Jaką domenę wybrać dla firmy?

Jaką domenę wybrać dla firmy?

Mikhail Nilov/pexels.com

Wyobraź sobie, że prowadzisz przedsiębiorstwo zajmujące się sprzedażą karmy dla zwierząt (być może nawet tak jest). Posiadając domenę karmydlazwierzat.pl, znajdujesz się w czołówce rynkowej. Wszystko za sprawą “zagarnięcia” najbardziej charakterystycznego i przybliżonego tematycznie adresu URL. Stwarzasz wrażenie silnego lidera, któremu towarzyszą lata doświadczenia w zarządzaniu opisywaną dziedziną e-sprzedaży.

Inaczej sytuacja wygląda, gdy na rynek wkracza świeży konkurent, świadczący podobne usługi do Twoich. Już na starcie ma nieco zawężone możliwości wyboru domeny, która wpisywałaby się w charakter jego oferty. Pojawia się zatem pytanie, jaka domena najlepsza jest dla świeżo upieczonego sprzedawcy online?

Skojarzenia z profilem firmy a wartość domeny

Dysponowanie domeną, która od razu kojarzy się z konkretną ofertą produktów bądź usług, wiąże się z pokaźną pulą korzyści. Domeny generyczne, bo tak nazywane są adresy, którym towarzyszą rozpoznawalne słowa, dopasowane tematycznie do profilu firmy to atut dla zarządzających dość powszechną branżą.

Konsument, dostrzegając nazwę karmadlazwierzat.pl, nie musi zastanawiać się, co właściwie kryje się w zasobach strony pod konkretnym adresem URL. Zanim więc zdecydujesz się na ten rodzaj domeny, dokładnie przemyśl, jakie frazy opisują prowadzony przez Ciebie e-biznes.

Czego jeszcze możesz spodziewać się po domenie generycznej? Przede wszystkim satysfakcjonującego wpływu na pozycjonowanie witryn pod kątem wyszukiwarek. Nie mamy wątpliwości co do tego, że wielu użytkowników, poszukując określonego asortymentu, wpisuje konkretną nazwę produktu bądź usługi. Zdarzają się przypadki, kiedy domeny opisujące określoną ofertę są już zarezerwowane dla innych przedsiębiorstw. Jak wówczas stać się graczem rozpoznawalnym na rynku?

Dobrym rozwiązaniem okazuje się wybór domeny podyktowany spersonalizowaną nazwą marki. Oczywiście będziesz musiał zaangażować więcej siły w popularyzację firmy. Jeżeli jednak uda Ci się wypromować przedsiębiorstwo, możesz liczyć na to, że użytkownicy będą świadomie klikać nazwę strony, której jesteś właścicielem.

Sprawdź: Jak tworzyć artykuły sponsorowane?

Im mniej, tym lepiej

Wciąż zastanawiasz się, jaka domena dla firmy pomoże Ci w osiągnięciu biznesowego sukcesu? Jednogłośnie odpowiadamy – jak najkrótsza! Na większą ekspozycję strony możesz liczyć wtedy, gdy postawisz na proste, intuicyjne nazwy. Wystarczy, że wykorzystasz jedno bądź dwa nieskomplikowane słowa bądź posłużysz się nazwą własną.

Źródło: Mikhail Nilovd/pexels.com

Miej na uwadze przede wszystkim preferencje internauty oraz jego zdolności do zapamiętywania. W pamięć zapadają zazwyczaj krótkie, chwytliwe zwroty. Jeżeli Twój adres będzie wyposażony w językowe pułapki, możesz natknąć się na prawdziwą minę w postaci literówek. Użytkownikom nierzadko zdarzają się takie gafy, zwłaszcza jeżeli mają styczność z trudnym i niespotykanym adresem witryny.

Znakom diakrytycznym mówimy “NIE”

Korzystanie z poprawnej polszczyzny niezupełnie znajduje swoje zastosowanie wśród tworzonych domen. Pomimo że możliwe staje się budowanie nazw witryn w oparciu o głoski, takie jak ą, ę czy ć, to jednak nie zyskują one oczekiwanej popularności. Wcześniej utrwalone nawyki przyczyniają się do częstszego wpisywania przez internautów – karmadlazwierzat.pl, zamiast karmadlazwierząt.pl.

Drugim argumentem przekonującym do zaniechania stosowania znaków diakrytycznych jest dzielenie się adresem wśród osób niezapoznanych z gramatyką języka polskiego. Wówczas tacy internauci mają znaczne problemy z prawidłowym wpisaniem nazwy domeny.

Sprawdź: Czy jesteś gotowy na LaMDA?

Kruczki prawne i oryginalność domeny

Nowatorskie domeny to nie tylko odróżniające od konkurencji nazwy stron. To również respektowanie prawnych ustaleń. Niektóre przedsiębiorstwa decydują się na rejestrację wybranych słów i zwrotów, które następnie postrzegane są jako chronione znaki towarowe. Przed zakupem domeny należy więc zweryfikować, czy nazwie nie towarzyszy zastrzeżony wcześniej znak towarowy przynależący do innej firmy. Konsekwencje zaniechania tego obszaru mogą przynieść biznesmenom niemałe straty finansowe.

Domena to wizytówka Twojej marki

Domena wyróżnia Twoją firmę na tle innych, dlatego nie można w żaden sposób bagatelizować jej wartości. Pamiętaj, że wszystko może ulegać modyfikacjom, jednak nazwa zarządzanej przez Ciebie strony pozostanie niezmienna. Inwestując w odpowiednio dopasowaną domenę, zyskujesz o wiele więcej, niż jesteś w stanie sobie wyobrazić.

Czy zastosowanie słów kluczowych w nazwie domeny to gwarant sukcesu? Właściwie coraz częściej rezygnuje się z tej praktyki. Powodzeniem cieszą się skonkretyzowane, budzące pozytywne emocje zwroty, skorelowane z branżą.

Na pytanie, czym powinna wyróżniać się domena Twojego przedsiębiorstwa, możemy skrótowo odpowiedzieć: wyrażeniem łatwym do utrwalania w pamięci, które dodatkowo spotyka się z pozytywnym odbiorem.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Storytelling w komunikacji marketingowej

    Storytelling w komunikacji marketingowej

    W marketingu nie chodzi o to, byś mówił o sobie, a o kliencie i jego potrzebach. Jeśli nie zacząłeś jeszcze działań storytellingowych, to najwyższy moment, by znaleźć dla nich przestrzeń.
    Co to jest brand marketing?

    Co to jest brand marketing?

    Chcesz, aby Twoja marka i produkty kojarzyły się klientom z konkretnymi cechami i wartościami? Postaw na brand marketing. Co to takiego? Podpowiadamy!
    Podstawy social media marketingu

    Podstawy social media marketingu

    Miliardy kont i użytkowników. Bez mediów społecznościowych nie ma Cię w sieci. Dowiedz się więc, jak zaplanować strategię marketingową w social mediach.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę