Wyszukiwanie głosowe to obecnie jeden z najpopularniejszych sposobów poszukiwania odpowiedzi na konkretne pytania. Ponad 5 miliardów ludzi korzysta obecnie z telefonów komórkowych, z których większość można wykorzystać do dawania poleceń głosowych. Miliony domów na całym świecie mają cyfrowych asystentów, takich jak Google Home, Alexa, Cortana i Siri, którzy wykonują polecenia użytkowników.
Biorąc pod uwagę te fakty i przewidywania wzrostu udziału głosowych wyszukiwań w ich ogólnej liczbie, musisz wiedzieć, jak szybko zoptymalizować swoją stronę internetową, aby była częstym wynikiem bezdotykowych poleceń użytkowników.
Oto pięć sposobów przygotowania witryny e-commerce do wyszukiwania głosowego.
Jeśli chodzi o wyszukiwanie głosowe, szybkość ma kluczowe znaczenie. Wyszukiwarki takie jak Google chcą wyświetlać odpowiedzi na pytania użytkowników tak szybko, jak to tylko możliwe. Każdy, kto korzystał bowiem z wyszukiwania głosowego wie, jak ważne jest uzyskanie natychmiastowego wyniku.
Jeśli Twoja witryna jest powolna, nie będzie miała szans na pojawienie się na liście wyników wyszukiwania głosowego. Możesz oczywiście zwiększyć jej szybkość poprzez zmianę serwerów. Pamiętaj jednak, że nie powinna to być Twoja jedyna inwestycja. Ważną kwestią jest również optymalizacja strony internetowej pod kątem szybkości jej ładowania. Jednym z najprostszych na to sposobów jest skompresowanie obrazów w witrynie przy zachowaniu odpowiednio wysokiej jakości. Możesz w tym celu skorzystać z Photoshopa lub innych edytorów zdjęć.
Aby poznać inne sposoby optymalizacji prędkości witryny, wypróbuj bardzo przydatne narzędzie Google PageSpeed Insights. Dowiesz się w ten sposób, jakie niedociągnięcia posiada Twoja strona, dzięki czemu szybko będziesz mógł naprawić wszelkie problemy.
Kolejną ważną rzeczą, którą powinieneś zrobić w celu optymalizacji strony pod kątem wyszukiwania głosowego, jest przeprowadzenie badań słów kluczowych long tail. Ten typ poszukiwania informacji opiera się bowiem na naturalnej ludzkiej mowie, która wykorzystuje długie frazy, a nie pojedyncze terminy. Przydatne okazać się może skorzystanie z Planera słów kluczowych Google lub narzędzi takich jak SEMrush, które umożliwią Ci określenie fraz kluczowych longtail, które są obecnie najczęściej wyszukiwane przez użytkowników.
Inną cechą wyszukiwania głosowego jest często używanie słów pytających, takich jak “jak”, “co”, “kiedy”, “gdzie” i “dlaczego”. Aby dobrze to wykorzystać, możesz utworzyć sekcję FAQ w swojej witrynie. Udzielenie jasnych i konkretnych odpowiedzi na tego typu pytania ułatwi Google ich rozpoznanie, dzięki czemu wzrosną Twoje szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania konkretnych informacji.
Polecane fragmenty są często czytane na głos przez asystenta Google, więc warto wykorzystać ten aspekt, gdyż może to spowodować znaczne zwiększenie ruchu organicznego.
Warto wykorzystać w tym celu SEMrush, który umożliwi Ci przeprowadzenie badania słów kluczowych i pozwoli określić, które z nich zawierają się w polecanych fragmentach. Następnie możesz zrobić analizę konkurencji, która obecnie zajmuje interesującą Cię pozycję w wyszukiwarce, aby dowiedzieć się, na co zwrócić uwagę, aby się tam znaleźć.
Jeśli Twoje treści plasują się już na 10 najlepszych pozycjach, spróbuj zoptymalizować je tak, aby pokonać branżowych rywali. Jeśli jesteś jednak daleko za topową dziesiątką, musisz zacząć niemal od zera i rozpocząć tworzenie oryginalnych i wartościowych treści, które zyskają uznanie nie tylko użytkowników, ale też wyszukiwarek.
Musisz również upewnić się, że Twoja witryna jest ważnym uczestnikiem lokalnego rynku, jeśli chodzi o wyszukiwanie głosowe. Ten typ poszukiwania informacji jest bowiem często wykorzystywany, gdy ludzie się przemieszczają i potrzebują szybkich odpowiedzi na pytania dotyczące ich najbliższego otoczenia.
Podstawą działania na poziomie lokalnym jest identyfikacja konta Google Moja Firma i uzupełnienie najważniejszych danych, takich jak nazwa marki, adres, numer telefonu, a także godziny pracy, e-mail i odpowiednie firmowe zdjęcia. Pamiętaj również, aby angażować się w interakcje z klientami i być aktywnym na swoim koncie. Szybkie odpowiadanie na pytania i recenzje może bardzo korzystnie wpłynąć na wizerunek Twojej firmy i przyciągnąć nowych odbiorców, więc nie zapominaj również o tym.
Użycie znaczników schematu, jest kolejnym ważnym elementem, któremu powinieneś poświęcić szczególną uwagę podczas prowadzenia swojego sklepu internetowego. Znaczniki schematu to nic innego, jak tagi w kodzie HTML, które pozwalają wyszukiwarkom lepiej zrozumieć, o czym jest Twoja treść.
Możesz je wykorzystać, aby wyróżnić ważne dla Twojej marki szczegóły, w tym adres firmy, numery telefonów i godziny otwarcia, o które użytkownicy bardzo często pytają podczas wyszukiwania głosowego.
Znasz już najskuteczniejsze sposoby przygotowania witryny e-commerce do wyszukiwania głosowego, które pozwolą Ci stać się widocznym i wygenerować większy ruch na stronie internetowej. Zadbaj więc o wszelkie aspekty Twojej witryny, takie jak szybkość ładowania, znaczniki schematu, wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych long tail i wysokiej jakości treści, a zdecydowanie zwiększysz szanse na sukces swojej marki. Nie czekaj więc i zacznij działać już dziś!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.