Jak zoptymalizować witrynę pod kątem technicznego SEO?

Jak zoptymalizować witrynę pod kątem technicznego SEO?

M&W Studios/pexels.com

Wysoka pozycja na liście wyników wyszukiwania to cel niemal każdego współczesnego przedsiębiorcy. Popularne jest również wykorzystanie platform do tworzenia witryn e-commerce, takich jak Shopify. Mimo że interfejs tego narzędzia jest bardzo łatwy w użyciu, optymalizacja stworzonej za jego pośrednictwem strony wciąż stanowi problem dla niejednego twórcy. W tym artykule przyjrzymy się zatem kilku istotnym elementom, na które warto zwrócić uwagę podczas pozycjonowania sklepu internetowego. Jako że techniczne aspekty witryny są jednym z najważniejszych czynników wpływających zarówno na ranking w SERP, jak i satysfakcję konsumentów, właśnie ten obszar będzie obiektem naszych dzisiejszych rozważań.

Przyjazność dla urządzeń mobilnych

Musisz upewnić się, że Twoja witryna jest responsywna i dobrze prezentuje się na wyświetlaczach smartfonów. Wszystkie strony w serwisie powinny być czytelne, funkcjonalne i przyjemne w odbiorze zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i komputerach.

Szybkość ładowania

PageSpeed ​​Insights to narzędzie Google, które pozwala zoptymalizować szybkość witryny. Element ten jest ważnym czynnikiem rankingowym, gdyż ma bezpośredni wpływ na wrażenia użytkowników. Warto więc zwrócić na niego szczególną uwagę.

Przekierowania

W sytuacji gdy strona w Twojej witrynie staje się nieaktywna, możesz przekierować ją do innej, zawierającej istotne bądź podobne informacje. Zastąpienie uszkodzonego linku nowym korzystnie wpływa na zadowolenie użytkowników i pozycję w SERP.

Źródło: Vanessa Garcia/pexels.com

Linkowanie wewnętrzne

Jedną z podstawowych technik digital marketingu jest linkowanie wewnętrzne. Strategia ta polega na łączeniu poszczególnych stron w danej witrynie. Umiejętne przeprowadzenie tego procesu ma korzystny wpływ na ranking SERP, gdyż zwiększa PageRank, który jest ważnym kryterium wartości strony.

Twoim celem powinno być połączenie ze sobą stron o różnych tematach dotyczących powiązanych materiałów. System ten pomaga wyszukiwarkom określić temat, wartość i pozycję danej strony w rankingu.

Adresy URL

Adresy URL odgrywają stosunkowo niewielką rolę w budowaniu rankingu Google. Są jednak niezbędnym czynnikiem strategii SEO, gdyż informują wyszukiwarki o temacie i zawartości danej witryny. Podczas tworzenia adresów URL należy pamiętać o następujących zasadach:

  • adresy muszą być czytelne;
  • warto wykorzystywać myślniki, a zrezygnować z podkreślników;
  • należy uwzględnić w nich docelowe słowa kluczowe.

Likwidacja zduplikowanych treści

Najbardziej narażone na bycie duplikatami są strony produktów. Ryzyko wystąpienia identycznej treści pod dwoma różnymi adresami URL jest wówczas bardzo wysokie. Sytuacja ta utrudnia wyszukiwarkom badanie witryny i identyfikowanie strony, którą należy umieścić w rankingu. Warto więc pozbyć się wszelkich duplikatów i zadbać o oryginalność.

Google Moja Firma

Profil firmy w Google to jeden z najlepszych sposobów na pozyskiwanie nowych klientów. Ułatwia on bowiem konsumentom znalezienie Cię w wyszukiwarce i Mapach Google oraz umożliwia bezproblemowy kontakt z firmą, dzięki czemu ich zaufanie znacznie rośnie. Co najlepsze, konfiguracja profilu firmy zajmuje tylko kilka minut!

Strona kontaktowa

Budowanie wiarygodności firmy i pozyskiwanie okolicznych konsumentów ma istotne znaczenie w optymalizacji pod kątem lokalnych wyszukiwań. Stworzenie formularza kontaktowego prezentuje odbiorcom Twoje imię, nazwisko, adres i numer telefonu, dzięki czemu są oni bardziej skłonni zaufać Twojej marce

Strony docelowe dla danych lokalizacji

Jeśli prowadzisz firmę posiadającą swoje oddziały w kilku miastach, koniecznie utwórz oddzielne strony docelowe dla poszczególnych lokalizacji. Dzięki temu dobrze zorganizujesz strukturę swojej witryny, a odpowiednie strony zyskają szansę na wysokie pozycjonowanie na liście lokalnych wyszukiwań.

Możesz też utworzyć kopie każdej strony docelowej dostosowane do określonych lokalizacji. Okazać się to może dość czasochłonnym zadaniem, zwłaszcza jeśli prowadzisz biznes w wielu miejscach. Unikaj jednak publikowania mało użytecznych stron, gdyż Google może uznać to za próbę oszukania algorytmu lub formę duplikacji.

Intencja wyszukiwania

Wyszukiwarki wykorzystują swoje algorytmy do identyfikowania najlepszych odpowiedzi na zadawane przez użytkowników pytania. Ważne jest zatem, aby dokładnie określić cel grupy odbiorców i zaoferować im treści dopasowane do ich potrzeb i oczekiwań.

Najskuteczniejszym elementem każdej strategii SEO jest zapewnienie użytkownikom dokładnie tego, czego rzeczywiście poszukują. Wyszukiwarki, takie jak Google doceniają bowiem strony internetowe, których zawartość jest szczególnie istotna z punktu widzenia odbiorców.

Budując swoją witrynę, pamiętaj więc o dbałości zarówno o doświadczenie użytkownika, jak i optymalizację wyszukiwania. Połączenie tych działań to prosty przepis na uzyskanie dobrej widoczności w wyszukiwarce, a więc i osiągnięcie satysfakcjonujących wyników sprzedażowych.

Podsumowanie

Wysoka pozycja na liście wyników wyszukiwania to najlepszy sposób na rozwijanie biznesu online. Aby jednak osiągnąć widoczność w SERP, trzeba skupić się na wielu aspektach związanych z wydajnością witryny i wrażeniami użytkownika. Wykorzystanie wyżej wymienionych wskazówek to najlepszy sposób na budowanie autorytetu marki w internecie. Kompleksowa optymalizacja pod kątem wyszukiwarek okazała się bowiem kluczem do sukcesu niejednego przedsiębiorstwa.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Lokalne cytaty – czym są i jaki mają wpływ na pozycjonowanie stron internetowych?

    Lokalne cytaty – czym są i jaki mają wpływ na pozycjonowanie stron internetowych?

    Czym są lokalne cytaty? Jaki mają związek z SEO? Jak wdrożyć je do swojej strategii optymalizacyjnej? To bardzo ważne! Przeczytasz o tym w naszym artykule.
    Optymalizacja strony pod urządzenia mobilne

    Optymalizacja strony pod urządzenia mobilne

    Aby móc cieszyć się wysoką pozycją w organicznych wynikach wyszukiwarki Google, niezbędne jest stworzenie responsywnej strony internetowej. Z tego artykułu dowiesz się, czym ona jest oraz jak ją zrobić.
    Wskaźniki SEO – wszystko, co musisz wiedzieć!

    Wskaźniki SEO – wszystko, co musisz wiedzieć!

    Poznaj niezbędne wskaźniki SEO, które powinny współdziałać z każdą strategią na stronie internetowej.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.