DARMOWY AUDYT SEO

Jak zrobić reklamę na TikToku?

7 min czytania
Jak zrobić reklamę na TikToku?
Kategoria Marketing

TikTok przejmuje świat mediów społecznościowych. W ostatnim czasie z pewnością zaobserwowałeś dynamiczny rozwój tego serwisu. Platforma, która kiedyś służyła wyłącznie rozrywce, dziś jest niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym, dzięki któremu możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i poprawić sprzedaż. Jak opracować reklamę na TikToku? Tutaj znajdziesz odpowiedź!

Spis treści:

TikTok – rewolucja w świecie social mediów

Użytkownicy coraz rzadziej sięgają po długie filmiki. Z tego powodu YouTube nie generuje już takiego ruchu, jak jeszcze kilka lat temu. Wynika to w głównej mierze z popularyzacji TikToka. Fenomenem w tym temacie jest koncepcja krótkich, 15-sekundowych materiałów, które budzą zainteresowanie użytkowników już od pierwszej sekundy.

Z TikToka korzystają obecnie nie tylko osoby szukające rozrywki, ale też wiele firm chcących wypromować swoje produkty w sieci. Jeśli chcesz wzmocnić swój biznes, powinieneś dołączyć do tego grona.

Sprawdź: Krótka historia Internetu: od zimnej wojny do zakupów online

Dlaczego warto zainwestować w reklamę na TikToku?

Społeczność TikToka nieustannie się rozszerza. Dzięki niej możesz nie tylko dotrzeć do wielu nowych odbiorców, ale też skutecznie zachęcić ich do skorzystania ze swojej oferty, jako że użytkownicy tej platformy są niezwykle zaangażowani w publikowane tam materiały. Z pewnością zastanawiasz się jednak, pod jakimi względami TikTok przeważa nad innymi serwisami społecznościowymi? Oto jego kilka najważniejszych zalet.

  • TikTok wciąż jest dość mało konkurencyjną platformą. Jeśli już teraz rozpoczniesz swoją kampanię, szanse na to, że uzyskasz tytuł lidera w swojej branży, będą naprawdę wysokie.
  • Tworząc kampanię na TikToku, masz wiele opcji kierowania reklam. Do wyboru są między innymi targetowanie na dane demograficzne, zainteresowania czy zachowania.
  • Na TikToku możesz na bieżąco śledzić efektywność działań reklamowych. Dzięki Pikselowi masz dostęp do takich statystyk, jak konwersje, zachowania użytkowników czy wyświetlenia.
  • Serwis charakteryzuje się bardzo angażującym contentem. Atrakcyjne, krótkie treści wideo mogą zapewnić Ci napływ nowych klientów i wzrost sprzedaży.
  • TikTok oferuje wiele formatów reklam do wyboru, wśród których z pewnością znajdziesz opcję idealną dla swojego biznesu. Co więcej, kreator kampanii jest niezwykle prosty w obsłudze, co oznacza, że nie musisz być ekspertem w tej dziedzinie, aby poprawić wyniki swojego biznesu.

Reklama na TikTok jest świetnym rozwiązaniem niezależnie od tego, czy kierujesz przekaz do odbiorców w kraju, czy za granicą. Pamiętaj jednak, że najlepiej sprawdzi się, kiedy Twoją grupą docelową są młodzi użytkownicy. Jeśli oferujesz produkty dla osób po 40. roku życia, reklama na TikToku może okazać się mało opłacalna.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jak stworzyć kampanię TikTok Ads?

Jak już wspomniałam, tworzenie kampanii TikTok Ads nie jest trudne. Podczas realizacji tego procesu nie możesz jednak zapomnieć o kilku istotnych krokach. Sprawdź, jak powinna wyglądać dobrze opracowana reklama.

  1. Zakładanie konta biznesowego
  2. Mając zwykłe konto na TikToku, nie jesteś w stanie stworzyć reklamy. Musisz otworzyć profil biznesowy, korzystając z Menedżera reklam. Jeśli masz już konto osobiste, wystarczy, że zalogujesz się na nie, a na stronie głównej klikniesz sekcję Profil w prawym, dolnym rogu. Następnie otwórz sekcję ustawień i wybierz ikonę trzech kropek w prawym, górnym rogu. W kolejnym kroku kliknij Zarządzaj kontem, a następnie Przełącz się na konto biznesowe. Na koniec wybierz kategorię, która najtrafniej określa Twoją działalność.

    Jak stworzyć kampanię TikTok Ads?

    Teraz musisz utworzyć konto TikTok Ads Manager. Możesz to zrobić bezpośrednio przez stronę TikTok Ads. Wystarczy, że uzupełnisz następujące dane:

    • adres e-mail;
    • region, nazwa firmy, numer telefonu;
    • branża;
    • strefa czasowa, waluta;
    • metoda płatności.

     tworzenie konta na Tiktoku

    W kolejnym kroku musisz wybrać tryb Menedżera reklam na TikToku. Masz wówczas dwie opcje:

    • tryb uproszczony, który realizuje część zadań automatycznie poprzez algorytm TikToka;
    • tryb niestandardowy, dzięki któremu możesz mieć pełną kontrolę nad prowadzoną kampanią.

     tryb menagera reklam na Tiktoku

  3. Wybór celu reklamowego
  4. W kolejnym kroku musisz wybrać cel reklamowy. TikTok oferuje 7 możliwości podzielonych na trzy kategorie: świadomość, rozważanie zakupu i konwersje.

    Jeśli za cel obierzesz sobie konwersję, pamiętaj, że musisz mieć wówczas zainstalowany i wdrożony Pixel TikToka. Dzięki niemu będziesz mógł zbierać dane na temat konwersji i trafnie je analizować.

     wybór celu reklamowego na Tiktoku

  5. Nazwa i budżet kampanii
  6. Twoim kolejnym zadaniem jest określenie nazwy kampanii oraz ustalenie budżetu. W zakresie nazewnictwa najlepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie słów kluczowych. W tym przypadku obowiązuje limit 512 znaków ze spacjami.

    Budżet kampanii jest jednym z najważniejszych aspektów. Jeśli zostanie wykorzystany, reklamy znikną z tablicy TikToka. Ustalając budżet, masz do wyboru trzy opcje:

    • bez limitu, czyli brak ograniczeń wyświetlania reklam na poziomie kampanii;
    • budżet dzienny, po którego wykorzystaniu reklama jest wyłączana;
    • budżet całkowity, po którego wykorzystaniu wyświetlanie reklam jest wstrzymywane.
  7. Grupowanie reklam
  8. Utworzenie grup reklam oraz określenie miejsca docelowego każdej z nich jest dość wymagającym zadaniem. W każdej kampanii może znaleźć się bowiem nawet 999 grup, dla których musisz wybrać miejsca wyświetlania. Są to przede wszystkim główny Feed TikToka oraz aplikacje tej firmy. Jeśli jednak dopiero zaczynasz przygodę z reklamami na TikToku, najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z opcji automatycznych miejsc docelowych. Algorytm samodzielnie wybierze wówczas miejsca, które przyniosą Ci najlepsze efekty.

  9. Wybór grupy docelowej
  10. Wybór odpowiedniej grupy docelowej jest najważniejszym aspektem każdej kampanii reklamowej. Podczas tworzenia reklamy na TikToku możesz użyć podobnych lub niestandardowych odbiorców albo kierować reklamy na podstawie takich cech, jak: płeć, wiek, lokalizacja, język, zainteresowania, zachowania czy wykorzystywane urządzenie.

  11. Harmonogram reklam

    W kolejnym kroku musisz ustalić budżet każdej grupy reklam oraz harmonogram ich wyświetlania. TikTok umożliwia ustawienie czasu rozpoczęcia i zakończenia wyświetlania ofert. Możesz także wybrać porę dnia, w której będą prezentowane Twoje reklamy.

     budżet na Tiktoku

  12. Strategia ustalania stawek
  13. Po ustaleniu harmonogramu możesz przejść do ustanowienia stawek strategii i optymalizacji reklam na TikToku. Na początku wybierz cel optymalizacji. Mogą to być konwersje, kliknięcia lub zasięg. Następnie ustal strategię definiowania stawek. Masz do wyboru trzy opcje:

    • limit stawek – maksymalna kwota za kliknięcie, wyświetlenie lub 1000 wyświetleń;
    • limit kosztów – średni koszt zoptymalizowanej stawki za 1000 wyświetleń;
    • najniższy koszt – system automatycznie wybierze stawki, aby zmaksymalizować wyniki przy najniższym koszcie.

    Na koniec musisz wybrać rodzaj dostawy. Standardowa podzieli budżet na równe części podczas trwania kampanii, a przyśpieszona wykorzysta go tak szybko, jak to możliwe.

  14. Kreacja reklamy

    W każdej grupie reklam możesz utworzyć maksymalnie 20 ofert. Oto kompleksowa instrukcja, dzięki której nie pominiesz żadnego ważnego kroku:

    • Wybierz format reklamy.
    • Dodaj wybrane zdjęcia lub wideo, tworząc je w Menedżerze reklam, korzystając z szablonu lub narzędzi do kreacji filmów.
    • Stwórz okładkę reklamy, wybierając ją spośród klatek udostępnionych przez TikToka lub przesyłając własną grafikę.
    • Dodaj do reklamy tekst i link. Masz wówczas do wykorzystania od 12 do 100 znaków.
    • Wybierz wezwanie do działania spośród takich możliwości, jak Pobierz teraz, Dowiedz się więcej, Skontaktuj się z nami, Rezerwuj, Kup teraz czy Aplikuj teraz.
    • W podglądzie sprawdź, czy reklama jest poprawna, dodaj linki śledzenia i kliknij Prześlij.

 wybór formatu reklamy

Sprawdź: Podstawowa wiedza o blogu na platformie OpenCart

Podsumowanie

Jak widzisz, proces tworzenia reklam na TikToku jest dość zawiły. Podczas jego realizacji łatwo popełnić błędy. Po uruchomieniu kampanii musisz więc na bieżąco śledzić jej efektywność, likwidować wszelkie usterki oraz optymalizować rozwiązania, aby cieszyły się zainteresowaniem potencjalnych klientów. W przypadku jakichkolwiek problemów zawsze możesz zgłosić się do profesjonalnej agencji marketingowej, która przeprowadzi niezbędne badania, zidentyfikuje potrzeby Twojego rynku docelowego oraz stworzy reklamy, dzięki którym zwiększysz sprzedaż i przyciągniesz wielu nowych odbiorców.

Magdalena Antoń
Studentka ekonomii na UWM w Olsztynie, którą przygoda z SEO, mimo że rozpoczęta stosunkowo niedawno, pochłonęła bez reszty. Specjalizuje się w tworzeniu wartościowych treści, a jej marzeniem jest napisanie własnej powieści. Uwielbia się rozwijać, a zamiłowanie do copywritingu podziela z sympatią do ekonomii i matematyki.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 1

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Storytelling w komunikacji marketingowej
Storytelling w komunikacji marketingowej
W marketingu nie chodzi o to, byś mówił o sobie, a o kliencie i jego potrzebach. Jeśli nie zacząłeś jeszcze działań storytellingowych, to najwyższy moment, by znaleźć dla nich przestrzeń.
Co to jest digital marketing?
Co to jest digital marketing?
Digital marketing to największy sektor rynku finansowego na świecie. Twoja firma również jest jego częścią. Co to jest i jakie możliwości oferuje?
Co to jest social media marketing?
Co to jest social media marketing?
Chcesz docierać do szerokiej publiczności, budować przyjazne relacje z klientami i zwiększać zasięg dość niskim kosztem? Sprawdź social media marketing!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie