DARMOWY AUDYT SEO

Jak zacząć z GOshop? Pierwsze kroki

8 min czytania
Jak zacząć z GOshop? Pierwsze kroki
Kategoria E-Commerce

Jedną z pierwszych decyzji, które musisz podjąć jest wybór oprogramowania, na którym będzie opierać się serwis. To właśnie od tego zależy, jaki osiągniesz efekt, jakie funkcje zapewnisz kupującym, czy sklep będzie zoptymalizowany pod wymagania wyszukiwarek internetowych i nie tylko. Twoim wyborem może być GOshop. Sprawdź, o jakim rozwiązaniu mowa oraz jak wyglądają pierwsze kroki z tym systemem.

Spis treści:

GOshop – jak zacząć?

Wybór odpowiedniego oprogramowania sklepu internetowego może wydawać się trudnym zadaniem dla kogoś, kto nie ma doświadczenia w tym temacie. Na rynku dostępne są różne oferty – m.in. takie, w których wybieramy jeden z gotowych szablonów witryny, a potem go personalizujemy. W zamian za to płacimy cykliczną opłatę za korzystanie z usługi. GOshop nie jest takim rozwiązaniem. W tym przypadku nie mamy do czynienia z cykliczną opłatą, lecz z realizowaniem sklepu WWW od A do Z.

Skorzystanie z tej oferty nie wymaga od przedsiębiorcy wiedzy technicznej z zakresu budowania strony WWW. Sklep jest w całości realizowany przez firmę, natomiast personalizowany zgodnie z zaleceniami klienta. To rozwiązanie przeznaczone dla witryn, które oferują zarówno mało, jak i dużo produktów.

Tym, co odróżnia tę ofertę od korzystania ze sklepów w modelu SaaS, gdzie otrzymujemy do dyspozycji zainstalowany sklep, który należy personalizować, jest m.in. dostęp do serwera. To znaczy, że masz wgląd w pliki, możesz je edytować, pobierać, uploadować i przeprowadzać przeróżne operacje, na których Ci zależy.

Sprawdź: Co powinieneś wiedzieć o rynku e-commerce?

Jak przebiega realizacja sklepu GOshop?

Jak założyć sklep GOshop? Pierwszym etapem realizacji jest oczywiście złożenie przez klienta zamówienia. Po wstępnym kontakcie następuje moment kluczowy, czyli wywiad ze zlecającym. Wtedy przedstawiciele GOshop poznają jego oczekiwania, dowiadują się o branży, specyfice działalności. Aby ułatwić ten proces, firma przygotowała ankietę dotyczącą sklepu. Dotyczy ona wyglądu serwisu – można ją pobrać ze strony WWW GOshop. Na tej podstawie zostanie przygotowana pierwsza makieta sklepu. To dobre rozwiązanie, ponieważ w ten sposób można łatwiej poznać oczekiwania klienta.

Następnie dochodzi do podpisania umowy o realizację witryny. W tym dokumencie znajdują się m.in. warunki udzielenia licencji na oprogramowanie GOshop, informacje o zakresie prac oraz o gwarancji. W kolejnym kroku klient reguluje 15 proc. zaliczki, a pozostałą część płaci po uruchomieniu sklepu.

Następnie powstaje makieta sklepu WWW, czyli wstępna wizualizacja jego wyglądu. Stanowi ona jednocześnie wstępną prezentację funkcji, które będą dostępne dla internautów. Już na tym etapie zlecający może modyfikować rozwiązania na stronie. To najlepszy moment na podjęcie takich. Zmiany najczęściej wprowadzane są w ciągu 1-2 dni robocze od ich zgłoszenia.

W kolejnym kroku firma zajmuje się realizacją projektu graficznego. To istotny etap, gdyż wygląd nie tylko ma spełniać oczekiwania klienta, ale przede wszystkim – użytkownika witryny. Na odpowiednie dopasowanie tego elementu składa się wiele czynników. Grafika ma być zachęcająca i estetyczna, nie przeszkadzać w zakupach i nie wpływać negatywnie na szybkość ładowania się witryny. Z reguły pierwszy projekt sklepu powstaje w ciągu 5 dni roboczych. Po jego akceptacji oraz naniesieniu poprawek są przedstawiane projekty stron kategorii i produktów.

Następnym etapem jest wdrażanie rozwiązań wybranych przez klienta. Tutaj czas realizacji jest uzależniony od modyfikacji, na które się zdecydował. Ten czas może się wydłużyć w przypadku, gdy zdecydujesz się na rozwiązania niestandardowe, ale ile będzie to trwać, jest już kwestią indywidualną. Na tym etapie podejmowane są następujące kroki:

  • wdrożenie oprogramowania – czyli działania zmierzające do tego, aby projekt graficzny współpracował z systemem GOshop;
  • serwer i domena – odpowiednie usługi są zamawiane, a następnie konfigurowane;
  • certyfikat SSL – dla sklepu włączane jest szyfrowane połączenie;
  • skrzynka e-mail – są zakładane adresy w domenie sklepu np. kontakt@adres-sklepu.pl;
  • przygotowanie RWD – dostosowanie projektu do urządzeń mobilnych;
  • funkcje na życzenie – czyli wdrażanie niestandardowych rozwiązań, których oczekuje klient;
  • instalacja sklepu;
  • testowanie działania witryny.

Każdy z tych etapów jest istotny, ale szczególne znaczenie ma ten ostatni. Sklep powinien być solidnie przetestowany, należy sprawdzić działanie wszystkich funkcji. Do sieci nie powinna trafić strona, w której popełniono błędy powodujące, że nie da się dokonać zakupów czy też jakiekolwiek inne, które utrudniają korzystanie ze sklepu.

Po przeprowadzonych testach serwis może być przekazany klientowi i opublikowany w sieci. Następnie firma świadczy usługi posprzedażowe, zapewnia wsparcie w zarządzaniu i nie tylko.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

GOshop – największe zalety

Wybór tego rozwiązania ma wiele plusów – może to być dobry pomysł w przypadku różnych klientów i różnej wielkości sklepów. Oto największe zalety GOshop:

  • personalizacja szaty graficznej – w przypadku przeróżnych dostępnych rozwiązań, m.in. sklepów w modelu SaaS, otrzymujemy do wyboru kilka czy kilkadziesiąt szablonów, co oznacza, że w sieci znajdziemy mnóstwo sklepów takich samych jak nasz – w GOshop nasza szata graficzna może być unikatowa;
  • realizacja od A do Z – nie musisz się znać na tworzeniu sklepów; możesz mieć na temat Twojej witryny jakieś wyobrażenie, ale otrzymasz od firmy porady dotyczące tego, na jakie funkcje powinieneś postawić, aby strona spełniała oczekiwania klientów;
  • pomoc i opieka – po realizacji w cenie masz wsparcie, dlatego możesz uniknąć ponoszenia kosztów zlecenia przeróżnych prac programiście;
  • strona będzie (może) mieć wersję mobilną – w zasadzie to obowiązek, więc przyjmij, że musisz ją mieć;
  • GOshop jest wciąż rozwijane – do Twojej dyspozycji jest mnóstwo funkcji, ale nieustannie powstają nowe. Rozwiązania są wzbogacane tak, aby Twoi klienci otrzymali do dyspozycji sklep, który spełnia ich oczekiwania;
  • modyfikacje na życzenie – sklep można rozbudowywać, dostosowywać do indywidualnych oczekiwań właściciela i docelowej grupy odbiorców jego oferty;
  • sklep jest przyjazny wyszukiwarkom – według badania przeprowadzonego przez platformę Shoper źródłem największego ruchu sklepów, które na niej działają, jest wyszukiwarka Google; GOshop to oprogramowanie, które jest przyjazne wyszukiwarkom – nie wymaga gruntownej przebudowy, aby możliwe było budowanie widoczności takiego sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania.
Sprawdź: Wady i zalety platformy SOTE

GOshop – pierwsze kroki z pozycjonowaniem

Bardzo istotne w przypadku oprogramowania GOshop jest to, że jest ono zoptymalizowane pod wymagania algorytmu wyszukiwarki Google. Na rynku są dostępne rozwiązania, w przypadku których podejmowanie jakichkolwiek działań optymalizacyjnych jest utrudnione. W przypadku GOshop taki problem nie występuje – masz zapewnione możliwości, dzięki którym łatwo zoptymalizujesz sklep. Chodzi tutaj m.in. o:

  • przyjazne adresy URL – tzn. kategoria może się nazywać np. https://www.adres-sklepu.pl/sporty-miejskie-cat-198 zamiast https://www.adres-sklepu.pl/4ewef2dds-198;
  • automatycznie generowane mapy strony – wystarczy, że dodasz je w Google Search Console, a dzięki temu rozwiązaniu przyspieszysz indeksowanie witryny;
  • wygodne dodawanie title i description – możesz je łatwo definiować dla poszczególnych stron, co jest szczególnie istotne w przypadku tagu title;
  • indywidualny wybór adresów URL – nie musisz korzystać z adresów, które są generowane automatycznie przez GOshop – możesz je dobrać indywidualnie do potrzeb;
  • dane strukturalne w formacie LD+JSON – Google rekomenduje, aby dane strukturalne były w tym formacie; dzięki temu rozwiązaniu w wynikach wyszukiwania z Twojej strony mogą pojawić się gwiazdki, cena, stan magazynowy i wiele innych elementów;
  • dostęp do serwera oraz FTP – dzięki temu masz możliwość edytowania plików bez większych ograniczeń;
  • dodawanie linków kanonicznych – w przypadku sklepów internetowych są one szczególnie ważne, gdyż za ich pomocą wskazujesz oryginalną wersję strony i Google nie powinien indeksować np. podstron wygenerowanych w wyniku filtrowania produktów;
  • dodawanie tagów alt do grafiki – powinieneś to robić, jeśli chcesz zaistnieć w Google Grafika.

Te wszystkie elementy są bardzo istotne dla SEO i stanowią ważny krok w stronę uzyskania oczekiwanej widoczności w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj jednak, że to nie wszystko – do realizacji celów potrzebujesz m.in. rozbudować profil linkowy witryny, natomiast optymalizacja strony on-site jest kluczowym i podstawowym krokiem.
Zobacz także: pozycjonowanie GOshop

GOshop – ile kosztuje sklep?

Ciekawostką w ofercie sklepów GOshop jest jednak cena, która na początku grudnia 2021 roku wynosiła 3490 zł. Ta kwota obejmuje m.in. nieograniczoną czasowo licencję, indywidualny projekt graficzny i jego wdrożenie, zamówienie oraz konfigurację serwera i domeny, uruchomienie witryny, wdrożenie szyfrowanego połączenia, opiekę techniczną przez rok, integrację z serwisami zewnętrznymi oraz ewentualne przeniesienie produktów z dotychczasowego sklepu.

Posąg trzymający monitor ze sklepem GOshop

Wydatek zwiększa się w przypadku skorzystania z usług dodatkowych. Koszt indywidualnej modyfikacji oprogramowania wynosi 60 zł za godzinę pracy. Odpłatne są również logo, dodatkowe banery i przedłużenie wsparcia technicznego o kolejny rok.

Zanim zdecydujesz się na skorzystanie z tego oprogramowania, sprawdź, jak działa przykładowy sklep, który bazuje na tym rozwiązaniu. Dzięki temu łatwo ocenisz, czy to jest właśnie to rozwiązanie, którego oczekujesz.

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 8

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Skuteczny sposób na cenową rewolucję w Twoim e-commerce
Skuteczny sposób na cenową rewolucję w Twoim e-commerce
Cena ma duże znaczenie dla kupujących. Czytaj dalej i dowiedz się, jak kreować politykę cenową w e-commerce.
Jakie wtyczki warto zainstalować dla sklepu internetowego na WordPress?
Jakie wtyczki warto zainstalować dla sklepu internetowego na WordPress?
Masz sklep oparty na systemie WordPress z zainstalowaną wtyczką WooCommerce? Sprawdź, za pomocą jakich pluginów możesz zwiększyć możliwości własne, oraz swoich klientów.
Jaka platforma do dropshippingu?
Jaka platforma do dropshippingu?
Własny biznes to marzenie wielu osób – spełnienie go wymaga jednak przyjęcia sporego ryzyka, zainwestowania niemałych środków czy pogodzenia się […]

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę