Andrea Piacquadio / pexels.com
Stworzenie idealnej wiadomości e-mail oraz tematu jest nie lada wyzwaniem. Nadal istnieją osoby, które ich nie wyświetlają, więc w jaki sposób do nich trafić? Nadszedł czas, aby nawiązać z nimi kontakt i zaangażować do zakupu Twoich produktów.
Najczęstszym powodem jest zła synchronizacja i brak dostosowania wiadomości e-mail do użytkowników. Sama treść i projekt wiadomości może być najbardziej przemyślany i dopracowany, ale jeśli nie zostanie dostarczony we właściwym czasie, nie będzie tak skuteczny, jak mógłby być. Pamiętaj również, że nie każdy odbiorca jest taki sam. W jaki sposób dostosować wiadomości do zróżnicowanej grupy odbiorców? Jak zaangażować użytkowników, aby chcieli do Ciebie wracać? W tym artykule pokażemy Ci, jak dostosować wiadomości e-mail, aby trafnie dostarczać je odpowiednim użytkownikom.
Pierwszym krokiem do stworzenia dobrej strategii mailingowej jest to, że musisz zrozumieć swoją grupę docelową i jakie czynności wykonują z Twoimi wiadomościami.
Posiadanie tych danych pomoże Ci lepiej ocenić problem. Jeśli Twoi subskrybenci nigdy nie otwierają Twoich maili, może to oznaczać, że Twój temat nie jest wystarczająco zachęcający, by ich zaangażować i wywołać konkretne działanie. Może to również oznaczać, że w ogóle nie widzą wiadomości, ponieważ trafiają do folderu “spam”.
Jeśli wiadomość nie jest spójna lub trafna, użytkownik może zrezygnować z klikania w taką wiadomość e-mail. Podczas przeglądania e-maili upewnij się, że linki są w nich widoczne, a wezwania do działania (CTA) na swoim miejscu. Taka analiza da Ci lepsze wyobrażenie o tym, co działa, a co wymaga poprawy.
Kiedy już zobaczysz, co robisz nie tak, to warto rozpocząć swoje zmiany od “posegregowania swoich odbiorców”. Dzięki temu dowiesz się, jakie rodzaje produktów i wiadomości użytkownicy cenią sobie najbardziej. W ten sposób będziesz mógł wysyłać im spersonalizowane oferty zachęcające do dokonania zakupu. W ten sposób możesz zwiększyć przychody i zaangażowanie w swoją markę.
Aby lepiej zrozumieć swoich odbiorców, spróbuj podzielić ich według takich kryteriów:
Osoby, które często robią u Ciebie zakupy, będą bardziej skłonne do interakcji z wiadomościami. Dobrym pomysłem może okazać się tutaj pokazanie im ich poprzednich zakupów, jeśli sprzedajesz produkty, które wymagają częstej wymiany.
Ten rodzaj strategii mailingowej jest angażujący, ponieważ jest bardzo ukierunkowany na potrzeby klientów, zwłaszcza jeśli wiadomości są dostarczane we właściwym czasie.
Z pewnością szybko i łatwo zanalizujesz wyniki swoich kampanii mailingowych, ale warto również poprosić swoich odbiorców o wystawienie opinii. Nic bardziej nie uczy niż przeczytanie solidnej recenzji od użytkownika. Możesz w każdym mailu prosić o komentarz lub podesłać link do ankiety, dzięki której dowiesz się więcej na temat swoich kampanii i myśli klientów. Jeżeli odbiorca ma problem z uzupełnieniem kwestionariusza, to może warto zachęcić go drobnym rabatem lub gratisem? Takie zabiegi działają zawsze!
Testy A/B to jeden z najważniejszych aspektów Twojej strategii e-mail marketingowej, ponieważ możesz dzięki temu zobaczyć, które maile są bardziej wartościowe i angażujące dla odbiorcy. Najważniejszy jest odpowiedni tytuł maila, a tworzenie go to specyficzna dyscyplina, która wywodzi się z wiedzy branżowej i wielu praktyk. Staraj się tworzyć i testować różne wiersze tematyczne na podstawie różnych podejść:
Mamy nadzieję, że pomogliśmy Ci zrozumieć ideę e-mail marketingu. Teraz, gdy znasz już wskazówki, jak tworzyć angażujące kampanie mailingowe, które są stosowane przez prężnie rozwijające się firmy e-Commerce, możesz sam usiąść do planowania i tworzenia własnych spersonalizowanych wiadomości e-mail.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!
W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.