Jak zaindeksować stronę w Google?

Jak zaindeksować stronę w Google?

Zan/unsplash.com

O tym, jak indeksować stronę, przekonasz się podczas lektury opracowanego przez nas artykułu. Na samym początku warto skoncentrować się na samym pojęciu “indeksowania”. Najprościej rzecz ujmując, to gromadzenie danych dotyczących konkretnej witryny internetowej wraz z zapisywaniem jej w wyszukiwarce. Odpowiednio zaindeksowane strony są widoczne w wynikach SERP w odpowiedzi na określone słowa kluczowe. Roboty Google systematycznie pojawiają się w serwisach, aby gromadzić niezbędne o nich informacje i finalnie zasilać zasób wiedzy na ich temat. Jak ten proces wygląda od strony praktycznej?

Poznaj od kuchni indeksację witryny w Google

Zastanawiasz się, jak zaindeksować stronę w Google? Na samym początku powinieneś wiedzieć, że indeksowanie to filar procesu SEO. Celem działań podejmowanych przez ekspertów zajmujących się pozycjonowaniem jest zwiększenie widoczności wdrożonych zmian dla robotów. Dlaczego te działania są aż tak bardzo istotne?

Najlepiej zobrazuje to konkretny przykład. Wciel się w rolę zarządzającego e-sklepem o tematyce ogrodniczej. Na prowadzonej przez Ciebie witrynie kategorie są właściwie zoptymalizowane, jednak przedstawionej ofercie nie towarzyszą obszerne opisy. Dla wyrażenia “doniczki ogrodnicze” podstrony znajdują się na niskich pozycjach wyszukiwarki. Aby zlikwidować problem, powinieneś opracować i stworzyć odpowiedni, ciekawy content. Czy to spowoduje, że błyskawicznie znajdziesz się na samym szczycie wyników SERP? Otóż nie, a to dlatego, że roboty nie dostrzegły wprowadzonych zmian. W tym przypadku niezbędna okazuje się indeksacja witryny, celem jej aktualizacji.

Z perspektywy technicznej…

Cały proces indeksacji jest zautomatyzowany, a zarządzana przez Ciebie strona WWW regularnie odwiedzana przez roboty Google. Potem następuje skrupulatna weryfikacja kolejnych podstron. W przypadku gdy określona podstrona nie zostanie zaindeksowana, wówczas nie będziesz w stanie dostrzec jej w wynikach Google. Zdarzają się sytuacje, w których oczekiwanie na roboty indeksujące trwa kilka dni. Zazwyczaj jednak możesz spodziewać się odwiedzin w przeciągu kilku/kilkunastu godzin od wdrożenia modyfikacji na konkretnych podstronach. Obecność strony w wyszukiwarce możesz sprawdzić za pośrednictwem wystosowania określonego polecenia: “site: [tu nazwa twojej witryny].pl”. Feedback Google w postaci wyników z Twoją stroną internetową to znak, że indeksowanie przebiegło pomyślnie.

Nieocenionym narzędziem wglądu w proces indeksacji jest Google Search Console. To nie tylko możliwość obserwacji wprowadzonych zmian, lecz sposób na zapoznanie się z konkretnymi danymi dotyczącymi terminu odwiedzin robotów.

Jak skrócić czas indeksacji witryny WWW?

W zasięgu ręki pojawiają się sposoby na skrócenie czasu przeznaczonego na indeksację strony internetowej. O jakich metodach mowa?

  • Mapa witryny: po wdrożeniu zmian na stronie internetowej generujesz plik stanowiący mapę witryny. Kolejnym krokiem staje się wcielenie go do narzędzia, jakim jest Google Search Console. To zalecana metoda, w przypadku gdy optymalizacji podlega więcej podstron.
  • Odnośniki wewnętrzne: w sytuacji tworzenia nowej podstrony w obszarze domeny nie pomijaj linkowania wewnętrznego. Za sprawą tej praktyki możesz liczyć jednocześnie na odwiedziny ze strony internautów oraz robotów Google.
  • Funkcja “Prośba o zaindeksowanie”: opcja dostępna jest w Google Search Console, po jej włączeniu roboty sprawniej podejmują się eksploracji określonego adresu URL. Niestety ten wariant nie zawsze jest dostępny dla zarządzających witryną.

Co nieco o robotach indeksujących

Czym są właściwie roboty Google (web crawlers)? To oprogramowanie, którego funkcją jest odnajdywanie “świeżych” adresów URL. W praktyce kierują się one linkami zamieszczonymi w innych podstronach bądź witrynach i podejmują się analizy zawartości. Wszystkie dążenia prowadzą do uplasowania strony w wyszukiwaniach SERP.

Sprawdź: W jaki sposób Google indeksuje strony internetowe?

Twoje “must have” w procesie indeksowania

Przed podjęciem działań związanych z ręcznym procesem indeksowania konieczne staje się udostępnienie menadżera plików w panelu hostingowym bądź zintegrowanie prowadzonej strony poprzez FTP (File Transfer Protocol). Czego powinieneś podjąć się w pierwszej kolejności przed indeksacją strony?

Źródło: Surface/unsplash.com

  • Po pierwsze: wygenerować plik “sitemap.xml” celem wglądu w strukturę witryny w postaci listy, która będzie sprzyjać dalszym działaniom w zakresie indeksowania.
  • Po drugie: utworzyć, a następnie skonfigurować plik robots.txt. Zamieszczone w nim informacje dostarczają wskazówek, które podstrony nie powinny zostać zaindeksowane.
  • Po trzecie: założyć konto w Google Search Console oraz Bing Webmaster Tools, dzięki czemu możliwe będzie ręczne zgłoszenie witryny do Google bądź innych wyszukiwarek.

Przed i po – optymalizacja witryn internetowych

Przed rozpoczęciem procesu indeksowania dwukrotnie (choć możesz i więcej) zweryfikuj, czy poprawki zostały wdrożone poprawnie. Unikniesz kilkakrotnego nanoszenia drobnych zmian, zminimalizujesz czas przeznaczony na optymalizację oraz ułatwisz zadanie robotom Google.

O pomyślnym przebiegu indeksacji możesz mówić w momencie niemal natychmiastowo uzyskanych aktualizacji strony w wynikach SERP. Po sfinalizowaniu działań w obszarze optymalizacji powinieneś poprosić o indeksację bądź wgrać mapę witryny. Jak zdążyłeś zauważyć, najpierw SEO – potem indeksacja, i takiej kolejności należy trzymać się w toku zarządzania stroną internetową.

Prowadzenie własnej platformy sprzedażowej wymaga kompleksowych strategii oraz regularnych aktualizacji. Zatroszcz się o to, jeśli chcesz znaleźć się na samej liście wyników SERP. Mamy nadzieję, że już wiesz, jak zaindeksować stronę w Google, więc do dzieła!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak sprawdzić ruch na swojej i czyjejś stronie?
    Jak sprawdzić ruch na swojej i czyjejś stronie?
    Badanie ruchu na stronie internetowej swojej i konkurencji jest niezwykle przydatne podczas opracowywania strategii marketingowej. Dzięki temu możliwe jest sprawdzenie, jak dana witryna jest odbierana przez internautów. Czytaj dalej.
    Czy warto pozycjonować stronę internetową samemu?
    Czy warto pozycjonować stronę internetową samemu?
    Pozycjonowanie witryny może przerosnąć osobę bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia. W tym artykule rozważymy za i przeciw takiego rozwiązania.
    Jak reklamować bloga za pomocą PPC?
    Jak reklamować bloga za pomocą PPC?
    Facebook i Google Ads to za mało? Przedstawiamy kolejną część naszego zestawienia najlepszych obszarów reklamowych PPC!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę