Ruch na stronie internetowej to jeden z najważniejszych parametrów pozwalających zmierzyć jej atrakcyjność dla odbiorców. Większa liczba wizyt w prosty sposób przekłada się na szansę sprzedaży danego produktu lub usługi. Istnieje sporo metod pozwalających na promocję strony internetowej, a tym samym zwiększenie jej popularności. Poznaj najważniejsze z nich i dowiedz się, dlaczego ruch na stronie ma tak duże znaczenie przy pozycjonowaniu.
Jeśli głównym zadaniem Twojej strony jest zainteresowanie klientów ofertą, brak ruchu jest praktycznie jednoznaczny z brakiem dochodów. Bez odwiedzin na witrynie ciężko jest pokazać produkty oraz usługi proponowane przez firmę. Z tego powodu istotne jest, aby witryna firmy była atrakcyjna i skutecznie przyciągała odbiorców. Nieodpowiednie zajęcie się tym tematem może zakłócić cały proces sprzedaży, czego efektem będzie znacznie mniejszy zysk z działań online. Internet, a szczególnie content marketing, ma ogromny potencjał – warto go wykorzystać przy opracowywaniu strony internetowej swojej firmy.
Odpowiedzi na pytanie „jak generować ruch na stronie” może być naprawdę wiele. Dla osiągnięcia pełnego sukcesu warto działać równocześnie na wielu płaszczyznach. Wtedy efekty mogą być jeszcze lepsze – odpowiednio opracowana strategia korzystnie wpływa na przychody firmy, a jednocześnie pozwala budować zaufanie odbiorców. Poznaj najbardziej skuteczne metody, które pozwolą Ci zwiększyć sprzedaż na swojej stronie poprzez docieranie z ofertą do szerszego grona odbiorców.
Najprostszą, a zarazem najważniejszą metodą na to, jak zwiększyć ruch na stronie, jest tworzenie treści dające realną wartość odbiorcom. Pomysłowe i merytoryczne wpisy na blogu, kreatywne opisy produktów wraz z ciekawymi zdjęciami oraz najważniejszymi elementami specyfikacji – taka zawartość sprawia, że internauci będą o wiele chętniej korzystać z witryny i polecać ją innym osobom. Istotne jest także pisanie treści przystępnym językiem, jak również w zgodzie z zasadami poprawnej polszczyzny – bez błędów językowych i ortograficznych.
Dobrą praktyką będzie także regularne aktualizowanie zawartości strony. Dzięki temu użytkownicy będą mogli czerpać wartość z odwiedzin na witrynie nawet wtedy, gdy znajdą artykuł, który został pierwotnie opublikowany kilka lat temu. Nie można przy tym pominąć kilku kluczowych zasad pisania wartościowych treści. Zawartość powinna być unikatowa, a przy tym skutecznie odpowiadać na pytania potencjalnych odbiorców. Liczy się także solidne przygotowanie tekstu, by przekazywać jedynie rzetelne informacje. Nie bez znaczenia są także zasady SEO oraz struktura strony – dzięki temu można mieć pewność, że witryna będzie plasować się odpowiednio wysoko na liście wyników w wyszukiwarkach internetowych.
Stwierdzenie, że skuteczne pozycjonowanie znacząco poprawia ruch na stronie internetowej, nie jest niczym odkrywczym. Im wyższy wynik w organicznych wynikach wyszukiwania, tym większe prawdopodobieństwo, że osoba zainteresowana usługami oferowanymi przez daną firmę trafi na jej witrynę. Korzystając z wyszukiwarki, zdecydowana większość użytkowników klika jeden z pierwszych wyników, podczas gdy dalsze pozycje cieszą się znacznie mniejszym zainteresowaniem. Taka charakterystyka użytkowania serwisów tego typu sprawia, że działania SEO mają ogromne znaczenie.
W tym celu warto skorzystać z pomocy profesjonalnych pozycjonerów, którzy po przeprowadzeniu audytu SEO będą w stanie wskazać, co należy poprawić. Mogą to być czynności takie jak zadbanie o bezpieczeństwo i responsywność, zapewnienie odpowiedniego czasu ładowania, wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych, przygotowanie poprawnej mapy strony czy pozyskanie linków zewnętrznych. Te wszystkie czynności mogą w znaczny sposób zwiększyć ruch na stronie.
W wynikach wyszukiwania Google, nad organicznymi wynikami, można niekiedy znaleźć kilka pozycji opatrzonych napisem „Reklama”. To linki z płatnych kampanii Google Ads – zależnie od wybranej formy rozliczenia właściciel witryny może dostosować wydatki na przykład pod kątem liczby kliknięć. Zmierzenie realnych efektów jest tutaj bardzo proste i nie wymaga dostępu do specjalistycznych narzędzi. Należy jednak mieć na uwadze, że ruch na stronie generowany w ten sposób utrzymuje się głównie w czasie trwania kampanii: na długoterminowe efekty można liczyć głównie w przypadku działań SEO.
Dobrym pomysłem może okazać się także przekierowanie ruchu na stronę za pomocą social mediów. Coraz częściej zastępują one wyszukiwarki, jeśli chodzi o poszukiwanie produktów czy usług przez internautów. Już samo prowadzenie profilu na Facebooku czy Instagramie jest swego rodzaju promocją – jeśli dodamy do tego SEO oraz płatne kampanie reklamowe, efekty mogą być naprawdę imponujące.
Artykuł powstał we współpracy ze stronami: clevermedia.pl, manux.pl
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.