Jak zwiększyć ruch w witrynie – 3 proste sposoby

Jak zwiększyć ruch w witrynie – 3 proste sposoby

path digital / unsplash.com

Proces tworzenia witryny pod kątem SEO jest niezwykle czasochłonnym zajęciem. Oprócz gromadzenia niezbędnych danych wymaga również dokładnego planowania, obserwacji i znajomości skutecznych technik optymalizacyjnych. Warto bowiem zaznaczyć, że dostanie się na szczyt listy wyników wyszukiwania jest nie lada wyzwaniem. Konkurencja w obecnych czasach stale rośnie, co nie ułatwia tego przedsięwzięcia. Jest to powód, dla którego wiele marek rezygnuje z SEO. Uzyskanie zwrotu z inwestycji zajmuje bowiem dużo czasu. Niemniej jednak optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to niezwykle ważny proces, który powinien być elementem strategii marketingowej każdej współczesnej firmy.

O SEO warto zadbać szczególnie dlatego, że z badań wynika, iż ponad 50% ruchu w sieci pochodzi z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Płatne reklamy generują znacznie mniej kliknięć, gdyż użytkownicy odwiedzający witrynę za ich pośrednictwem stanowią zaledwie 15%. Oznacza to, że optymalizacja jest kluczowym aspektem działalności marketingowej, gdyż oferuje najlepsze efekty.

Trzeba jednak wspomnieć, że ze względu na dużą konkurencyjność branży i ściśle określone zasady algorytmów wyszukiwarek, optymalizacja pod kątem SEO nie należy do najłatwiejszych zadań. Konieczne jest zatem inwestowanie w sprawdzone praktyki marketingowe, które generują większy ruch organiczny i zapewniają wyższy współczynnik konwersji. Nie każdy biznes może sobie bowiem pozwolić na poniesienie wysokich kosztów związanych z promowaniem oferty online. Jeśli więc szukasz łatwych i stosunkowo niedrogich sposobów na pozyskanie nowych klientów, ten artykuł jest dla Ciebie! Oto trzy skuteczne porady, dzięki którym osiągniesz satysfakcjonujące efekty:

Zadbaj o regularność publikacji

Skuteczne budowanie organicznego ruchu w witrynie wymaga opracowania dokładnego planu działania, zwłaszcza gdy chcesz ograniczyć wydatki do minimum. Tworzenie wartościowych treści dopasowanych do potrzeb i oczekiwań grupy docelowych odbiorców wymaga kompleksowych badań i dobrej strategii. Aby nieco odciążyć swój budżet, warto raz w miesiącu udostępniać przydatne posty na swoim blogu. Ta częstotliwość z pewnością przyniesie znacznie lepsze efekty niż przepełnianie serwisu częstymi, ale bezużytecznymi wpisami. Oto krótki przewodnik, dzięki któremu zachwycisz swoich czytelników:

  • Stwórz listę pytań najczęściej zadawanych przez grupę docelowych odbiorców. Wyszukaj powiązane tematy i utwórz wpis na blogu dotyczący każdego z nich.
  • Przeprowadź analizę w Google i innych witrynach, takich jak Quora, Reddit czy Facebook, aby określić, w jaki sposób inni twórcy odpowiadali na podobne pytania i jak reagowali na to użytkownicy.
  • Wykorzystaj swoją wiedzę i udziel wyczerpujących odpowiedzi.
  • Opublikuj post na swojej stronie.
  • Powtórz proces w kolejnym miesiącu, odpowiadając na kolejne pytanie.

Zbuduj profil wartościowych linków zwrotnych

Linki zwrotne to rodzaj łączy tworzonych, gdy jedna witryna wiąże się z innym serwisem. Elementy te pomagają wyszukiwarkom określić wiarygodność witryny i mają korzystny wpływ na pozycję na liście wyników wyszukiwania, gdyż generują zaufanie klientów i zwiększają ruch na stronie.

Warto zaznaczyć, że wyszukiwarki uważają strony bez linków zwrotnych za niewiarygodne i mało wartościowe, dlatego strategia ta powinna być częścią planu SEO każdej firmy. Jak zatem zbudować skuteczny profil linków zwrotnych?

  • Łącz się z witrynami o wysokim autorytecie i używaj różnych anchor text, aby uniknąć kary od Google.
  • Zadbaj o swój wizerunek w sieci i nawiąż relację z konsumentami poprzez publikacje w mediach społecznościowych czy aktywność na forach internetowych.
  • Stwórz interesujące treści na YouTube. Zadbaj wówczas o wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych, aby zainteresowani Twoim contentem odbiorcy mogli Cię łatwo znaleźć.

Źródło: Damian Zaleski / unsplash.com

Skorzystaj z pomocy eksperta

Nie ulega wątpliwości, że zatrudnienie pełnoetatowego pracownika do dbania o SEO witryny wiąże się z dość dużymi wydatkami. Nie oznacza to jednak, że małe firmy posiadające ograniczony budżet muszą z tego rezygnować. Istnieje bowiem możliwość skorzystania z bezpłatnej konsultacji, darmowego audytu lub współpracy z doświadczonym ekspertem, który oferuje usługi godzinowe. Mimo że wciąż wiąże się to z pewnymi kosztami, posiadając biznes online, nie można dokonać lepszego wyboru.

Specjalista jest w stanie zagwarantować efekty, których nie zapewni Ci żadna inna usługa marketingowa. Dzięki takiej współpracy kompleksowo zadbasz o swoją witrynę. Ekspert przeprowadzi bowiem dokładne badania, opracuje skuteczną strategię optymalizacyjną, dobierze najlepsze techniki SEO i umiejętne wdroży je do działalności Twojej marki. Jeśli więc zależy Ci na świetnych wynikach, a jednocześnie nie możesz pozwolić sobie na wysokie koszty pełnej współpracy z agencją, będzie to najlepsze rozwiązanie.

Jak widać, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to dość złożona strategia. Zwiększenie ruchu w witrynie jest jednak najlepszym sposobem na generowanie wyższej sprzedaży i rozszerzanie świadomości marki. Jeśli zatem zależy Ci na rozwoju swojego biznesu, koniecznie skorzystaj z wyżej wymienionych wskazówek, a z pewnością osiągniesz wymarzone efekty!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Analityka
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    5 powodów, dla których powinieneś zadbać o analitykę internetową

    5 powodów, dla których powinieneś zadbać o analitykę internetową

    Narzędzia analityczne to skarbnice wiedzy o naszych klientach i ich zakupowych nawykach. To na ich podstawie warto planować optymalizację i rozwój e-commerce.
    Ekspansja zagraniczna – jakich narzędzi będziesz potrzebować?

    Ekspansja zagraniczna – jakich narzędzi będziesz potrzebować?

    Ekspansja zagraniczna to proces wejścia na nowy rynek, który wymaga odpowiedniej optymalizacji strony www. Ważna jest też analityka i dostęp do odpowiednich narzędzi.
    Czynniki rankingowe Google – profil linków i zaangażowanie użytkowników

    Czynniki rankingowe Google – profil linków i zaangażowanie użytkowników

    Jakie czynniki związane z linkowaniem zwrotnym i zaangażowaniem użytkowników Google uwzględnia podczas pozycjonowania stron? Znamy odpowiedź!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.