Jak znaleźć się na szczycie lokalnych wyników wyszukiwania w Google?

Jak znaleźć się na szczycie lokalnych wyników wyszukiwania w Google?

Artem Podrez/pexels.com

Użytkownicy korzystają najczęściej z wyszukiwania lokalnego, w celu znalezienia konkretnego miejsca, np. fryzjera, mechanika samochodowego, czy restauracji, która znajduje się najbliżej nich. Najczęściej wyszukiwane dane przez użytkowników Internetu, to godziny otwarcia, adres, czy wskazówki dojazdu. Wiele osób, które korzystały z tej funkcji Google, najczęściej tego samego dnia odwiedzały konkretne wyszukane miejsce.

Użytkownik po wpisaniu konkretnego zapytania w wyszukiwarkę zobaczy kwadratową tabelkę z najlepszymi dla niego (według Google) wynikami. W niedalekiej przeszłości było to tylko coś, co wyświetlało się w smartfonach, ale z czasem przeniesiono to również do wyszukiwarek komputerowych, aby zapewnić użytkownikom spójny układ wyników wyszukiwania.

Czy lokalne wyniki wyszukiwania są ważne?

Jeżeli chcesz rozwijać swoją firmę, to musisz pamiętać o jej lokalnym pozycjonowaniu. Twoja pozycja w lokalnych wynikach wyszukiwania może znacznie wpłynąć zarówno na ruch w sklepie, jak i na samej stronie internetowej. Aby Twoja firma znalazła się wysoko w lokalnych wynikach wyszukiwania, musisz zastanowić się nad występowaniem poniższych czynników na Twojej stronie:

  1. Aktualne dane kontaktowe na stronie
    Na każdej stronie internetowej można zawrzeć następujące informacje: nazwę firmy, numer telefonu i adres siedziby, a także słowa kluczowe w tytułach. Musisz pamiętać, aby wszystkie strony firmy zawierały te same informacje i były ze sobą spójne. Te dane powinny być dobrze widoczne dla innych użytkowników, korzystających z Twojej witryny. Znane jest to pod skrótem NAP, czyli nazwa, adres, numer telefonu. Informacje o Twojej firmie powinny być wolne od niespójności. Dlatego upewnij się, że wszystkie informacje NAP są w 100% identyczne na każdej stronie.W zaistnieniu na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania ważne jest również posiadanie odpowiednich słów kluczowych w tytułach na stronie. Daje to nie tylko ogólny opis witryny, ale pozwala również wyszukiwarce odróżnić Twoją stronę od pozostałych, co czyni ją bardziej unikalną dla odbiorcy i algorytmu Google.
  2. Biznesowe określenia na stronie
    Biznesowe określenia stosowane na Twojej stronie internetowej określają konkretny rodzaj, do której działalność się zalicza, tzn. segregują je do odpowiedniej kategorii. Mają tutaj duże znaczenie odpowiednie dobrane słowa kluczowe w tytule firmy oraz odległość, w jakiej znajduje się ona od użytkownika.Spróbuj umieścić w nazwie firmy rodzaj prowadzonej działalności. Przypuśćmy, że prowadzisz salon fryzjerski o nazwie “YourBeauty”, to postaraj się dodać do niej “profesjonalny zakład fryzjerski”, ponieważ używając tylko tej pierwszej nazwy, nie będziesz wyświetlany w lokalnych wynikach wyszukiwania, a firma będzie wyróżniała się tylko, jako marka.
  3. Media społecznościowe
    Media społecznościowe odgrywają dużą rolę w wynikach wyszukiwania Google. Dlatego ważne jest, aby poświęcić dużo uwagi temu narzędziowi. Wszystkie polubienia, komentarze i zaangażowanie odbiorców ma znaczenie na Twoją pozycję w wyszukiwaniach lokalnych.Najlepszym sposobem, aby zaangażować społeczność, jest tworzenie zabawnych treści oraz takich, które będą warte rozpowszechniania dalej przez odbiorców. Takie działania dają pewną wiarygodność Google. Korzystanie z reklam w mediach społecznościowych również pozytywnie wpływa na pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania.
  4. Odpowiednie łącza
    Najważniejsze jest tutaj, abyś skupił się na “anchor text” oraz na ilości linków w tekście, aby podnieść swoją pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania. Upewnij się, że Twoja strona nie posiada złych linków oraz innych spamujących odnośników. Można znaleźć obecnie wiele przydatnych narzędzi SEO, które pomagają w tym procesie, upraszczając i automatyzując go. Oprogramowanie wskaże Ci bezpośrednio, ile linków prowadzi na Twoją stronę internetową oraz czy są one dobre, czy nie.Dobre linki, które będą zawierały anchor text z odpowiednimi słowami kluczowymi, muszą być wygenerowane z innych stron dobrej jakości. Pamiętaj, że zły link może zaszkodzić witrynie, jak i źle dobrane słowo kluczowe.
  5. Monitorowanie recenzji
    Pozytywna i negatywna recenzja zawsze będzie czynnikiem decydującym o sukcesie firmy. Google przechowuje i monitoruje na bieżąco aktualną liczbę recenzji, szybkość ich napływu oraz różnorodność. Bardzo ważną rolę odgrywa tutaj również spójność recenzji, ponieważ dzięki nim chcesz mieć pewność, że informacje wyświetlane o Twojej firmie są zgodne z oczekiwaniami.Dlatego ważne jest, abyś dbał o swoich klientów (tych nowych, jak i starych), np. poprzez kontakt mailowy. Możesz również wysyłać maile pytające o możliwości wystawienia recenzji, jeżeli zakupiony produkt w Twoim sklepie internetowym im się spodobał! Może akurat otrzymasz pozytywną opinię na jego temat.
  6. Wyszukiwanie mobilne i reklamy
    Żadnej firmy nie ominie to, że największa część użytkowników Internetu korzysta z niego właśnie na urządzeniach mobilnych. Dzięki temu odbiorca może natychmiast zadzwonić do wyszukanej firmy poprzez kliknięcie przycisku “Zadzwoń”, bez konieczności odwiedzania strony. Musisz wziąć pod uwagę, że użytkownicy mobilni są w ciągłym ruchu i chcą szybko znaleźć odpowiednią firmę, która znajduje się najbliżej ich lokalizacji. Dlatego, jeżeli korzystasz na swojej stronie z opcji “kliknij, aby zadzwonić” jest to dobra droga do znalezienia się wysoko w wynikach wyszukiwania.Pamiętaj również, że współczynniki klikalności i oferty promocyjne, także odgrywają ważną rolę w lokalnych wynikach wyszukiwania. Firmy z odpowiednimi i użytecznymi treściami najpewniej zaobserwują wzrost w lokalnych pozycjach SERP.
Sprawdź: Optymalna promocja lokalnego biznesu, przy niewielkiej cenie i absencji online– tak, to możliwe, ale czy warto?

Podsumowanie

Jeżeli chcesz, aby Twoja firma znalazła się w lokalnych wynikach wyszukiwania, to musisz trzymać się powyższych wskazówek, a z pewnością uda Ci się osiągnąć zamierzone cele. Dzięki wygodnym działaniom typu „kliknij, aby zadzwonić” i łatwo dostępnym informacjom, osoby chętniej zaufają Twojej marce niż innym, którzy będą niżej w wynikach wyszukiwania. Postaw sobie za cel zoptymalizowanie kilku najbardziej wpływowych czynników, a z pewnością trafisz na szczyt w rankingach wyszukiwania.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak ulepszyć techniczną stronę SEO w witrynie za pomocą Googlebota?

    Jak ulepszyć techniczną stronę SEO w witrynie za pomocą Googlebota?

    Okazuje się, że większość osób nie wie, jak działają roboty indeksujące w wyszukiwarce. Nasz artykuł pomaga zrozumieć ich działanie.
    Jak tworzyć dobre artykuły pod SEO?

    Jak tworzyć dobre artykuły pod SEO?

    Co brać pod uwagę, przygotowując artykuły pod SEO? Dowiesz się tego z naszego tekstu.
    Jakie czynniki wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce Google?

    Jakie czynniki wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce Google?

    Wszyscy właściciele blogów, sklepów internetowych i firm chcą, aby to ich witryna znajdowała się w czołówce wyników Google. Aby strona była lepiej oceniana przez algorytmy wyszukiwarki, warto poznać najistotniejsze kwestie wpływające na jej pozycję.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę