DARMOWY AUDYT SEO

Jak zwiększyć współczynnik konwersji, nie wpływając negatywnie na SEO?

7 min czytania
Jak zwiększyć współczynnik konwersji, nie wpływając negatywnie na SEO?
Kategoria Pozycjonowanie

Wysoki współczynnik konwersji strony internetowej świadczy o sukcesie firmy. Niestety zdarza się, że odwiedzający opuszczają witrynę z niezrozumiałych dla Ciebie powodów. Jak prawidłowo zoptymalizować współczynnik konwersji, aby odnieść sukces sprzedażowy?

W zakres marketingu cyfrowego wchodzi kilka skutecznych praktyk, mających wpływ na renomę firmy. Należą do nich CRO oraz SEO.

W artykule omówimy kilka sposobów na to, aby uzyskać jak najlepsze wyniki w wyszukiwarce i wyjaśnimy podstawowe terminy. Cele SEO i CRO znacznie się pokrywają, jednak warto mieć świadomość konsekwencji nieudanych działań w ich obrębie oraz poznać metody, które im przeciwdziałają. Oto, co powinieneś wiedzieć o wspomnianych wyżej strategiach!

Spis treści:

Czym jest współczynnik konwersji?

Jest to liczba osób realizujących dany cel, czyli konwersję, podzielona przez liczbę wszystkich użytkowników strony internetowej. Współczynnik konwersji wyrażony jest w postaci procentowej, np. 1,85%. Ogólny wzór na współczynnik konwersji jest następujący:

Współczynnik konwersji = liczba konwersji/liczba użytkowników

Pamiętaj, że wyliczenie tego współczynnika może się różnić w zależności od używanego narzędzia czy metody.

Czym jest CRO?

CRO (akronim od anglojęzycznego Conversion Rate Optimization) odnosi się do zestawu praktyk przyczyniających się do wzrostu wskaźnika konwersji (rzeczywistych klientów przedsiębiorstwa). Warto mieć na uwadze, że niekoniecznie wiąże się to z podjęciem ostatecznej decyzji zakupowej, a zdecydowanie częściej z uzupełnieniem kwestionariusza ankietowego, zapisaniem do newslettera itp.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Z jakich powodów użytkownicy najczęściej opuszczają stronę WWW?

Jak się okazuje, każdy użytkownik ma swoją ulubioną metodę płatności, dlatego często, jeśli nie jest ona uwzględniona na stronie, szybko rezygnuje on z transakcji. Posiadanie wielu różnych metod płatności sprawia, że zwiększa się prawdopodobieństwo zaistnienia konwersji.

Konieczność założenia konta w momencie finalizowania transakcji zniechęca użytkowników do dalszych działań. Zapewnij swoim klientom możliwość zakupu produktów bez konieczności zakładania konta a zobaczysz, że współczynnik konwersji poszybuje do góry.

Konieczność opłacenia wysyłki również wpływa na niski współczynnik konwersji strony. Okazuje się, że aż 9 na 10 klientów twierdzi, że darmowa wysyłka jest głównym czynnikiem, którym kierują się podczas wyboru sklepu.

CRO a SEO – różnice

Usługi CRO i SEO mają pewne punkty wspólne, jednak trzeba pamiętać, że to wciąż inne strategie.

Praktyki pozycjonowania koncentrują się na optymalizacji witryny w taki sposób, aby roboty Google uplasowały ją na wyższych pozycjach rankingowych. W związku z tym specjaliści ds. SEO przeprowadzają skrupulatny audyt i wskazują ewentualne błędy.

Cel pozycjonowania może być różny, począwszy od zwiększenia świadomości marki, zintensyfikowania ruchu, skończywszy chociażby na pozyskaniu wysokiej jakości leadów i wygenerowaniu zysków.

W przypadku strategii CRO największe znaczenie mają realne wyniki sprzedażowe. Eksperci zdają sobie jednak sprawę z tego, że realizacji wyżej wspomnianego celu sprzyjają wypełnione formularze, aplikacje oraz wszelkie inne formy aktywności użytkownika.

Czy SEO i CRO mogą tworzyć udany związek?

Wśród lokalnych firm znajdą się takie, dla których usługi SEO i CRO zmierzają w tym samym kierunku. Nikogo nie zaskoczy fakt, że aby strategia optymalizacji współczynnika konwersji przyniosła oczekiwane rezultaty, strona internetowa powinna zostać wyeksponowana w czołówce wyników na określone frazy kluczowe.

Patrząc z innej perspektywy, pozycjonowanie skupione jest bardziej na rankingach wyszukiwarki, jednak z praktycznego punktu widzenia firmie rzadko zależy wyłącznie na zajęciu określonej pozycji w rezultatach SERP.

Zaleca się, aby projektowana strona internetowa dostarczała użytkownikowi korzyści i jednocześnie zachęcała do wykonania określonego działania, czyli konwersji. Połączenie usługi CRO z SEO pozwala osiągnąć biznesowy sukces. Internauci przekierowywani są z rankingów wyszukiwarki, aby następnie dokonać konwersji.

Dobre praktyki pozycjonowania i wzrostu współczynnika konwersji

Jak dobrze wykorzystać praktyki SEO i CRO? To nie lada wyzwanie, dlatego warto zapoznać się ze wskazówkami, które pomogą zwiększyć współczynnik konwersji bez niepożądanych skutków dla pozycjonowania.

Skorzystaj z usług copywriterów lub agencji SEO

Istnieje kolosalna różnica pomiędzy zapytaniami “gdzie kupić buty marki Y”, a “najlepsze buty w 2023 roku”. To również oznacza, że konwersje dla każdego z użytkowników są odmienne.

W takiej sytuacji wyróżnienie najlepszych butów nie będzie w centrum zainteresowania użytkowników wpisujących pierwszą frazę, jednak poprawnie zoptymalizowana strona produktu może zagwarantować użytkownikom to, czego właściwie oczekują od konwersji. Jeżeli nie czujesz się pewnie w tworzeniu treści pod SEO, przemyśl podjęcie współpracy z agencją świadczącą tego typu usługi lub z freelancerem.

Zoptymalizuj zawartość strony z uwzględnieniem konwersji

Wszystkie przyciski wzywające do działania (CTA) niosą za sobą dużą wartość. Mogą to być również wszelkiego rodzaju strony kontaktowe, linki bezpośrednio prowadzące do produktu, a nawet formularze kontaktowe zamieszczone w witrynie. W połączeniu z SEO działania te umożliwiają generowanie odpowiedniego ruchu organicznego.

Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych

Responsywne witryny internetowe to absolutna konieczność w dobie cyfryzacji. Coraz częściej smartfony stanowią narzędzie, za pośrednictwem którego dokonuje się zakupów. Zadbaj więc o mobilną wersję swojej strony, a także zoptymalizuj teksty pod kątem fraz kluczowych. Powinny one dostarczać niezbędnych informacji dla internauty, włącznie z zastosowaniem wypunktowań, ekspozycją ceny, funkcji i kosztów wysyłki, czyli wszystkiego, co oddziałuje na wzrost konwersji.

Przeprowadź testy A/B

Jeżeli nie spróbujesz, nie będziesz wiedział, czy warto. Wszelkie wątpliwości najlepiej rozwikłać poprzez testowanie zmian i obserwacje efektów. Dostrzegłeś spadek w rankingu dla danej frazy? Zweryfikuj wdrożone modyfikacje, aby poprawić to, co przyczyniło się do niekorzystnych wyników.

Dość powszechne jest stwierdzenie, że łączenie usług SEO i optymalizacji współczynnika konwersji prowadzi do rychłej klęski. Błąd! Prawidłowe wykonanie testów A/B minimalizuje ryzyko strat, a tym samym pozwala zgromadzić dane, dzięki którym można dostrzec, co funkcjonuje poprawnie, a co wymaga naprawy.

Zbieraj opinie użytkowników

Okazuje się, że większość potencjalnych klientów, zanim przystąpi do finalizacji swojego zamówienia, przegląda opinie innych użytkowników. Oznacza to, że zamieszczenie prawdziwych recenzji na stronie internetowej upewni potencjalnych klientów, że ich wybór jest prawidłowy.

Opinie możesz zbierać, wykorzystując różnego rodzaju metody, np. za pomocą kwestionariusza ankiety lub ankiet telefonicznych.

Zapytaj swoich klientów, co mógłbyś ulepszyć lub usprawnić w swojej firmie – dzięki takiemu podejściu zwiększysz swój współczynnik konwersji. Dzięki wykorzystaniu ankiety online będziesz w stanie zrozumieć, dlaczego klienci trafili na Twoją stronę i czego właściwie na niej szukali.

Nie zapomnij o informacjach kontaktowych na stronie

Pamiętaj, że niezależnie od tego, jaką prowadzisz firmę, informacje kontaktowe na stronie są bardzo ważne. Zbyt wiele firm podaje dane kontaktowe na dole strony. To oczywiście duży błąd. Sekcja „kontakt” to jedno z najczęściej odwiedzanych miejsc w witrynie. Prawidłowo zaprojektowana zakładka z danymi kontaktowymi powinna zawierać: aktualny numer telefonu, adres e-mail, proste i zwięzłe CTA, a także link do profili w mediach społecznościowych oraz opcjonalnie adres siedziby.

Podsumowanie

Optymalizacja współczynnika konwersji powinna stać się dla Ciebie niezbędnym działaniem. Zapewnij klientom wygodę w użytkowaniu i popraw dzięki temu swój współczynnik konwersji. SEO i CRO mogą być dla siebie idealnie dopasowanymi partnerami, jeśli zatroszczysz się o przygotowanie kompleksowej strategii marketingu cyfrowego. Weź pod uwagę specjalistyczną pomoc ze strony agencji, której specjaliści mają doświadczenie i znają działanie wyszukiwarek.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 1

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak przekierować ruch z bloga do sklepu internetowego?
Jak przekierować ruch z bloga do sklepu internetowego?
Wartościowy content nigdy nie wyjdzie z mody. Zamieszczanie linków do sklepu na blogach to praktyka wspierająca kompleksowy proces pozycjonowania.
Sztuczna inteligencja w służbie człowiekowi. Jak wykorzystać jej potencjał w kontekście SEO?
Sztuczna inteligencja w służbie człowiekowi. Jak wykorzystać jej potencjał w kontekście SEO?
Historia pojęcia sztucznej inteligencji. Czym jest AI oraz w jakich dziedzinach jest wykorzystywana? Jak wykorzystać jej możliwości w SEO?
Czy warto korzystać z narzędzia Google Moja Firma?
Czy warto korzystać z narzędzia Google Moja Firma?
Zawsze zastanawiałeś się, jak działają wizytówki Google i jak je tworzyć? Teraz możesz dowiedzieć się wszystkiego na ich temat!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę