DARMOWY AUDYT SEO

Jak zoptymalizować współczynnik konwersji Twojej strony internetowej?

Jak zoptymalizować współczynnik konwersji Twojej strony internetowej?

Andrea Piacquadio / pexels.com

Z pewnością wiesz, że współczynnik konwersji strony internetowej świadczy o sukcesie firmy. Niestety coraz częściej zdarza się, że odwiedzający opuszczają Twoją witrynę z niezrozumiałych dla Ciebie powodów. Dlatego postanowiliśmy stworzyć ten wpis, abyś mógł dowiedzieć się, jak prawidłowo zoptymalizować współczynnik konwersji, aby odnieść sukces sprzedażowy!

Sprawdźmy zatem, czym właściwie jest współczynnik konwersji oraz jak go ulepszyć.

Czym jest współczynnik konwersji?

Jest to liczba osób realizujących dany cel, czyli konwersję, podzielona przez liczbę wszystkich użytkowników strony internetowej. Współczynnik konwersji wyrażony jest w postaci procentowej, np. 1,85%. Ogólny wzór na współczynnik konwersji jest następujący:

Współczynnik konwersji = liczba konwersji/liczba użytkowników

Pamiętaj, że wyliczenie tego współczynnika może się różnić w zależności od używanego narzędzia czy metody.

Sprawdź: Psychologiczne sztuczki szansą na zwiększenie konwersji?

Z jakich powodów użytkownicy najczęściej opuszczają stronę WWW?

  1. Jak się okazuje, każdy użytkownik ma swoją ulubioną metodę płatności, dlatego często, jeśli nie jest ona uwzględniona na stronie, szybko rezygnuje on z transakcji. Posiadanie wielu różnych metod płatności sprawia, że zwiększa się prawdopodobieństwo zaistnienia konwersji.
  2. Niestety bycie zmuszonym do rejestracji konta w momencie finalizowania transakcji zniechęca użytkowników do dalszych działań. Spróbuj umożliwić im „kontynuację jako gość”, przez co szybciej dojdzie do konwersji.
  3. Koszt wysyłki również wpływa na niski współczynnik konwersji strony. Okazuje się, że aż 9 na 10 klientów twierdzi, że darmowa wysyłka jest głównym czynnikiem, którym kierują się podczas wyboru sklepu.

Najpopularniejsze metody zwiększające współczynnik konwersji na stronie

  1. Recenzje użytkowników

Okazuje się, że większość potencjalnych klientów, zanim przystąpi do finalizacji swojego zamówienia, przegląda opinie innych użytkowników. Oznacza to, że zamieszczenie prawdziwych recenzji na stronie internetowej upewni potencjalnych klientów, że ich wybór jest prawidłowy.

Opinie możesz zbierać, wykorzystując różnego rodzaju metody, np. za pomocą kwestionariusza ankiety lub ankiet telefonicznych.

Zapytaj swoich klientów, co mógłbyś ulepszyć lub usprawnić w swojej firmie – dzięki takiemu podejściu zwiększysz swój współczynnik konwersji. Dzięki wykorzystaniu ankiety online będziesz w stanie zrozumieć, dlaczego klienci trafili na Twoją stronę i czego właściwie na niej szukali.

Źródło: Math / pexels.com

  1. Skuteczne CTA

Pamiętaj, że strona główna powinna być przyjazna, a przede wszystkim łatwa w nawigacji, aby odwiedzający mogli ją w szybki sposób przeglądać i łatwo odnaleźć się w witrynie. Wezwania do działania lub „przyciski akcji” pełnią tutaj ważną funkcję. Mówiąc najprościej, są to hasła, które zachęcają ludzi do wykonywania określonych czynności. Użyte na stronie wezwanie do działania powinno być proste, zwięzłe, widoczne, a przede wszystkim warte kliknięcia. W ten sposób odnotujesz wzrost konwersji!

  1. Testy strony internetowej

Jeśli nie jesteś pewien, co zrobić, aby poprawnie zoptymalizować swoją witrynę, spróbuj przeprowadzić test. Wyniki jasno wskażą Ci, które elementy na stronie należy poprawić.

Najczęściej stosowaną metodą są testy A/B. Niestety nie każdy kończy się zadowalającymi wynikami. Musisz pamiętać, że nie obejmują one losowego wybierania strony w witrynie, a następnie jej testowania. Dlatego należy zachować ostrożność i wybierać strony o dużym ruchu i wartości, takie jak koszyk, kontakt czy panel rejestracyjny użytkownika. Na tych stronach nawet niewielki wzrost współczynnika konwersji może spowodować zwiększenie liczby klientów.

  1. Informacje kontaktowe na stronie

Pamiętaj, że niezależnie od tego, jaką prowadzisz firmę, informacje kontaktowe na stronie są bardzo ważne i niezbędne do dalszego funkcjonowania. Zbyt wiele firm podaje dane kontaktowe na dole strony. To oczywiście duży błąd. Sekcja „kontakt” to jedno z najczęściej odwiedzanych miejsc w witrynie. Prawidłowo zaprojektowana zakładka z danymi kontaktowymi powinna zawierać: aktualny numer telefonu, adres e-mail, proste i zwięzłe CTA, a także link do profili w mediach społecznościowych oraz opcjonalnie adres siedziby.

  1. Komfort użytkowania

Klient jest najważniejszy, dlatego jeśli chcesz poprawić współczynnik konwersji na stronie, powinieneś pomyśleć nad responsywnością witryny oraz czasem jej ładowania. Stworzenie strony internetowej, która będzie dostosowana do urządzeń mobilnych, jest obecnie niezbędnym czynnikiem, ponieważ największa liczba wyszukiwań pochodzi właśnie z nich.

Ankiety pokazują, że prawie połowa respondentów opuszcza witrynę, gdy jej czas ładowania wynosi ponad 10 sekund. Oznacza to, że każde opóźnienie może doprowadzić do 7% spadku konwersji. Długi czas ładowania witryny może również zmniejszyć zadowolenie użytkowników.

Sprawdź: Zoptymalizowane strony produktów kluczem do zwiększenia konwersji

Podsumowanie

Optymalizacja współczynnika konwersji powinna stać się dla Ciebie niezbędnym działaniem. Zapewnij klientom wygodę w użytkowaniu i popraw dzięki temu swój współczynnik konwersji. Pamiętaj, że nawet po wprowadzeniu wszystkich zmian, warto regularnie monitorować statystyki witryny. Dzięki temu będziesz miał jasny obraz zachowań użytkowników i pewność, że założone cele zostały osiągnięte.

Masz pytania? Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Kod źródłowy witryny – jak go odczytać?
    Kod źródłowy witryny – jak go odczytać?
    Jak zbadać linki w kodzie źródłowym. Na jakie tagi zwrócić szczególną uwagę? Jak je znaleźć? W tym artykule zawarliśmy wszystkie odpowiedzi!
    Branding i SEO, czyli przepis na sukces
    Branding i SEO, czyli przepis na sukces
    Czym jest branding? Jak poprawić wizerunek marki w sieci? Co można dzięki temu osiągnąć? Wszystkiego dowiesz się w naszym artykule!
    Jak zoptymalizować gęstość słów kluczowych w treści?
    Jak zoptymalizować gęstość słów kluczowych w treści?
    Ile słów kluczowych powinien zawierać post na blogu? W jakiej sytuacji możemy mówić o upychaniu najważniejszych fraz? Odpowiedzi na te pytania poznasz w naszym artykule.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę