DARMOWY AUDYT SEO

Jaki hosting wybrać pod Magento?

9 min czytania
Jaki hosting wybrać pod Magento?
Kategoria E-Commerce

Magento to jedna z najpopularniejszych platform e-commerce na świecie. Korzystają z niej firmy działające zarówno w modelu B2B, jak i B2C. Jest to oprogramowanie typu Open Source, co oznacza, że każdy może z niego skorzystać za darmo. Do kosztów utworzenia sklepu trzeba jednak wliczyć domenę oraz hosting, który ma ogromny wpływ na działanie sklepu.

Co wybrać pod Magento? Hosting dedykowany czy współdzielony? Na jakie parametry się zdecydować i na co zwrócić uwagę? Podpowiadamy!

Spis treści:

Dlaczego hosting ma znaczenie?

Hosting to termin używany zamiennie z terminem serwer. Wiele osób posługuje się tymi dwoma pojęciami tak, jakby były one tożsame, ale warto wiedzieć, że z technicznego punktu widzenia są to dwie różne rzeczy. Serwer to system oprogramowania (maszyna/komputer), dzięki któremu możliwe jest udostępnianie zasobów w przestrzeni ogólnej w internecie. Hosting to natomiast usługa, którą świadczy firma hostingowa. Polega ona na udostępnianiu miejsca na serwerze.

Na czym polega to w praktyce? Wyobraź sobie, że tworzysz własną stronę internetową – czy to za pomocą kreatora stron, czy piszesz ją od zera w języku html i językach programowania. Jeśli na stworzeniu strony zakończą się Twoje działania, nie będzie ona dostępna dla nikogo oprócz Ciebie. Aby inni użytkownicy internetu mogli dotrzeć do Twojego serwisu, musisz go udostępnić na serwerze – a miejsce na serwerze trzeba wykupić, i tym właśnie jest hosting. Jednak czy każdy sklep potrzebuje takiej usługi, jeśli został utworzony na platformie Magento? Hosting jest konieczny w przypadku CMS-ów Open Source, czyli otwartych, a takim właśnie jest Magento. System pozwala na darmowe stworzenie sklepu, ale żeby udostępnić go innym, potrzebne jest miejsce na serwerze. Inaczej wygląda to w przypadku platform SaaS (Software as a Service), których twórcy udostępniają klientom serwer, a opłata wliczana jest w comiesięczny abonament.

Czy hosting ma znaczenie dla SEO?

Wyszukiwarka Google nie preferuje jednego konkretnego serwera czy określonych parametrów. Jednak mimo to wybór hostingu może wpłynąć na proces SEO, a nawet na pozycję w rankingu wyników organicznych. Jak to możliwe? Otóż hosting jest w pewnym sensie silnikiem, który odpowiada za działanie strony. Jeśli jego parametry nie będą odpowiadały potrzebom serwisu, zawartość będzie ładowała się zbyt wolno, użytkownicy nie będą mogli liczyć na bezpieczeństwo, a do tego strona nie będzie radziła sobie z wykonywaniem zadań, do których została stworzona. Google zwraca ogromną uwagę na wydajność i bezpieczeństwo serwisu, są tą istotne czynniki rankingowe, które w pewnym stopniu decydują o pozycji strony.

Czy hosting wpływa na doświadczenia użytkownika?

Parametry i rodzaj hostingu wpływają również na UX, czyli doświadczenia użytkownika. Powody są takie same jak w przypadku SEO. Użytkownicy nie lubią długo czekać na ładowanie strony, a do tego zwracają uwagę na bezpieczeństwo, zwłaszcza w sklepach internetowych. Niezależnie od tego, czy jest to WooCommerce, PrestaShop, czy Magento, hosting zawsze należy dobierać pod kątem wymagań i potrzeb systemu.

Sprawdź: Jaka platforma do dropshippingu?

Rodzaje hostingów

Abyś mógł wybrać idealny hosting dla sklepu utworzonego na platformie Magento, musisz wiedzieć, co właściwie masz do wyboru. Obecnie możemy wyróżnić takie rodzaje hostingu jak:

  • Hosting współdzielony – jeśli zdecydujesz się na ten rodzaj hostingu, będziesz dzielił miejsce na serwerze z innymi właścicielami stron. Jest to najtańsza opcja, jednak nie sprawdzi się raczej dla średnich i dużych sklepów. Trzeba wziąć pod uwagę to, że jeśli inne strony będą odnotowywały duże obciążenie, w Twoim serwisie mogą wystąpić problemy z wydajnością. Oprócz tego będziesz mieć możliwości dopasowania parametrów do swoich potrzeb. Taki rodzaj hostingu sprawdzi się np. w przypadku małych stron informacyjnych, jednak dla dużych sklepów internetowych jedyną zaletą będzie tutaj niska cena.
  • Serwer VPS (Virtual Private Server) – ten rodzaj hostingu zapewni Ci własne, oddzielne miejsce na serwerze, którym nie będziesz musiał dzielić się z innymi. Daje on znacznie większe możliwości niż hosting współdzielony, a także zapewnia większe bezpieczeństwo. Do tego użytkownik ma nad nim pełną kontrolę. Wadą w tym przypadku jest to, że musisz samodzielnie „zajmować” się takim hostingiem, a jeśli nie masz wiedzy programistycznej, może być to spore wyzwanie.
  • Serwer dedykowany – to znacznie droższe i bardziej zaawansowane rozwiązanie niż hosting współdzielony i serwer VPS. W tym przypadku klient otrzymuje do dyspozycji własny serwer, czyli fizyczną maszynę. Jeśli zdecydujesz się na tę opcję, będziesz miał wpływ na konfigurację serwera, co pozwoli Ci dopasować parametry do swoich potrzeb. Serwer dedykowany przeznaczony jest dla dużych sklepów internetowych, które generują ogromny ruch każdego dnia.
  • Cloud Serwer – to najnowocześniejszy rodzaj hostingu. W tym przypadku wykorzystywana jest nie jedna maszyna, a cała grupa maszyn. Dzięki temu w razie awarii jednego serwera serwis może dalej sprawnie działać, ponieważ będzie wspierany przez inne maszyny.
Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Sklep na Magento – jaki hosting będzie najlepszy?

Magento to niezwykle rozbudowana platforma, która oferuje wiele możliwości i pozwala na liczne rozszerzenia. Uznawana jest za jedną z najbardziej profesjonalnych platform e-commerce dającą największe możliwości rozwoju. Z tego względu polecana jest średnim i dużym sklepom, które dziennie obsługują setki czy tysiące zamówień i mają ambitne plany rozwoju i poszerzania swojej działalności. Niestety tak obszerny zakres możliwości oraz ogromna liczba funkcji i modułów mają swoje wady. Jedną z nich są duże wymagania serwerowe sklepów utworzonych na tym oprogramowaniu. W przypadku Magento hosting musi być naprawdę solidny. Aby rozbudowany sklep działał prawidłowo, zawartość szybko się ładowała, a wszystkie funkcje sprawnie działały, potrzebne są bardzo dobre parametry.

Magento – hosting współdzielony, VPS czy serwer dedykowany?

Hostingiem, który na pewno nie sprawdzi się pod Magento, jest hosting współdzielony. Takie rozwiązanie nie pozwoli na sprawne działanie rozbudowanego sklepu z szerokim asortymentem. Jeśli zamierzasz założyć sklep na tej platformie, weź pod uwagę serwer dedykowany oraz VPS. Magento ma wysokie wymagania zwłaszcza pod względem pamięci RAM. Pamiętaj, że w przypadku serwera dedykowanego masz pełną kontrolę nad jego konfiguracją i możesz dopasować parametry do własnych potrzeb. Hosting VPS nie daje tak dużych możliwości, ale nie oznacza to, że nie sprawdzi się w żadnym sklepie. Dla średniej wielkości sklepów może to być dobre rozwiązanie, zwłaszcza że jest o wiele tańsze niż serwer dedykowany.

Podstawowe wymagania systemowe Magento 2.4:

  • pamięć RAM: minimum 2 GB;
  • serwer: Apache 2.4 i NGINX 1.x;
  • PHP 7.4;
  • baza danych: MySQL 8.x;
  • bezpieczeństwo; wymagany certyfikat SSL;
  • rozszerzenia PHP: m.in. ext-bcmath, ext-ctype, ext-curl, ext-dom, ext-gd, ext-hash.

Wymienione wyżej wymagania dotyczą konkretnej wersji Magento (Magento 2.4). Każda wersja może się nieco różnić pod tym względem, dlatego przed wyborem hostingu sprawdź dokładnie wszystkie wymagania systemowe wersji, z której korzystasz.

Sprawdź: Platforma e-commerce Shoper – wady i zalety

Na co zwrócić uwagę przy wyborze hostingu?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, jakie rozwiązanie będzie najlepsze pod Magento. Hosting to kwestia indywidualna każdego serwisu. Wiesz już, że w przypadku tej platformy warto wybierać pomiędzy serwerem VPS a dedykowanym, ale należy zwrócić uwagę również na inne kwestie.

Przy wyborze hostingu/firmy hostingowej istotne są takie aspekty jak:

  • Pojemność serwera:
  • Pojemność to inaczej ilość dostępnego miejsca na dysku. Im będzie ona mniejsza, tym mniej danych będziesz mógł udostępniać w swoim serwisie. Sklepy internetowe zawierają zdjęcia, a także opisy produktów, dlatego dla takich witryn potrzebna jest spora ilość miejsca na serwerze.

  • Transfer:
  • Określa on ilość danych, jaka może być przesyłana przez serwer. Każde wejście na stronę, kliknięcie linku, rejestracja konta czy inna interakcja wymagają przetwarzania danych. Z tego powodu trzeba dopasować ten parametr do prawdopodobnego ruchu na stronie. Magento to platforma raczej dla średnich i dużych sklepów, dlatego wybierając hosting trzeba zadbać o duży transfer.

  • Wsparcie techniczne:
  • Wybierając firmę hostingową, upewnij się, czy oferuje ona klientom bezpłatną pomoc techniczną. Pamiętaj, że bez wsparcia będziesz musiał samodzielnie opiekować się swoim serwerem czy miejscem na serwerze i wszelkie problemy rozwiązywać na własną rękę.

  • Bezpieczeństwo:
  • Oprócz wydajności hostingu największe znaczenie ma bezpieczeństwo. Jest to istotne zarówno ze względu na wyszukiwarkę, jak i użytkowników. Przy wyborze upewnij się, czy firma hostingowa dba o odpowiednie zabezpieczenia przed atakami hakerskimi i awariami.

  • Cena:
  • Wybór hostingu nie powinien być zależny wyłącznie od ceny, jednak warto zwrócić uwagę na tę kwestię. Jeśli firmy nie stać na utrzymywanie prywatnego serwera, warto pomyśleć nad innym rozwiązaniem np. serwerem VPS, który również potrafi poradzić sobie ze sklepem internetowym utworzonym na platformie Magento. Jednak Hosting powinien być dopasowany do budżetu firmy.

  • Opinie:
  • Sprawdź opinie innych klientów wybranej firmy hostingowej lub poproś o polecenie wśród bliskich. Dobra firma z pewnością zostanie doceniona w internecie przez klientów, a do tego będzie mogła pochwalić się bogatym portfolio.

  • Liczba możliwych do podpięcia domen:

Platforma Magento pozwala na prowadzenie kilku sklepów za pomocą jednego panelu administracyjnego, dlatego przy wybierając dla serwisu Magento hosting, warto zwrócić uwagę na możliwości dotyczące liczby podpiętych domen.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 15

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak przeprowadzić analitykę sklepu internetowego?
Jak przeprowadzić analitykę sklepu internetowego?
Jak sprzedawać więcej? Kim są moi klienci? Jak trafili na mój sklep? Sprawdź jak przeprowadzić analitykę sklepu internetowego!
Customer Success w agencji digitalowej
Customer Success w agencji digitalowej
Customer Success to nieocenione wsparcie w zakresie posprzedażowej obsługi klienta. Czym zajmuje się ten dział i dlaczego warto mieć go w swojej firmie?
Czy współczynnik klikalności wpływa na SEO strony internetowej?
Czy współczynnik klikalności wpływa na SEO strony internetowej?
CTR jest czynnikiem, który wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Jakie działania podjąć, aby go zwiększyć i odnieść sukces?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie