsze miesiące reklamowania strony to pracowity czas dla marketerów. Jednak na kolejnych etapach promocja również jest istotna. Jak i gdzie promować stronę internetową? Wyjaśniamy!
Nie ma jednego idealnego sposobu na to, jak rozpowszechnić stronę, ale są takie, których skuteczność została wielokrotnie potwierdzona. Mowa tutaj o czterech głównych kanałach marketingu internetowego:
Pozycjonowanie organiczne to od dawna najważniejsza strategia digital marketingu, i nic nie wskazuje, aby miało się to zmienić. Powodem jest ogromna popularność wyszukiwarki Google i jej udział w ruchu internetowym – to stamtąd najczęściej użytkownicy trafiają do serwisów. Dlatego reklamowanie strony nie mogłoby odbyć się bez SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarki).
Cena takiej usługi to średnio 1000–3000 zł miesięcznie, choć wiele zależy od wielkości strony, popularności branży i liczby słów kluczowych.
Na pozycjonowanie organiczne składają się:
Pozycja strony zależy też od wieku i historii domeny, działań konkurencji oraz poziomu dopasowania do intencji użytkownika.
System Google Ads pozwala tworzyć kampanie do sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej. Zasięg jest szeroki, dlatego takie reklamy mogą generować spory ruch każdego dnia.
Jak rozpowszechnić stronę za pomocą Google Ads? Trzeba utworzyć konto w usłudze, uruchomić nową kampanię i przystąpić do konfiguracji. Polega ona m.in. na określeniu celu, budżetu i stawki oraz stworzeniu kreacji reklamy. Najpopularniejsze modele rozliczeniowe to PPC (koszt za każde kliknięcie) oraz CPM (koszt za 1000 wyświetleń).
Największe zalety Google Ads to szybkie efekty, szeroki zasięg i możliwość samodzielnego ustalenia budżetu.
Trzeba jednak wiedzieć, że wysoką skuteczność kampanii można osiągnąć tylko przy poprawnej konfiguracji, co często stwarza spore problemy osobom niedoświadczonym. Jeśli nie jesteś pewien, jak wypromować stronę za pomocą Google Ads, rozważ nawiązanie współpracy z agencją SEM.
Przykładowa reklama Google Ads w wynikach wyszukiwania
Marketing treści to narzędzie pełne potencjału i kolejny skuteczny sposób na to, jak rozpowszechnić stronę. Nie tylko pomaga promować witrynę i pozyskiwać wartościowy ruch, ale również bezpośrednio przyczynia się do poprawy pozycji strony w rankingu. Wyszukiwarka Google „lubi” strony bogate w wartościowe treści. Poza tym im więcej tekstu, tym więcej możliwości w sferze linkowania wewnętrznego i dodawania słów kluczowych.
Jak wypromować stronę marketingiem treści? Jednym z najpopularniejszych sposobów jest blog, który jednocześnie generuje ruch i buduje wizerunek eksperta. Nie można jednak zapominać, że content to nie tylko teksty, ale też:
Social media odgrywają znaczącą rolę w marketingu internetowym. Ogromną ich zaletą jest łatwe nawiązywanie kontaktów z odbiorcami. Obecnie trudno znaleźć branżę, która nie miałaby swojej grupy docelowej na którymś z portali. Dlatego też jest to doskonały obszar do reklamowania witryny. Gdzie promować stronę? Portale, którym warto się przyjrzeć, to:
Jak rozpowszechnić stronę za pomocą mediów społecznościowych? Można to zrobić metodami darmowymi i płatnymi. Do pierwszych zalicza się prowadzenie profilu firmowego, udostępnianie linków do strony, udzielanie się na grupach tematycznych. Natomiast metody płatne to kampanie reklamowe.
Jeśli chcesz osiągnąć sukces, musisz wiedzieć nie tylko gdzie promować stronę, ale również jak to robić. Przede wszystkim reklamowana strona powinna być sprawna technicznie i przyjazna dla użytkowników. Bez tego niemal każda wymieniona wyżej strategia nie będzie miała sensu. Przykładowo wyszukiwarka Google nie pozwoli bezwartościowej witrynie wyświetlać się na wysokiej pozycji.
Oprócz tego strona niezoptymalizowana pod kątem UX nie będzie realizowała żadnego celu, a o to przecież chodzi. Gdy użytkownik trafi do serwisu i zorientuje się, że content cechuje niska jakość, zawartość wolno się ładuje, nie ma certyfikatu bezpieczeństwa, a nawigacja jest nieintuicyjna, najprawdopodobniej zrezygnuje z wizyty.
Istotna jest również analityka. Warto regularnie sprawdzać, które kanały i słowa kluczowe generują największy ruch na stronie. Takie informacje dostępne są np. w darmowym narzędziu Google Search Console.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.