Jak zbudować wiarygodność sklepu internetowego?

Jak zbudować wiarygodność sklepu internetowego?

Tima Miroshnichenko/pexels.com

Celem każdego przedsiębiorcy jest zwiększanie sprzedaży w swoim sklepie internetowym. Na skuteczność tego typu działań wpływa jednak wiele różnorodnych czynników, które należy uwzględnić, aby cieszyć się satysfakcjonującymi dochodami. Jednym z nich jest wiarygodność danej witryny. Bez tego trudno zachęcić potencjalnych klientów do zakupu lub ponownych odwiedzin serwisu. W tym artykule przedstawimy zatem skuteczne sposoby na zwiększenie zaufania docelowych odbiorców. Dowiedz się, na co zwrócić szczególną uwagę.

Dlaczego wiarygodność sklepu jest ważna?

Popularność zakupów online nieustannie wzrasta. Aspekt ten bezpośrednio przekłada się na konkurencyjność współczesnego rynku, na którym coraz trudniej zaznaczyć obecność swojej marki. Nic więc dziwnego, że właściciele firm dokładają wszelkich starań, aby ich sklepy internetowe były w pełni funkcjonalne, a przy tym wiarygodne.

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na efektywność danej witryny e-commerce jest system płatności. Jeśli użytkownicy uznają go za niegodny zaufania, z pewnością zrezygnują z dokonania zakupów.

Podobny, niekorzystny efekt osiągniemy, jeśli zawartość sklepu będzie wyglądać nieprofesjonalnie, a treści nie zachowają spójności.

Pierwszorzędnym celem każdego właściciela sklepu internetowego jest generowanie sprzedaży. Warto więc zadbać o wymienione wyżej aspekty, a także maksymalnie zwiększyć wiarygodność marki i świadczonych przez nią usług. Dzięki temu dochody firmy znacznie wzrosną, a pozytywne relacje z konsumentami zagwarantują szereg długofalowych korzyści.

Sprawdź: Agencja marketingowa – czy jest Ci potrzebna?

Co wpływa na wiarygodność sklepu?

Jak już wspomnieliśmy, na wiarygodność sklepu internetowego wpływa wiele czynników. Optymalizując tylko kilka z nich, szanse na uzyskanie satysfakcjonującej sprzedaży okażą się dość małe. Kluczem do sukcesu jest kompleksowe podejście do projektowania witryny e-commerce. Jej zawartość powinna wzbudzać zaufanie docelowych odbiorców, zachęcając ich tym samym do skorzystania z oferty danej firmy.

Źródło: Ivan Samkov/pexels.com

Wielu właścicieli uznaje ten fakt za oczywisty. Problem pojawia się jednak podczas próby identyfikacji elementów bezpośrednio wpływających na wiarygodność sklepu. Które z nich są najważniejsze? Oto kompleksowa lista:

  • profesjonalność obsługi,
  • system płatności,
  • pozytywne recenzje innych klientów,
  • ochrona danych osobowych,
  • bezpieczeństwo transakcji.

Świadomi klienci, którzy wiedzą, jak sprawdzić czy sklep internetowy jest wiarygodny, są w stanie kompleksowo ocenić, czy warto zaufać danemu sprzedawcy. Optymalizując witrynę e-commerce, warto też pamiętać, że oczekiwania współczesnych konsumentów nieustannie wzrastają, w związku z czym zwracają oni szczególną uwagę na nawet najmniejsze szczegóły danego serwisu.

Jak zwiększyć wiarygodność sklepu internetowego?

Pytanie to z pewnością nurtuje wielu współczesnych przedsiębiorców. Mimo że poziom usług świadczonych w Internecie nieustannie wzrasta, wciąż możemy natknąć się na niezabezpieczone witryny, których obsługa pozostawia wiele do życzenia. Na co zatem zwrócić szczególną uwagę, aby zdobyć zaufanie potencjalnych klientów i zwiększyć tym samym sprzedaż w danej firmie?

Certyfikat SSL

Na wstępie należy zadbać o strukturę adresu URL. Krótki, zrozumiały link z pewnością wzbudzi większe zaufanie grupy docelowej niż długi, składający się z ciągu liczb i znaków adres.

Po stworzeniu przyjaznego adresu warto zainwestować w certyfikat SSL. Większość współczesnych użytkowników wie bowiem, że każda bezpieczna witryna ma w domenie „https”, a nie „http”. Aspekt ten korzystnie wpływa na wiarygodność sklepu internetowego, zapewniając przy tym większy ruch i wyższą pozycję w wyszukiwarce Google.

Bezproblemowy kontakt

Kolejnym aspektem, który pozytywnie wpływa na zaufanie docelowych odbiorców, jest łatwy, bezpośredni kontakt z obsługą sklepu. Warto w tym celu umieścić szczegółowe informacje o marce w widocznym miejscu witryny. Mowa tu o danych, takich jak: adres, numer telefonu, e-mail czy godziny obsługi infolinii. Dzięki temu konsumenci nie będą mieli problemów z uzyskaniem interesujących ich informacji, a świadomość możliwości bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą z pewnością zachęci ich do dokonania zakupu.

Pozytywny wizerunek

Jak sprawdzić czy sklep internetowy jest wiarygodny? Wystarczy przejrzeć jego media społecznościowe! Obraz marki w sieci wiele mówi o jakości jej usług, dlatego też warto kompleksowo zoptymalizować swój wizerunek w Internecie. Na czym skupić się najbardziej?

Aby zwiększyć zaufanie potencjalnych klientów, warto regularnie odpowiadać na ich pytania, być aktywnym w sekcji komentarzy oraz udzielać wszelkich przydatnych wskazówek. Należy też zadbać o opinie o danym sklepie. Kluczowe okazuje się wówczas zachęcanie do pozostawienia pozytywnych ocen oraz podejmowanie prób rozwiązania problemów osób, które zamieściły negatywną recenzję.

Bezpieczne płatności

Nie ulega wątpliwościom, że niemal wszyscy użytkownicy sklepów internetowych zwracają szczególną uwagę na bezpieczeństwo płatności. Warto więc upewnić się, że wszystkie dane klientów są w pełni zabezpieczone, a system umożliwia dokonywanie wszystkich rodzajów transakcji. W ramach procesu zwiększania wiarygodności sklepu warto też udostępnić odbiorcom wiele rodzajów dostawy, w tym wysyłki za pobraniem. Dzięki temu więcej konsumentów będzie mogło pozwolić sobie na zakup w danym sklepie, co korzystnie wpłynie na jego przychody.

Sprawdź: Czego potrzebuje klient? Dowiedz się, jak spełnić jego oczekiwania

Podsumowanie

Jako że coraz więcej współczesnych konsumentów wie, jak sprawdzić czy sklep internetowy jest wiarygodny, działania optymalizacyjne pod kątem budowania zaufania potencjalnych klientów powinny być priorytetem każdego sprzedawcy. Warto więc oznaczyć witrynę certyfikatem bezpieczeństwa, udostępnić użytkownikom wiele bezpiecznych form płatności oraz zadbać o wizerunek marki w Internecie. Dzięki temu można znacznie zwiększyć szansę na uzyskanie satysfakcjonujących przychodów i budować długotrwałe relacje z szerokim gronem odbiorców.

Potrzebujesz pomocy w zakresie pozycjonowania? Skontaktuj się z naszymi specjalistami.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jaka platforma do dropshippingu?

    Jaka platforma do dropshippingu?

    Własny biznes to marzenie wielu osób – spełnienie go wymaga jednak przyjęcia sporego ryzyka, zainwestowania niemałych środków czy pogodzenia się […]
    Platformy e-commerce 2022

    Platformy e-commerce 2022

    Jakie platformy e – commerce będą cieszyć się dużą popularnością w 2022 roku? Jakie kryteria wziąć pod uwagę przy wyborze narzędzia? Sprawdźmy.
    Jak pozycjonować sklep internetowy na IdoSell?

    Jak pozycjonować sklep internetowy na IdoSell?

    Sklep IdoSell to prosty sposób na uruchomienie sprzedaży online. Płacąc niewielki abonament, uzyskujesz gotową stronę WWW, która wymaga jedynie personalizacji. A jak wygląda kwestia pozycjonowania takiego sklepu?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę