Andrea Piacquadio / pexels.com
Z pewnością wiesz, że współczynnik konwersji strony internetowej świadczy o sukcesie firmy. Niestety coraz częściej zdarza się, że odwiedzający opuszczają Twoją witrynę z niezrozumiałych dla Ciebie powodów. Dlatego postanowiliśmy stworzyć ten wpis, abyś mógł dowiedzieć się, jak prawidłowo zoptymalizować współczynnik konwersji, aby odnieść sukces sprzedażowy!
Sprawdźmy zatem, czym właściwie jest współczynnik konwersji oraz jak go ulepszyć.
Jest to liczba osób realizujących dany cel, czyli konwersję, podzielona przez liczbę wszystkich użytkowników strony internetowej. Współczynnik konwersji wyrażony jest w postaci procentowej, np. 1,85%. Ogólny wzór na współczynnik konwersji jest następujący:
Współczynnik konwersji = liczba konwersji/liczba użytkowników
Pamiętaj, że wyliczenie tego współczynnika może się różnić w zależności od używanego narzędzia czy metody.
Okazuje się, że większość potencjalnych klientów, zanim przystąpi do finalizacji swojego zamówienia, przegląda opinie innych użytkowników. Oznacza to, że zamieszczenie prawdziwych recenzji na stronie internetowej upewni potencjalnych klientów, że ich wybór jest prawidłowy.
Opinie możesz zbierać, wykorzystując różnego rodzaju metody, np. za pomocą kwestionariusza ankiety lub ankiet telefonicznych.
Zapytaj swoich klientów, co mógłbyś ulepszyć lub usprawnić w swojej firmie – dzięki takiemu podejściu zwiększysz swój współczynnik konwersji. Dzięki wykorzystaniu ankiety online będziesz w stanie zrozumieć, dlaczego klienci trafili na Twoją stronę i czego właściwie na niej szukali.
Źródło: Math / pexels.com
Pamiętaj, że strona główna powinna być przyjazna, a przede wszystkim łatwa w nawigacji, aby odwiedzający mogli ją w szybki sposób przeglądać i łatwo odnaleźć się w witrynie. Wezwania do działania lub „przyciski akcji” pełnią tutaj ważną funkcję. Mówiąc najprościej, są to hasła, które zachęcają ludzi do wykonywania określonych czynności. Użyte na stronie wezwanie do działania powinno być proste, zwięzłe, widoczne, a przede wszystkim warte kliknięcia. W ten sposób odnotujesz wzrost konwersji!
Jeśli nie jesteś pewien, co zrobić, aby poprawnie zoptymalizować swoją witrynę, spróbuj przeprowadzić test. Wyniki jasno wskażą Ci, które elementy na stronie należy poprawić.
Najczęściej stosowaną metodą są testy A/B. Niestety nie każdy kończy się zadowalającymi wynikami. Musisz pamiętać, że nie obejmują one losowego wybierania strony w witrynie, a następnie jej testowania. Dlatego należy zachować ostrożność i wybierać strony o dużym ruchu i wartości, takie jak koszyk, kontakt czy panel rejestracyjny użytkownika. Na tych stronach nawet niewielki wzrost współczynnika konwersji może spowodować zwiększenie liczby klientów.
Pamiętaj, że niezależnie od tego, jaką prowadzisz firmę, informacje kontaktowe na stronie są bardzo ważne i niezbędne do dalszego funkcjonowania. Zbyt wiele firm podaje dane kontaktowe na dole strony. To oczywiście duży błąd. Sekcja „kontakt” to jedno z najczęściej odwiedzanych miejsc w witrynie. Prawidłowo zaprojektowana zakładka z danymi kontaktowymi powinna zawierać: aktualny numer telefonu, adres e-mail, proste i zwięzłe CTA, a także link do profili w mediach społecznościowych oraz opcjonalnie adres siedziby.
Klient jest najważniejszy, dlatego jeśli chcesz poprawić współczynnik konwersji na stronie, powinieneś pomyśleć nad responsywnością witryny oraz czasem jej ładowania. Stworzenie strony internetowej, która będzie dostosowana do urządzeń mobilnych, jest obecnie niezbędnym czynnikiem, ponieważ największa liczba wyszukiwań pochodzi właśnie z nich.
Ankiety pokazują, że prawie połowa respondentów opuszcza witrynę, gdy jej czas ładowania wynosi ponad 10 sekund. Oznacza to, że każde opóźnienie może doprowadzić do 7% spadku konwersji. Długi czas ładowania witryny może również zmniejszyć zadowolenie użytkowników.
Optymalizacja współczynnika konwersji powinna stać się dla Ciebie niezbędnym działaniem. Zapewnij klientom wygodę w użytkowaniu i popraw dzięki temu swój współczynnik konwersji. Pamiętaj, że nawet po wprowadzeniu wszystkich zmian, warto regularnie monitorować statystyki witryny. Dzięki temu będziesz miał jasny obraz zachowań użytkowników i pewność, że założone cele zostały osiągnięte.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.