Jak zbudować ruch w witrynie? TOP 10 porad

Jak zbudować ruch w witrynie? TOP 10 porad

Ylanite Koppens/pexels.com

Generowanie ruchu na stronie to podstawowy aspekt działalności w Internecie. Większa liczba odwiedzających to zwykle większa szansa na osiągnięcie satysfakcjonującej konwersji. Jak jednak zadbać o stały napływ nowych odbiorców? Przydatna okazuje się optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek, której zadaniem jest poprawa wrażeń użytkownika i zachęcenie go do wydłużenia pobytu na stronie. Przyjrzyjmy się więc technikom, które mogą okazać się pomocne w tej strategii.

Stwórz funkcjonalną stronę internetową

Jeśli okaże się, że Twoja witryna posiada jakiekolwiek problemy techniczne, musisz je jak najszybciej naprawić. Nawet najmniejsze błędy w zawartości mogą skutkować zwiększonym współczynnikiem odrzuceń, co negatywnie wpłynie na pozycjonowanie witryny i ruch, który generuje. Na jakie nieprawidłowości warto zwrócić szczególną uwagę?

  • Niedziałające przyciski i funkcje
  • Przestarzały wygląd
  • Brak elementów interaktywnych czy multimedialnych
  • Niezrozumiałe lub nieczytelne treści
  • Powolna prędkość ładowania witryny

Zadbaj o łatwy kontakt

Powinny istnieć co najmniej dwie opcje kontaktu z Twoją firmą, z czego jedna musi obejmować drogę telefoniczną. Ponadto numer telefonu powinien być doskonale widoczny, aby maksymalnie ułatwić użytkownikom uzyskanie jakichkolwiek informacji. Jednym z pierwszych miejsc, w których użytkownicy szukają informacji kontaktowych, jest prawy górny róg strony. Warto więc właśnie tam umieścić przycisk “zadzwoń”.

Źródło: Malte Luk/pexels.com

Zbuduj zaufanie

Istnieje kilka istotnych form budowania zaufania klientów. Opublikowanie kilku pochlebnych recenzji i zagwarantowanie najwyższej jakości usług to nie wszystko. Aby zwiększyć wiarygodność marki, niezbędna jest przemyślana strategia content marketingu. Oto kilka wskazówek, które pozwolą Ci zdobyć zaufanie odbiorców:

  • twórz z myślą o użytkownikach;
  • przedstaw swoją historię, założenie, cele i priorytety;
  • uwzględnij sekcję z najczęściej zadawanymi pytaniami;
  • informuj o swoich produktach i usługach, przedstawiając ich cechy czy zastosowanie;
  • dodaj filmy promocyjne lub instruktażowe;
  • podaj informacje o stażu pracy, nagrodach, certyfikatach, licencjach lub gwarancjach satysfakcji;
  • poinformuj odbiorców, w jaki sposób zabezpieczone i przechowywane są ich dane.

Określ swój cel

Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania optymalizacyjne, musisz dokładnie zdefiniować swój cel. Znajomość efektu, który chcesz osiągnąć, pomoże Ci opracować skuteczną strategię marketingową, dzięki której ruch w witrynie znacznie wzrośnie. Odpowiedz sobie więc na pytania: Kto jest grupą docelowych odbiorców? Jak klienci mają kontaktować się z firmą? Czy konieczne będzie użycie narzędzia do automatyzacji marketingu? Czy warto skorzystać ze wsparcia doświadczonego zespołu marketingowego?

Zaproponuj możliwość konwersji na każdym etapie

Pamiętaj, że klient powinien mieć dostęp do dokonania konwersji na każdym etapie swojej podróży po stronie, niezależnie od celu, w jakim ją odwiedza. Możliwość zakupu powinna być więc osiągalna zarówno dla osób korzystających z witryny w celu zdobycia pewnych informacji, jak i dla tych, które są zdecydowane na dokonanie faktycznego zakupu.

Oferuj przydatne formularze kontaktowe

W przypadku formularzy kontaktowych kluczowym aspektem jest ich funkcjonalność i czytelność. Błędem jest zatem proszenie o długą listę informacji, takich jak adres, numer telefonu, imię i nazwisko oraz inne szczegóły. Ograniczenie wymaganych danych do minimum pozytywnie wpłynie na liczbę wypełnionych kwestionariuszy, gdyż klienci znacznie częściej zdecydują się poświęcić na nie swój czas.

Pomyśl o bezpłatnych ofertach

Oferowanie bezpłatnych plików to doskonały sposób na budowanie ruchu na stronie i zwiększanie konwersji. Zaproponowanie darmowego e-booka, przewodnika czy próbnej wersji programu może przyciągnąć uwagę klientów i zachęcić ich do faktycznych zakupów. Czynnik ten korzystnie wpływa ponadto na wiarygodność marki, co jest niezwykle ważnym elementem każdej strategii optymalizacyjnej.

Zadbaj o zachęcające CTA

Stworzenie skutecznych przycisków wzywających do działania to gwarancja satysfakcjonującego współczynnika konwersji. Proste komunikaty: “skontaktuj się z nami już dziś”, “dowiedz się teraz” czy “sprawdź, jak działa”, mogą mieć pozytywny wpływ na ruch w witrynie i osiągane wyniki sprzedażowe. Warto zatem zwrócić na ten aspekt szczególną uwagę.

Pamiętaj też, aby dopasować wezwania do działania do odpowiednich etapów podróży odbiorcy. Przyciski CTA muszą zatem odpowiadać celom użytkowników i zapewniać im dostęp do pożądanych w danym momencie funkcji.

Śledź swoje wyniki

Monitorowanie ruchu w witrynie i regularne sprawdzanie współczynnika konwersji pozwala na bieżąco oceniać stan wydajności witryny oraz wprowadzać niezbędne poprawki. Szybkie wykrycie ewentualnych błędów to szansa na uniknięcie poważnych spadków w rankingu Google. Warto więc skorzystać z narzędzi takich jak Google Search Console czy Google Analytics, które oferują sporządzanie dokładnych raportów statystycznych, obejmujących wszelkie rezultaty prowadzonych działań.

Bądź konsekwentny

Budowanie ruchu w witrynie i generowanie konwersji to fundament każdej strategii sprzedażowej. Sposobów na przyciągnięcie odbiorców jest wiele – od wysokiej jakości treści, przez strategię linkowania, aż po marketing w mediach społecznościowych. Aby jednak osiągnąć najlepsze wyniki, trzeba zadbać o elementy, które zatrzymają użytkowników w witrynie na dłużej. Skorzystaj więc z wyżej wymienionych wskazówek i stwórz skuteczną strategię optymalizacyjną. Dzięki niej zwiększysz sprzedaż oraz rozwiniesz swój internetowy biznes.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Najczęstsze błędy pozycjonowania i SEO

    Najczęstsze błędy pozycjonowania i SEO

    Czy wiesz, że niekiedy to drobiazgi decydują o sukcesie lub porażce działań SEO? Poznaj cztery błędy, które musisz wyeliminować, jeśli chcesz, aby Twoja strona pozycjonowała się wysoko!
    Czy SEO to tylko organiczne wyszukiwanie?

    Czy SEO to tylko organiczne wyszukiwanie?

    Jeśli prowadzisz stronę internetową, z pewnością rozumiesz, czym jest SEO. Czy wiesz jednak, jak wpływa ono na funkcjonowanie Twojej marki?
    Linki zwrotne – czym są, jak działają i jak je budować?

    Linki zwrotne – czym są, jak działają i jak je budować?

    Backlinki są coraz bardziej pożądanym czynnikiem SEO na stronie, dlatego warto o nich pomyśleć, zanim konkurencja stanie na podium.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.