Jak zwiększyć konwersję na Shopify?

Jak zwiększyć konwersję na Shopify?

Ivan Samkov / pexels.com

W sieci istnieje już ponad 370 tysięcy sklepów internetowych, które używają Shopify do wprowadzania swoich produktów na rynek internetowy. Wynika z tego duża konkurencyjność tego obszaru. Okazuje się zatem, że generowanie sprzedaży i uzyskanie satysfakcjonującego współczynnika konwersji może być trudne.

Z badań wynika, że tylko 22% firm jest zadowolonych ze swoich wskaźników. Przyjrzyjmy się zatem kilku skutecznym wskazówkom, dzięki którym nie dołączysz do tego grona. Oto techniki, których zastosowanie pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż w Shopify!

Optymalizacja współczynnika konwersji

CRO, czyli optymalizacja współczynnika konwersji, to wszelkiego rodzaju formy doskonalenia witryny, których celem jest zachęcenie odbiorców do podjęcia określonych działań zdefiniowanych jako konwersja. Na platformie Shopify najczęściej mierzoną akcją jest sprzedaż, czyli liczba dokonanych transakcji.

CRO wymaga konsekwentnej pracy i zaangażowania. Nie ma rozwiązania, które zapewni szybkie i długotrwałe wyniki.

Optymalizacja współczynnika konwersji obejmuje wiele testów poszczególnych elementów witryny w celu zidentyfikowania najskuteczniejszych kombinacji. Uzyskane wyniki są następnie wykorzystywane do generowania sprzedaży i budowania ruchu na stronie.

Cały proces wymaga również dokładnego zrozumienia potrzeb i oczekiwań grupy docelowej. Dostosowanie struktury sklepu internetowego do preferencji potencjalnych klientów zapewnia możliwość osiągnięcia lepszej konwersji, gdyż oferta okazuje się dla nich wówczas bardziej atrakcyjna.

Prezentowanie oferty na Shopify to swego rodzaju wizytówka marki. Warto więc zadbać o jakość tej działalności i stworzyć treść, która zachwyci docelowych odbiorców.

Przyjrzyjmy się więc bliżej technikom, dzięki którym osiągniesz satysfakcjonujący współczynnik konwersji.

Sprawdź: Od czego należy zacząć optymalizację SEO na PrestaShop?

Wezwania do działania

CTA (wezwanie do działania) to strategicznie rozmieszczone w witrynie przyciski, które zachęcają użytkowników do podjęcia określonych działań. Jeśli prowadzisz sklep internetowych, użycie czegoś prostego i zrozumiałego, na przykład „Kup teraz”, z reguły okazuje się najlepszym rozwiązaniem.

Warto jednak dostosować wezwania do działania do charakterystyki prowadzonej działalności. Personalizowane przyciski z pewnością zwiększą zainteresowanie klientów, dzięki czemu szansa na podjęcie przez nich pożądanych kroków znacznie wzrośnie.

Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych

Popularność zakupów internetowych stale wzrasta. Okazuje się ponadto, że większość użytkowników dokonuje transakcji online z poziomu swoich smartfonów. Ważne jest zatem, aby witryna była dostosowania do funkcjonalności i wymiarów urządzeń mobilnych.

Jeśli chcesz, aby Twój biznes przynosił satysfakcjonujące wyniki, zadbaj o elementy, takie jak szybkie ładowanie stron, prawidłowe rozplanowanie struktury treści, widoczność wszystkich elementów zawartości oraz funkcjonalność poszczególnych przycisków. Dbałość o te czynniki z pewnością korzystnie wpłynie na wrażenia użytkowników, dzięki czemu współczynnik konwersji znacznie wzrośnie.

Sprawdź: Wady i zalety platformy Sky-Shop

Testowanie skuteczności witryny

Najlepszym sposobem na zidentyfikowanie ewentualnych błędów i zlokalizowanie obszarów przynoszących pożądane efekty, jest dokładny test witryny.

Warto przemyśleć wszelkie szczegóły strony internetowej i zastanowić się, które elementy wymagają poprawy. Pamiętaj, że zawsze masz do wyboru kilka opcji. Wdrożenie poszczególnych rozwiązań i zbadanie ich efektywności to najlepszy sposób na stworzenie idealnego sklepu internetowego, którego zawartość z pewnością zachęci klientów do dokonania zakupów.

Źródło: cottonbro / pexels.com

Oto prosty schemat testowania witryny, dzięki któremu opracujesz skuteczny układ witryny e-commerce:

  1. Wyznacz cele swojej firmy i określ, w jaki sposób będziesz mierzyć ich realizację.
  2. Wybierz stronę internetową, na której będziesz mógł analizować prowadzone działania.
  3. Sporządź listę elementów witryny, które będziesz testować (na przykład wezwania do działania czy nagłówki).
  4. Wypróbuj różnego zestawienia tych czynników, aby móc je porównywać.
  5. Skorzystaj z oprogramowania do testów A/B, aby wybrać kombinacje przynoszące najlepsze efekty.

Uwzględniaj funkcję wyszukiwania

Udostępnienie odbiorcom możliwości wyszukiwania interesujących ich treści w witrynie to najlepszy sposób na optymalizację ich doświadczeń i zwiększenie współczynnika konwersji.

Upewnij się więc, że posiadasz rozszerzone możliwości wyszukiwania mobilnego, masz opcję autouzupełniania i sugestii oraz uwzględniasz listę produktów o podobnych nazwach. Wyszukiwanie hasła „pokrowiec” powinno dać podobne wyniki jak wpisanie terminu „etui”.

Sprawdź: Magento a PrestaShop – czym się różnią? Jaki system wybrać?

Optymalizacja działań transakcyjnych

Z badań wynika, że prawie 70% użytkowników porzuca swój koszyk w sklepie internetowym. Jeśli zdarza się to również w Twojej witrynie, szanse na satysfakcjonujący współczynnik konwersji znacznie spadają.

Aby uniknąć tego problemu, warto zoptymalizować proces realizacji transakcji. Oto kilka skutecznych porad, dzięki którym zachęcisz użytkowników do dokonywania zakupów w swoim sklepie:

  • Zadbaj o funkcjonalność i prostotę systemu realizacji transakcji. Upewnij się też, że widoczny jest pasek postępu zakupu, aby klient wiedział, ile kroków pozostało do opłacenia zamówienia.
  • Udostępnij wiele różnych metod płatności.
  • Zadbaj o bezpieczeństwo transakcji i pokaż to swoim klientom, wyświetlając logo czy banery gwarantujące ochronę danych.
  • Spraw, aby zwroty i wymiany przebiegały bezproblemowo, a ich regulamin był widoczny i zrozumiały.
  • Nie zmuszaj klientów do utworzenia konta przed opłaceniem zakupu.

Pamiętaj, że optymalizacja konwersji to długi i wymagający proces. Warto jednak poświęcić na niego swój czas, gdyż okazać się może kluczem do sukcesu każdego biznesu. Skorzystaj więc z wyżej wymienionych wskazówek i ciesz się większą sprzedażą już dziś!

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go! Masz stronę internetową i chciałbyś wreszcie zacząć zarabiać? Zapraszamy na konsultację z naszymi analitykami SEO! Na spotkaniu dowiesz się, jak pozycjonowanie może wspomóc Twój biznes.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Skuteczny sposób na cenową rewolucję w Twoim e-commerce

    Skuteczny sposób na cenową rewolucję w Twoim e-commerce

    Cena ma duże znaczenie dla kupujących. Czytaj dalej i dowiedz się, jak kreować politykę cenową w e-commerce.
    Co zrobić z porzuconymi koszykami na platformie Shoper?

    Co zrobić z porzuconymi koszykami na platformie Shoper?

    Niemal wszyscy zarządzający platformami sprzedażowymi zmagają się z problemem porzuconych koszyków. Jak skutecznie zachęcić klienta do finalizacji zakupu?
    Jak założyć sklep na Sky-Shop?

    Jak założyć sklep na Sky-Shop?

    Rozpoczynasz swoją biznesową przygodę i nie masz pojęcia, jak poradzić sobie ze stworzeniem strony internetowej? Branża e-commerce oferuje kilka opcji.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę