DARMOWY AUDYT SEO

Jaki hosting wybrać pod sklep internetowy na WordPress?

9 min czytania
Jaki hosting wybrać pod sklep internetowy na WordPress?
Kategoria E-Commerce

Jeśli na bieżąco śledzisz nasze wpisy, na pewno doskonale zdajesz sobie sprawę, ile decyzji musi podjąć osoba która zamierza zacząć stawiać pierwsze kroki w branży e-commerce.

Są to kwestie dotyczące nie tylko asortymentu produktów czy skutecznej reklamy Twojego sklepu, ale także aspekty techniczne samej witryny, obejmujące przede wszystkim wybór

odpowiedniej platformy sprzedażowej oraz hostingu. W tym wpisie skupimy się właśnie na tych elementach i podpowiemy Ci, jakie rozwiązania mogą być najlepsze w Twoim przypadku.

Spis treści:

Co to jest WordPress?

WordPress to bezpłatne oprogramowanie, a w zasadzie system zarządzania treścią (CMS), który – choć z założenia miał służyć wyłącznie do blogowania – jest dziś używany do tworzenia i prowadzenia niemal każdego rodzaju stron. Dzięki licencji typu open-source jest on dostępny publicznie, można go też dowolnie rozwijać czy modyfikować, w zależności od swoich potrzeb. To prawdopodobnie właśnie tak szeroka dostępność, a równocześnie elastyczność WordPressa, sprawiły, że dziś jest on najpopularniejszą tego typu platformą na świecie.

Jakie typy stron można prowadzić na WordPressie?

W związku z tym, że WordPress od lat rozwijany jest przez swoich użytkowników, ogranicza Cię w zasadzie tylko wyobraźnia. W ramach WordPressa można prowadzić m.in. strony takie jak:

  • blog – to właśnie dla celów blogowych pierwotnie powstał WordPress. Blog jednak niekoniecznie musi być zapisem prywatnych przemyśleń – może służyć również jako element budowania marki osobistej lub część sklepu online, która świetnie wesprze pozycjonowanie takiej witryny,
  • strona firmowa typu wizytówka – czyli najprostsza strona biznesowa, przekazująca odbiorcy podstawowe informacje o Twojej firmie, głównie dot. jej oferty oraz danych kontaktowych,
  • landing page – strona bez zakładek, która ma na celu realizację (najczęściej jednego) celu. Może to być np. sprzedaż konkretnego produktu, zachęta do zapisania się do newslettera lub uzupełnienie formularza kontaktowego przez użytkownika,
  • portfolio – rodzaj galerii, dzięki której potencjalni klienci będą mogli od razu zapoznać się z Twoją ofertą. Ta opcja sprawdzi się szczególnie w przypadku fotografów (sesje zdjęciowe), architektów (przykładowe realizacje) czy w gastronomii (np. galeria pełna zdjęć artystycznych tortów).
  • sklep internetowy – to właśnie na nim skupimy dziś szczególną uwagę. Prowadzenie sklepu online na WordPressie jest możliwe głównie dzięki jednej z najpopularniejszych wtyczek – mowa tu o WooCommerce. Plugin ten tworzy sklep bardzo łatwy w obsłudze, dlatego sięgają po niego zarówno początkujący, jak i bardziej doświadczeni sprzedawcy online. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o działaniu i zaletach WooCommerce zajrzyj do tego wpisu.

Jakie są zalety WordPressa?

Wiesz już, że WordPress jest bardzo popularny, ale czy wiesz, że to właśnie na WordPressie postawiono m.in. stronę BBC America, Sony Music oraz magazynu Forbes? Dlaczego tak wiele osób i firm korzysta z tego systemu? Być może spodobała im się któraś z niżej wymienionych zalet WordPressa.

Niskie koszty

Sam WordPress jest oczywiście darmowy, jednak najlepsze rozszerzenia często są dodatkowo płatne. Wciąż jednak jest to rozwiązanie w zasadzie dla każdego, bez względu na posiadany budżet, przynajmniej w swojej podstawowej wersji.

Ciągły rozwój

WordPress rozwijany jest oddolnie, często w ramach wolontariackiej pracy innych użytkowników systemu, ale także przez firmy, które z nowych wtyczek do platformy stworzyły swój pomysł na biznes. Bez względu jednak na to, z jak wielu rozszerzeń skorzystasz, masz pewność, że WordPress stale się rozwija i ciągle proponuje nowe rozwiązania, które ułatwiają pracę wielu osobom.

Szeroka dostępność

System WordPress jest dostępny i znany na naprawdę szeroką skalę. Dzięki temu bez trudu znajdziesz w sieci np. porady dotyczące napotkanego przez Ciebie problemu czy wskazówki, jak osiągnąć pożądany efekt.

Sprawdź: Wady i zalety platformy Sky-Shop

Co to jest hosting?

To usługa, która umożliwia publikowanie stron internetowych. To właśnie dzięki hostingowi możesz dzielić się zawartością swojej witryny z innymi. Jak to działa? Dostawca hostingu po prostu udostępnia Ci miejsce na swoim serwerze, w rezultacie czego Twoją stronę mogą odwiedzać inni użytkownicy sieci.

Posąg z laptopem

Absolutnie nie należy mylić hostingu z domeną, choć usługi te są często sprzedawane w pakiecie i łączą się ze sobą, ponieważ pierwszym krokiem stworzenia własnej www jest wykupienie domeny.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Ile kosztuje hosting?

Trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi na tak postawione pytanie. Wiele zależy od oczekiwań, jakie masz względem hostingu, potrzeb Twojej firmy (np. szerokości dostępnego asortymentu lub liczby obsługiwanych na co dzień klientów), a także rodzaju hostingu, na jaki finalnie się zdecydujesz.

Sprawdź: Jak pozycjonować sklep internetowy na PrestaShop?

Jaki hosting dla WordPress będzie najlepszy?

Jak już wspomnieliśmy, nie ma dobrego lub złego hostingu – jest tylko hosting lepiej lub gorzej dostosowany do potrzeb Twojego biznesu.

Na rynku jest naprawdę mnóstwo usług hostingowych: hosting oferują zarówno ogromne firmy, jak i te niewielkie. Dodatkowo, każda z nich ma w swojej ofercie rozmaite pakiety. Ta mnogość wyboru powoduje, że wielu właścicieli sklepów online długo zastanawia się, jaki hosting pod WordPress będzie odpowiedni.

Aby nie żałować swojego wyboru, pomyśl, jaki hosting WordPress dostarczy niezbędnych funkcjonalności dla Twojego sklepu, jakiej wydajności od niego oczekujesz, a także czy potrzebujesz czegokolwiek ponad ogólnie przyjęty standard, jak np. filtry antyspamowe, zgodność witryny z RODO lub tworzenie automatycznych kopii zapasowych strony.

Na co powinieneś zwrócić uwagę w pierwszej kolejności?

Kompatybilność z WordPressem

To absolutna podstawa. Jeśli zastanawia Cię, gdzie hosting WordPress będzie najlepszym wyborem, zwróć uwagę przede wszystkim na to, czy jest on zoptymalizowany pod współpracę właśnie z tym systemem.

Część firm, w ramach hostingu dla WordPressa, oferuje także swoje wsparcie deweloperskie oraz wsparcie w zakresie aktualizacji strony. To opcja dla tych, którzy nie chcą zajmować się problemami technicznymi strony, bo wolą poświęcić się temu, na czym znają się najlepiej.

Pomocne będzie także wsparcie przy samej instalacji WordPressa, wskazanie ewentualnych błędów, a także instalacja wtyczki WooCommerce. Bezpieczeństwo strony

Chodzi tu nie tylko o filtry antyspamowe lub antywirusowe, ale także regularne tworzenie tzw. backupów (czyli kopii zapasowych) oraz certyfikat SSL, który gwarantuje poufność danych przesyłanych przez sieć, a tym samym wzmacnia zaufanie klientów do Twojego sklepu.

Wydajność i płynność

Szybkość działania strony jest istotna zwłaszcza w przypadku sklepu online. Zakupy w sieci są bowiem pewnym procesem, który łatwo ulega rozproszeniu – stąd biorą się słynne „porzucone koszyki”, których każdy chce się pozbyć.

Pamiętaj zatem, by zweryfikować pojemność oraz wydajność serwera dostawcy hostingu i zestawić ją z potrzebami Twojego e-sklepu. Zwróć uwagę także na dostępny w pakiecie transfer.

Jakie są rodzaje hostingu?

W decyzji dotyczącej hostingu ważna jest znajomość jego rodzajów. Przeczytaj, jakie są najpopularniejsze rodzaje hostingu – bardzo możliwe, że znajdziesz wśród nich rozwiązanie dla swojego sklepu.

Hosting współdzielony

To hosting, w ramach którego w pewnym sensie „wynajmujesz” kawałek serwera, na którym działają także inne witryny. Jest to zdecydowanie najtańsza opcja, dlatego często decydują się na nie początkujący przedsiębiorcy oraz te sklepy, które nie mają dużych potrzeb.

Hosting zarządzany

Jest dobrym wyborem zwłaszcza w przypadku sklepu na WordPressie, o którym dziś piszemy. Dlaczego? Wybierając tego typu hosting, poza samą usługą hostingu, otrzymujesz także różnego rodzaju ułatwienia, które usprawniają administrowanie stroną na wybranym CMS-ie, w tym przypadku właśnie na WordPressie. Do Twojej dyspozycji zwykle oddawany jest również helpdesk.

Hosting w chmurze

Z pewnością wyróżnia go elastyczność i możliwość kontrolowania swojego budżetu. W hostingu chmurowym możesz korzystać z zasobów większej liczby serwerów, a jednocześnie płacić tylko za ten wycinek, który faktycznie wykorzystasz.

Serwer dedykowany

W tej opcji otrzymujesz cały serwer do własnej dyspozycji. To rozwiązanie najdroższe, jednak w rzeczywistości potrzebne jest tylko naprawdę potężnym platformom.

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Opinie i rekomendacje

Wybierając hosting dla swojego sklepu na WordPress, zwróć uwagę na opinie firmy hostingowej, z którą zamierzasz podjąć współpracę. Jeśli regularnie pojawia się w nich coś, co zapala w Twojej głowie czerwoną lampkę, lepiej poszukaj kogoś innego.

Helpdesk

Zwróć uwagę również na dostępność pomocy technicznej, która jest częścią usługi. Jeśli pomoc będzie dodatkowo płatna lub w jakikolwiek sposób ograniczona, w przypadku sytuacji awaryjnej Twoja strona może zaliczyć przerwę w działaniu, a Twoi klienci… cóż, pocałują wirtualną klamkę i pójdą do konkurencji.

Opłaty i umowa

Oczywiście, przed podjęciem współpracy koniecznie upewnij się, jakie dokładnie koszty będziesz musiał ponieść w ramach usługi hostingowej. Szczególną uwagę zwróć na cenę, jaką dostawca oferuje po kolejnym przedłużeniu umowy (zwykle po roku) – najczęściej idzie ona w górę, dlatego dobrze zapoznaj się z warunkami płatności.

Zweryfikuj także umowę, przede wszystkim pod kątem okresu wypowiedzenia i wszelkich obostrzeń dotyczących zerwania współpracy. Jeśli jakikolwiek punkt dokumentu będzie dla Ciebie niejasny, nie bój się pytać. W końcu chodzi o Twój biznes i Twoje pieniądze!

Część dostawców hostingu oferuje bezpłatne okresy próbne. To najlepsza opcja dla niezdecydowanych i nieprzekonanych. Jeśli także należysz do tego grona, sprawdź w praktyce, który hosting dla WordPressa spełni Twoje oczekiwania w największym stopniu.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 10

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

CMS dla sklepu internetowego – na co się zdecydować?
CMS dla sklepu internetowego – na co się zdecydować?
System SMS ma bezpośredni wpływ na wydajność serwisu. Warto więc wiedzieć, na co zwrócić uwagę przy wyborze platformy dla swojego sklepu internetowego!
Jakie płatności do sklepu internetowego?
Jakie płatności do sklepu internetowego?
Zakupy online to zdecydowanie komfort dla współczesnego klienta. Wystarczy, że wyposażysz się w odpowiedni sprzęt i dostęp do sieci internetowej!
Ile kosztuje sklep na PrestaShop?
Ile kosztuje sklep na PrestaShop?
Chcesz założyć sklep WWW i zastanawiasz się nad wyborem oprogramowania? Najpopularniejszym w Polsce jest PrestaShop. Dowiedz się, ile będzie Cię kosztować sklep oparty na tym rozwiązaniu i jakie możliwości masz do wyboru. Zanim podejmiesz decyzję, sprawdź najważniejsze informacje o PrestaShop i wydatkach związanych z uruchomieniem takiego sklepu.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie