Jak znaczniki Schema.org wpływają na Twoją stronę internetową?

Jak znaczniki Schema.org wpływają na Twoją stronę internetową?

alleksana/pexels.com

Znaczniki schematu schema.org są obecnie najbardziej przydatnym czynnikiem podczas strategii SEO. Zacznij je stosować już dziś!

Znaczniki schematu są stosowane, aby umożliwić robotom wyszukiwarek zrozumieć treść strony. Można to zrobić dzięki przypisaniu konkretnego znaczenia do określonej treści, która będzie odczytana i zrozumiała dla algorytmów wyszukiwarki.

Musisz wiedzieć, że dzięki Schema.org Twoja witryna zyska, ponieważ użytkownicy będą mogli zobaczyć znaczniki w wynikach wyszukiwania w postaci fragmentów rozszerzonych. W ten sposób możesz ożywić swoje wyniki wyszukiwania, dzięki dodaniu oceny strony w postaci gwiazdek, dostępność, czy cena oferowanego produktu. Jeżeli potencjalny klient zobaczy takie podstawowe dane, bez wchodzenia na stronę, jest duża szansa, że oferta go zaciekawi.

Co możesz uzyskać stosując znaczniki Schema.org?

Schema.org jest kodem, który umieszczasz w swojej witrynie sklepu internetowego, aby pomóc wyszukiwarkom w uzyskaniu bardziej szczegółowych wyników wyszukiwania dla użytkowników. Znaczniki schematu są po to, aby zwiększyć współczynnik klikalności Twojej strony internetowej. Schema.org przynosi korzyści zarówno dużym, jak i małym firmom. Głównym powodem, dla których znaczniki są tak istotne, jest to, że mogą one pomóc Twojej witrynie uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Mimo że to nie jest bezpośredni czynnik, ale mocno wpływa na odwiedziny Twojej strony WWW.

Google stale śledzi i analizuje, ile kliknięć uzyska Twoje strona internetowa oraz interakcje użytkowników z nią. Pamiętaj, że dzięki Schema.org poprawisz swoje wyniki.

Właściciele stron WWW tworzą treści, aby uzyskać większy ruch w witrynie. Sposobem na zwiększenie liczby kliknięć artykułów jest pokazanie ich trafności i sprawienie, by wynik wyszukiwania przyciągał wzrok.

Dzięki Schema.org możesz oznaczać swoje artykuły, czy posty tytułem lub głównym nagłówkiem, adresem URL, polecanym obrazem artykułu, krótkim opisem i datą publikacji. Zrób coś, co Cię wyróżni!

Jeśli użytkownikom ukaże się Twój artykuł z atrakcyjnym polecanym obrazem, opisem i nagłówkiem, z chęcią będą chcieli zobaczyć więcej.

Lokalne znaczniki Schema.org

Tych znaczników potrzebujesz najbardziej, jeśli prowadzisz lokalną firmę. Schemat w wyszukiwarce będzie pokazywał rodzaj Twojej firmy, jej adres, profile społecznościowe, godziny pracy, a także recenzje użytkowników.

Dzięki temu ulepszysz swoje organiczne wyniki wyszukiwania o recenzje, a nawet adres, aby pokazać lokalizację Twojej firmy.

Skorzystaj ze znaczników produktów w Schema.org!

Jeżeli jeszcze nie korzystasz ze znaczników produktów na swojej stronie sklepu internetowego, to czas to zmienić! Jeżeli szybko tego nie wprowadzisz, to zostaniesz zdominowany przez konkurencję!


Źródło: Pixabay/pexels.com

Każda rozwinięta strona internetowa korzysta ze znaczników schematu, ponieważ dzięki nim możesz ulepszyć i wzbogacić swoje wyniki wyszukiwania o oceny w postaci gwiazdek, cenę, czy dostępność produktów. Często same działania SEO już nie wystarczą, trzeba działać na bardziej szeroką skalę i szukać rozwiązań w znacznikach schematu. Dzięki tym działaniom uzyskasz wysoki współczynnik klikalności, dzięki niektórym z wymienionych przez nas czynnikom.

Znaczniki FAQ na Twojej stronie internetowej!

Znaczniki schematu pytań na stronie internetowej to świetny sposób na znalezienie się w rankingu wyników wyszukiwania. Odpowiadają one na wiele różnych pytań dotyczących Twojej branży. Pamiętaj, że dodanie strony z najczęściej zadawanymi pytaniami może zyskać wiele, o ile odpowiednio ją oznaczysz.

Musisz wiedzieć, że istnieje znacznik schematu FAQ, który pozwala wstawić każde pytanie, które wystawiłeś na swojej stronie i wstawić odpowiednią do niego odpowiedź. Dzięki temu Google lepiej zrozumie wszystkie pytania, na które odpowiesz na swojej stronie internetowej oraz określi, czy Twoja strona i odpowiedź na konkretne zapytanie zasługują na wyróżnienie w polecanych fragmentach.

Czy znaczniki Schema.org pomagają Twojej witrynie w rankingu?

Pamiętaj, że znaczniki schematu nie wpływają bezpośrednio na ranking wyników wyszukiwania. Jednak nie powinieneś ich ignorować, ponieważ wpływają na nie pośrednio, w postaci współczynnika kliknięć na stronie!

Pamiętaj, że znaczniki schematu mogą wzbogacić wyniki wyszukiwania Twojej strony internetowej. Bogatsze wyniki wyszukiwania mogą oznaczać więcej kliknięć, a pamiętaj, że jest to pozytywny czynnik w oczach Google i dodatkowo pozwala to, aby algorytm Google zaczął pozycjonować Twoją witrynę wyżej w wynikach wyszukiwania.

Podsumowanie

Znaczniki schematu Schema.org są bardzo pomocne podczas każdej strategii SEO. Jeżeli jeszcze sam nie wdrożyłeś tych schematów, to z pewnością źle pozycjonujesz się w wynikach wyszukiwania. Wszystkie cele, które możesz osiągnąć dzięki Schema.org, to zwiększenie ruchu na swojej stronie internetowej poprzez współczynnik klikalności. Jeżeli do tej pory było to u Ciebie na niskim poziomie, to czas to zmienić!

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz. W przypadku pytań zapraszamy do skorzystania z formularzy naszej agencji SEO.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Praktyki SEO dla małych firm – sięgnij po wielkie możliwości!

    Praktyki SEO dla małych firm – sięgnij po wielkie możliwości!

    Małe i średnie firmy, indywidualne biznesy, startupy. Jakie praktyki SEO mogą wykorzystać przedsiębiorcy, aby poprawić swoją pozycję w sieci? Czytaj dalej.
    Trudność słów kluczowych – jak ją wykorzystać?

    Trudność słów kluczowych – jak ją wykorzystać?

    Co składa się na trudność słów kluczowych? Czy pozycjonowanie się dla tych terminów jest w ogóle możliwe? Nasz artykuł rozwieje Twoje wątpliwości!
    Rich snippets, czyli jak wyróżnić się w Google

    Rich snippets, czyli jak wyróżnić się w Google

    Bądź ekstrawagancki i wyróżnij się na tle konkurencji w sieci. Dowiedz się, czym są wyróżnione fragmenty oraz jak je zaimplementować na stronę.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.