Klienci są przekonani, że najłatwiej i najlepiej zrobić to w katalogu. Faktycznie jest to jedno z najłatwiejszych rozwiązań, ale niekoniecznie jest ono dobre. Przede wszystkim, trudniej o przejrzyste kierowanie geograficzne takiej domeny w wersji językowej, która jest w katalogu. Dodatkowo, jest też problem z użytkownikami, ponieważ mogą oni nie mieć zaufania do takiej domeny. Kolejną kwestią jest to, że w przypadku ewentualnej kary filtra od Google, wszystkie wersje językowe polecą dokładnie tak samą. Żeby tego uniknąć, to najlepszym rozwiązaniem jest wykupienie krajowej domeny najwyższego poziomu.
Niektóre strony używają po prostu comki jako globalnej domeny i z comki użytkownik może się przenieść na domenę w konkretnym języku. Jednakże, jeśli mamy naprawdę wiele języków i chcemy już to zrobić w obrębie jednej domeny, to dobrym rozwiązaniem jest użycie specjalnych tagów. Są to tak zwane hreflangi, które są zalecane przez Google w jego oficjalnej dokumentacji.
Wiele zależy od specyfiki danego rynku, ponieważ analizując różne branże na różnych rynkach okazuje się, że podejście zarówno do contentu, jak i link buildingu jest różne. Przykładowo, w Niemczech wszystkie strony mają bardzo dobrze zorganizowany content. Te treści są długie i pełnią funkcję poradniczą. Czasami często schematyczne, ale bardzo konkretnie. Widać, że użytkownicy niemieccy bardzo cenią sobie rzetelne i konkretne informacje. Dlatego nawet najmniejsze strony usługowe dbają o tą część contentową. I nie jest to tylko kwestia popularnych treści blogowych, ale także opisów kategorii. Użytkownicy z Niemiec czytają te treści, co potwierdza długość czasu spędzonego na stronie. Z kolei w Wielkiej Brytanii są bardzo ważne treści typowo blogowe i poradnikowe. Jednak Brytyjczycy nie przywiązują aż takiej wagi do uzupełniania opisów kategorii czy ewentualnie opisów produktów.
Jeśli ktoś chce faktycznie przenieść swój biznes na inne rynki to pierwsze, co powinien zrobić, to dokonać analizy rynku. Nie tylko pod względem treści i linków, ale przede wszystkim pod kątem produktów. W tym celu warto wykorzystać narzędzia SEO, które pokażą nam np. sezonowość.
Wojtek zna się na rzeczy – skutecznie łączy teorię z mocnymi kompetencjami praktycznymi, co pozwala mu efektywnie zarządzać procesami pozycjonowania dla klientów Grupy iCEA. Wieloletnie doświadczenie sprawia, że niejedno już widział, ale nie twierdzi, że nic go nie zaskoczy. Uważa, że pozycjonowanie to branża pełna wyzwań, gdzie można rozwinąć skrzydła – trzeba jednak być na bieżąco.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.