Generowanie ruchu na stronie to podstawowy aspekt działalności w Internecie. Większa liczba odwiedzających to zwykle większa szansa na osiągnięcie satysfakcjonującej konwersji. Jak jednak zadbać o stały napływ nowych odbiorców? Przydatna okazuje się optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek, której zadaniem jest poprawa wrażeń użytkownika i zachęcenie go do wydłużenia pobytu na stronie. Przyjrzyjmy się więc technikom, które mogą okazać się pomocne w tej strategii.
Jeśli okaże się, że Twoja witryna posiada jakiekolwiek problemy techniczne, musisz je jak najszybciej naprawić. Nawet najmniejsze błędy w zawartości mogą skutkować zwiększonym współczynnikiem odrzuceń, co negatywnie wpłynie na pozycjonowanie witryny i ruch, który generuje. Na jakie nieprawidłowości warto zwrócić szczególną uwagę?
Powinny istnieć co najmniej dwie opcje kontaktu z Twoją firmą, z czego jedna musi obejmować drogę telefoniczną. Ponadto numer telefonu powinien być doskonale widoczny, aby maksymalnie ułatwić użytkownikom uzyskanie jakichkolwiek informacji. Jednym z pierwszych miejsc, w których użytkownicy szukają informacji kontaktowych, jest prawy górny róg strony. Warto więc właśnie tam umieścić przycisk “zadzwoń”.
Istnieje kilka istotnych form budowania zaufania klientów. Opublikowanie kilku pochlebnych recenzji i zagwarantowanie najwyższej jakości usług to nie wszystko. Aby zwiększyć wiarygodność marki, niezbędna jest przemyślana strategia content marketingu. Oto kilka wskazówek, które pozwolą Ci zdobyć zaufanie odbiorców:
Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania optymalizacyjne, musisz dokładnie zdefiniować swój cel. Znajomość efektu, który chcesz osiągnąć, pomoże Ci opracować skuteczną strategię marketingową, dzięki której ruch w witrynie znacznie wzrośnie. Odpowiedz sobie więc na pytania: Kto jest grupą docelowych odbiorców? Jak klienci mają kontaktować się z firmą? Czy konieczne będzie użycie narzędzia do automatyzacji marketingu? Czy warto skorzystać ze wsparcia doświadczonego zespołu marketingowego?
Pamiętaj, że klient powinien mieć dostęp do dokonania konwersji na każdym etapie swojej podróży po stronie, niezależnie od celu, w jakim ją odwiedza. Możliwość zakupu powinna być więc osiągalna zarówno dla osób korzystających z witryny w celu zdobycia pewnych informacji, jak i dla tych, które są zdecydowane na dokonanie faktycznego zakupu.
W przypadku formularzy kontaktowych kluczowym aspektem jest ich funkcjonalność i czytelność. Błędem jest zatem proszenie o długą listę informacji, takich jak adres, numer telefonu, imię i nazwisko oraz inne szczegóły. Ograniczenie wymaganych danych do minimum pozytywnie wpłynie na liczbę wypełnionych kwestionariuszy, gdyż klienci znacznie częściej zdecydują się poświęcić na nie swój czas.
Oferowanie bezpłatnych plików to doskonały sposób na budowanie ruchu na stronie i zwiększanie konwersji. Zaproponowanie darmowego e-booka, przewodnika czy próbnej wersji programu może przyciągnąć uwagę klientów i zachęcić ich do faktycznych zakupów. Czynnik ten korzystnie wpływa ponadto na wiarygodność marki, co jest niezwykle ważnym elementem każdej strategii optymalizacyjnej.
Stworzenie skutecznych przycisków wzywających do działania to gwarancja satysfakcjonującego współczynnika konwersji. Proste komunikaty: “skontaktuj się z nami już dziś”, “dowiedz się teraz” czy “sprawdź, jak działa”, mogą mieć pozytywny wpływ na ruch w witrynie i osiągane wyniki sprzedażowe. Warto zatem zwrócić na ten aspekt szczególną uwagę.
Pamiętaj też, aby dopasować wezwania do działania do odpowiednich etapów podróży odbiorcy. Przyciski CTA muszą zatem odpowiadać celom użytkowników i zapewniać im dostęp do pożądanych w danym momencie funkcji.
Monitorowanie ruchu w witrynie i regularne sprawdzanie współczynnika konwersji pozwala na bieżąco oceniać stan wydajności witryny oraz wprowadzać niezbędne poprawki. Szybkie wykrycie ewentualnych błędów to szansa na uniknięcie poważnych spadków w rankingu Google. Warto więc skorzystać z narzędzi takich jak Google Search Console czy Google Analytics, które oferują sporządzanie dokładnych raportów statystycznych, obejmujących wszelkie rezultaty prowadzonych działań.
Budowanie ruchu w witrynie i generowanie konwersji to fundament każdej strategii sprzedażowej. Sposobów na przyciągnięcie odbiorców jest wiele – od wysokiej jakości treści, przez strategię linkowania, aż po marketing w mediach społecznościowych. Aby jednak osiągnąć najlepsze wyniki, trzeba zadbać o elementy, które zatrzymają użytkowników w witrynie na dłużej. Skorzystaj więc z wyżej wymienionych wskazówek i stwórz skuteczną strategię optymalizacyjną. Dzięki niej zwiększysz sprzedaż oraz rozwiniesz swój internetowy biznes.
Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.