DARMOWY AUDYT SEO

Jak zwiększyć przychody w e-commerce?

Jak zwiększyć przychody w e-commerce?

Camila Bou/pexels.com

Sprzedaż internetowa w ostatnim czasie zyskała znaczną przewagę nad tradycyjnymi zakupami. Współcześni klienci cenią sobie bowiem wygodę transakcji bez wychodzenia z domu oraz możliwość porównywania ofert. Niestety, stały wzrost konkurencyjności tego obszaru sprawia, że przedsiębiorcom coraz trudniej uzyskać satysfakcjonujące wyniki. Jak zatem zwiększyć przychody w e-commerce? Podpowiadamy!

Skuteczna promocja to podstawa

Podstawą każdej marki e-commerce jest skuteczna strategia marketingowa. Dzięki właściwym działaniom promocyjnym można osiągnąć zadowalające efekty, dzięki którym firma może nieustannie rozwijać swój biznes w sieci i stale pomnażać zyski.

Do najważniejszych korzyści, jakie gwarantuje skuteczny marketing internetowy, zaliczamy między innymi dynamiczny wzrost sprzedaży, większą świadomość marki online, wyższy współczynnik konwersji, większe zaufanie do świadczonych usług oraz możliwość konkurowania z nawet największymi markami w branży.

Nic więc dziwnego, że coraz więcej właścicieli firm rezygnuje z tradycyjnych środków reklamy na rzecz kompleksowych działań online. Trzeba jednak pamiętać, że proces cyfrowej promocji jest dość wymagający i czasochłonny, a wystąpienie wszelkich błędów na poszczególnych etapach kampanii może bardzo niekorzystnie wpłynąć na jej efekty. Na co zatem zwrócić uwagę, aby biznes e-commerce zanotował dynamiczny wzrost zysków?

Sprawdź: Content Marketing – jaką rolę odgrywa w e-commerce?

Zwiększanie zysków w e-commerce – na co zwrócić uwagę?

W zwiększaniu rentowności e-commerce najważniejsze jest zastosowanie skutecznych działań marketingowych. Mimo że w przypadku każdej marki poszczególne techniki przyniosą odmienne efekty, możemy wyróżnić kilka szczególnie ważnych metod, które wesprą rozwój wszystkich internetowych firm. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron internetowych to proces zwiększania widoczności marki na liście wyników wyszukiwania Google. Opiera się on na wykorzystywaniu różnych technik optymalizacyjnych i narzędzi marketingowych, dzięki którym witryna jest bardziej funkcjonalna, a jej przekaz dociera do szerszego grona odbiorców.

Nadrzędnym celem pozycjonowania jest rozszerzenie świadomości marki w Internecie oraz pozyskanie wielu nowych klientów, co, jak wiadomo, sprzyja zwiększeniu sprzedaży.

Trzeba jednak pamiętać, że SEO jest dość złożone, a skuteczność działań optymalizacyjnych zależy od różnych czynników. Jakie techniki zatem wybrać, aby zwiększyć zyski w swoim e-commerce? Oto najważniejsze z nich:

  • optymalizacja treści pod kątem odpowiednich słów kluczowych,
  • link building,
  • optymalizacja strony pod kątem technicznym,
  • content marketing,
  • optymalizacja wizytówki Google.

Kampanie reklamowe

O ile pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo tanim, a czasami nawet zupełnie darmowym rozwiązaniem, wdrażając kampanie reklamowe w sieci, trzeba liczyć się z pewnymi kosztami.

W przypadku reklam PPC reklamodawca płaci za każdym razem, gdy użytkownik kliknie daną ofertę. Koszty kampanii w mediach społecznościowych uwarunkowane są natomiast liczebnością grupy docelowej lub rodzajem zastosowanych reklam. Niemniej jednak wykorzystując tę technikę w promocji swojego e-commerce, trzeba być przygotowanym na stosunkowo duże uszczuplenie budżetu.

Nie oznacza to jednak, że kampanie Google Ads, Facebook Ads czy reklamy na YouTube nie są warte swojej ceny. Umiejętnie opracowana strategia, dobór właściwych środków oraz trafne zidentyfikowanie grupy docelowej mogą bowiem skutkować świetnym zwrotem z inwestycji. Warto więc zaangażować się w stworzenie kompleksowej kampanii reklamowej online, gdyż może to bardzo korzystnie wpłynąć na dochody każdego biznesu e-commerce.

Optymalizacja UX

Optymalizacja doświadczeń użytkowników to najlepszy sposób na wyróżnienie się spośród innych marek w branży. Angażujące treści i wysokiej jakości produkty nie wystarczą, aby stale przyciągać nowych klientów i budować z nimi długotrwałe relacje.

Optymalizacja UX polega na zwiększaniu użyteczności i funkcjonalności stron internetowych, aby maksymalnie ułatwić odbiorcom wykorzystywanie ich zasobów. Działania z tego zakresu obejmują techniki, takie jak:

  • optymalizacja szybkości ładowania strony internetowej,
  • dostosowanie funkcjonalności do urządzeń mobilnych,
  • optymalizacja jakości obrazów i innych plików multimedialnych,
  • stworzenie czytelnej struktury treści,
  • dbałość o poprawność metadanych,
  • ujednolicenie przekazu,
  • ograniczenie liczby przekierowań,
  • opracowanie przyjaznych adresów URL.

Jak widać, na użyteczność stron internetowych wpływa wiele czynników. Chcąc zwiększyć dochody w swoim e-commerce, trzeba zadbać o wszystkie aspekty związane z doświadczeniami odbiorców. Optymalizacja UX bezpośrednio przekłada się bowiem na zaufanie do marki oraz skłonność do zakupów. Warto więc przeprowadzić dokładne badania, zidentyfikować potrzeby potencjalnych klientów, wykryć wszelkie błędy w witrynie oraz podjąć szereg działań, aby sprostać oczekiwaniom odbiorców.

Działalność e-commerce – najczęstsze błędy

Na każdym etapie działalności e-commerce możemy natrafić na wiele trudności. Mowa tu nie tylko o stale zmieniających się wytycznych wyszukiwarek i dynamicznym postępie technologicznym. Trzeba bowiem pamiętać, że konkurencyjność rynku sprzyja wzrostowi oczekiwań nabywców. Coraz trudniej więc zaspokoić potrzeby docelowych odbiorców i zachęcić ich do zakupu.

Istotną przeszkodą w zwiększaniu dochodów e-commerce jest też nieumiejętne wykorzystywanie narzędzi promocyjnych. Na jakie błędy warto uważać?

  • Stosowanie nieuczciwych technik optymalizacyjnych, takich jak kupowanie linków, upychanie słów kluczowych, maskowanie czy ukrywanie treści;
  • niewłaściwy dobór grupy docelowej;
  • zbyt szerokie lub zbyt wąskie działania marketingowe;
  • brak analizy efektów i wprowadzania niezbędnych modyfikacji;
  • stosowanie zbyt ogólnego przekazu (obecnie najlepsze efekty przynoszą spersonalizowane oferty).
Sprawdź: Jak generować większą ilość leadów sprzedażowych?

Podsumowanie

Jak widać, zwiększanie sprzedaży w e-commerce to dość czasochłonny i wymagający proces. Nic więc dziwnego, że właściciele firm coraz częściej korzystają z usług profesjonalnych agencji interaktywnych. Specjaliści nie tylko przeprowadzą szczegółowe badania rynku i kompleksową optymalizację strategii marketingowej, ale też na bieżąco będą śledzić ich efekty, dzięki czemu ryzyko wystąpienia wszelkich błędów spadnie do absolutnego minimum.

Warto więc skonsultować się ze specjalistą, gdyż może okazać się to najlepszym sposobem na zwiększenie przychodów w e-commerce.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak przygotować swój biznes na walentynki?
    Jak przygotować swój biznes na walentynki?
    Według serwisu Picodi 77% Polaków obchodzi walentynki*, co więcej – 14 lutego to dzień, który nie dotyczy jedynie par. Święto […]
    Jak zwiększyć konwersję na Shopify?
    Jak zwiększyć konwersję na Shopify?
    Czym jest CRO? Jak zoptymalizować współczynnik konwersji? Na jakie elementy witryny zwrócić uwagę? Podpowiemy Ci, jak zwiększyć sprzedaż online!
    Ile kosztuje sklep na PrestaShop?
    Ile kosztuje sklep na PrestaShop?
    Chcesz założyć sklep WWW i zastanawiasz się nad wyborem oprogramowania? Najpopularniejszym w Polsce jest PrestaShop. Dowiedz się, ile będzie Cię kosztować sklep oparty na tym rozwiązaniu i jakie możliwości masz do wyboru. Zanim podejmiesz decyzję, sprawdź najważniejsze informacje o PrestaShop i wydatkach związanych z uruchomieniem takiego sklepu.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę