Wszędzie mówi się na temat contentu oraz przykładania uwagi do tworzenia rzetelnych, wartościowych treści. Czasy się zmieniają i choć teksty wciąż znajdują się na szczycie najważniejszych czynników wpływających na jakość oraz wiarygodność marki, to jednak warto pokusić się o implementację innych, równie istotnych elementów.
W zasięgu ręki znajduje się infografika, która nie traci na popularności, pomimo wzrastającej potęgi nagrań audiowizualnych. Poznaj sekrety contentu wizualnego i spraw, aby marketing Twojego przedsiębiorstwa stał się atrakcyjny dla przyszłego konsumenta.
Z infografiką miałeś styczność nie raz, a nawet nie dwa. To pewien rodzaj wizualizacji, za pośrednictwem której masz szansę w oryginalny oraz interakcyjny sposób przekazać najważniejsze informacje. Infografika może stanowić formę przerywnika od ujednoliconego tekstu i tym samym wzbogacić content.
Co składa się na infografikę? Zazwyczaj są to rozmaite wykresy, mapy czy ilustracje, które przybliżają czytelnika do omawianego tematu i pozwalają w pełni go zrozumieć. Przybierają skondensowaną postać, co wynika z ich pierwotnego przeznaczenia oraz samej formy.
Kiedy możemy powiedzieć, że infografika jest dobra? Właściwie to nie ma wytycznych, które od A do Z wnikliwie precyzowałyby, jak powinna się prezentować. Niezwykle ważne są jednak kreatywność, atrakcyjność oraz czytelność. Nie można zapominać o ich misji. Oprócz zaintrygowania odbiorcy swoją wizualną oryginalnością muszą przekazywać wartościowe informacje.
Nadmiar treści w ramach kreowanej infografiki wywoła większy dysonans, aniżeli zaciekawi odbiorcę. Warto więc zminimalizować liczbę słów, aby nie przeszkadzały w naturalnej percepcji tekstu. Zawarcie w nich podstawowych, kluczowych danych spotka się z większą aprobatą z perspektywy czytelnika.
Estetyka oraz wizualna spójność kreowanych infografik z marką to podstawa, jeśli planujesz na stałe zaistnieć w świadomości konsumenta. Pamiętaj, aby w tym celu stosować powtarzające się kolory oraz identyczny krój czcionki.
Dostępny jest wachlarz infografik, z których śmiało możesz skorzystać, tworząc nowatorskie treści. Zdecydowaliśmy się zaprezentować i krótko opisać te, które są najczęściej wykorzystywane przez twórców contentu.
Infografiki przyjmujące formę mapy przydają się do określenia lokalizacji filii przedsiębiorstwa. Zyskują w oczach klientów poszukujących takich informacji, usprawniając tym samym proces researchu. Sprawdzają się także w prezentacji statystyk związanych z częstotliwością występowania danego produktu/usługi w określonym miejscu na mapie.
Stworzenie infografiki, która zakłada porównanie (np. jakości) produktów czy usług pomiędzy firmami w danej branży, jest niezwykle użyteczna dla odbiorcy poszukującego najlepszego dla siebie rozwiązania. Zyskują w ten sposób feedback o przewadze jednej marki nad innymi i dzięki temu mogą dokonać słusznej decyzji.
Jeżeli zajmujesz się pisaniem bardziej zaawansowanych, specjalistycznych tekstów, to z pewnością wiesz, jak ważne są dowody potwierdzające istotę kreowanych treści. Decydując się na infografikę w formie wykresu bądź statystyk, dajesz gwarancję merytorycznej poprawności stworzonego artykułu.
Najefektywniejszym sposobem na przedstawienie, jak krok po kroku zmieniała się marka, okazuje się oś czasu. Za jej sprawą możesz wyróżnić najważniejsze momenty w historii Twojego przedsiębiorstwa i zaakcentować wartości, które towarzyszą mu wielu lat.
Podczas lektury naszego wpisu pewnie udało Ci się wyłapać pewne niuanse i korzyści płynące z wykorzystania infografik. Ujęliśmy to jednak w punktach, dzięki czemu będziesz w stanie lepiej określić, czy warto implementować je na swojej stronie WWW.
Aby tytułować się specjalistą w konkretnej branży, należy myśleć nieszablonowo. Infografiki to sprawdzona taktyka, której wykorzystanie nie tylko zaintryguje odbiorcę, ale też wyróżni markę wśród pozostałych. W marketingu liczy się głowa pełna świeżych pomysłów. Każde urozmaicenie tekstu wzmacnia firmę, a tym samym zachęca do skorzystania z jej oferty. Jeżeli na Twojej stronie wciąż nie ma ani jednej infografiki, koniecznie musisz to zmienić!
Zainteresował Cię ten temat? Masz pytania? Skontaktuj się z grupa-icea.pl poprzez czat lub formularz kontaktowy.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.