Marketing B2B od zawsze był o wiele trudniejszy od prowadzenia firmy B2C. Firmy mają bowiem dostęp do ogromnej ilości informacji. Z tego powodu nie ma miejsca na popełnienie jakichkolwiek błędów. Musisz mieć więc odpowiednią strategię marketingu cyfrowego B2B, aby zdobyć nowych, potencjalnych klientów i tworzyć biznesowe relacje.
Marketing cyfrowy B2B jest bardzo konkurencyjny. Nie oznacza to jednak, że jego prowadzenie jest zupełnie niemożliwe. Wiele firm B2B wręcz przoduje w digital marketingu i korzysta w tym celu z wielu różnych środków. Poniżej przedstawiono kilka z nich, których wykorzystanie może przybliżyć Cię do sukcesu.
Jest to pierwszy krok do opracowania odpowiedniej strategii marketingu cyfrowego dla firmy B2B. Wszystkie Twoje działania muszą współgrać z oczekiwaniami odbiorców. Dobrze dobrana strategia marketingu cyfrowego powinna wykorzystywać zarówno taktyki przychodzące, jak i wychodzące w celu pozyskania nowych klientów.
Jim Sullivan, dyrektor generalny The Endurance Group, powiedział: „Generujemy leady B2B zarówno poprzez przychodzący marketing cyfrowy, jak i wychodzące działania związane z rozwojem biznesu. Wykorzystujemy nasze posty na stronie LinkedIn, aby odzwierciedlić odbiorców, do których aktywnie prowadzimy kampanię, dzięki czemu otrzymują zarówno proaktywny zasięg, jak i wyświetlanie odpowiednich, ukierunkowanych treści na naszej stronie internetowej i w mediach społecznościowych.”
Posiadanie niespójnych treści nie przyniesie Ci żadnych korzyści. Zmylisz w ten sposób potencjalnych klientów i zniechęcisz ich do skorzystania z Twoich usług.
W obecnych czasach korzystanie w e-maili jest na porządku dziennym. Wszyscy zdajemy sobie sprawę ze znaczenia poczty elektronicznej, ale wiele firm B2B nadal nie traktuje jej jako elementu swojej strategii marketingowej, co jest bardzo poważnym błędem. Niezależnie od formy treści reklamowej, e-mail jest świetnym sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów i przekazanie im informacji, które rzeczywiście ich zainteresują. Należy też dodać, że w obecnych czasach jest to bardzo łatwy i przede wszystkim darmowy sposób promowania swojej oferty w internecie, dlatego zdecydowanie warto z niego skorzystać.
Tayyab Akram, ekspert ds. Marketingu cyfrowego z WPBrigade, podzielił się kilkoma pomocnymi wskazówkami:. „Rozpocznij marketing e-mailowy, zbierając e-maile od odwiedzających Twoją stronę i rzeczywistych klientów, aby móc informować ich o nowych aktualizacjach, promocjach czy innych zmianach zachodzących w Twojej firmie.”
E-mail marketing pozwala dostosować wiadomości do różnych grup odbiorców. Twoi klienci są na różnych etapach powiązania z Twoją marką, więc sposób komunikowania się z nimi będzie się różnił. Musisz zwrócić uwagę na to, czy ktoś dopiero dowiedział się o Twojej firmie, czy jest jej stałym klientem. Użytkownicy docenią, jeśli pokażesz im, że zależy Ci na ich potrzebach i udowodnisz, że próbujesz znależć sposóba na rozwiązanie ich problemów.
Podczas realizowania strategii marketingu e-mailowego pamiętaj, że aby był skuteczny, Twoje działania muszą być regularne i konsekwentne. Czasami wysłanie kilku wiadomości nie wystarczy, więc będziesz musiał kontaktować się z klientami wiele razy, zanim osiągniesz swój cel.
Żadna cyfrowa strategia marketingowa nie zdziała cudów bez odpowiedniej optymalizacji treści. Zanim zastosujesz jakiekolwiek metody marketingowe, musisz upewnić się, że Twoja strona jest rozpoznawalna i pojawia się w wynikach wyszukiwania konkretnych słów kluczowych powiązanych z tematem Twoich usług. Jeśli znajdziesz się na szczycie wyszukiwarek, potencjalni klienci szybko Cię znajdą i z pewnością skorzystają z Twoich usług.
Musisz zrozumieć, czego szukają Twoi odbiorcy i na jakie pytania chcą uzyskać odpowiedzi, a następnie je im zapewnić. Twoje działania marketingowe nie przyniosą żadnych efektów, jeśli będą sprowadzać użytkowników do bezwartościowych stron o niewiarygodnej treści.
Dbając o UX, przyczyniasz się do zwiększenia autorytetu swojej marki, co ma ogromny wpływa na osiągane przez nią wyniki. Wprowadzanie zmian optymalizacyjnych, takich jak poprawa szybkości witryny, korzystanie z przyjaznego dla urządzeń mobilnych projektowania stron internetowych i ułatwienie nawigacji na stronie, może sprawić, że zwiększysz swoją wiarygodność i wzmocnisz swoją pozycję w sieci.
Twoja strategia marketingu cyfrowego B2B powinna koncentrować się na budowaniu zaufania z innymi firmami. Nie ma na to lepszego sposobu niż tworzenie odpowiednich treści. Jednym z głównych celów content marketingu jest zdobycie zaufania klientów i pokazania, że jest się ekspertem w danej branży.
Pokazanie swojej wiedzy i osobowości może być trudnym zadaniem, jeśli nie masz możliwości osobistego spotkania się z potencjalnym klientem. Content marketing rozwiązuje ten problem i udowadnia konsumentom, że możesz odpowiedzieć na nurtujące ich pytania.
Pamiętaj też, że blogi, instrukcje, e-booki i podcasty mogą być częścią strategii marketingu treści. Nie możesz też zapomnieć o dołączeniu biuletynów, które mogą być wykorzystywane jako część strategii marketingu e-mailowego.
Treści, które umieszczasz w swojej witrynie są swego rodzaju wizytówką Twojej firmy, dzięki której pokazujesz wartość swoich usług. Dlatego też oferowanie swojej specjalistycznej wiedzy w zamian za dane kontaktowe potencjalnego klienta jest skuteczną metodą, którą warto wdrożyć do swojej strategii.
Jeśli Twoja firma nie jest jeszcze aktywna w mediach społecznościowych, najwyższy czas, aby to zmienić. Wiele osób uważa, że ten typ marketingu jest odpowiedni wyłącznie w stosunkach B2C. Nic bardziej mylnego. Należy jednak podkreślić, że w strategii B2B jest on bardziej wymagający i wymaga użycia innych środków.
Facebook, Twitter i Instagram to bardzo ważne serwisy, w których można promować swoje treści, natomiast jako firma skoncentrowana na kontaktach B2B, powinieneś szczególną uwagę zwrócić na LinkedIn, gdyż ułatwi Ci to kontakt z klientami biznesowymi.
Pamiętaj też, że organiczne wyniki w wyszukiwarce to nie wszystko, Najlepsze wyniki osiągniesz, jeśli wzbogacisz je o wykorzystanie płatnych reklam na różnych platformach. Kampanie w mediach społecznościowych pozwalają kierować oferty w stronę konkretnych użytkowników, którzy mogą naprawdę potrzebować Twoich usług. Zaoszczędzisz dzięki temu pieniądze, które nie zostaną przeznaczone na reklamy zamieszczane w losowych miejscach z nadzieją na zainteresowanie nimi kogokolwiek.
Najlepsza strategia marketingu cyfrowego to taka, która wykorzystuje wiele metod odpowiednio dobranych do potrzeb Twojej firmy. Zidentyfikowanie różnych elementów działań biznesowych w zakresie B2B jest wymagające i czasochłonne, ale zdecydowanie warte tego wysiłku. Wszystkie kroki, które podejmiesz w kierunku rozwoju swojej marki, szybko zaczną przynosić pożądane efekty. Musisz jedynie uzbroić się w cierpliwość i obserwować wyniki swoich działań, aby móc je korygować i wdrażać nowe metody.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.