DARMOWY AUDYT SEO

Jaką rolę w marketingu odgrywają infografiki?

4 min czytania
Jaką rolę w marketingu odgrywają infografiki?
Kategoria Marketing

Wszędzie mówi się na temat contentu oraz przykładania uwagi do tworzenia rzetelnych, wartościowych treści. Czasy się zmieniają i choć teksty wciąż znajdują się na szczycie najważniejszych czynników wpływających na jakość oraz wiarygodność marki, to jednak warto pokusić się o implementację innych, równie istotnych elementów.

W zasięgu ręki znajduje się infografika, która nie traci na popularności, pomimo wzrastającej potęgi nagrań audiowizualnych. Poznaj sekrety contentu wizualnego i spraw, aby marketing Twojego przedsiębiorstwa stał się atrakcyjny dla przyszłego konsumenta.

Spis treści:

Infografika – moc obrazu i merytoryczny przekaz w jednym

Z infografiką miałeś styczność nie raz, a nawet nie dwa. To pewien rodzaj wizualizacji, za pośrednictwem której masz szansę w oryginalny oraz interakcyjny sposób przekazać najważniejsze informacje. Infografika może stanowić formę przerywnika od ujednoliconego tekstu i tym samym wzbogacić content.

Co składa się na infografikę? Zazwyczaj są to rozmaite wykresy, mapy czy ilustracje, które przybliżają czytelnika do omawianego tematu i pozwalają w pełni go zrozumieć. Przybierają skondensowaną postać, co wynika z ich pierwotnego przeznaczenia oraz samej formy.

Co oznacza skuteczna infografika dla marketingu?

Kiedy możemy powiedzieć, że infografika jest dobra? Właściwie to nie ma wytycznych, które od A do Z wnikliwie precyzowałyby, jak powinna się prezentować. Niezwykle ważne są jednak kreatywność, atrakcyjność oraz czytelność. Nie można zapominać o ich misji. Oprócz zaintrygowania odbiorcy swoją wizualną oryginalnością muszą przekazywać wartościowe informacje.

Nadmiar treści w ramach kreowanej infografiki wywoła większy dysonans, aniżeli zaciekawi odbiorcę. Warto więc zminimalizować liczbę słów, aby nie przeszkadzały w naturalnej percepcji tekstu. Zawarcie w nich podstawowych, kluczowych danych spotka się z większą aprobatą z perspektywy czytelnika.

Estetyka oraz wizualna spójność kreowanych infografik z marką to podstawa, jeśli planujesz na stałe zaistnieć w świadomości konsumenta. Pamiętaj, aby w tym celu stosować powtarzające się kolory oraz identyczny krój czcionki.

Sprawdź: Czas na iCEA Futsal Poznań!

Najpopularniejsze grafiki w zasięgu ręki

Dostępny jest wachlarz infografik, z których śmiało możesz skorzystać, tworząc nowatorskie treści. Zdecydowaliśmy się zaprezentować i krótko opisać te, które są najczęściej wykorzystywane przez twórców contentu.

Bezproblemowa geolokalizacja dzięki zaimplementowaniu mapy

Infografiki przyjmujące formę mapy przydają się do określenia lokalizacji filii przedsiębiorstwa. Zyskują w oczach klientów poszukujących takich informacji, usprawniając tym samym proces researchu. Sprawdzają się także w prezentacji statystyk związanych z częstotliwością występowania danego produktu/usługi w określonym miejscu na mapie.

Zestawienie różnic i podobieństw pomiędzy firmami

Stworzenie infografiki, która zakłada porównanie (np. jakości) produktów czy usług pomiędzy firmami w danej branży, jest niezwykle użyteczna dla odbiorcy poszukującego najlepszego dla siebie rozwiązania. Zyskują w ten sposób feedback o przewadze jednej marki nad innymi i dzięki temu mogą dokonać słusznej decyzji.

Nauka bez wykresów i danych liczbowych nie ma racji bytu

Jeżeli zajmujesz się pisaniem bardziej zaawansowanych, specjalistycznych tekstów, to z pewnością wiesz, jak ważne są dowody potwierdzające istotę kreowanych treści. Decydując się na infografikę w formie wykresu bądź statystyk, dajesz gwarancję merytorycznej poprawności stworzonego artykułu.

Oś czasu, czyli jak ewoluowała Twoja oferta na rynku branży?

Najefektywniejszym sposobem na przedstawienie, jak krok po kroku zmieniała się marka, okazuje się oś czasu. Za jej sprawą możesz wyróżnić najważniejsze momenty w historii Twojego przedsiębiorstwa i zaakcentować wartości, które towarzyszą mu wielu lat.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Co zyskujesz, sięgając po infografiki?

Podczas lektury naszego wpisu pewnie udało Ci się wyłapać pewne niuanse i korzyści płynące z wykorzystania infografik. Ujęliśmy to jednak w punktach, dzięki czemu będziesz w stanie lepiej określić, czy warto implementować je na swojej stronie WWW.

  • Przykujesz uwagę i zatrzymasz na dłużej użytkownika.
  • Przejrzyście i zwięźle omówisz trudne zagadnienia.
  • W czytelny sposób zaprezentujesz wyniki przeprowadzonego przez Ciebie badania.
  • Zestawisz informacje wymagające kompleksowych objaśnień, umożliwiając tym samym adresatowi wysnucie wniosków.
  • Zaistniejesz w świadomości klienta i zyskasz miano eksperta w omawianej dyscyplinie.
Sprawdź: Top 10 sposobów na reklamę w internecie – część I

Infografiki dla marketingu mają znaczenie

Aby tytułować się specjalistą w konkretnej branży, należy myśleć nieszablonowo. Infografiki to sprawdzona taktyka, której wykorzystanie nie tylko zaintryguje odbiorcę, ale też wyróżni markę wśród pozostałych. W marketingu liczy się głowa pełna świeżych pomysłów. Każde urozmaicenie tekstu wzmacnia firmę, a tym samym zachęca do skorzystania z jej oferty. Jeżeli na Twojej stronie wciąż nie ma ani jednej infografiki, koniecznie musisz to zmienić!

Zainteresował Cię ten temat? Masz pytania? Skontaktuj się z grupa-icea.pl poprzez czat lub formularz kontaktowy.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Utrzymywanie klientów – w jakim celu? Dlaczego nie jest proste? Co muszę zrobić, aby tego dokonać?
Utrzymywanie klientów – w jakim celu? Dlaczego nie jest proste? Co muszę zrobić, aby tego dokonać?
Wiedziałeś, że niektóre badania wskazują iż niemal 50% dochodu sklepu w danym okresie, pochodzi od niespełna 20% wszystkich klientów – zainteresowany? Czytaj dalej!
Brief dla agencji marketingowej – jak wygląda? Jak go napisać?
Brief dla agencji marketingowej – jak wygląda? Jak go napisać?
Brief dla agencji to dokument, dzięki któremu planowanie działań marketingowych przebiega o wiele sprawniej. Co powinien zawierać? Koniecznie czytaj dalej.
Czy warto reklamować się na Pintereście?
Czy warto reklamować się na Pintereście?
Reklamowanie się w social mediach zyskało na popularności wśród zarządzających e-biznesem. Jakich możliwości możesz spodziewać się po Pinterest Ads?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę