Wyszukiwarka Google nie jest jedynym kanałem, z którego możesz pozyskiwać ruch na swoją stronę. Warto wykorzystać fakt, że ponad 75% światowej populacji w wieku 13+ na co dzień używa serwisów takich jak: Facebook, Instagram, TikTok, YouTube czy LinkedIn (HootSuite). W tym artykule wyjaśniamy, jak wykorzystać media społecznościowe, aby poprawić statystyki odwiedzin na swojej stronie internetowej. Sprawdź koniecznie!
Aż 87% marketerów twierdzi, że zwiększenie ruchu na stronie jest jedną z największych korzyści social media marketingu. Co ciekawe, ta korzyść wymieniana jest nawet częściej niż pozyskiwanie leadów.
Nie ma wątpliwości, że da się pozyskiwać ruch w witrynie za pomocą portali społecznościowych takich jak: Facebook, YouTube, Instagram, TikTok czy LinkedIn.
Przede wszystkim warto rozprawić się z mitem mówiącym, że social media są tylko dla młodzieży. Wiele marek może odnaleźć swoją grupę docelową na portalach społecznościowych, nawet jeśli kieruje ofertę do starszych pokoleń.
Ważny jest wybór odpowiedniego kanału. Trzeba zwrócić uwagę przede wszystkim na dane demograficzne odbiorców. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby prowadzić profile firmowe na kilku różnych portalach, jednak nie może się to odbić na ich jakości.
Aby social media stały się znaczącym narzędziem do generowania ruchu na stronie, potrzebne są duże zasięgi. Jeśli Twój profil na Facebooku obserwuje 150 osób, wyniki nie będą tak spektakularne. Warto więc od samego początku dbać o firmowe konta i zbierać wokół nich zaangażowaną społeczność.
Załóżmy, że ten etap masz już za sobą. Co dalej?
Jednym z najprostszych sposobów na przekierowanie ruchu z mediów społecznościowych na stronę firmową, jest publikowanie linków do wpisów blogowych lub innych form treści znajdujących się w witrynie.
facebook.com
Tę metodę można wykorzystać zarówno w przypadku świeżego contentu, jak i tego, który został opublikowany dawno temu – oczywiście pod warunkiem, że jest aktualny. Dzięki temu dotrze on do osób, które pojawiły się na profilu niedawno. Treści typu evergreen (wiecznie żywe) warto udostępniać cyklicznie.
Kluczowe znaczenie ma tutaj sposób przedstawienia wpisu. Nie wystarczy udostępnić adresu URL i czekać na odwiedziny – to oczywiste. Trzeba w jakiś sposób zainteresować użytkowników ciekawą zajawką. Może to być dobrze napisany lead artykułu, ciekawostka, statystyki, o których mowa w tekście lub coś innego, co przyciągnie uwagę czytelnika i sprawi, że będzie chciał dowiedzieć się więcej.
Pamiętaj, że większość użytkowników do przeglądania serwisów społecznościowych używa telefonów komórkowych. Jeśli więc zamierzasz kierować ruch z Facebooka czy Instagrama na swoją stronę, zadbaj o to, aby była ona responsywna i zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych.
Ruch w witrynie można pozyskiwać również za pomocą płatnych kampanii w mediach społecznościowych. Liczba obserwujących nie ma wówczas tak dużego znaczenia, ponieważ za pomocą odpowiedniego targetowania dotrzesz do użytkowników, którzy wcześniej nie słyszeli o Twojej stronie, a także do tych, którzy znają markę bardzo dobrze. Tak naprawdę kampanie w social mediach pozwalają docierać do odbiorców na każdym etapie lejka marketingowego.
Obecnie każdy popularny portal społecznościowy oferuje szereg możliwości reklamowych. Firmy mogą tworzyć kampanie nakierowane stricte na pozyskiwanie odwiedzin w witrynie.
facebook.com
Lead magnet (magnes na leady) to coś wartościowego dla docelowych odbiorców. Coś, co zwróci ich uwagę i zachęci do wykonania akcji np. wejścia na stronę czy podania swojego adresu e-mail.
Lead magnet można wykorzystać w mediach społecznościowych, aby zwiększyć ruch w witrynie. Tutaj sprawdzą się zarówno działania darmowe (publikowanie linku w poście), jak i płatne (kampanie reklamowe).
facebook.com
Ważne jest to, aby lead magnet rzeczywiście był wartościowy dla użytkowników. Może być to e-book, case study, dostęp do webinaru, raport, szablon, darmowa konsultacja czy nawet kupon rabatowy. Warto przeprowadzić research i sprawdzić, jakie potrzeby mają docelowi odbiorcy.
Znaczenie dla sukcesu mają nie tylko jednorazowe czynności, takie jak udostępnienie adresu URL do strony, ale również całokształt działań. Liczy się to, jak prowadzisz swoje firmowe media społecznościowe. Aby zwiększyć szansę na ruch w witrynie i ogólne zaangażowanie grupy docelowej, zadbaj o następujące aspekty.
Uzupełnij informacje na swoim firmowym profilu, a przede wszystkim dodaj link do strony. Dzięki temu zainteresowani Twoją działalnością będą mogli w łatwy i szybki sposób przenieść się do witryny.
Oprócz tego warto dodać logo zgodne z identyfikacją wizualną marki oraz krótki, ciekawy opis firmy.
Angażuj użytkowników, organizując konkursy, zadając pytania i zachęcając do pozostawiania komentarzy. Im więcej dzieje się na Twoim profilu, tym lepiej. Zaangażowanie użytkowników ma też znaczenie dla algorytmów w mediach społecznościowych.
Twój profil powinien być przede wszystkim dla grupy docelowej. Warto publikować treści, które zainteresują potencjalnych klientów – np. pomogą im rozwiązać dany problem lub rozwieją wątpliwości.
Ważne jest więc dokładne zbadanie potrzeb, zachowań i przyzwyczajeń grupy docelowej. Możesz to zrobić m.in. za pomocą narzędzi do analizowania słów kluczowych, a także pozyskując informacje z komentarzy pod postami.
Pamiętaj też, że wszystkie treści, które publikujesz w social mediach, są Twoją wizytówką. Powinny więc charakteryzować się wysoką jakością.
Poszczególne działania, posty i treści działają lepiej, inne gorzej. Aby przekonać się, które to które, warto regularnie analizować statystyki i wyciągać wnioski.
Social media marketing można z powodzeniem wykorzystać jako kolejne, skuteczne narzędzie do zwiększania ruchu na stronie internetowej. Kluczowe znaczenie mają: jakość treści, systematyczność oraz dopasowanie do grupy docelowej. Przetestuj kilka działań i przekonaj się, co sprawdza się najlepiej w Twoim przypadku.
Masz pytania? Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.