Jak zwiększyć ruch organiczny? TOP 6 wskazówek

Jak zwiększyć ruch organiczny? TOP 6 wskazówek

Polina Zimmerman/pexels.com

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek może okazać się całkiem trudnym zadaniem. Istnieje bowiem wiele sposób pozycjonowania – SEO on-site, SEO off-site czy SEO techniczne. Wszystkie te dziedziny mają jednak jeden cel – zwiększyć ruch w witrynie i poszerzyć grono odbiorców. Aby zatem usprawnić swoją strategię, warto skorzystać z prostych kroków, dzięki którym budowanie ruchu organicznego nie będzie już wyzwaniem.

Kilka kroków, aby zwiększyć ruch organiczny

Dodaj linki wewnętrzne

Jeśli posiadasz strony internetowe, które nie generują satysfakcjonującego ruchu, warto dodać do nich łącza wewnętrzne, aby zwiększyć ich wydajność. Linkowanie to doskonały sposób na budowanie widoczności na liście wyników wyszukiwania, co ma bezpośredni wpływ na liczbę odwiedzających. Ponadto odpowiednio skonstruowany anchor text dokładnie obrazuje temat danej treści, poprawiając tym samym wrażenia użytkowników. Jeśli więc zależy Ci na optymalizacji ruchu organicznego, koniecznie zadbaj o ten aspekt.

Uwzględnij wysokiej jakości filmy

Źródło: Polina Zimmerman/pexels.com

Być może posiadasz na swoim kanale YouTube świetny film, który może okazać się szczególnie interesujący dla użytkowników. Jeśli tak, koniecznie umieść go na stronach swojej witryny, które są z nim powiązane tematycznie. Dodawanie filmów to mało wymagające zadanie, a może być kluczem do sukcesu. Pliki multimedialne skutecznie angażują bowiem potencjalnych klientów i wydłużają ich czas pobytu na stronie, w wyniku czego szanse na dokonanie konwersji znacznie rosną.

Zamień popularny post na wideo

Jeśli napisałeś bloga na szczególnie popularny temat, który przyciągnął wielu nowych użytkowników, wygenerował mnóstwo pozytywnych opinii i interakcji, koniecznie wykorzystaj go ponownie! Odbiorcy lubią otrzymywać informacje na różne sposoby – niektórzy wolą czytać, podczas gdy inni preferują słuchanie informacji. Wideo jest zatem niezwykle skuteczne, gdyż łączy w sobie oba te elementy.

Być może nie masz obecnie zbyt wielu filmów, które możesz wykorzystać przy wdrażaniu tej strategii. Warto jednak przemyśleć ten aspekt, gdyż okazać się może kluczem do sukcesu każdej kampanii marketingowej.

Analizuj swoje wyniki

W zależności od branży lub tematu działalności informacje mogą szybko stawać się nieaktualne. Warto więc raz w roku dokładnie zbadać zawartość swojej witryny, aby ustalić, które strony wymagają aktualizacji lub nawet trwałego usunięcia. Optymalizacja treści to doskonały sposób na poprawę pozycji strony na liście wyników wyszukiwania, co korzystnie wpływa na ruch w witrynie i osiągane przez nią wyniki.

Zwiększ szybkość witryny

Nawet najdrobniejsze szczegóły mają istotny wpływ na wydajność witryny. Jednym z nich jest szybkość ładowania. Element ten jest ważnym czynnikiem rankingowym, więc warto szczególnie o niego zadbać. Powolna strona jest najczęstszym powodem opuszczania witryny, co zwiększa współczynnik odrzuceń, w wyniku czego następuje spadek pozycji w SERP.

Jak zatem zoptymalizować prędkość ładowania? Pierwszym krokiem powinna być instalacja wtyczki buforującej. Jeśli Twoja witryna jest skonfigurowana na WordPress, okazać się to może jeszcze łatwiejszym zadaniem. Niemniej jednak wtyczki te są powszechnie dostępne na wielu innych programach.

Innym czynnikiem wpływającym na prędkość stron jest całkowity rozmiar i organizacja danej witryny. Obrazy zajmują znacznie więcej miejsca na serwerze niż na przykład tekst. Użytkownik musi wówczas dłużej poczekać na załadowanie wszystkich tych danych, co ma niekorzystny wpływ na jego wrażenia. Warto więc zmniejszyć rozmiar plików multimedialnych, aby nie pochłaniały budżetu prędkości. Istnieją również narzędzia do kompresji obrazów, które zmniejszają wagę danego pliku, dzięki czemu strona otwiera się szybciej.

Innym skutecznym rozwiązaniem jest użycie CDN lub sieci dostarczania treści. CDN przechowuje pliki na serwerach w różnych lokalizacjach na całym świecie, dzięki czemu jedna z nich bez wątpienia znajduje się blisko użytkownika, który próbuje uzyskać do niej dostęp.

Zoptymalizuj stronę pod kątem technicznego SEO

Wykorzystanie powyższych wskazówek bez uwzględniania technicznych aspektów witryny nie przyniesie pożądanych efektów. Błędy w organizacji treści blokują bowiem generowanie ruchu na stronie, co ma niekorzystny wpływ na jej ranking w Google.

Dzięki specjalistycznym narzędziom SEO możliwa jest jednak szczegółowa analiza zawartości strony pod kątem ewentualnych błędów technicznych. Oto kilka najważniejszych elementów, o które warto zbadać:

  • adresy URL;
  • szybkość ładowania strony;
  • linki wewnętrzne;
  • profil linków zwrotnych;
  • mapa witryny XML;
  • metadane.

Podsumowanie

Wyżej wymienione wskazówki to tylko ułamek wszystkich czynników wpływających na ruch organiczny w witrynie. Opracowanie skutecznego planu optymalizacyjnego i umiejętne wdrożenie go do swojej strategii marketingowej gwarantuje osiągnięcie doskonałych wyników oraz wzmacnia rozwój biznesu. Ciągła aktualizacja treści, budowanie sieci linków wewnętrznych i udostępnianie wysokiej jakości plików multimedialnych może okazać się kluczem do sukcesu, gdyż elementy te generują zaangażowanie użytkowników i zachęcają ich do ponownych odwiedzin witryny. Jeśli więc chcesz poszerzyć grono swoich odbiorców oraz maksymalnie wykorzystać potencjał witryny, koniecznie skorzystaj z podanych wyżej porad i stwórz strategię SEO, dzięki której pokonanie branżowych rywali stanie się o wiele prostsze!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Indeksowanie – czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO?

    Indeksowanie – czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO?

    Czym jest indeksowanie stron internetowych? Jaki ma związek z SEO? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym artykule. Czytaj dalej!
    Jak prawidłowo skonfigurować pliki robots.txt i tagi meta robots?

    Jak prawidłowo skonfigurować pliki robots.txt i tagi meta robots?

    Konfigurowanie plików Robots.txt oraz tagów Meta Robots może okazać się trudnym działaniem, dlatego postanowiliśmy wyjaśnić Ci, jak one działają.
    Jak skutecznie tworzyć eksperckie treści?

    Jak skutecznie tworzyć eksperckie treści?

    Jeśli chcesz dobrze wypozycjonować swoją stronę internetową, musisz tworzyć treści wysokiej jakości. Sprawdź, jak to zrobić!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.