Wysokiej jakości treści to podstawa obecnego content marketingu, szczególnie w stale zmieniającym się świecie SEO. Stało się jasne, że tworzenie treści jest bardzo ważne i powinny być one jak najwyższej jakości. Problem polega na tym, że osiągnięcie sukcesu w tej dziedzinie nie jest tak łatwe, jak mogłoby się wydawać. Potrzeba o wiele więcej niż tylko świadomości istoty jakości treści. Wielu twórców myśli bowiem, że proces ten jest tak łatwy, jak sama definicja tej frazy.
„Wysokiej jakości treść” to termin używany dopiero wtedy, gdy omawiana zawartość została już opublikowana i wygenerowała wiele wartościowych linków. O wiele łatwiej jest rozpoznać wysokiej jakości treści z samego ich tyłu niż rzeczywiście zidentyfikować je w morzu różnych tekstów.
Jak więc stworzyć wysokiej jakości treści, które realnie zainteresują Twoich odbiorców? Oto pięć przydatnych porad:
Jednym z powodów, dla których jakość treści jest tak trudna do określenia, jest subiektywność tego terminu dla poszczególnych użytkowników. Aby jednak zwiększyć swoje szanse na sukces, możesz zdefiniować, kim są Twoi odbiorcy. Priorytetem powinno być jasne określenie szczegółowych cech konsumentów, którzy są Twoją grupą docelową. Musisz wiedzieć, co robią po wyjściu ze sklepu, czemu rezygnują z zakupów lub wybierają inne oferty, co robią w wolnym czasie itd. Dokładne poznanie odbiorców pozwoli Ci poszerzyć możliwości swoich treści i utrzymać zainteresowanie klientów.
Musisz wiedzieć, czemu służą Twoje treści. Konkretna odpowiedź na to pytanie może bowiem znacznie przybliżyć Cię do zamierzonego celu. Określ, jak zawartość Twoich stron wpływa na życie odbiorców. Odpowiedzią może być wszystko, od edukacji na określony temat, wskazówek w pewnym zadaniu lub po prostu rozmieszeniu użytkowników.
Dzięki temu odbiorcy powinni wstępnie zakwalifikować treści pod względem wartości i celu. Poznanie odpowiedzi na pytanie: “Dlaczego powinienem tworzyć” może bardzo korzystnie wpłynąć na prosperowanie Twojej firmy.
Wydaje się to absurdalne, ale wielu twórców wciąż myśli, że jeśli udostępni treści składające się z 500 słów, dotyczące popularnego tematu, to już może je określić jako “wysokiej jakości” Wartościowość potrzebna do wywarcia wpływu na użytkowników wymaga szerokich badań, doświadczenia i znajomości tematu na tyle dobrze, aby móc swobodnie się nim posługiwać i dzielić się swoją wiedzą.
Pamiętaj jednak, że Twoje badania nie muszą dotyczyć wyłącznie obszaru internetu. Wykorzystaj klientów, pracowników i inne osoby, które mogą zapewnić Ci unikalne opinie, a następnie dokładnie je przeanalizuj. Następnie spraw, aby Twoje treści były na tyle obszerne, aby obejmowały cały temat, uwzględniały wszystkie perspektywy i opinie, a nawet przewidywały możliwe pytania, które mogą mieć Twoi odbiorcy.
Coś, co zostało już kiedyś stworzone, a potem tylko odświeżone, zazwyczaj ma mniejszą wartość i przyciąga mniejszą uwagę niż coś, co jest zupełnie nowe. Sytuacja ta przejawia się w szczególności, jeśli chodzi o tworzenie treści. Nie musisz zupełnie zmieniać swojej branży, ale powinieneś zadbać o pokazywanie czegoś, czego jeszcze nie ma. Zachowanie świeżości i innowacyjności może bowiem znacznie wpłynąć na wydźwięk Twoich tekstów, co przyciągnie rzesze nowych odbiorców.
Trendy w treści, takie jak memy lub elementy popkultury, tworzą strumienie, z których można korzystać przez naprawdę długi czas. Jeśli Twoi odbiorcy angażują się w określony trend, który dobrze pasuje do Twojej działalności, warto wykorzystać go w swojej strategii.
Wysoka jakość to nie wszystko Twoje treści muszą również być czytelne i przejrzyste, aby odbiorcy chcieli z nich korzystać. Bez względu na to, jak innowacyjny będzie Twój pomysł, publikacja, która nie wygląda dobrze lub jest trudna w odbiorze, może zrujnować wszystkie Twoje starania. Internet oferuje wiele sposobów udostępniania treści, więc wybór właściwego może nie być najprostszy. Twoim priorytetem powinno być jednak ułatwienie odbioru i zachęcenie użytkowników do obcowania z Twoją twórczością.
Wybór sposobu publikacji powinien uwzględniać zarówno miejsce, które skupia wielu odbiorców zainteresowanych danym tematem, jaki formę którą przybiorą Twoje treści. Długie teksty będą odpowiednią zawartością blogów, natomiast szybkie listy lepiej sprawdzą się w mediach społecznościowych.
Z pewnością już wiesz, czym jest wysoka jakość treści i jak odpowiednio o nią zadbać. Pamiętaj, że jest ona definiowana przede wszystkim przez Twoich odbiorców, gdyż to właśnie dla nich tworzysz. Na wartość zawartości Twoich stron składa się wiele czynników, a Twoim zadaniem jest zadbanie o każdy z nich. Nie czekaj więc i rozpocznij optymalizację swoich treści już dziś, a z pewnością zauważysz efekty, które usatysfakcjonują nie tylko Ciebie, ale też Twoich odbiorców. Działaj!
W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.