Mając stronę internetową, z pewnością najbardziej zależy Ci na jej rozpoznawalności w sieci. Popularność budowana jest przede wszystkim dzięki interakcjom użytkowników – poprzez generowany ruch oraz kliknięcia. Jest to szczególnie ważne w przypadku witryn e-commerce. Z tego względu musisz skupić się na optymalizacji CRO pod kątem UX. Konwersja co to znaczy? Jak łączy się z wrażeniami użytkowników? Sprawdźmy!
Konwersja polega na wykonaniu przez odbiorcę, potencjalnego klienta, działania w odpowiedzi na skierowaną w jego stronę kampanię reklamową bądź działania SEO, np. dokonania zakupu produktu, wypełnienia formularza, zapisania się do newslettera, rejestracji konta bądź kliknięcia baneru reklamowego. Jest ona dla wielu właścicieli stron ważnym źródłem dochodu.
Oczywiście wszystko zależy od dziedziny i branży – zawsze należy brać pod uwagę sektor działania. Średni wynik konwersji wynosi między 2 a 5%, ale około 25% firm osiąga wyniki nawet do 10% bądź większe. W przypadku branży e-commerce za niski współczynnik konwersji uznaje się wartość poniżej 2%.
UX skupia się na maksymalizacji pozytywnych odczuć odbiorców związanych z użytkowaniem witryny bądź aplikacji. Celem jest stworzenie strony łatwej, intuicyjnej w nawigacji, o zrozumiałym przekazie, a także wygodnym procesie zakupowym. Nie dość, że musisz skupić się na funkcjonalności i optymalizacji, to również zadbać o aspekt wizualny: interfejs, design, kolorystykę, czcionki, przyciski, animacje oraz wiele innych elementów (w zależności od charakteru strony).
Conversion Rate Optimization (CRO) to metoda wyznaczania najlepszego rozwiązania z punktu widzenia określonego wskaźnika jakości. W przypadku współczynnika konwersji jest to proces wykorzystujący analitykę cyfrowych danych oraz badania konsumenckie pod kątem User Experience w celu poprawy jakości strony internetowej i zwiększenia wybranych wcześniej wskaźników efektywności (KPI).
W przypadku sklepów online współczynnik konwersji informuje nie tylko o możliwościach zwiększenia sprzedaży, ale także, po jakie rozwiązania i aktualizacje warto sięgać, aby dana witryna była jak najlepiej zoptymalizowana pod kątem doświadczeń klientów. Pamiętaj: to konsumenci dyktują warunki, zwłaszcza teraz, kiedy konkurencja jest tak duża.
Współczynnik konwersji ma również bezpośredni wpływ na układ i charakter Twojej witryny. W przypadku strony głównej mowa o pierwszym wrażeniu – strona internetowa jest więc wizytówką Twojej firmy. Jeśli będzie oryginalna i przykuwająca uwagę, będziesz mieć większe szanse na zatrzymanie użytkownika, a także zachęcenie go do ponownych odwiedzin. W tym miejscu możesz wyróżnić linki produktowe, zaoferować spersonalizowane przyciski czy stworzyć chat. Wszystko to ma wpływ na interakcję odbiorcy ze stroną.
SXO jest więc kompleksowym połączeniem SEO z UX. To szczególnie ważne w przypadku sklepów internetowych, gdzie celem jest zachęcenie klienta do działania. Umiejętne połączenie obu technik pozwoli zwiększyć rozpoznawalność w sieci, a także pozytywnie wpłynie na ruch organiczny, współczynnik konwersji oraz zyski. Co za tym idzie, nie trzeba będzie martwić się o współczynnik odrzuceń czy problem porzucanych koszyków zakupowych. Ponadto klienci będą mieć większe zaufanie do strony, co pozwoli zbudować wspólnotę lojalnych odbiorców.
Każdy z tych kroków pozwoli Ci zoptymalizować witrynę. To są jedynie podstawy – istnieje wiele sposobów na wywołanie interakcji. Przede wszystkim musisz dobrać odpowiednie środki, aby wspierać internautów w podejmowaniu działań i decyzji.
Inwestując w strategię SXO, zwiększasz swoje szanse na to, że użytkownik nie tylko znajdzie Twoją witrynę w Google, ale stanie się realnym klientem generującym leady sprzedażowe. SEO, UX, konwersja to filary niezbędne w procesie pozyskiwania użytkowników, które w połączeniu pozwolą Ci wygenerować zwrot z inwestycji.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.