DARMOWY AUDYT SEO

Jaką domenę wybrać dla firmy?

4 min czytania
Jaką domenę wybrać dla firmy?
Kategoria Marketing

Wyobraź sobie, że prowadzisz przedsiębiorstwo zajmujące się sprzedażą karmy dla zwierząt (być może nawet tak jest). Posiadając domenę karmydlazwierzat.pl, znajdujesz się w czołówce rynkowej. Wszystko za sprawą “zagarnięcia” najbardziej charakterystycznego i przybliżonego tematycznie adresu URL. Stwarzasz wrażenie silnego lidera, któremu towarzyszą lata doświadczenia w zarządzaniu opisywaną dziedziną e-sprzedaży.

Inaczej sytuacja wygląda, gdy na rynek wkracza świeży konkurent, świadczący podobne usługi do Twoich. Już na starcie ma nieco zawężone możliwości wyboru domeny, która wpisywałaby się w charakter jego oferty. Pojawia się zatem pytanie, jaka domena najlepsza jest dla świeżo upieczonego sprzedawcy online?

Spis treści:

Skojarzenia z profilem firmy a wartość domeny

Dysponowanie domeną, która od razu kojarzy się z konkretną ofertą produktów bądź usług, wiąże się z pokaźną pulą korzyści. Domeny generyczne, bo tak nazywane są adresy, którym towarzyszą rozpoznawalne słowa, dopasowane tematycznie do profilu firmy to atut dla zarządzających dość powszechną branżą.

Konsument, dostrzegając nazwę karmadlazwierzat.pl, nie musi zastanawiać się, co właściwie kryje się w zasobach strony pod konkretnym adresem URL. Zanim więc zdecydujesz się na ten rodzaj domeny, dokładnie przemyśl, jakie frazy opisują prowadzony przez Ciebie e-biznes.

Czego jeszcze możesz spodziewać się po domenie generycznej? Przede wszystkim satysfakcjonującego wpływu na pozycjonowanie witryn pod kątem wyszukiwarek. Nie mamy wątpliwości co do tego, że wielu użytkowników, poszukując określonego asortymentu, wpisuje konkretną nazwę produktu bądź usługi. Zdarzają się przypadki, kiedy domeny opisujące określoną ofertę są już zarezerwowane dla innych przedsiębiorstw. Jak wówczas stać się graczem rozpoznawalnym na rynku?

Dobrym rozwiązaniem okazuje się wybór domeny podyktowany spersonalizowaną nazwą marki. Oczywiście będziesz musiał zaangażować więcej siły w popularyzację firmy. Jeżeli jednak uda Ci się wypromować przedsiębiorstwo, możesz liczyć na to, że użytkownicy będą świadomie klikać nazwę strony, której jesteś właścicielem.

Sprawdź: Social media na ratunek przedsiębiorcy: kolejny tip w promowaniu Twojej strony internetowej

Im mniej, tym lepiej

Wciąż zastanawiasz się, jaka domena dla firmy pomoże Ci w osiągnięciu biznesowego sukcesu? Jednogłośnie odpowiadamy – jak najkrótsza! Na większą ekspozycję strony możesz liczyć wtedy, gdy postawisz na proste, intuicyjne nazwy. Wystarczy, że wykorzystasz jedno bądź dwa nieskomplikowane słowa bądź posłużysz się nazwą własną.

Miej na uwadze przede wszystkim preferencje internauty oraz jego zdolności do zapamiętywania. W pamięć zapadają zazwyczaj krótkie, chwytliwe zwroty. Jeżeli Twój adres będzie wyposażony w językowe pułapki, możesz natknąć się na prawdziwą minę w postaci literówek. Użytkownikom nierzadko zdarzają się takie gafy, zwłaszcza jeżeli mają styczność z trudnym i niespotykanym adresem witryny.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Znakom diakrytycznym mówimy “NIE”

Korzystanie z poprawnej polszczyzny niezupełnie znajduje swoje zastosowanie wśród tworzonych domen. Pomimo że możliwe staje się budowanie nazw witryn w oparciu o głoski, takie jak ą, ę czy ć, to jednak nie zyskują one oczekiwanej popularności. Wcześniej utrwalone nawyki przyczyniają się do częstszego wpisywania przez internautów – karmadlazwierzat.pl, zamiast karmadlazwierząt.pl.

Drugim argumentem przekonującym do zaniechania stosowania znaków diakrytycznych jest dzielenie się adresem wśród osób niezapoznanych z gramatyką języka polskiego. Wówczas tacy internauci mają znaczne problemy z prawidłowym wpisaniem nazwy domeny.

Sprawdź: Dla psa liczy się pozycja nie tylko w Google. Jakie emocje zdradza mowa ciała Twojego pupila?

Kruczki prawne i oryginalność domeny

Nowatorskie domeny to nie tylko odróżniające od konkurencji nazwy stron. To również respektowanie prawnych ustaleń. Niektóre przedsiębiorstwa decydują się na rejestrację wybranych słów i zwrotów, które następnie postrzegane są jako chronione znaki towarowe. Przed zakupem domeny należy więc zweryfikować, czy nazwie nie towarzyszy zastrzeżony wcześniej znak towarowy przynależący do innej firmy. Konsekwencje zaniechania tego obszaru mogą przynieść biznesmenom niemałe straty finansowe.

Domena to wizytówka Twojej marki

Domena wyróżnia Twoją firmę na tle innych, dlatego nie można w żaden sposób bagatelizować jej wartości. Pamiętaj, że wszystko może ulegać modyfikacjom, jednak nazwa zarządzanej przez Ciebie strony pozostanie niezmienna. Inwestując w odpowiednio dopasowaną domenę, zyskujesz o wiele więcej, niż jesteś w stanie sobie wyobrazić.

Czy zastosowanie słów kluczowych w nazwie domeny to gwarant sukcesu? Właściwie coraz częściej rezygnuje się z tej praktyki. Powodzeniem cieszą się skonkretyzowane, budzące pozytywne emocje zwroty, skorelowane z branżą.

Na pytanie, czym powinna wyróżniać się domena Twojego przedsiębiorstwa, możemy skrótowo odpowiedzieć: wyrażeniem łatwym do utrwalania w pamięci, które dodatkowo spotyka się z pozytywnym odbiorem.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 11

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czym jest optymalizacja wartości klienta i jak o nią zadbać?
Czym jest optymalizacja wartości klienta i jak o nią zadbać?
Prowadzisz sklep internetowy? Zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży? Dowiedz się, jak pomóc Ci w tym może optymalizacja wartości konsumenta.
Jak rozwinąć małą firmę w Internecie?
Jak rozwinąć małą firmę w Internecie?
Chciałbyś stać się popularny w sieci, ale nie wiesz, jak dotrzeć do swoich odbiorców? Zastosuj się do kilku naszych wskazówek, a zobaczysz różnicę!
Czym jest Employer Branding?
Czym jest Employer Branding?
Chcesz poprawić swoją reputację na rynku pracy i zbudować silny zespół specjalistów? Sprawdź, czym jest Employer Branding i jakie korzyści za sobą niesie!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę