DARMOWY AUDYT SEO

Jak zwiększyć czytelność swojej strony internetowej w WordPressie?

Jak zwiększyć czytelność swojej strony internetowej w WordPressie?

Negative Space / pexels.com

Treść w internecie jest w pewnym sensie komunikacją pomiędzy nadawcą a odbiorcą. Jeśli więc nie możesz jasno przekazać swojego punktu widzenia, trudno będzie Ci uzyskać pożądaną odpowiedź ze strony potencjalnych klientów, nie podejmą oni też żadnej interakcji. Możesz pisać w najpiękniejszy sposób, ale jeśli merytorycznie nikt Cię nie zrozumie, raczej nie osiągniesz zamierzonych efektów swoich działań.

Na szczęście można określić liczbowo czytelność tekstu za pomocą tak zwanej oceny czytelności. Definiuje się ją jako łatwość czytania i rozumienia tekstu przez odbiorców.

W tym artykule dowiesz się więcej na temat czytelności oraz tego, w jaki sposób zwiększyć jej wynik na swojej stronie internetowej.

Czym jest czytelność dla użytkowników oraz dla SEO?

Czytelność określa łatwość dostępu do treści. Na początek powinieneś wiedzieć, że czytelny tekst przyciąga ludzi do Twojej witryny, ponieważ przeglądanie tego typu treści zajmuje im mniej czasu, a przy tym jest ona dla nich zrozumiała. Trudny do odczytania tekst będzie frustrował odwiedzających, przez co natychmiast przejdą oni do konkurencji, zwiększając współczynnik odrzuceń Twojej strony. Czytelna treść na stronie buduje zaufanie pomiędzy Tobą, czyli firmą, a użytkownikami odwiedzającymi witrynę. Daj im możliwość przeczytania Twojej strony ze zrozumieniem, aby mogli dowiedzieć się więcej o oferowanych produktach.

Musisz wiedzieć, że czytelność odgrywa ogromną rolę w SEO. Wyszukiwarki z każdym dniem stają się coraz lepsze i potrafią reagować na zmiany w zachowaniu użytkowników. Jeszcze niedawno wystarczyło umieścić na stronie słowa kluczowe, jednak teraz to już nie wystarcza. Google jest znacznie lepszy w rozpoznawaniu treści o wysokiej jakości. Wyszukiwarki potrafią również przewidywać, co użytkownicy będą chcieli przeczytać. W związku z tym tworzenie przyjaznej dla użytkownika treści ma kluczowe znaczenie, jeśli chcesz znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Wskazówki, które pomogą Ci zwiększyć czytelność strony internetowej WordPress

  1. Pisz w prosty i przejrzysty sposób

Za każdym razem, gdy tworzysz treść na stronę, postaraj się, aby była ona zrozumiała dla każdego. Uprość swoją wiadomość, aby czytelnicy nie musieli szukać ukrytego znaczenia.

  1. Stosuj większe czcionki

Większy rozmiar czcionki zwiększa czytelność. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić.

Wskaźnik czytelności to liczba wskazująca, jak łatwy w odbiorze jest dany tekst. Musisz być świadomy tego, że ludzie czytają na różnych poziomach. Jednak wszyscy powinni odebrać Twój przekaz w podobny sposób, dlatego musisz postarać się o czytelność strony, tak aby była przyjazna dla każdego, na każdym poziomie wiedzy i życia. Musisz zadbać o to, aby Twoja treść nie została źle zrozumiana przez czytelników. Niektóre metryki brane pod uwagę przy obliczaniu czytelności są bardziej subiektywne niż reszta, ale ważną rzeczą decydującą o czytelności jest m.in: długość treści w witrynie czy poziom używanego słownictwa.

Pamiętaj, że wysoki wynik czytelności strony WWW, świadczy o tym, iż tekst jest łatwy do przeczytania i zrozumienia przez odbiorcę. Zatem im wyższy wynik, tym lepiej dla Ciebie!

Źródło: AlphaTradeZone / pexels.com

  1. Przeczytaj swój tekst na głos

Głośne czytanie tekstu pomoże Ci rozwiązać błędy w pisowni lub odnaleźć słowa, które nie mają sensu. Pozbycie się kluczowych błędów zapewni większą czytelności treści dla każdego.

  1. Pisz precyzyjnie

Nie możesz zapominać o ludziach, którzy czytają Twoje treści, dlatego postaraj się nie tworzyć zbyt długich zdań, które będą jedną wielką taflą słów. Niestety taki tekst tylko zniechęca użytkowników do dalszej interakcji z Twoją witryną. Chodzi o to, aby zdania były krótkie i proste w odbiorze.

  1. Nie pisz wyszukanym i poetyckim językiem

Nikt nie zrozumie Twoich treści, jeśli zaczniesz pisać zbyt wyszukanym językiem. Pisanie ekspansywnym, poetyckim stylem oraz stosowanie słów, które nie są powszechnie znane, będzie powodowało większy współczynnik odrzuceń strony, niż Ci się wydaje. Zachowaj prosty styl. W końcu treść powinna komunikować to, co masz do przekazania, w sposób zrozumiały!

  1. Stosuj więcej grafik

Odpowiednie, zabawne i pouczające zdjęcia z pewnością zachęcą czytelników do przeglądania treści na stronie.

  1. Stosuj humor

W swoich treściach postaraj się stosować humor, jednak musisz wyczuć, kiedy jest to właściwe. Dzięki temu Twój wpis blogowy będzie atrakcyjniejszy oraz bardziej wciągający, a użytkownicy będą chętniej dzielić się jego treścią z innymi.

  1. Bądź rozmowny

Stwórz poczucie intymności z odbiorcami. Pisz tak, jakbyś prowadził z nimi nieformalną rozmowę.

  1. Stosuj krótkie akapity

Zbyt długie zdania i monotonność treści tylko zniechęcają użytkowników do dalszych interakcji. Dlatego staraj się używać krótkich akapitów, używaj wypunktowań i od czasu do czasu dodawaj jednowierszowe akapity, aby urozmaicić przekaz. Dzielenie tekstów pomoże odbiorcom łatwiej przyswoić treść na stronie.

Sprawdź: Jak założyć bloga na WordPress?

Podsumowanie

Powyżej podaliśmy tylko kilka wskazówek, które pomogą Ci zwiększyć czytelność swojej strony internetowej na WordPressie. Z pewnością umożliwią Ci one rozwijanie się i budowanie firmy w sieci. W związku z tym, że większość treści internetowych jest obsługiwana przez roboty indeksujące i sterowana algorytmami, powinieneś zadbać o ich jakość. Upewnij się, że potencjalni klienci zrozumieją Twój przekaz i skorzystają z Twoich produktów lub usług!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Pozycjonowanie lokalne – jak rozwijać swój biznes online?
    Pozycjonowanie lokalne – jak rozwijać swój biznes online?
    Lokalność powraca do łask. Jak zająć się optymalizacją swojej strony, prowadząc biznes stacjonarny? Czym jest lokalne SEO i z jakich elementów się składa?
    Nowości w Google Search Console – bądź na bieżąco!
    Nowości w Google Search Console – bądź na bieżąco!
    Żyj w przyjaźni z Google i wykorzystaj wachlarz możliwości, jaki Ci oferuje. Dowiedz się, co nowego w konsoli Google Search Console i o czym warto pamiętać.
    Jak prawidłowo napisać meta opis na stronie internetowej?
    Jak prawidłowo napisać meta opis na stronie internetowej?
    Stworzenie dobrego opisu meta może być ciężkim zadaniem. Aby Ci je ułatwić, w naszym artykule wyjaśniamy, czym jest i jak pisać meta opis strony.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę