Jedną z pierwszych decyzji, które musisz podjąć jest wybór oprogramowania, na którym będzie opierać się serwis. To właśnie od tego zależy, jaki osiągniesz efekt, jakie funkcje zapewnisz kupującym, czy sklep będzie zoptymalizowany pod wymagania wyszukiwarek internetowych i nie tylko. Twoim wyborem może być GOshop. Sprawdź, o jakim rozwiązaniu mowa oraz jak wyglądają pierwsze kroki z tym systemem.
Wybór odpowiedniego oprogramowania sklepu internetowego może wydawać się trudnym zadaniem dla kogoś, kto nie ma doświadczenia w tym temacie. Na rynku dostępne są różne oferty – m.in. takie, w których wybieramy jeden z gotowych szablonów witryny, a potem go personalizujemy. W zamian za to płacimy cykliczną opłatę za korzystanie z usługi. GOshop nie jest takim rozwiązaniem. W tym przypadku nie mamy do czynienia z cykliczną opłatą, lecz z realizowaniem sklepu WWW od A do Z.
Skorzystanie z tej oferty nie wymaga od przedsiębiorcy wiedzy technicznej z zakresu budowania strony WWW. Sklep jest w całości realizowany przez firmę, natomiast personalizowany zgodnie z zaleceniami klienta. To rozwiązanie przeznaczone dla witryn, które oferują zarówno mało, jak i dużo produktów.
Tym, co odróżnia tę ofertę od korzystania ze sklepów w modelu SaaS, gdzie otrzymujemy do dyspozycji zainstalowany sklep, który należy personalizować, jest m.in. dostęp do serwera. To znaczy, że masz wgląd w pliki, możesz je edytować, pobierać, uploadować i przeprowadzać przeróżne operacje, na których Ci zależy.
Jak założyć sklep GOshop? Pierwszym etapem realizacji jest oczywiście złożenie przez klienta zamówienia. Po wstępnym kontakcie następuje moment kluczowy, czyli wywiad ze zlecającym. Wtedy przedstawiciele GOshop poznają jego oczekiwania, dowiadują się o branży, specyfice działalności. Aby ułatwić ten proces, firma przygotowała ankietę dotyczącą sklepu. Dotyczy ona wyglądu serwisu – można ją pobrać ze strony WWW GOshop. Na tej podstawie zostanie przygotowana pierwsza makieta sklepu. To dobre rozwiązanie, ponieważ w ten sposób można łatwiej poznać oczekiwania klienta.
Następnie dochodzi do podpisania umowy o realizację witryny. W tym dokumencie znajdują się m.in. warunki udzielenia licencji na oprogramowanie GOshop, informacje o zakresie prac oraz o gwarancji. W kolejnym kroku klient reguluje 15 proc. zaliczki, a pozostałą część płaci po uruchomieniu sklepu.
Następnie powstaje makieta sklepu WWW, czyli wstępna wizualizacja jego wyglądu. Stanowi ona jednocześnie wstępną prezentację funkcji, które będą dostępne dla internautów. Już na tym etapie zlecający może modyfikować rozwiązania na stronie. To najlepszy moment na podjęcie takich. Zmiany najczęściej wprowadzane są w ciągu 1-2 dni robocze od ich zgłoszenia.
W kolejnym kroku firma zajmuje się realizacją projektu graficznego. To istotny etap, gdyż wygląd nie tylko ma spełniać oczekiwania klienta, ale przede wszystkim – użytkownika witryny. Na odpowiednie dopasowanie tego elementu składa się wiele czynników. Grafika ma być zachęcająca i estetyczna, nie przeszkadzać w zakupach i nie wpływać negatywnie na szybkość ładowania się witryny. Z reguły pierwszy projekt sklepu powstaje w ciągu 5 dni roboczych. Po jego akceptacji oraz naniesieniu poprawek są przedstawiane projekty stron kategorii i produktów.
Następnym etapem jest wdrażanie rozwiązań wybranych przez klienta. Tutaj czas realizacji jest uzależniony od modyfikacji, na które się zdecydował. Ten czas może się wydłużyć w przypadku, gdy zdecydujesz się na rozwiązania niestandardowe, ale ile będzie to trwać, jest już kwestią indywidualną. Na tym etapie podejmowane są następujące kroki:
Każdy z tych etapów jest istotny, ale szczególne znaczenie ma ten ostatni. Sklep powinien być solidnie przetestowany, należy sprawdzić działanie wszystkich funkcji. Do sieci nie powinna trafić strona, w której popełniono błędy powodujące, że nie da się dokonać zakupów czy też jakiekolwiek inne, które utrudniają korzystanie ze sklepu.
Po przeprowadzonych testach serwis może być przekazany klientowi i opublikowany w sieci. Następnie firma świadczy usługi posprzedażowe, zapewnia wsparcie w zarządzaniu i nie tylko.
Wybór tego rozwiązania ma wiele plusów – może to być dobry pomysł w przypadku różnych klientów i różnej wielkości sklepów. Oto największe zalety GOshop:
Bardzo istotne w przypadku oprogramowania GOshop jest to, że jest ono zoptymalizowane pod wymagania algorytmu wyszukiwarki Google. Na rynku są dostępne rozwiązania, w przypadku których podejmowanie jakichkolwiek działań optymalizacyjnych jest utrudnione. W przypadku GOshop taki problem nie występuje – masz zapewnione możliwości, dzięki którym łatwo zoptymalizujesz sklep. Chodzi tutaj m.in. o:
Te wszystkie elementy są bardzo istotne dla SEO i stanowią ważny krok w stronę uzyskania oczekiwanej widoczności w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj jednak, że to nie wszystko – do realizacji celów potrzebujesz m.in. rozbudować profil linkowy witryny, natomiast optymalizacja strony on-site jest kluczowym i podstawowym krokiem.
Zobacz także: pozycjonowanie GOshop
Ciekawostką w ofercie sklepów GOshop jest jednak cena, która na początku grudnia 2021 roku wynosiła 3490 zł. Ta kwota obejmuje m.in. nieograniczoną czasowo licencję, indywidualny projekt graficzny i jego wdrożenie, zamówienie oraz konfigurację serwera i domeny, uruchomienie witryny, wdrożenie szyfrowanego połączenia, opiekę techniczną przez rok, integrację z serwisami zewnętrznymi oraz ewentualne przeniesienie produktów z dotychczasowego sklepu.
Wydatek zwiększa się w przypadku skorzystania z usług dodatkowych. Koszt indywidualnej modyfikacji oprogramowania wynosi 60 zł za godzinę pracy. Odpłatne są również logo, dodatkowe banery i przedłużenie wsparcia technicznego o kolejny rok.
Zanim zdecydujesz się na skorzystanie z tego oprogramowania, sprawdź, jak działa przykładowy sklep, który bazuje na tym rozwiązaniu. Dzięki temu łatwo ocenisz, czy to jest właśnie to rozwiązanie, którego oczekujesz.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.