Jak zachęcić klienta do zakupu w sklepie internetowym?

Jak zachęcić klienta do zakupu w sklepie internetowym?

PreisKing/pixabay.com

Prowadzenie sklepu internetowego to twardy orzech do zgryzienia. Konkurencja rośnie w siłę, a konsument stawia coraz większe wymagania. Trzeba więc wykazać się innowacją w podejściu do procesu zakupowego, a także dołożyć wszelkich starań, aby wykreować wiarygodną, zaufaną markę. W poniższym wpisie omówimy, jak zachęcić klienta do kupna produktu oraz na czym warto się skupić, aby zostać zapamiętanym przez konsumenta.

Złote zasady rywalizacji w branży e-commerce

Największą trudnością, z jaką musi zmierzyć się przedsiębiorca branży e-commerce, jest brak finalizacji zakupu, czyli porzucenie koszyka. W tym przypadku współczynnik konwersji znacznie spada. Nie można pod żadnym pozorem pozwolić sobie na mniejszy ruch w witrynie internetowej. Właściwie to zarządzający platformą e-sprzedażową stoi przed wyzwaniem regularnego zabiegania o uwagę użytkownika. Okazuje się to nieco problematyczne ze względu na rynek przesycony niemal identycznymi ofertami produktów i usług.

Przygotowaliśmy zestaw wskazówek, które pozwolą Ci zatrzymać klienta “na dłużej” i ostatecznie skłonić go do nabycia określonego asortymentu.

Sprawdź: Kampania online oczami SEO. Jak zaplanować kosztorys dla reklamy online?

Z psychologicznego punktu widzenia

Reklamodawcy, aby wywrzeć na konsumencie dobre wrażenie, a tym samym przyczynić się do podjęcia decyzji zakupowej, wykorzystują różne “triki”. Chętnie czerpią z dziedziny psychologii, czego doskonałym przykładem okazuje się społeczny dowód słuszności. Bazuje na tym, że klienci niepewni swoich wyborów uzależniają ostateczne zdanie od zachowań innych osób.

Źródło: Skitterphoto/pixabay.com

W przełożeniu na grunt praktyczny – jeżeli zastanawiasz się np. nad nabyciem ekspresu do kawy, to chętniej wybierzesz produkt polecany przez specjalistę, grono znajomych bądź celebrytę. Okazuje się, że rekomendacje innych klientów mają dużą moc sprawczą, skutecznie wpływając na podświadomość i ostateczne zdanie w kontekście wyborów zakupowych.

Okazuje się, że psychologiczna taktyka doskonale sprawdza się w generowaniu satysfakcjonujących wyników sprzedażowych. Zaopatrz witrynę internetową w sekcję z najlepiej sprzedawanym asortymentem bądź wyeksponuj recenzje dotychczasowych konsumentów.

To niejedyny psychologiczny patent, po który możesz sięgnąć w budowaniu biznesowego imperium. Wciąż obawiasz się o to, jak zachęcić klienta do zakupu? Postaw na limitowane edycje produktów bądź wprowadź ograniczenia czasu trwania promocji. Reguła niedostępności, bo tak nazywa się ta praktyka, ma najlepsze zastosowanie wtedy, gdy klient musi konkurować o określony towar z innymi.

Co Twój klient lubi najbardziej?

Nie ma jednej recepty na sukces, jednak w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, jak zachęcić klienta do zakupu w sklepie internetowym?, warto przyjąć perspektywę konsumenta własnej marki. Istnieje wciąż żywotna baza argumentów korzystnie postrzeganych z punktu widzenia konsumenta. O czym dokładnie mowa?

Opcja darmowej dostawy

Wszystko, co oferowane jest za “free”, wzbudza pozytywne emocje u kupującego. Aby trafić w gusta klientów, należy zadbać o atrakcyjne udogodnienia skorzystania z zasobów oferty. W wielu e-sklepach możesz zaobserwować propozycję darmowej dostawy i zwrotu, a nawet wydłużony okres czasu odstąpienia od umowy pomiędzy stronami transakcji. Choć koszty transportu mogą wydawać się nieco przytłaczające dla zarządzającego platformą sprzedażową, to można operować nimi w różny sposób. W tym przypadku doskonale sprawdzi się wprowadzenie konkretnych kwot, po przekroczeniu których dostępna będzie wskazana opcja.

Obsługa na “piątkę z plusem”

Jeżeli trapi Cię to, jak zachęcić do zakupu produktu, wystarczy, że zrobisz co w swojej mocy, aby pokazać odbiorcom, jak ważni są dla Twojej marki. Wystarczy, że zorganizujesz dedykowane dla nich promocje oraz odpowiesz na wszystkie ich pytania czy rozwiążesz trapiące problemy.

Wysoka jakość obrazów, intrygujące opisy

Odpowiedni opis produktu i towarzysząca mu fotografia zamieszczone w e-sklepie mają najpełniej oddać prezentację rzeczywistego asortymentu. Zadbaj o to, aby stworzony tekst dokładnie opisywał funkcjonalność produktu i odpowiadał na wszystkie problemy klienta. Zamieść informacje o technicznych parametrach towaru, postaw na oryginalną, niekonwencjonalną formę audiowizualną.

Nie tylko dla zarejestrowanych

Choć nie jest to dobra wiadomość, to miej na względzie fakt, że nie każdy odwiedzający Twój sklep w sieci od razu stanie się Twoim stałym klientem. Uprość proces składania zamówienia i nie wymagaj konieczności rejestracji w panelu klienta. Ogranicz się do podstawowych danych (m.in. imienia, nazwiska, adresu zamieszkania oraz kontaktu). Nie żądaj uzupełniania przez użytkownika niemal każdego pola w formularzu, postaw na konkret.

Wsparcie eksperckiego contentu

Z perspektywy SEO, ale również poszukującego odpowiedzi klienta, wartościowe okazuje się uzupełnienie działań marketingowych branżowym blogiem. Postaw na specjalistyczne wpisy, sporządź artykuły, które nie tylko przykują uwagę, lecz także okażą się pomocne dla poszukującego odpowiedzi konsumenta.

Jak jeszcze możesz wykorzystać potencjał bloga? Otóż za ich pośrednictwem zamieszczaj i kieruj linki do docelowej platformy sprzedażowej. Pamiętaj – merytoryka i jakość contentu to jeden z fundamentów tego, jak zachecic klienta do zakupu produktu.

Im czytelniej, tym lepiej!

Wyeksponuj najważniejsze obszary działania w serwisach sprzedażowych. Większość klientów, zanim podejmie decyzję dotyczącą nabycia określonego produktu, poszukuje informacji dotyczących polityki zwrotów i dostawy. Warto pokusić się o uwidocznienie tych elementów, a doskonałym sposobem na to jest implementacja ich w stopce bądź na sliderze ulokowanym nad górnym menu.

Pamiętaj o uwzględnieniu responsywności, aby strona odtwarzała się poprawnie na każdym urządzeniu mobilnym. Coraz więcej osób dokonuje zakupów za pośrednictwem smartfonów, dlatego popraw widoczność wszelkich przycisków i elementów w witrynie. Dostosuj rozmiar do parametrów właściwych dla każdego rodzaju sprzętu.

Sprawdź: 5 sposobów na obniżenie kosztów graficznych w marketingu

Zaufanie każdego klienta na wagę złota

Kluczem do tego, jak zachęcić klienta do zakupu kosmetyku bądź innego produktu, jest obserwacja bieżących trendów wraz z próbą ich naśladowania oraz przekładania na grunt praktyczny e-sklepu. Udoskonalaj zgromadzone pomysły, wdrażaj w życie i odpowiadaj na potrzeby użytkowników!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Cross-border e-commerce. Co zrobić, by skutecznie wyjść za granicę ze sklepem internetowym?

    Cross-border e-commerce. Co zrobić, by skutecznie wyjść za granicę ze sklepem internetowym?

    Chcesz wypromować swój sklep na zagranicznym rynku? W takim razie koniecznie przeczytaj nasz artykuł.
    Optymalizacja sklepu internetowego – jak testować A/B?

    Optymalizacja sklepu internetowego – jak testować A/B?

    Testy A/B to bardzo ważne narzędzie każdej strategii marketingowej. Przyjrzyjmy się więc czynnikom, na których warto się skupić podczas ich wdrażania.
    Jakie są najpopularniejsze systemy CMS?

    Jakie są najpopularniejsze systemy CMS?

    Wybór systemu CMS powinien być przemyślany. Omawiamy, które z nich są najpopularniejsze, jakie są ich wady i zalety. Czytaj dalej.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę