Planujesz założenie strony na WordPressie? Dowiedz się, jak wykorzystać potencjał tej platformy oraz zaplanować optymalizację witryny na tym CMS.
Planujesz założenie strony internetowej i zastanawiasz, jak się za to zabrać? Odpowiedzią na Twoje potrzeby może być WordPress, jeden z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią (CMS) wprowadzony w 2003 roku. Dzięki jego licznym zaletom oraz przyjazności wobec optymalizacji SEO coraz więcej osób decyduje się z niego skorzystać. Współcześnie obsługuje on niemal 40% stron w całej przestrzeni internetowej. Od blogów, przez strony firm, po sklepy internetowe. Dziś dowiesz się, jak pozycjonować stronę założoną na tej platformie oraz jakich błędów się wystrzegać.
Ten plug-in to moduł rozszerzający właściwości strony internetowej. Dzięki oprogramowaniu open source masz możliwość tworzenia stron produktowych, rejestrację zamówień online, zarządzanie magazynem, tworzenie bazy klientów, generowanie faktur, a także prowadzenie statystyk i monitoringu.
Yoast SEO to jedna z najpopularniejszych, dostępnych dla WordPressa wtyczek. Posiada ona zarówno darmową wersję, jak i płatną o bardziej rozszerzonych funkcjach. Pozwala na konfigurację motywu, analizę i optymalizację słów kluczowych i treści, a także zajrzenie do wyników wyszukiwania. Dodatkowo dba o wykrywanie ryzyka duplikujacego się contentu, co jest szczególnie przydatne w ujęciu kart produktowych w sklepie.
Druga wtyczka, którą warto rozważyć, to All in One SEO Pack. Jest to ciekawe narzędzie dla początkujących administratorów. Działa w zasadzie automatycznie, dzięki czemu Twoja optymalizacja uniknie potencjalnych błędów.
Jeśli jednak potrzebujesz bardziej rozbudowanej wtyczki, lepiej wybrać SEOPress. Pozwala ono przede wszystkim na zwiększenie ruchu na stronie, tworzenie map strony internetowej w formacie html i xml, menu okruszkowego, schematów Google, przekierowań czy poprawę powiązań z mediami społecznościowymi. Dodatkowo analizuje słowa kluczowe oraz dobrane do nich treści. Jest to więc kompleksowe rozwiązanie.
Dlaczego ważne jest pozycjonowanie strony? Przede wszystkim jeśli zależy nam na widzialności oraz ruchu na stronie, trzeba nauczyć się porozumiewać z wyszukiwarkami oraz ich algorytmami. Pierwszym krokiem zawsze, jest audyt. Niezależna ocena ekspercka pozwala na zbadanie zalet i wady witryny oraz stworzenie planu działania. Dowiesz się, które elementy wymagają natychmiastowej poprawy, aby osiągnąć swoje cele.
Wskazówka 1: W zależności od wyników audytu zwróć uwagę na zbędne komponenty – motywy i wtyczki, które spowalniają działanie strony, a tym samym obniżają jej pozycję rankingową. Mamy dla Ciebie wskazówkę: oprócz wybranego motywu pozostaw jeden z domyślnych, ponieważ w razie awarii strony będziesz mógł z niego skorzystać i zdiagnozować istotę problemu.
Wskazówka 2: Większość stron na WordPressie posiada multimedia. One również są czynnikiem rankingowym i podlegają optymalizacji. Nie mogą być jednak zbyt ciężkie, ponieważ spowolnią stronę oraz obniżą UX. Warto więc skompresować swoje pliki, nie tracąc przy tym ich jakości. W tym celu przydatna jest wtyczka WP Smush, która automatycznie kompresuje nowo dodane komponenty.
Wskazówka 3: Na WordPressie zdarzają się awarie, ale platforma ta pozwala na przechowywanie i zapisywanie zmian wprowadzanych we wpisie podczas jego tworzenia. Jednak tego rodzaju wpisy są przechowywane w bazie danych, przez co zwiększa się jej rozmiar. Skorzystaj więc z wtyczki Optimize Database after Deleting Revisions, aby oczyszczać bazę z zapisanych wersji.
Wskazówka 4: Aby wesprzeć prędkość ładowania, warto zainstalować wtyczkę do cache. Pliki są ładowane w trakcie korzystania przez użytkownika ze strony, tak więc pozwala ona na szybsze wyświetlanie statycznej zawartości. Wszelkie zasady cache możesz zawrzeć w pliku .htaccess.
Wskazówka 5: W procesie optymalizacji ważne jest zmniejszenie rozmiaru HTML, JS. CSS. Proces ten nazywa się minifikacją. Usuwając zbędne znaki, zachowasz funkcjonalność strony, a będzie ona działać znacznie sprawniej.
Jeśli jednak prowadzisz sklep internetowy, warto rozpocząć proces optymalizacji od:
Wiesz już, skąd popularność WordPressa. Owszem ma on swoje wady, jednak ich liczba jest znacznie mniejsza w stosunku do innych CMS-ów. Pamiętaj, że każdej stronie internetowej, już od momentu powstawania, powinna towarzyszyć skrupulatnie opracowana strategia optymalizacji i pozycjonowania. Działanie zgodne z szablonami może przysporzyć nam kłopotów i nie wesprzeć w żadnym stopniu naszej rozpoznawalności. Zwracaj więc uwagę na opisane elementy, a staniesz się profesjonalistą.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.