DARMOWY AUDYT SEO

Jak zbudować ruch w witrynie? Top 10 porad

5 min czytania
Jak zbudować ruch w witrynie? Top 10 porad
Kategoria Pozycjonowanie

Generowanie ruchu na stronie to podstawowy aspekt działalności w Internecie. Większa liczba odwiedzających to zwykle większa szansa na osiągnięcie satysfakcjonującej konwersji. Jak jednak zadbać o stały napływ nowych odbiorców? Przydatna okazuje się optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek, której zadaniem jest poprawa wrażeń użytkownika i zachęcenie go do wydłużenia pobytu na stronie. Przyjrzyjmy się więc technikom, które mogą okazać się pomocne w tej strategii.

Spis treści:

Stwórz funkcjonalną stronę internetową

Jeśli okaże się, że Twoja witryna posiada jakiekolwiek problemy techniczne, musisz je jak najszybciej naprawić. Nawet najmniejsze błędy w zawartości mogą skutkować zwiększonym współczynnikiem odrzuceń, co negatywnie wpłynie na pozycjonowanie witryny i ruch, który generuje. Na jakie nieprawidłowości warto zwrócić szczególną uwagę?

  • Niedziałające przyciski i funkcje
  • Przestarzały wygląd
  • Brak elementów interaktywnych czy multimedialnych
  • Niezrozumiałe lub nieczytelne treści
  • Powolna prędkość ładowania witryny
Sprawdź: Organiczne SEO – czym jest i jakie przynosi korzyści?

Zadbaj o łatwy kontakt

Powinny istnieć co najmniej dwie opcje kontaktu z Twoją firmą, z czego jedna musi obejmować drogę telefoniczną. Ponadto numer telefonu powinien być doskonale widoczny, aby maksymalnie ułatwić użytkownikom uzyskanie jakichkolwiek informacji. Jednym z pierwszych miejsc, w których użytkownicy szukają informacji kontaktowych, jest prawy górny róg strony. Warto więc właśnie tam umieścić przycisk “zadzwoń”.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Zbuduj zaufanie

Istnieje kilka istotnych form budowania zaufania klientów. Opublikowanie kilku pochlebnych recenzji i zagwarantowanie najwyższej jakości usług to nie wszystko. Aby zwiększyć wiarygodność marki, niezbędna jest przemyślana strategia content marketingu. Oto kilka wskazówek, które pozwolą Ci zdobyć zaufanie odbiorców:

  • twórz z myślą o użytkownikach;
  • przedstaw swoją historię, założenie, cele i priorytety;
  • uwzględnij sekcję z najczęściej zadawanymi pytaniami;
  • informuj o swoich produktach i usługach, przedstawiając ich cechy czy zastosowanie;
  • dodaj filmy promocyjne lub instruktażowe;
  • podaj informacje o stażu pracy, nagrodach, certyfikatach, licencjach lub gwarancjach satysfakcji;
  • poinformuj odbiorców, w jaki sposób zabezpieczone i przechowywane są ich dane.
Sprawdź: Poznaj sprawdzone sposoby na poprawę ruchu na swojej stronie internetowej

Określ swój cel

Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania optymalizacyjne, musisz dokładnie zdefiniować swój cel. Znajomość efektu, który chcesz osiągnąć, pomoże Ci opracować skuteczną strategię marketingową, dzięki której ruch w witrynie znacznie wzrośnie. Odpowiedz sobie więc na pytania: Kto jest grupą docelowych odbiorców? Jak klienci mają kontaktować się z firmą? Czy konieczne będzie użycie narzędzia do automatyzacji marketingu? Czy warto skorzystać ze wsparcia doświadczonego zespołu marketingowego?

Zaproponuj możliwość konwersji na każdym etapie

Pamiętaj, że klient powinien mieć dostęp do dokonania konwersji na każdym etapie swojej podróży po stronie, niezależnie od celu, w jakim ją odwiedza. Możliwość zakupu powinna być więc osiągalna zarówno dla osób korzystających z witryny w celu zdobycia pewnych informacji, jak i dla tych, które są zdecydowane na dokonanie faktycznego zakupu.

Sprawdź: Ruch organiczny w Google Analytics – wszystko, co musisz o nim wiedzieć

Oferuj przydatne formularze kontaktowe

W przypadku formularzy kontaktowych kluczowym aspektem jest ich funkcjonalność i czytelność. Błędem jest zatem proszenie o długą listę informacji, takich jak adres, numer telefonu, imię i nazwisko oraz inne szczegóły. Ograniczenie wymaganych danych do minimum pozytywnie wpłynie na liczbę wypełnionych kwestionariuszy, gdyż klienci znacznie częściej zdecydują się poświęcić na nie swój czas.

Pomyśl o bezpłatnych ofertach

Oferowanie bezpłatnych plików to doskonały sposób na budowanie ruchu na stronie i zwiększanie konwersji. Zaproponowanie darmowego e-booka, przewodnika czy próbnej wersji programu może przyciągnąć uwagę klientów i zachęcić ich do faktycznych zakupów. Czynnik ten korzystnie wpływa ponadto na wiarygodność marki, co jest niezwykle ważnym elementem każdej strategii optymalizacyjnej.

Sprawdź: Ruch organiczny – czym jest i jak go zwiększyć? Top 11 porad

Zadbaj o zachęcające CTA

Stworzenie skutecznych przycisków wzywających do działania to gwarancja satysfakcjonującego współczynnika konwersji. Proste komunikaty: “skontaktuj się z nami już dziś”, “dowiedz się teraz” czy “sprawdź, jak działa”, mogą mieć pozytywny wpływ na ruch w witrynie i osiągane wyniki sprzedażowe. Warto zatem zwrócić na ten aspekt szczególną uwagę.

Pamiętaj też, aby dopasować wezwania do działania do odpowiednich etapów podróży odbiorcy. Przyciski CTA muszą zatem odpowiadać celom użytkowników i zapewniać im dostęp do pożądanych w danym momencie funkcji.

Śledź swoje wyniki

Monitorowanie ruchu w witrynie i regularne sprawdzanie współczynnika konwersji pozwala na bieżąco oceniać stan wydajności witryny oraz wprowadzać niezbędne poprawki. Szybkie wykrycie ewentualnych błędów to szansa na uniknięcie poważnych spadków w rankingu Google. Warto więc skorzystać z narzędzi takich jak Google Search Console czy Google Analytics, które oferują sporządzanie dokładnych raportów statystycznych, obejmujących wszelkie rezultaty prowadzonych działań.

Sprawdź: Jak sprawdzić ruch na swojej i czyjejś stronie?

Bądź konsekwentny

Budowanie ruchu w witrynie i generowanie konwersji to fundament każdej strategii sprzedażowej. Sposobów na przyciągnięcie odbiorców jest wiele – od wysokiej jakości treści, przez strategię linkowania, aż po marketing w mediach społecznościowych. Aby jednak osiągnąć najlepsze wyniki, trzeba zadbać o elementy, które zatrzymają użytkowników w witrynie na dłużej. Skorzystaj więc z wyżej wymienionych wskazówek i stwórz skuteczną strategię optymalizacyjną. Dzięki niej zwiększysz sprzedaż oraz rozwiniesz swój internetowy biznes.

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 13

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Co warto wiedzieć o płatnym SEO?
Co warto wiedzieć o płatnym SEO?
Płatność za wydajność brzmi świetnie? Podpowiemy Ci, dlaczego tego typu usługi nie zawsze są przepisem na sukces i na co zwrócić wówczas uwagę.
Czym właściwie są metawyszukiwarki?
Czym właściwie są metawyszukiwarki?
Czy metawyszukiwarki są obecnie potrzebne, skoro istnieje Google? Postanowiliśmy to sprawdzić i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Badanie słów kluczowych – jakich błędów unikać?
Badanie słów kluczowych – jakich błędów unikać?
Jakie błędy związane ze strategią słów kluczowych mogą zrujnować Twoje SEO? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, czego warto unikać.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę