Jak zacząć z IdoSell? Pierwsze kroki

Jak zacząć z IdoSell? Pierwsze kroki

Kampus Production/pexels.com

IdoSell to rozwiązanie dla internetowych przedsiębiorców, którzy chcą uruchomić sklep WWW ekspresowo oraz niskim kosztem. Jest to system, który sprawdzi się zarówno w przypadku małych, jak i dużych e-commerców, zapewnia mnóstwo funkcji, których obecnie wymagają klienci oraz ogólnie są niezbędne. Zdecydowałeś się na IdoSell? Krok po kroku przeprowadzimy Cię po najważniejszych kwestiach, które są istotne zaraz po założeniu sklepu, ale nie tylko.

IdoSell – pierwsze kroki

Prawdopodobnie przed wyborem oprogramowania sklepu miałeś wiele wątpliwości. Pojawiały się różne pomysły i podpowiedzi, ale jednak padło na IdoSell. Jak zacząć działanie z tym rozwiązaniem? Przede wszystkim miej świadomość, że to popularne oprogramowanie i prawdopodobnie m.in. dlatego warto dołączyć do korzystających z niego. Według informacji ze strony dostawcy rozwiązania korzysta z niego ponad 7 tys. sklepów WWW, które sprzedają w Polsce na kwotę 12 mld i wysyłają 50 mln paczek rocznie. Za pomocą tego oprogramowania będziesz sprawnie kontrolować nawet tysiące zamówień dziennie.

Na pewno zaletą tego rozwiązania są niskie koszty rozpoczęcia działalności. Dostępne są trzy warianty rozliczeń, z których najtańszy wiąże się z wydatkiem 25 zł miesięcznie przez pierwszy rok. Droższe kosztują odpowiednio 199 zł i 999 zł. W każdym masz określony pakiet darmowych zamówień sklepowych, opcję zamówień ze źródeł zewnętrznych, SSL, obsługę wielu języków oraz walut, a także możliwość użycia systemu ERP od IdoSell lub innego – i wiele więcej.

Pakiet możesz zmienić w dowolnym momencie trwania umowy, ale lepiej przemyśl, który będzie wystarczający na początek. Najczęściej dla małych sklepów tym dobrym rozwiązaniem jest wstępnie najtańszy wariant, natomiast z biegiem czasu i rozwojem witryny możesz zdecydować się na droższy.

Zaletą tego oprogramowania jest łatwa obsługa – jesteś w stanie skonfigurować sklep bez pomocy specjalistów nawet w jeden dzień. Po tym czasie witryna będzie już gotowa do uruchomienia sprzedaży. W każdej chwili możesz jednak skorzystać z supportu IdoSell, który doradzi optymalne rozwiązania i ewentualnie podpowie, jak wyciągnąć więcej dzięki podjęciu danych kroków. Możesz między innymi skorzystać z personalizacji sklepu, dzięki której obsługa przygotuje dla Ciebie indywidualnie szatę graficzną, zainstaluje integrację oraz zakoduje niestandardowe funkcjonalności.

Jeśli masz wątpliwości, czy IdoSell jest optymalnym wyborem, to przed zamówieniem usługi możesz wybrać opcję sprawdzenia możliwości wersji demonstracyjnej rozwiązania. To dobry krok – z podobnego pozwalają Ci skorzystać wszystkie inne popularne platformy sklepowe, działające na takich i podobnych zasadach, a to daje Ci możliwość porównania tych opcji. Ponadto demo jest w praktyce pełną wersją sklepu, z której możesz korzystać przez 7 dni, po czym witryna zostanie automatycznie wygaszona. Korzystanie z niego nie pociąga za sobą obowiązku skorzystania z płatnej wersji tego rozwiązania.

Sklep IdoSell – krok po kroku

Uruchomiłeś już witrynę? Czas zalogować się do panelu administracyjnego i zacząć wypełniać stronę treściami, aby przygotować ją do rozpoczęcia sprzedaży. Przed Tobą opracowanie oraz dodawanie drzewa kategorii, wprowadzanie produktów, ustalenie reguł dotyczących wysyłki, możliwości płatności i wiele innych. Zobacz zatem, jak wykonywać poszczególne operacje w sklepie IdoSell oraz jakie możliwości optymalizacji Ci on daje.

Nie musisz martwić się o hosting

Na początek ważna informacja – nie interesuje Cię kwestia usługi serwerowej. W ramach abonamentu otrzymujesz zasoby niezbędne do utrzymania Twojej witryny. Co więcej – nie musisz się przejmować okresami, w których zainteresowanie ofertą będzie większe – zasoby zostaną dopasowane do aktualnych potrzeb wynikających z ruchu w witrynie.

Dodaj swoją domenę

Twój sklep może oczywiście działać na domenie technicznej, ale zdecydowanie lepszym krokiem jest rejestracja atrakcyjnego adresu, który będzie łatwy do zapamiętania dla klientów. Wokół niego będziesz prowadzić działania marketingowe. Roczny koszt utrzymania domeny z rozszerzeniem .pl w większości firm wynosi zdecydowanie poniżej 100 zł.

Jak dodać swoją domenę dla sklepu IdoSell? Po zalogowaniu się do sklepu wybierz ADMINISTRACJA \ Zarządzanie domenami, SSL i usługami systemowymi \ Zarządzaj domenami \ Dodaj nową domenę. Musisz oczywiście przekierować stronę na serwery IdoSell. Aby zrealizować ten cel, w panelu zarządzania operatora domeny wprowadź następujące dane serwerów DNS:

dns1.iai-system.com

dns2.iai-system.com

Najczęściej po kilku godzinach Twoja domena powinna przekierowywać na sklep w IdoSell.

Dodaj regulamin sklepu i politykę prywatności

To elementy niezbędne nie tylko ze względów prawnych, ale również mając na uwadze konwersję. Internauta, który odwiedzi Twój sklep po raz pierwszy, zanim zdecyduje się na zakup produktu czy rezerwację usługi, najpierw sprawdzi, z kim ma do czynienia. Zerknie, czy na stronie są dane kontaktowe firmy. Regulamin i polityka prywatności są dokumentami, które muszą się tam znaleźć również z tego względu, że umożliwiają Ci określenie zasad korzystania ze sklepu.

W IdoSell otrzymujesz gotowy, aktualizowany i samouzupełniający się szablon regulaminu sklepu oraz polityki prywatności. Nie ponosisz z tego tytułu dodatkowych opłat, a treści te możesz zmieniać za pomocą edytora wizualnego.

Wybierz szablon i dostosuj go do oczekiwań

Po uruchomieniu sklepu możesz wybrać jeden z gotowych szablonów albo zlecić przygotowanie projektu w pełni zgodnego z Twoimi oczekiwaniami. Istnieje również możliwość modyfikacji w istniejącym szablonie, aby go dostosować do Twoich oczekiwań. Propozycje IdoSell są atrakcyjne, przejrzyste, a jednocześnie osiągają dobre wyniki pod względem Core Web Vitals.

Źródło: https://www.idosell.com/pl/pakiet-wdrozeniowy-standard/, 20.02.2022

Dodaj kategorie do menu

Kolejny etap ma ogromne znaczenie dla przyszłości Twojego sklepu. Przemyślany układ kategorii jest czynnikiem istotnym kilku względów. Oczywiście internauta zawsze ma możliwość szukania produktów za pomocą wyszukiwarki, natomiast wielu będzie wolało skorzystać z menu i znaleźć tam odpowiednią kategorię. Najlepiej sprawdź konkurencję, weź pod uwagę przygotowane przez nich drzewo kategorii, ale dostosuj je do Twojego asortymentu oraz zmodyfikuj tam, gdzie widzisz taką potrzebę. Możesz też od razu wprowadzić takie działy, które jeszcze nie będą aktywne, póki co pozostaną ukryte, a udostępnisz je klientom dopiero za jakiś czas.

Odpowiednie opracowanie kategorii ma duże znaczenie z punktu widzenia SEO. Staraj się je tworzyć, mając na uwadze, jakie są wyszukiwane przez internautów słowa kluczowe związane z Twoją ofertą. W ich ustaleniu pomogą Ci takie narzędzia jak Senuto, Semstorm, Ahrefs czy Planer słów kluczowych Google Ads. Opcje do menu dodajesz w panelu administracyjnym, wybierając kolejno Moderacja, a następnie Menu i podstrony opisowe w masce.

Wypełnij stronę treścią

Content jest ważny z wielu względów. Po pierwsze dla użytkownika, który odwiedza witrynę nie tylko po to, aby kupić produkty lub usługi, ale także, żeby dowiedzieć się czegoś na temat danego artykułu. Treści mają również duże znaczenie, jeśli chodzi o optymalizację stronę pod wymagania wyszukiwarki Google. W contencie możesz umieszczać słowa kluczowe, a także wykorzystać go do linkowania wewnętrznego.

W Twoim sklepie powinny się pojawić opisy kategorii i produktów, a także wpisy blogowe, np. poradniki związane z asortymentem.

Dodaj produkty

Twój sklep powstał po to, żeby sprzedawać, więc kluczowym krokiem jest wypełnienie go asortymentem. Może to być czasochłonny proces, szczególnie jeśli oferujesz bardzo dużo produktów, ale jest to niezbędne. Ręczną opcję ich dodawania znajdziesz po zalogowaniu się do panelu zarządzania witryną. Tam zobacz opcję Towary, a następnie Dodawanie nowego towaru. Pamiętaj o zadbaniu o wszystkie elementy karty produktu, takie jak nazwa, cena, opis zdjęcia i inne.

Opcje dostawy

Bez zawierania dodatkowych umów z pośrednikami Twój sklep od razu będzie oferować płatności błyskawiczne – musisz tylko uzupełnić wymagane dane. W panelu masz możliwość wyboru różnych opcji wysyłki – dostępne są rozmaite, natomiast nie musisz udostępniać klientom wszystkich ani konfigurować cennika dostaw – wszystko jest gotowe. Dokumenty dla kuriera są generowane automatycznie.

Wiadomości do klientów

W sklepie masz gotowe wiadomości e-mail, które są wysyłane do klientów w zależności od tego, jakie podjęli kroki czy też od etapu, na którym znajduje się ich zamówienie. Możesz je oczywiście edytować zgodnie z potrzebami. Wiadomości są wysyłane do odbiorców z adresu typu no-replay. Praktyka pokazuje, że wielu klientów i tak próbuje na nie odpowiadać, więc lepiej, jeśli podepniesz Twój e-mail, a dzięki temu będą one docierać do Ciebie.

Przetestuj, czy wszystko jest w porządku

Wprowadzenie wszystkich niezbędnych danych, aktywowanie funkcji, dodanie treści – to ważne i niezbędne kroki, ale zanim rozpoczniesz działania marketingowe, które mają sprowadzić na Twoją stronę klientów, wiele razy przetestuj witrynę. Najlepiej, aby co najmniej kilku różnych kupujących sprawdziło ścieżkę zakupową, skorzystało z różnych form płatności. Musisz wiedzieć, czy e-maile trafiają do klientów, czy wszystkie strony wyświetlają się prawidłowo. W przypadku korzystania z gotowych rozwiązań takich jak IdoSell ryzyko popełnienia błędów jest niewielkie, natomiast mogą się przydarzyć.

Pierwsze kroki z IdoSell – podsumowanie

IdoSell jest oprogramowaniem, które umożliwia Ci bardzo łatwe wystartowanie ze sklepem WWW. Twoja rola w przygotowaniu strony do rozpoczęcia sprzedaży jest ograniczona do wprowadzania niezbędnych modyfikacji, asortymentu i dostosowania ustawień, natomiast wszystko to, czego potrzebuje Twój sklep, jest podpięte. Pozostaje kwestia personalizacji rozwiązań.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Ile kosztuje sklep na WooCommerce?

    Ile kosztuje sklep na WooCommerce?

    Sklep oparty na WooCommerce możesz założyć bez ponoszenia wydatków – wykorzystując tylko Twój wolny czas i zdobytą wcześniej wiedzę. Sprawdź co musisz wiedzieć, aby Twój sklep działał prawidłowo!
    Ile kosztuje sklep IdoSell?

    Ile kosztuje sklep IdoSell?

    Zastanawiasz się nad wyborem gotowej platformy sprzedażowej? Sprawdź, na co możesz liczyć w przypadku sklepu IdoSell i na jakie koszty powinieneś się przygotować.
    Ile kosztuje sklep na PrestaShop?

    Ile kosztuje sklep na PrestaShop?

    Chcesz założyć sklep WWW i zastanawiasz się nad wyborem oprogramowania? Najpopularniejszym w Polsce jest PrestaShop. Dowiedz się, ile będzie Cię kosztować sklep oparty na tym rozwiązaniu i jakie możliwości masz do wyboru. Zanim podejmiesz decyzję, sprawdź najważniejsze informacje o PrestaShop i wydatkach związanych z uruchomieniem takiego sklepu.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.