W sieci istnieje już ponad 370 tysięcy sklepów internetowych, które używają Shopify do wprowadzania swoich produktów na rynek internetowy. Wynika z tego duża konkurencyjność tego obszaru. Okazuje się zatem, że generowanie sprzedaży i uzyskanie satysfakcjonującego współczynnika konwersji może być trudne.
Z badań wynika, że tylko 22% firm jest zadowolonych ze swoich wskaźników. Przyjrzyjmy się zatem kilku skutecznym wskazówkom, dzięki którym nie dołączysz do tego grona. Oto techniki, których zastosowanie pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż w Shopify!
CRO, czyli optymalizacja współczynnika konwersji, to wszelkiego rodzaju formy doskonalenia witryny, których celem jest zachęcenie odbiorców do podjęcia określonych działań zdefiniowanych jako konwersja. Na platformie Shopify najczęściej mierzoną akcją jest sprzedaż, czyli liczba dokonanych transakcji.
CRO wymaga konsekwentnej pracy i zaangażowania. Nie ma rozwiązania, które zapewni szybkie i długotrwałe wyniki.
Optymalizacja współczynnika konwersji obejmuje wiele testów poszczególnych elementów witryny w celu zidentyfikowania najskuteczniejszych kombinacji. Uzyskane wyniki są następnie wykorzystywane do generowania sprzedaży i budowania ruchu na stronie.
Cały proces wymaga również dokładnego zrozumienia potrzeb i oczekiwań grupy docelowej. Dostosowanie struktury sklepu internetowego do preferencji potencjalnych klientów zapewnia możliwość osiągnięcia lepszej konwersji, gdyż oferta okazuje się dla nich wówczas bardziej atrakcyjna.
Prezentowanie oferty na Shopify to swego rodzaju wizytówka marki. Warto więc zadbać o jakość tej działalności i stworzyć treść, która zachwyci docelowych odbiorców.
Przyjrzyjmy się więc bliżej technikom, dzięki którym osiągniesz satysfakcjonujący współczynnik konwersji.
CTA (wezwanie do działania) to strategicznie rozmieszczone w witrynie przyciski, które zachęcają użytkowników do podjęcia określonych działań. Jeśli prowadzisz sklep internetowych, użycie czegoś prostego i zrozumiałego, na przykład „Kup teraz”, z reguły okazuje się najlepszym rozwiązaniem.
Warto jednak dostosować wezwania do działania do charakterystyki prowadzonej działalności. Personalizowane przyciski z pewnością zwiększą zainteresowanie klientów, dzięki czemu szansa na podjęcie przez nich pożądanych kroków znacznie wzrośnie.
Popularność zakupów internetowych stale wzrasta. Okazuje się ponadto, że większość użytkowników dokonuje transakcji online z poziomu swoich smartfonów. Ważne jest zatem, aby witryna była dostosowania do funkcjonalności i wymiarów urządzeń mobilnych.
Jeśli chcesz, aby Twój biznes przynosił satysfakcjonujące wyniki, zadbaj o elementy, takie jak szybkie ładowanie stron, prawidłowe rozplanowanie struktury treści, widoczność wszystkich elementów zawartości oraz funkcjonalność poszczególnych przycisków. Dbałość o te czynniki z pewnością korzystnie wpłynie na wrażenia użytkowników, dzięki czemu współczynnik konwersji znacznie wzrośnie.
Najlepszym sposobem na zidentyfikowanie ewentualnych błędów i zlokalizowanie obszarów przynoszących pożądane efekty, jest dokładny test witryny.
Warto przemyśleć wszelkie szczegóły strony internetowej i zastanowić się, które elementy wymagają poprawy. Pamiętaj, że zawsze masz do wyboru kilka opcji. Wdrożenie poszczególnych rozwiązań i zbadanie ich efektywności to najlepszy sposób na stworzenie idealnego sklepu internetowego, którego zawartość z pewnością zachęci klientów do dokonania zakupów.
Oto prosty schemat testowania witryny, dzięki któremu opracujesz skuteczny układ witryny e-commerce:
Udostępnienie odbiorcom możliwości wyszukiwania interesujących ich treści w witrynie to najlepszy sposób na optymalizację ich doświadczeń i zwiększenie współczynnika konwersji.
Upewnij się więc, że posiadasz rozszerzone możliwości wyszukiwania mobilnego, masz opcję autouzupełniania i sugestii oraz uwzględniasz listę produktów o podobnych nazwach. Wyszukiwanie hasła „pokrowiec” powinno dać podobne wyniki jak wpisanie terminu „etui”.
Z badań wynika, że prawie 70% użytkowników porzuca swój koszyk w sklepie internetowym. Jeśli zdarza się to również w Twojej witrynie, szanse na satysfakcjonujący współczynnik konwersji znacznie spadają.
Aby uniknąć tego problemu, warto zoptymalizować proces realizacji transakcji. Oto kilka skutecznych porad, dzięki którym zachęcisz użytkowników do dokonywania zakupów w swoim sklepie:
Pamiętaj, że optymalizacja konwersji to długi i wymagający proces. Warto jednak poświęcić na niego swój czas, gdyż okazać się może kluczem do sukcesu każdego biznesu. Skorzystaj więc z wyżej wymienionych wskazówek i ciesz się większą sprzedażą już dziś!
Spodobał Ci się artykuł? Oceń go! Masz stronę internetową i chciałbyś wreszcie zacząć zarabiać? Zapraszamy na konsultację z naszymi analitykami SEO! Na spotkaniu dowiesz się, jak pozycjonowanie może wspomóc Twój biznes.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.