DARMOWY AUDYT SEO

Jak zwiększyć ruch w witrynie – 3 proste sposoby

5 min czytania
Jak zwiększyć ruch w witrynie – 3 proste sposoby
Kategoria Analityka

Proces tworzenia witryny pod kątem SEO jest niezwykle czasochłonnym zajęciem. Oprócz gromadzenia niezbędnych danych wymaga również dokładnego planowania, obserwacji i znajomości skutecznych technik optymalizacyjnych. Warto bowiem zaznaczyć, że dostanie się na szczyt listy wyników wyszukiwania jest nie lada wyzwaniem. Konkurencja w obecnych czasach stale rośnie, co nie ułatwia tego przedsięwzięcia. Jest to powód, dla którego wiele marek rezygnuje z SEO. Uzyskanie zwrotu z inwestycji zajmuje bowiem dużo czasu. Niemniej jednak optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to niezwykle ważny proces, który powinien być elementem strategii marketingowej każdej współczesnej firmy.

O SEO warto zadbać szczególnie dlatego, że z badań wynika, iż ponad 50% ruchu w sieci pochodzi z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Płatne reklamy generują znacznie mniej kliknięć, gdyż użytkownicy odwiedzający witrynę za ich pośrednictwem stanowią zaledwie 15%. Oznacza to, że optymalizacja jest kluczowym aspektem działalności marketingowej, gdyż oferuje najlepsze efekty.

Trzeba jednak wspomnieć, że ze względu na dużą konkurencyjność branży i ściśle określone zasady algorytmów wyszukiwarek, optymalizacja pod kątem SEO nie należy do najłatwiejszych zadań. Konieczne jest zatem inwestowanie w sprawdzone praktyki marketingowe, które generują większy ruch organiczny i zapewniają wyższy współczynnik konwersji. Nie każdy biznes może sobie bowiem pozwolić na poniesienie wysokich kosztów związanych z promowaniem oferty online. Jeśli więc szukasz łatwych i stosunkowo niedrogich sposobów na pozyskanie nowych klientów, ten artykuł jest dla Ciebie! Oto trzy skuteczne porady, dzięki którym osiągniesz satysfakcjonujące efekty:

Spis treści:

Zadbaj o regularność publikacji

Skuteczne budowanie organicznego ruchu w witrynie wymaga opracowania dokładnego planu działania, zwłaszcza gdy chcesz ograniczyć wydatki do minimum. Tworzenie wartościowych treści dopasowanych do potrzeb i oczekiwań grupy docelowych odbiorców wymaga kompleksowych badań i dobrej strategii. Aby nieco odciążyć swój budżet, warto raz w miesiącu udostępniać przydatne posty na swoim blogu. Ta częstotliwość z pewnością przyniesie znacznie lepsze efekty niż przepełnianie serwisu częstymi, ale bezużytecznymi wpisami. Oto krótki przewodnik, dzięki któremu zachwycisz swoich czytelników:

  • Stwórz listę pytań najczęściej zadawanych przez grupę docelowych odbiorców. Wyszukaj powiązane tematy i utwórz wpis na blogu dotyczący każdego z nich.
  • Przeprowadź analizę w Google i innych witrynach, takich jak Quora, Reddit czy Facebook, aby określić, w jaki sposób inni twórcy odpowiadali na podobne pytania i jak reagowali na to użytkownicy.
  • Wykorzystaj swoją wiedzę i udziel wyczerpujących odpowiedzi.
  • Opublikuj post na swojej stronie.
  • Powtórz proces w kolejnym miesiącu, odpowiadając na kolejne pytanie.
Sprawdź: Organiczne SEO – czym jest i jakie przynosi korzyści?

Zbuduj profil wartościowych linków zwrotnych

Linki zwrotne to rodzaj łączy tworzonych, gdy jedna witryna wiąże się z innym serwisem. Elementy te pomagają wyszukiwarkom określić wiarygodność witryny i mają korzystny wpływ na pozycję na liście wyników wyszukiwania, gdyż generują zaufanie klientów i zwiększają ruch na stronie.

Warto zaznaczyć, że wyszukiwarki uważają strony bez linków zwrotnych za niewiarygodne i mało wartościowe, dlatego strategia ta powinna być częścią planu SEO każdej firmy. Jak zatem zbudować skuteczny profil linków zwrotnych?

  • Łącz się z witrynami o wysokim autorytecie i używaj różnych anchor text, aby uniknąć kary od Google.
  • Zadbaj o swój wizerunek w sieci i nawiąż relację z konsumentami poprzez publikacje w mediach społecznościowych czy aktywność na forach internetowych.
  • Stwórz interesujące treści na YouTube. Zadbaj wówczas o wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych, aby zainteresowani Twoim contentem odbiorcy mogli Cię łatwo znaleźć.

 

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Skorzystaj z pomocy eksperta

Nie ulega wątpliwości, że zatrudnienie pełnoetatowego pracownika do dbania o SEO witryny wiąże się z dość dużymi wydatkami. Nie oznacza to jednak, że małe firmy posiadające ograniczony budżet muszą z tego rezygnować. Istnieje bowiem możliwość skorzystania z bezpłatnej konsultacji, darmowego audytu lub współpracy z doświadczonym ekspertem, który oferuje usługi godzinowe. Mimo że wciąż wiąże się to z pewnymi kosztami, posiadając biznes online, nie można dokonać lepszego wyboru.

Specjalista jest w stanie zagwarantować efekty, których nie zapewni Ci żadna inna usługa marketingowa. Dzięki takiej współpracy kompleksowo zadbasz o swoją witrynę. Ekspert przeprowadzi bowiem dokładne badania, opracuje skuteczną strategię optymalizacyjną, dobierze najlepsze techniki SEO i umiejętne wdroży je do działalności Twojej marki. Jeśli więc zależy Ci na świetnych wynikach, a jednocześnie nie możesz pozwolić sobie na wysokie koszty pełnej współpracy z agencją, będzie to najlepsze rozwiązanie.

Jak widać, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to dość złożona strategia. Zwiększenie ruchu w witrynie jest jednak najlepszym sposobem na generowanie wyższej sprzedaży i rozszerzanie świadomości marki. Jeśli zatem zależy Ci na rozwoju swojego biznesu, koniecznie skorzystaj z wyżej wymienionych wskazówek, a z pewnością osiągniesz wymarzone efekty!

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 8

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Data-driven w skutecznych działaniach SEO z wykorzystaniem SurferSEO
Data-driven w skutecznych działaniach SEO z wykorzystaniem SurferSEO
Intuicja jest ważna, ale nic nie zastąpi danych. W grupie iCEA zawsze kierujemy się konkretnymi liczbami i to dzięki nim mamy pewność, że nasze działania pójdą w dobrym kierunku. Ty też możesz!
Co to jest parametr UTM? Sprawdź, jak korzystać z tagowania linków poprzez UTM
Co to jest parametr UTM? Sprawdź, jak korzystać z tagowania linków poprzez UTM
Prowadzisz kampanie online? Zatem powinieneś monitorować, na jakie wyniki przekładają się poszczególne działania. Zrobisz to dzięki tagom UTM. Sprawdź, na czym one polegają!
Google Search Console – poradnik krok po kroku. Do czego służy GSC?
Google Search Console – poradnik krok po kroku. Do czego służy GSC?
Dzięki GSC możesz na bieżąco monitorować stan swojej witryny, jej skuteczność i wszystkie zmiany, które na niej zachodzą. Zobacz, jak w prosty sposób ujarzmić to narzędzie.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę