Jak zoptymalizować budżet indeksowania?

Jak zoptymalizować budżet indeksowania?

Andrea Piacquadio/pexels.com

Budżet indeksowania to ważny element, który ma istotny wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. Sprawdź więc, jak go skutecznie optymalizować!

Budżet indeksowania to liczba adresów URL w witrynie, które są analizowane przez roboty wyszukiwarek w określonym czasie. Przydzielaniem budżetu zajmuje się Google. Na podstawie jego wielkości algorytmy uwzględniają konkretną liczbę stron w procesie indeksowania.

Ograniczenie budżetu indeksowania

Dlaczego budżet indeksowania jest ograniczony? Google chce upewnić się, że witryna nie otrzyma zbyt wielu wymagań od robotów indeksujących w celu uzyskania dostępu do zasobów danych serwera. Mogłoby to mieć bowiem niekorzystny wpływ na wrażenia użytkownika i ogólną wydajność witryny.

Jak ustalić budżet indeksowania?

Aby określić budżet indeksowania witryny, sprawdź sekcję statystyk na swoim koncie Google Search Console. Poznasz wówczas średnią liczbę stron codziennie indeksowanych przez boty wyszukiwarki. Jeśli chcesz wyznaczyć miesięczny budżet, musisz pomnożyć ten współczynnik przez 30.

Źródło: Daria Shevtsova/pexels.com

Oczywiście liczba ta nieustannie się zmienia, ale jej określenie będzie pomocne w procesie optymalizacji witryny.

Jeśli jednak potrzebujesz bardziej szczegółowych informacji na temat botów wyszukiwarek, sprawdź plik dziennika serwera, który przedstawia, w jaki sposób witryny są indeksowane przez Google.

Optymalizacja budżetu indeksowania

Aby poprawić swoją pozycję na liście wyników wyszukiwania, ważne jest odpowiednie zoptymalizowanie budżetu indeksowanie, gdyż to właśnie ten proces ma kluczowy wpływ na budowę rankingu wyszukiwarki. Poniższa lista to zbiór najistotniejszych technik, które warto wykorzystać w tym celu.

  • Wykorzystaj program Robot.txt File
  • Aby upewnić się, że analizowane są odpowiednie strony Twojej witryny, musisz wyeliminować blokowanie ich w pliku robot.txt. W celu maksymalnego wykorzystania budżetu indeksowania zablokuj Google możliwość sprawdzania nieistotnych stron, na przykład tych służących do logowania użytkowników czy sekcji administracyjnych witryny. Dzięki temu skierujesz boty wyszukiwarki w stronę odpowiednich treści, co korzystnie wpłynie na jej pozycję na liście wyników wyszukiwania.

  • Unikaj łańcuchów przekierowań
  • Jeśli liczba przekierowań 301/302 na stronie internetowej jest zbyt duża, robot wyszukiwarki zatrzyma proces indeksowania na pewnym etapie, przez co istnieje ryzyko, że nie dotrze do najistotniejszej zawartości. W ten sposób budżet zostanie zmarnowany, a Ty stracisz szansę na wysoką pozycję w SERP.

    Zadbaj więc o optymalną liczbę przekierowań i upewnij się, że nie tworzą one długich łańcuchów, dzięki czemu znacząco poprawisz swoje wyniki.

  • Zoptymalizuj parametry adresu URL
  • Rozbudowane kombinacje parametrów adresu URL prowadzą do gromadzenia wielu zduplikowanych wersji prowadzących do tej samej witryny. Okazuje się też, że ich analizowanie niepotrzebnie wykorzystuje budżet indeksowania, powodując przy tym obciążenie serwera i zmniejszając szanse strony internetowej na wysoką pozycję w SERP.

    Aby więc maksymalnie wykorzystać budżet, warto poinformować wyszukiwarkę o wielu wersjach adresu URL, używając w tym celu funkcji Google Search Console.

  • Zwiększ szybkość witryny
  • Poprawa szybkości witryny nie tylko korzystnie wpływa na jej pozycję w rankingu wyszukiwarki, ale też zwiększa liczbę stron indeksowanych przez boty Google.

    Powolna strona internetowa absorbuje bowiem cenny budżet indeksowania, który może zostać w ten sposób wyczerpany przed dotarciem do najważniejszych treści. Zoptymalizuj więc swoją witrynę, aby upewnić się, że zarówno użytkownicy, jak i boty wyszukiwarek nie muszą zbyt długo czekać na jej załadowanie.

  • Zaktualizuj mapę witryny
  • Mapa witryny XML powinna zawierać wyłącznie najistotniejsze strony, aby boty wyszukiwarek dotarły do najważniejszych treści i uwzględniły je podczas budowania rankingu SERP. Regularnie aktualizuj więc swoją mapę, aby umożliwić wyszukiwarce indeksowanie stron, które mają dla Ciebie największe znaczenie.

  • Napraw błędy HTTP
  • Należy wspomnieć, że budżet indeksowania pochłaniają również elementy, takie jak zepsute linki czy problemy z serwerem. Dokładnie zbadaj więc swoją witrynę, aby zidentyfikować błędy 404 i 503 i móc je jak najszybciej naprawić. W tym celu sprawdź raport zasięgu w Google Search Console, który przedstawi Ci najistotniejsze problemy wymagające Twojej uwagi.

  • Zbadaj sieć linków wewnętrznych
  • Boty Google doceniają witryny, które posiadają rozbudowaną sieć linków wewnętrznych. Elementy te pozwalają bowiem wyszukiwarce znaleźć w witrynie różne typy stron, które są powiązane z daną treścią i warte zaindeksowania. Warto też podkreślić, że linki wewnętrzne to element brany pod uwagę podczas pozycjonowania strony w Google, dlatego jego optymalizacja powinna być priorytetem każdego internetowego twórcy.

Podsumowanie

Optymalizacja budżetu indeksowania ma takie samo znaczenie jak SEO witryny. Celem obu tych procesów jest bowiem osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania.

Jeśli prowadzisz małą witrynę, nie musisz zbytnio przejmować się budżetem indeksowania. Jeżeli natomiast jesteś właścicielem rozbudowanego serwisu, optymalizacja tego elementu okazać się może kluczem do sukcesu.

Skorzystaj więc z wyżej wymienionych wskazówek i kompleksowo zadbaj o jakość swojej strony internetowej, aby zachęcić Google do umieszczenia jej na najwyższej pozycji w SERP. Regularnie sprawdzaj też swoje wyniki, a wysunięte wnioski pomogą Ci zyskać przewagę nad branżowymi rywalami. Nie czekaj zatem i zacznij już dziś!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym jest link building – czyli wszystko, co musisz wiedzieć na ten temat

    Czym jest link building – czyli wszystko, co musisz wiedzieć na ten temat

    Zastanawiasz się, czy link building jest właśnie dla Ciebie? Dowiedz się więcej na ten temat z naszego artykułu.
    Wpływ wyszukiwania głosowego na SEO

    Wpływ wyszukiwania głosowego na SEO

    Z pewnością wiesz, czym jest wyszukiwanie głosowe. W naszym artykule dowiesz się, jak wpływa ono na optymalizację treści pod kątem wyszukiwarek.
    iCEA PRIME, czyli SEO na miarę naszych czasów!

    iCEA PRIME, czyli SEO na miarę naszych czasów!

    Zobacz, dlaczego stare podejście do SEO nie ma szans w zmieniającej się branży, jak udaje nam się trzymać rękę na pulsie i w jaki sposób skorzystasz na tym jako nasz klient.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.