DARMOWY AUDYT SEO

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

10 min czytania
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
Kategoria E-Commerce

Wzrost zainteresowania konsumentów zakupami online sprawił, że rynek e-commerce rozrasta się w szybkim tempie. Obecnie wielu początkujących przedsiębiorców próbuje swoich sił w sprzedaży internetowej – często poprzez tzw. dropshipping, który pozwala bardzo niskim kosztem wejść do branży. Niestety z tego względu trzeba liczyć się z ogromną konkurencją. Co zrobić, aby z nią wygrać? Jak zwiększyć sprzedaż online? Sprawdź!

Spis treści:

Sprawdź, w czym leży problem

Jeśli czytasz ten artykuł, prawdopodobnie prowadzisz sklep internetowy, ale nie jesteś zadowolony z wyników sprzedażowych i chcesz się dowiedzieć, jak zwiększyć swoją sprzedaż. Istnieje wiele sposobów na poprawę statystyk dotyczących liczby klientów, ale warto w pierwszej kolejności sprawdzić, w czym tak właściwie leży problem. Od tego będzie zależało rozwiązanie.

Niski ruch w serwisie internetowym

Czy śledzisz na bieżąco statystyki dotyczące ruchu w Twoim sklepie? Jeśli nie, to koniecznie zacznij. Dzięki temu sprawdzisz, czy powodem niskiej sprzedaży jest mała liczba odwiedzających, czy może coś innego. Warto to przeanalizować, bo jeśli problem leży właśnie w tym aspekcie, inne metody i rozwiązania raczej niewiele pomogą.

Ruch na stronie sprawdzisz za pomocą darmowego narzędzia Google Analytics. Pozwoli Ci ono przeanalizować statystyki dla każdej frazy kluczowej. Jeśli liczba odwiedzin będzie zbyt niska, warto w pierwszej kolejności popracować nad tym aspektem. A jak zwiększyć sprzedaż, jeśli problem jest niski ruch? Najlepiej zadbać o dobre SEO i poprawić pozycję sklepu internetowego w naturalnych wynikach wyszukiwania. To właśnie stamtąd pochodzi najwięcej ruchu w sklepach online.

Wysoki ruch, ale niska konwersja

Może zdarzyć się również tak, że ruch w Twoim serwisie będzie bardzo duży, jednak nie będzie przekładał się na konwersję, czyli liczbę dokonanych zakupów. W takiej sytuacji problemem może być brak optymalizacji pod kątem UX, czyli wrażeń użytkownika.

Optymalizacja UX polega na zwiększaniu użyteczności i funkcjonalności stron internetowych, aby maksymalnie ułatwić odbiorcom wykorzystywanie ich zasobów. Działania z tego zakresu obejmują techniki, takie jak:

  • optymalizacja szybkości ładowania strony internetowej;
  • dostosowanie funkcjonalności do urządzeń mobilnych;
  • optymalizacja jakości obrazów i innych plików multimedialnych;
  • stworzenie czytelnej struktury treści;
  • dbałość o poprawność metadanych;
  • ujednolicenie przekazu;
  • ograniczenie liczby przekierowań;
  • opracowanie przyjaznych adresów URL.

Porzucony koszyk

Często występującym problemem w e-commerce jest porzucony koszyk. Oznacza to, że klient trafił do sklepu, zainteresował się produktem i zdecydował się na zakup, jednak w ostatniej chwili coś mu przeszkodziło lub zniechęciło go. Sposobem na to, jak zwiększyć sprzedaż produktu w takiej sytuacji, jest przede wszystkim znalezienie przyczyny takiego stanu rzeczy. Warto wykorzystać testy A/B oraz mapy ciepła, które pozwalają śledzić wszystkie kroki i ruchy użytkownika.

Sprawdź: 5 polecanych modułów do Adobe Commerce (Magento)

Zadbaj o szerokie możliwości i udogodnienia dla kupujących

Mówi się, że nawet najlepszy produkt nie będzie się sprzedawał bez dobrego marketingu. Jest to prawda, ale nie oznacza to, że można proponować konsumentom niską jakość i niekorzystne rozwiązania, a jednocześnie liczyć na wysokie wyniki sprzedażowe. Jeśli Twój sklep będzie widoczny w wynikach wyszukiwania, ale produkty i warunki dotyczące zakupu nie będą atrakcyjne, najprawdopodobniej nie pozyskasz zbyt wielu klientów.

Jeśli chcesz osiągnąć sukces w e-commerce, powinieneś zadbać o:

  • Bezpieczne płatności – żaden użytkownik nie będzie chciał dokonać płatności, jeśli serwis nie zapewni bezpieczeństwa. Zadbaj o certyfikat SSL oraz sprawdzone i bezpieczne systemy płatności, którym ufają konsumenci.
  • Kilka opcji dotyczących dostawy – nieatrakcyjne warunki dostawy (cena, sposób, firma kurierska) mogą być przyczyną porzuconego koszyka. Zaproponuj swoim klientom kilka sposobów dostawy i zadbaj o atrakcyjne ceny. Warto wspomnieć, że wysokie koszty często powodują, że konsument przechodzi do konkurencji.
  • Odpowiednie ceny – nie chodzi o to, aby obniżać swoje ceny i tylko tym zyskiwać przewagę nad konkurencją, ale należy pamiętać, że jeśli w Twoim sklepie będzie dużo drożej niż w sklepach konkurencji, będziesz musiał bronić się na innych płaszczyznach, a to nie takie proste.
  • Dobra jakość produktów – wysoka jakość produktów powinna być priorytetem każdego przedsiębiorcy. Dobry produkt pozwala zdobywać pozytywne opinie, a pozytywne opinie są pomocne w brand marketingu, a także bezpośrednio wpływają na decyzje zakupowe użytkowników.
  • Szybki i przyjazny kontakt – wysoka jakość nie dotyczy wyłącznie sprzedawanych produktów, ale również obsługi i kontaktu, zarówno przedsprzedażowego, jak i posprzedażowego. Zadbaj o to, aby Twoi klienci nie musieli zbyt długo czekać na odpowiedź oraz by otrzymana odpowiedź była dla nich zadowalająca.
Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Zadbaj o techniczne aspekty serwisu internetowego

Aspekty techniczne dotyczące serwisu internetowego wpływają nie tylko na zadowolenie konsumentów, ale również na miejsce w rankingu Google. Wyszukiwarka promuje raczej te sprawne i bezpieczne strony, a obniża pozycję tych mniej wydajnych i niezabezpieczonych. Jak zwiększyć sprzedaż sklepu internetowego? Zadbaj przede wszystkim o te aspekty.

Szybkość działania sklepu

W przypadku sklepów internetowych trudno osiągnąć dobrą wydajność. Przez dużą liczbę podstron, tekstu, a przede wszystkim plików graficznych serwis może działać wolniej niż zwykła strona informacyjna. Jeśli chcesz poprawić swoje wyniki sprzedażowe, nie możesz pozwolić sobie na wolno działającą stronę. Większość użytkowników opuści sklep, jeśli będą musieli czekać na załadowanie zawartości więcej niż 3 sekundy.

Wersja mobilna serwisu

Większość ruchu w sieci pochodzi z urządzeń mobilnych, co oznacza, że spora część klientów może być niezadowolona i zrezygnować z zakupów, jeśli serwis nie będzie dobrze wyświetlał się na smartfonie czy tablecie. Jeśli uważasz, że zadbałeś o SEO, UX, a także wszystkie inne aspekty, które mają znaczenie dla sukcesu w e-commerce, być może powodem słabych wyników jest właśnie brak responsywnego designu. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym w takiej sytuacji? Oczywiście dostosowując stronę do użytkowników mobilnych, czyli dbając o to, aby sklep sprawnie działał i dobrze wyglądał na smartfonach czy tabletach.

Prosty i szybki proces składania zamówienia

Jednym z najczęściej popełnianych błędów przy projektowaniu sklepów jest tworzenie zbyt długiej ścieżki zakupowej. Jest to również najczęstsza przyczyna porzucenia koszyka i niedokończenia transakcji. Zastanów się, dlaczego konsumenci robią zakupy online. Najprawdopodobniej chcą oni zaoszczędzić czas i ułatwić sobie życie. Zbyt długi, skomplikowany proces składania zamówienia nie wpisuje się w ideę zakupów internetowych. Pytaj klienta tylko o najistotniejsze kwestie, skróć maksymalnie ścieżkę przejścia z koszyka do zakończenia transakcji, usuń zbędne pola i podstrony i nie każ użytkownikom zakładać konta, aby dokonać zakupu.

Pozycjonowanie

Jedną z koniecznych rzeczy, którą powinieneś uwzględnić, zarządzając platformą zakupową, jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Musisz zdawać sobie sprawę, że nie jest to działanie ad hoc. W tym procesie liczą się systematyczność, cierpliwość i wytrwała praca.

Zajmowanie wysokich miejsc w rankingu Google to prosta droga do zwiększenia popularności marki wśród użytkowników Internetu. Z czym wiąże się pozycjonowanie stron WWW?

  • Szybkie tempo wyświetlania wszystkich elementów w witrynie internetowej.
  • Dostosowanie strony do parametrów każdego urządzenia mobilnego.
  • Przejrzystość w wizualnej prezentacji kategorii i podkategorii produktów.
  • Oryginalny content.
  • Wzmocnienie brandu dzięki dodatkowemu prowadzeniu bloga.
  • Solidny profil linkowy.
Sprawdź: Dlaczego Twój sklep potrzebuje pozycjonowania właśnie teraz?

Wykorzystaj kilka form promocji

SEO to ważny element digital marketingu, ale jeśli nie jesteś zadowolony z wyników sprzedażowych i ruchu generowanego przez naturalne wyniki wyszukiwania, warto wykorzystać również inne formy promocji.

Kampanie reklamowe w Google

Płatne reklamy to doskonały dodatek do SEO. Można je wykorzystać na wiele sposobów – od sponsorowanych linków w wynikach wyszukiwania, przez reklamy produktowe, po banery reklamowe na stronach partnerów Google (Google Display Network). Reklamy produktowe to jedna z najpopularniejszych form promocji sklepów internetowych. Kreacja takiej reklamy składa się m.in. ze zdjęcia, nazwy i ceny produktu, dzięki czemu potencjalny klient może ocenić, czy jest zainteresowany, jeszcze przed kliknięciem linku. Rozliczenie za kampanię w systemie Google Ads najczęściej odbywa się w modelu PPC, czyli płatność za kliknięcie linku.

Remarketing

Remarketing to powtórzenie przekazu reklamowego osobom, które wcześniej wyraziły zainteresowanie firmą, ale nie podjęły dalszych kroków. Sklepy internetowe mogą wykorzystać tzw. remarketing dynamiczny, który służy do przypominania użytkownikom o produktach, które wcześniej oglądali.

Promocja w social mediach

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, wykorzystując social media, takie jak Facebook czy Instagram? Sposobów jest kilka – jedne są darmowe, inne płatne. Przykładem tych pierwszych może być prowadzenie profilu firmowego i publikowanie angażującego contentu. Sposób płatny to natomiast kampanie reklamowe nakierowane na konkretnych odbiorców. System reklamowy Facebooka działa podobnie do Google Ads. Możesz stworzyć reklamy, które będą wyświetlały się konkretnym użytkownikom, i płacić za każde kliknięcie.

Wykorzystaj feedback od klientów

Nawet jeśli jesteś zadowolony ze swoich wyników sprzedażowych, zawsze można zrobić jeszcze więcej. Jak zwiększać sprzedaż regularnie, aby stale podnosić poprzeczkę konkurencji? Oprócz wszystkich wymienionych wyżej aspektów warto wykorzystać feedback od klientów. Pozwoli Ci to być na bieżąco z potrzebami konsumentów. Będziesz wiedział, czego chcą, co im się podoba, czego nie lubią, a co mogłoby wyglądać inaczej.

Jak zbierać feedback od klientów?

Sposobów na to jest mnóstwo. Możesz stworzyć krótką ankietę i prosić o jej uzupełnienie po zakończonym zakupie. Dzięki temu dowiesz się, które elementy ścieżki zakupowej powinieneś poprawić. Warto również umożliwić klientom dodawanie opinii pod każdym produktem. Pozwól użytkownikom napisać, co sądzą o samym produkcie, ale też o metodzie płatności i dostawy, czasie realizacji zamówienia i kontakcie z firmą. Jeśli prowadzisz bloga, regularnie czytaj komentarze umieszczane pod wpisami. Możesz również zbierać feedback na portalach społecznościowych. Wszystko to pozwoli Ci zdobyć cenne informacje, które wykorzystasz potem do zwiększenia sprzedaży.

Sprawdź: Skuteczny sposób na cenową rewolucję w Twoim e-commerce

Działalność e-commerce – najczęstsze błędy

Na każdym etapie działalności e-commerce możesz natrafić na wiele trudności. Mowa tu nie tylko o stale zmieniających się wytycznych wyszukiwarek i dynamicznym postępie technologicznym. Musisz bowiem pamiętać, że konkurencyjność rynku sprzyja wzrostowi oczekiwań nabywców. Coraz trudniej więc zaspokoić potrzeby docelowych odbiorców i zachęcić ich do zakupu.

Istotną przeszkodą w zwiększaniu dochodów e-commerce jest też nieumiejętne wykorzystywanie narzędzi promocyjnych. Na jakie błędy warto uważać?

  • Stosowanie nieuczciwych technik optymalizacyjnych, takich jak kupowanie linków, upychanie słów kluczowych, maskowanie czy ukrywanie treści;
  • niewłaściwy dobór grupy docelowej;
  • zbyt szerokie lub zbyt wąskie działania marketingowe;
  • brak analizy efektów i wprowadzania niezbędnych modyfikacji;
  • stosowanie zbyt ogólnego przekazu (obecnie najlepsze efekty przynoszą spersonalizowane oferty).

Podsumowanie

Jak widać, zwiększanie sprzedaży w e-commerce to dość czasochłonny i wymagający proces. Nic więc dziwnego, że właściciele firm coraz częściej korzystają z usług profesjonalnych agencji interaktywnych. Specjaliści nie tylko przeprowadzą szczegółowe badania rynku i kompleksową optymalizację strategii marketingowej, ale też na bieżąco będą śledzić ich efekty, dzięki czemu ryzyko wystąpienia wszelkich błędów spadnie do absolutnego minimum.

Warto więc skonsultować się ze specjalistą, gdyż może okazać się to najlepszym sposobem na zwiększenie przychodów w e-commerce.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 11

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak skonfigurować wtyczkę Yoast SEO?
Jak skonfigurować wtyczkę Yoast SEO?
Czy wiesz, jak pozycjonować witrynę internetową na WordPressie? Jeśli skonfigurujesz wtyczkę Yoast SEO, będziesz cieszyć się pierwszymi rezultatami.
Czym jest IdoSell? Czy warto?
Czym jest IdoSell? Czy warto?
IdoSell to system, dzięki któremu możesz stać się właścicielem funkcjonalnego sklepu. Będziesz łatwo nim zarządzać, wprowadzać produkty i nie tylko. Dowiedz się, dlaczego warto postawić na to rozwiązanie.
Czym jest up-selling?
Czym jest up-selling?
Jak zmaksymalizować wartość jednej konwersji i sprzedawać więcej w sklepie internetowym? Zastosuj metodę up-selling. Wyjaśniamy, co to takiego.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę