Jak zmierzyć autorytet strony?

Jak zmierzyć autorytet strony?

Burst/pexels.com

Zarządzasz stroną internetową, ale nie zauważasz zwiększonego ruchu, mimo że zawierasz na niej rzetelne i angażujące informacje? Jest to znak, który nakazuje Ci sprawdzić autorytet domeny.

W tym artykule wyjaśnimy, na czym on polega i jak go prawidłowo zmierzyć.

Czym jest wskaźnik autorytetu domeny?

Autorytet domeny to wynik, który pokazuje miarę sukcesu witryny w wynikach wyszukiwania. Został stworzony przez firmę Moz i dostarcza szczegółowych informacji o wydajności wyszukiwarki. Jego głównym celem jest pomiar prawdopodobieństwa, że ​​strona znajdzie się w wynikach wyszukiwania.

Ustalenie wskaźnika Domain Authority pomoże Ci zbudować markę i stworzyć stronę internetową, która przyciągnie użytkowników.

Moz ocenia domeny w skali od 1 do 100, przy czym im wyższy wskaźnik, tym większa szansa na wysoką pozycję w rankingu.

Aby znaleźć Domain Authority w Moz, przejdź do Link Explorera i wprowadź nazwę domeny. Następnie narzędzie pokaże Ci odpowiednie wskaźniki.

Jest to popularna alternatywa dla Google PageRank.

Jak mierzony jest autorytet domeny?

Moz oblicza autorytet domeny na podstawie różnych czynników, w tym:

  • liczby linków do witryny,
  • łącznej liczby linków zwrotnych z innych witryn.

Moz następnie wykorzystuje wszystkie te informacje do porównania rankingu stron.

Dlaczego warto mierzyć Domain Authority?

Okazuje się, że Google nie używa Domain Authority bezpośrednio jako wskaźnika rankingowego, więc nie ma to wpływu na ogólną jej wydajność.

Jednak wskaźnik Domain Authority jest konieczny z dwóch powodów:

  1. Mierzenie jakości linków zwrotnych
  2. Niestety nie wszystkie backlinki mają taki sam wpływ na pozycję w rankingu wyszukiwarek. Uzyskanie linku z dużej witryny ma znacznie większy wpływ na ogólny ranking niż uzyskanie linku z witryny, która dopiero powstała.

    Dlatego staraj się generować backlinki ze stron o wysokiej wartości wskaźnika Domain Authority, aby czerpać korzyści dla swojej witryny.

  3. Sprawdzenie potencjału rankingowego strony
  4. Wskaźnik Domain Authority pozwala sprawdzić, czy pozycja witryny w rankingu wyników wyszukiwania z czasem się poprawiła. Jeśli posiadasz wysoki wskaźnik DA, oznacza to, że ​​w przyszłości Twoja witryna będzie łatwo pozycjonować się pod kątem nowszych słów kluczowych.

    Regularne aktualizacje wskaźnika autorytetu domeny, pozwalają lepiej opisać potencjał rankingowy stron internetowych. Dzięki temu możesz zobaczyć, co działa w witrynie, a co nie.

Jak prawidłowo zbudować autorytet domeny?

Aby zbudować autorytet domeny, musisz wdrożyć poniższe wskazówki:

  • staraj się na bieżąco porównywać swoją witrynę z konkurencją;
  • generuj linki zwrotne, dzięki wartościowym treściom;
  • zaangażuj swoich odbiorców poprzez treść i staraj się wyróżnić na tle konkurencji;
  • stawiaj jakość ponad ilość,
  • na bieżąco staraj się aktualizować przestarzałą treść na stronie, przejrzyj strony, które mają niski wskaźnik autorytetu domeny i dodaj coś nowego, co może zainteresować użytkowników;
  • udostępniaj swoje treści innym, np. za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Budowanie wskaźnika Domain Authority jest czasochłonne i wymaga wiele pracy, więc nie oczekuj natychmiastowych rezultatów. Jednak przestrzeganie tych wskazówek pomoże Ci zwiększyć widoczność witryny w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu wzrośnie ruch na stronie.

Jak poprawić wskaźnik Domain Authority?

  • Upewnij się, że strona szybko się ładuje
  • Szybkie ładowanie witryny powinno się to stać dla Ciebie priorytetem. W związku z tym staraj się na bieżąco sprawdzać czas ładowania strony. W tym celu skorzystaj ze specjalnych narzędzi, takich jak PageSpeed ​​Insights.

    Źródło: Jules Amé/pexels.com

    Zapamiętaj, że średnim czasem ładowania witryny powinien być przedział od 0,5 do 2 sekund. Jeśli przekroczysz ten limit, powinieneś popracować nad optymalizacją.

  • Spraw, aby witryna była responsywna
  • Twoja witryna powinna działać dobrze na wszystkich urządzeniach, w tym na urządzeniach mobilnych, dlatego pomyśl o wdrożeniu pracy nad jej responsywnością.

    Responsywne witryny internetowe mają większe prawdopodobieństwo na zapewnienie lepszych wrażeń wszystkim odbiorcom, niezależnie od tego, czy korzystają ze smartfona, tabletu czy laptopa.

    Responsywność jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych wyszukiwarki. Tak więc dostosowanie się witryny do każdej rozdzielczości ekranu z pewnością pozytywnie wpłynie na jej SEO.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już rozumiesz, dlaczego mierzenie wskaźnika autorytetu domeny jest tak ważne. Dlatego im szybciej wykonasz niezbędną analizę swojej witryny pod kątem Domain Authority i rozpoczniesz prace optymalizacyjne, tym krócej będziesz czekać na pozytywne rezultaty dla rozwoju Twojej firmy.

Zbuduj w prawidłowy sposób autorytet domeny i ciesz się rosnącym ruchem na stronie oraz wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jakie znaczenie ma certyfikat SSL?

    Jakie znaczenie ma certyfikat SSL?

    Czym jest certyfikat SSL? Czy warto go zainstalować? Jak wpływa na SEO? Omawiamy to dokładnie w naszym najnowszym artykule!
    Co zmieniło się w algorytmie Google w 2021 roku? – przegląd zmian

    Co zmieniło się w algorytmie Google w 2021 roku? – przegląd zmian

    Page Experience, MUM czy Link Spam - poznaj najważniejsze aktualizacje algorytmu Google w 2021 i dowiedz się, jak wpłynęły na SEO oraz indeksację stron.
    SEO dla lokalnych firm – co można dzięki temu osiągnąć?

    SEO dla lokalnych firm – co można dzięki temu osiągnąć?

    Prowadzisz stronę internetową małej firmy? Zależy Ci na zyskaniu popularności? Lokalne SEO to coś dla Ciebie! Czytaj dalej.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.