DARMOWY AUDYT SEO

Jak zoptymalizować stronę internetową na WordPressie?

Jak zoptymalizować stronę internetową na WordPressie?

Souvik Banerjee/unsplash.com

Planujesz założenie strony na WordPressie? Dowiedz się, jak wykorzystać potencjał tej platformy oraz zaplanować optymalizację witryny na tym CMS.

Planujesz założenie strony internetowej i zastanawiasz, jak się za to zabrać? Odpowiedzią na Twoje potrzeby może być WordPress, jeden z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią (CMS) wprowadzony w 2003 roku. Dzięki jego licznym zaletom oraz przyjazności wobec optymalizacji SEO coraz więcej osób decyduje się z niego skorzystać. Współcześnie obsługuje on niemal 40% stron w całej przestrzeni internetowej. Od blogów, przez strony firm, po sklepy internetowe. Dziś dowiesz się, jak pozycjonować stronę założoną na tej platformie oraz jakich błędów się wystrzegać.

Czym charakteryzuje się WordPress? Poznaj jego wady i zalety, zanim zaczniesz pracę nad stroną!

Zalety WordPressa

  • jest oparty na modelu open source, dzięki czemu pozwala na samodzielną edycję oraz aktualizację materiałów,
  • jest w pełni darmowy,
  • cechuje go prosty panel obsługi, dzięki czemu nie potrzebujesz profesjonalnej wiedzy programistycznej,
  • jest funkcjonalny oraz skalowalny,
  • posiada szeroki wachlarz ciekawych motywów wizualnych,
  • dzięki wtyczce WooCommerce pozwala z łatwością prowadzić witrynę e-commerce.

WooCommerce

Ten plug-in to moduł rozszerzający właściwości strony internetowej. Dzięki oprogramowaniu open source masz możliwość tworzenia stron produktowych, rejestrację zamówień online, zarządzanie magazynem, tworzenie bazy klientów, generowanie faktur, a także prowadzenie statystyk i monitoringu.

Źródło: WebFactory Ltd/unsplash.com

Wady WordPressa

  • wymaga podstawowej wiedzy na temat kodowania HTML oraz CSS (jest to wynik modelu open source),
  • nie tworzy samodzielnie kopii zapasowych,
  • niektóre wtyczki mogą spowalniać stronę.

Wtyczki, z których warto skorzystać

Yoast SEO to jedna z najpopularniejszych, dostępnych dla WordPressa wtyczek. Posiada ona zarówno darmową wersję, jak i płatną o bardziej rozszerzonych funkcjach. Pozwala na konfigurację motywu, analizę i optymalizację słów kluczowych i treści, a także zajrzenie do wyników wyszukiwania. Dodatkowo dba o wykrywanie ryzyka duplikujacego się contentu, co jest szczególnie przydatne w ujęciu kart produktowych w sklepie.

Druga wtyczka, którą warto rozważyć, to All in One SEO Pack. Jest to ciekawe narzędzie dla początkujących administratorów. Działa w zasadzie automatycznie, dzięki czemu Twoja optymalizacja uniknie potencjalnych błędów.

Jeśli jednak potrzebujesz bardziej rozbudowanej wtyczki, lepiej wybrać SEOPress. Pozwala ono przede wszystkim na zwiększenie ruchu na stronie, tworzenie map strony internetowej w formacie html i xml, menu okruszkowego, schematów Google, przekierowań czy poprawę powiązań z mediami społecznościowymi. Dodatkowo analizuje słowa kluczowe oraz dobrane do nich treści. Jest to więc kompleksowe rozwiązanie.

Najczęstsze błędy popełniane na WordPressie

  • Wielu użytkowników myli WordPress.org z WordPress.com, a są to dwie inne platformy. Pierwsza oparta jest na oprogramowaniu open source. Musisz mieć swój hosting, aby założyć stronę. Druga platforma to usługa hostingowa odpowiednia dla małych stron internetowych, która wymaga od nas rocznej opłaty. Nie musimy jednak martwić się o hosting.
  • Przed rozpoczęciem prac na stronie użytkownicy zapominają stworzyć WordPress child-theme, czyli motyw potomny. Skutkuje to niekiedy niezarejestrowaniem zmian w trakcie aktualizacji motywu.
  • Niektórzy korzystają z domyślnej struktury URL. Nie jest ona przyjazna użytkownikom, co obniża pozycję rankingową oraz widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania.
  • Brak strategii SEO.
Sprawdź: Jaki CMS wybrać?

Optymalizacja strony na WordPressie – wskazówki

Dlaczego ważne jest pozycjonowanie strony? Przede wszystkim jeśli zależy nam na widzialności oraz ruchu na stronie, trzeba nauczyć się porozumiewać z wyszukiwarkami oraz ich algorytmami. Pierwszym krokiem zawsze, jest audyt. Niezależna ocena ekspercka pozwala na zbadanie zalet i wady witryny oraz stworzenie planu działania. Dowiesz się, które elementy wymagają natychmiastowej poprawy, aby osiągnąć swoje cele.

Wskazówka 1: W zależności od wyników audytu zwróć uwagę na zbędne komponenty – motywy i wtyczki, które spowalniają działanie strony, a tym samym obniżają jej pozycję rankingową. Mamy dla Ciebie wskazówkę: oprócz wybranego motywu pozostaw jeden z domyślnych, ponieważ w razie awarii strony będziesz mógł z niego skorzystać i zdiagnozować istotę problemu.

Wskazówka 2: Większość stron na WordPressie posiada multimedia. One również są czynnikiem rankingowym i podlegają optymalizacji. Nie mogą być jednak zbyt ciężkie, ponieważ spowolnią stronę oraz obniżą UX. Warto więc skompresować swoje pliki, nie tracąc przy tym ich jakości. W tym celu przydatna jest wtyczka WP Smush, która automatycznie kompresuje nowo dodane komponenty.

Wskazówka 3: Na WordPressie zdarzają się awarie, ale platforma ta pozwala na przechowywanie i zapisywanie zmian wprowadzanych we wpisie podczas jego tworzenia. Jednak tego rodzaju wpisy są przechowywane w bazie danych, przez co zwiększa się jej rozmiar. Skorzystaj więc z wtyczki Optimize Database after Deleting Revisions, aby oczyszczać bazę z zapisanych wersji.

Wskazówka 4: Aby wesprzeć prędkość ładowania, warto zainstalować wtyczkę do cache. Pliki są ładowane w trakcie korzystania przez użytkownika ze strony, tak więc pozwala ona na szybsze wyświetlanie statycznej zawartości. Wszelkie zasady cache możesz zawrzeć w pliku .htaccess.

Wskazówka 5: W procesie optymalizacji ważne jest zmniejszenie rozmiaru HTML, JS. CSS. Proces ten nazywa się minifikacją. Usuwając zbędne znaki, zachowasz funkcjonalność strony, a będzie ona działać znacznie sprawniej.

Optymalizacja sklepu internetowego na WooCommerce

Jeśli jednak prowadzisz sklep internetowy, warto rozpocząć proces optymalizacji od:

  1. Wykonania audytu.
  2. Analizy konkurencji.
  3. Analizy grupy docelowej oraz określenia ich intencji.
  4. Słów kluczowych.
  5. Meta tagów.
  6. Przyjaznego adresu URL.
  7. Nagłówków.
  8. Treści i kart produktowych.
  9. Danych strukturalnych.
  10. Mobilności.
  11. Prędkości ładowania.
  12. Wykorzystania mediów społecznościowych.

Podsumowanie

Wiesz już, skąd popularność WordPressa. Owszem ma on swoje wady, jednak ich liczba jest znacznie mniejsza w stosunku do innych CMS-ów. Pamiętaj, że każdej stronie internetowej, już od momentu powstawania, powinna towarzyszyć skrupulatnie opracowana strategia optymalizacji i pozycjonowania. Działanie zgodne z szablonami może przysporzyć nam kłopotów i nie wesprzeć w żadnym stopniu naszej rozpoznawalności. Zwracaj więc uwagę na opisane elementy, a staniesz się profesjonalistą.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 13
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak korzystać z parametrów UTM?
    Jak korzystać z parametrów UTM?
    Parametry UTM są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej, dlatego zebraliśmy wszystkie informacje na ich temat w jednym miejscu.
    Dwell time – czym jest?
    Dwell time – czym jest?
    Czy wiesz, czym jest dwell time? Nie martw się, my też kiedyś nie wiedzieliśmy, dlatego przygotowaliśmy ten wpis specjalnie dla Ciebie!
    Wpływ geolokalizacji na pozycję frazy
    Wpływ geolokalizacji na pozycję frazy
    Odpowiednie pozycjonowanie jest bardzo ważne w kontekście biznesu nastawionego na rynek lokalny. Jak geolokalizacja wpływa na funkcjonowanie i widoczność firmy w wyszukiwarce?

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę