TikTok przejmuje świat mediów społecznościowych. W ostatnim czasie z pewnością zaobserwowałeś dynamiczny rozwój tego serwisu. Platforma, która kiedyś służyła wyłącznie rozrywce, dziś jest niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym, dzięki któremu możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i poprawić sprzedaż. Jak opracować reklamę na TikToku? Tutaj znajdziesz odpowiedź!
Użytkownicy coraz rzadziej sięgają po długie filmiki. Z tego powodu YouTube nie generuje już takiego ruchu, jak jeszcze kilka lat temu. Wynika to w głównej mierze z popularyzacji TikToka. Fenomenem w tym temacie jest koncepcja krótkich, 15-sekundowych materiałów, które budzą zainteresowanie użytkowników już od pierwszej sekundy.
Z TikToka korzystają obecnie nie tylko osoby szukające rozrywki, ale też wiele firm chcących wypromować swoje produkty w sieci. Jeśli chcesz wzmocnić swój biznes, powinieneś dołączyć do tego grona.
Społeczność TikToka nieustannie się rozszerza. Dzięki niej możesz nie tylko dotrzeć do wielu nowych odbiorców, ale też skutecznie zachęcić ich do skorzystania ze swojej oferty, jako że użytkownicy tej platformy są niezwykle zaangażowani w publikowane tam materiały. Z pewnością zastanawiasz się jednak, pod jakimi względami TikTok przeważa nad innymi serwisami społecznościowymi? Oto jego kilka najważniejszych zalet.
Reklama na TikTok jest świetnym rozwiązaniem niezależnie od tego, czy kierujesz przekaz do odbiorców w kraju, czy za granicą. Pamiętaj jednak, że najlepiej sprawdzi się, kiedy Twoją grupą docelową są młodzi użytkownicy. Jeśli oferujesz produkty dla osób po 40. roku życia, reklama na TikToku może okazać się mało opłacalna.
Jak już wspomniałam, tworzenie kampanii TikTok Ads nie jest trudne. Podczas realizacji tego procesu nie możesz jednak zapomnieć o kilku istotnych krokach. Sprawdź, jak powinna wyglądać dobrze opracowana reklama.
Mając zwykłe konto na TikToku, nie jesteś w stanie stworzyć reklamy. Musisz otworzyć profil biznesowy, korzystając z Menedżera reklam. Jeśli masz już konto osobiste, wystarczy, że zalogujesz się na nie, a na stronie głównej klikniesz sekcję Profil w prawym, dolnym rogu. Następnie otwórz sekcję ustawień i wybierz ikonę trzech kropek w prawym, górnym rogu. W kolejnym kroku kliknij Zarządzaj kontem, a następnie Przełącz się na konto biznesowe. Na koniec wybierz kategorię, która najtrafniej określa Twoją działalność.
Teraz musisz utworzyć konto TikTok Ads Manager. Możesz to zrobić bezpośrednio przez stronę TikTok Ads. Wystarczy, że uzupełnisz następujące dane:
W kolejnym kroku musisz wybrać tryb Menedżera reklam na TikToku. Masz wówczas dwie opcje:
W kolejnym kroku musisz wybrać cel reklamowy. TikTok oferuje 7 możliwości podzielonych na trzy kategorie: świadomość, rozważanie zakupu i konwersje.
Jeśli za cel obierzesz sobie konwersję, pamiętaj, że musisz mieć wówczas zainstalowany i wdrożony Pixel TikToka. Dzięki niemu będziesz mógł zbierać dane na temat konwersji i trafnie je analizować.
Twoim kolejnym zadaniem jest określenie nazwy kampanii oraz ustalenie budżetu. W zakresie nazewnictwa najlepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie słów kluczowych. W tym przypadku obowiązuje limit 512 znaków ze spacjami.
Budżet kampanii jest jednym z najważniejszych aspektów. Jeśli zostanie wykorzystany, reklamy znikną z tablicy TikToka. Ustalając budżet, masz do wyboru trzy opcje:
Utworzenie grup reklam oraz określenie miejsca docelowego każdej z nich jest dość wymagającym zadaniem. W każdej kampanii może znaleźć się bowiem nawet 999 grup, dla których musisz wybrać miejsca wyświetlania. Są to przede wszystkim główny Feed TikToka oraz aplikacje tej firmy. Jeśli jednak dopiero zaczynasz przygodę z reklamami na TikToku, najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z opcji automatycznych miejsc docelowych. Algorytm samodzielnie wybierze wówczas miejsca, które przyniosą Ci najlepsze efekty.
Wybór odpowiedniej grupy docelowej jest najważniejszym aspektem każdej kampanii reklamowej. Podczas tworzenia reklamy na TikToku możesz użyć podobnych lub niestandardowych odbiorców albo kierować reklamy na podstawie takich cech, jak: płeć, wiek, lokalizacja, język, zainteresowania, zachowania czy wykorzystywane urządzenie.
W kolejnym kroku musisz ustalić budżet każdej grupy reklam oraz harmonogram ich wyświetlania. TikTok umożliwia ustawienie czasu rozpoczęcia i zakończenia wyświetlania ofert. Możesz także wybrać porę dnia, w której będą prezentowane Twoje reklamy.
Po ustaleniu harmonogramu możesz przejść do ustanowienia stawek strategii i optymalizacji reklam na TikToku. Na początku wybierz cel optymalizacji. Mogą to być konwersje, kliknięcia lub zasięg. Następnie ustal strategię definiowania stawek. Masz do wyboru trzy opcje:
Na koniec musisz wybrać rodzaj dostawy. Standardowa podzieli budżet na równe części podczas trwania kampanii, a przyśpieszona wykorzysta go tak szybko, jak to możliwe.
W każdej grupie reklam możesz utworzyć maksymalnie 20 ofert. Oto kompleksowa instrukcja, dzięki której nie pominiesz żadnego ważnego kroku:
Jak widzisz, proces tworzenia reklam na TikToku jest dość zawiły. Podczas jego realizacji łatwo popełnić błędy. Po uruchomieniu kampanii musisz więc na bieżąco śledzić jej efektywność, likwidować wszelkie usterki oraz optymalizować rozwiązania, aby cieszyły się zainteresowaniem potencjalnych klientów. W przypadku jakichkolwiek problemów zawsze możesz zgłosić się do profesjonalnej agencji marketingowej, która przeprowadzi niezbędne badania, zidentyfikuje potrzeby Twojego rynku docelowego oraz stworzy reklamy, dzięki którym zwiększysz sprzedaż i przyciągniesz wielu nowych odbiorców.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.